مد و زیبایی

فرق کرم پودر با پنکیک چیست و هر کدام چه کاربردی دارد؟

فرق بین پنکیک و کرم پودر

فرق پنکیک با کرم پودر چیست؟ امروزه لوازم آرایشی بسیار متعددی از جمله کانسیلر، ضد آفتاب رنگی، پنکیک، کرم پودر و فون‌های رنگی در کیف لوازم آرایشیِ میکاپ آرتیست‌ها و بانوان یافت می‌شود. از آنجا که این محصولات به صورت آنی بسیاری از مشکلات پوستی را پنهان می‌کنند و باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شوند، استفاده از این محصولات پوستی مخصوصا کرم پودر و پنکیک بسیار رایج است.

جالب است بدانید که امروزه برندهای بسیار متعددی اقدام به تولید پنکیک و کرم پودر کرده‌اند، شما با یک جست و جوی کوچک، می‌توانید انواع و اقسام کرم‌های آرایشی مختلف را با غلظت‌ها و بسته‌بندی‌های متفاوت تهیه کنید. همراه ما باشید تا به تفاوت اصلی بین پنکیک و کرم پودر پی ببرید و باتوجه به مشکلات پوستی و نوع پوستتان،بهترین محصولات را خریداری کنید.

شناخت دقیق کرم پودر و پنکیک

اگر بخواهیم فرق کرم پودر و پنکیک را درک کنیم، لازم است تا با هویت مجزای این دو محصول آرایشی آشنا شویم. پنکک و کرم پودر به عنوان فاکتور‌های اصلی برای آرایش صورت و گردن به کار گرفته می‌شوند و به ایجاد پوستی صاف و یکدست کمک می‌کنند.

البته ترتیب استفاده از کرم پودر و پنکیک و نحوه به کارگیری این دو محصول آرایشی برای بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها گنگ است. برای شناخت دقیق پنکیک و کرم پودر قبل از هر چیز لازم است تا با وظایف هر کدام آشنا شوید.

بیشتر بدانید

کرم پودر چیست؟

کرم پودرها اغلب به صورت مایع، جامد، استیکی یا فشرده تولید می‌شوند و بافت سنگین‌تری در مقایسه با پنکیک‌های آرایشی دارند. این پودرهای غنی سرشار از رنگدانه‌های بژ روشن یا برنز هستند و می‌توانند در پوشاندن موقت لک، جای جوش و آکنه موثر واقع شوند.

شما با شناخت نوع پوست و میزان پوشانندگی مورد نظرتان می‌توانید از کرم پودرهای چرب، نیمه چرب مایع و جامع به عنوان یک زیرساز آرایشی پرقدرت استفاده کنید، چرا که کرم پودرها توان بالایی در پوشاندن جای جوش و لک‌های صورت دارند.

پنکیک چیست؟

پنکک یا همان پنکیک نوع دیگری از کرم پودر فشرده است که به صورت جامد ارائه می‌شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که پنکیک‌ها نیز در انواع مختلف چرب و خشک تولید شده‌اند و شما باید با توجه به میزان چربی یا خشکی پوستتان، از محصولی متناسب استفاده کنید.

پنکیک‌ها برخلاف کرم پودر، بافت سبک‌تری دارند و باعث تحریک ترشح چربی، تعریق یا براق شدن پوست نمی‌شوند. البته پوشانندگی پنکیک‌ها در مقایسه با کرم پودرها کمتر است؛ بنابراین بهتر است با توجه به هدفتان از خرید لوازم آرایشی، محصولی مرتبط برای انجام آرایش روزمره یا گریم‌های حرفه‌ای و سینمایی استفاده کنید.

تفاوت کرم پودر و پن کیک
تفاوت کرم پودر و پن کیک

کرم پودر و پنکیک! کدام یک بهتر است؟

هر دوی این محصولات آرایشی برای پوشاندن ناهمواری‌ها و عیوب صورت اختراع شده‌اند. در واقع در بسیاری از مواقع می‌توان تنها از یک گزینه برای ایجاد پوستی شفاف و بدون لک کمک گرفت. امروزه بانوان ایرانی زیادی را میبینیم که در انتخاب پنکیک یا کرم پودر دچار تردید شده‌اند.

این افراد اغلب به خاطر ندانستن فرق بین کرم پودر و پنکیک دچار مشکلاتی مثل چربی پوست، براق شدن بیش از حد و پوشانندگی ضعیف می‌شوند. قبل از انتخاب پنکیک و کرم پودر خوب به پوست خود توجه کنید، چرا که این پوست شماست که می‌تواند بهترین محصول را برای شما انتخاب کند.

کرم پودر یا پنکیک مناسب برای پوست خشک

افرادی که پوست دهیدراته و خشکی دارند لازم است که از ترکیبات مایع و چرب‌تر استفاده کنند. کرم پودرهای مخصوص پوست خشک بهترین گزینه برای این افراد هستند. پنکیک‌ها اغلب به خاطر داشتن بافت پودری شکل باعث ایجاد خشکی شدید و پوسته پوسته شدن بافت آرایش بر روی سطح خارجی اپیدرم می‌شوند.

اگر پوست شما لک‌ها و جوش‌های زیادی ندارد، می‌توانید از مرطوب کننده و ضد آفتاب رنگی برای درمان مشکلات پوستی خود کمک بگیرید. پنکیک‌های مخصوص پوست خشک نیز امروزه در غلظت‌ها و بسته‌بندی‌های متفاوت وارد بازارهای داخلی شده‌اند. با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید محصولی متناسب با مشکلات پوستی خود تهیه کنید.

کرم پودر و پنکیک مخصوص پوست چرب

افرادی که پوست چرب و منافذ باز دارند، اغلب با مشکلاتی مثل پوست پرتقالی شکل و براق بودن پوست مواجه می‌شوند. این افراد باید از مصرف کرم پودر و کرم‌هایی با بافت سنگین خودداری کنند، چرا که مشکلات پوستی آن‌ها با جوش‌های حاصل از مصرف کرم پودر تشدید خواهد شد‌.

استفاده از پنکیک به خاطره پوشانندگی پایین‌تر ممکن است برای افرادی که جای جوش یا لک‌های بزرگ دارند، مطلوب نباشد در این شرایط پیشنهاد ما خرید کرم پودر فاقد چربی و مخصوص پوست چرب است.

امروزه محصولات متفاوتی با درصد چربی و آب مختلف در بازار ارائه شده است. البته کرم پودرهای فشرده استیکی و جامد از دیگر محصولات جدیدی هستند که برای پوست‌های چرب فرموله شده‌اند.

فرق کرم پودر و پنکیک از نظر روش مصرف

برای پخش کردن کرم پودر معمولی نیاز به براش خاص ندارید، در حالی که برای مصرف پنکیک به ابزارهای آرایشی مخصوصی نیاز دارید. شما می‌توانید به وسیله کرم پودرهای مایع، استیکی یا مدادی برای کانتورینگ و زاویه سازی در قسمت‌های گونه، بینی و چانه زاویه فک استفاده کنید‌.

اگر به کانتور خشک و پودرب علاقه دارید بهتر است چندین پنکیک مختلف با رنگهای متنوع برای سایه زدنِ قسمت‌های مختلف صورت خریداری کنید.

در نظر داشته باشید که پنکک به صورت لایه لایه‌ای و مرحله‌ای استفاده می‌شود. برای ایجاد ظاهر طبیعی‌تر می‌توانید مقدار کمی پنکیک را به اسفنج یا پد آرایشی خود آغشته کرده و به صورت ضربه‌ای بر روی پوست خود پخش کنید.

کشیدن پد پخش کننده پنکیک بر روی کرم پودر و لایه زیرین آرایش می‌تواند باعث ایجاد ظاهر غیر یک‌نواخت و کیکی شود. برای اطمینان از پوشش کامل پنکیک می‌توانید با براش‌های پر تراکم، پنکیک خود را در انتهای آرایش و قبل از مصرف پودر فیکس به کار بگیرید.

تفاوت پنکیک و کرم پودر از نظر روش پاک کردن

مدت زمان پاک کردن کرم پودر بیشتر از پنکیک است. پنکیک‌های امروزی به خاطر پوشانندگی پایین‌ و بافت سبکی که دارند، به وسیله مثل تجهیزاتی مثل پدهای کتان و پنبه به راحتی پاک می‌شوند. در حالی که برای پک کردن کامل کرم پودرها، شما به شوینده‌های ژلی و فومی نیاز دارید.

کرم پودر به خاطر پوشانندگی بالاتری که ارائه می‌دهد، در منافذ پوست نفوذ می‌کند. تنبلی کردن در شستن ارایش می‌تواند آثار زیان‌بار و جبران ناپذیری را برای پوست شما به همراه داشته باشد. بنابراین در هنگام استفاده از مواد آرایشی به تمدید ضد آفتاب و پاک کردن مواد آرایشی نیز بیندیشید.

فرق پنکیک و پودر فیکس برای چیست؟

تفاوت پنکیک و پودر فیکس به روش استفاده و هدف مصرف بازمی‌گردد. پودر فیکس معمولاً در چند رنگه محدود هلویی، سفید، بژ و برنز ارائه می.شود و هدف آن تثبیت آرایش در مرحله آخر است. پودر فیکس هیچ پوششی بر روی لکه‌ها، جوش‌ها و نواقص پوست ندارد در حالی که پنکیک‌ها برای یک‌دست کردن پوست به کار گرفته می‌شوند.

اگر به آرایش‌های حرفه‌ای علاقه دارید، لازم است تا پس از مصرف مرطوب کننده، ضدآفتاب، کرم پودر وپنکیک، از پودر فیکس کنم بگیرید‌. استفاده درست از پودر فیکس در مرحله نهایی به شما کمک می‌کند تا به پوستی یکدست و مخملی برسید.

معایب استفاده دائم از کرم پودر

اغلب افراد عادی (کسانی که میکاپ آرتیست نیستند) از کرم پودر برای جذاب‌تر و شاداب‌تر شدن پوست خود کمک می‌گیرند، در حالی که آرایش افراطی در روزمره می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی در پوست شود.

پیشنهاد ما خرید کرم پودر با بافت سبک است. استفاده روزانه از کرم پودرهای حرفه‌ای با پوشانندگی بالا می‌تواند باعث بسته شدن و پر شدن منافذ باز پوست شود. به مرور زمان و استفاده مکرر از این محصولات ممکن است افراد دچار آکنه‌های باکتریایی، جوش و منافذ باز شوند.

اگر به استفاده از کرم پودر عادت ندارید و هیچ تصوری از آرایش بدون کرم پودر ندارید، پیشنهاد ما خرید محصولات مراقبت از پوست و پیروی از سبک زندگی سالم است.

اگر در انتهای روز آرایش خود را به‌صورت چندمرحله‌ای پاک کنید و از تونر، میسلار واتر و شوینده‌های مخصوص پوست خود کمک بگیرید، می‌توانید تا حدودی از بروز آثار پیری و چین و چروک‌هایی که به خاطر مصرف دائم لوازم آرایشی به وجود می‌آیند جلوگیری کنید.

رسیدگی به پوست و استفاده از پچ دور چشم، پچ لب و ماسک‌های ورقه‌ای از دیگر روش‌های کنترل آسیب‌های احتمالی ایجاد شده بر اثر کرم پودر است.

عوارض استفاده از کرم پودر بی‌کیفیت

از دیگر معایب استفاده از کرم پودر می‌توان به ایجاد حساسیت و تغییر ph پوست اشاره کرد. حتما قبل از مصرف محصولات مختلف، تست حساسیت را انجام دهید تا از آلرژی‌زا نبودن محصول خریداری شده، اطمینان حاصل کنید. اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، حتما از لوازم آرایشی معتبر و استاندارد کمک بگیرید. خرید و مصرف محصولات متفرقه و بسیار ارزان می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های زیان بار و جبران ناپذیر شود.

معایب استفاده دائمی از پنکیک

پنکیک‌ها بافت سبک‌تری در مقایسه با کرم پودر دارند ولی استفاده از آن‌ها بر روی پوست‌های خشک می.تواند باعث تشدید خشکی و ایجاد جوش در پوست‌های چرب شود. جذب کمتر پنکیک و آلوده شدن ابزارهای مخصوص پخش کردن پنکیک و نشستن منظم براش‌ها از دیگر معایب استفاده از پنکیک هستند. بهتر است قبل از خرید پنکیک و کرم پودر به محصولاتی که پدهای مخصوص دارند بیندیشید، این ترکیبات اغلب روش استفاده راحت‌تری داشته و از انتقال باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های بیماری زا جلوگیری می‌کنند.

مصرف پنکیک بهتر است یا کرم پودر؟

حال که با تفاوت و فرق پنکیک و کرم پودر /از لحاظ هدف مصرف و راحتی استفاده/ آشنا شده اید؛ لازم است نگاهی به نکات تکمیلی استفاده از این دو محصول بیندازید تا با آگاهی کامل، برای خرید این محصولات اقدام کنید.

کرم‌پور برای مهمانی‌ها، قرارهای روزانه و رویدادهای رسمی به کار گرفته می‌شود، در حالتی که آرایش با پنکیک‌های پوشاننده برای نور روز جذاب‌تر است. استفاده از کرم پودر می‌تواند باعث براقیت بیش ازحد میکاپ شود.

اگر به استفاده از اسپری فیکساتور علاقه ندارید، بهتر است به دنبال پنکیک‌های متناسب با نوع پوست خود باشید تا بتوانید مانند مدل‌ها و سلبریتی‌ها و مجریان تلویزیونی، به صورتی زیبا و در عین حال بی‌نقص برسید.

کرم پودرها ممکن است بافتی سبک و شفاف یا چرب و سنگین داشته باشند، در حالی که پنکیک‌ها بافت سبک تری داشته و روی پوست پخش می‌شوند. پنکیک در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی و عرق کردن منافذ پوست را آلوده نمیکند.

اگر به آرایش حین ورزش اعتیاد دارید، بهتر است پنکیک را جای‌گزین کرم پودرهای چرب و سنگین کنید چرا که میزان پوشانندگی بالاتر کرم پودر، باعث تعریق و بروز جوش در این شرایط خواهد شد.

ویژگی‌های یک پنکیک خوب چیست؟

یک پنکیک‌ خوب باید پوشانندگی مناسب( با ظاهر طبیعی) بر روی پوست ایجاد کند. داشتن spf بالای ۱۵ در برخی از پنکیک‌ها باعث می‌شود تا پوست در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت شود. پنکیک‌های باکیفیت معمولاً یک بافت مخملی و جذاب بر روی پوست ایجاد کرده پوست را با ظاهری بی نقص و طبیعی به نمایش می‌گذارند.

پنکیک‌های باکیفیت و شناخته شده اغلب در تنالیته‌ و سایه‌های مختلفی برای انواع مختلف رنگ پوست تولید می‌شوند. این امر باعث می‌شود مشتریان بتوانند با هر رنگ پوستی که دارند، یکی از محصولات این برندها را انتخاب و خریداری کنند. در نظر داشته باشید که پوشانندگی مناسب و پاک نشدن پنکیک با عرق از دیگر ویژگی‌های یک پنکیک خوب است.

فرق بین کرم پودر و پنکیک
فرق بین کرم پودر و پنکیک

اول کرم پودر استفاده کنیم یا پنکیک؟

آیا می‌توان از کرم پودر و پنکیک به صورت همزمان استفاده کرد؟ بله. شما می‌توانید از پنکیک و کرم پودر، به صورت همزمان یا جداگانه استفاده کنید. اگر قصد دارید از هر دو این ترکیبات برای ایجاد پوست بی‌ نقص کمک بگیرید، لازم است که ابتدا مرطوب کننده سپس ضد آفتاب و کرم پودر را پخش کنید و از پنکیک برای خشک کردن و پودر فیکس در مرحله نهایی برای یکدست شدن و محکم شدن بافت آرایش کمک بگیرید.

فرق پنکیک و کرم پودر چیست؟

در مشاهده محصولات بازار متوجه خواهید شد که انواع متفاوتی از پنکیک‌ها و کرم پودرها وجود دارند. با این حال ترک‌ها معمولاً بافت فشرده و پودری دارند و کرم پودرها معمولاً به صورت چرب و مایع تولید می‌شوند از پنکیک معمولا برای گریم سینمایی و مواد کمک گرفته می‌شود، در حالی که کرم پودرها برای موقعیت‌های روزانه و آرایش روزمره مناسبتر هستند.

کلام پایانی

تفاوت پنکیک و کرم پودر به موارد اشاره شده محدود نمی‌شود، چرا که امروزه تنوع بسیار زیادی از کرم پودرها و پنکیک‌ها در بسته‌بندی‌های مختلف با روش‌های مصرف گوناگون وجود دارد. این دو لوازم آرایشی ضروری بسیار محبوب هستند و در کیف آرایشی بسیاری از خانم‌ها و میکاپ آرتیست‌ها حضور دارند.

عملکرد یکسان این دو محصول باعث شده است تا برخی از خانم‌ها در انتخاب پنکیک و کرم پودر به مشکل بر بخورند. با توجه به نوع پوست، بودجه در نظر گرفته شده و مشکلات پوستی و مقدار پوشانندگی مد نظرتان، می‌توانید از کرم پودر و پنکیک استفاده کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا