دانستنی‌ها

قهوه علی کافه؛ بررسی تخصصی برند AliCafe

همه چیز درباره علی کافه

شرکت علی کافه یکی از برندهای معروف تولیدکننده قهوه فوری در مالزی است که محصولات متنوع آن در سال‌های اخیر مورد استقبال قهوه خورهای حرفه‌ای قرار گرفته است. شهرت و محبوبیت محصولات قهوه علی کافه به حدی در ایران زیاد است که انگار محصولات این شرکت با در نظر گرفتن ذائقه آسیایی و ایرانی طراحی و تولید شده‌اند.

تاریخچه شرکت علی کافه

علی کافه با هدف طراحی قهوه‌های با کیفیت و با طعم عالی، اولین بار در سال ۱۹۹۹ به خاطر استقبال گسترده مردم از قهوه فوری تاسیس شد. این شرکت توسط کمپانی پاور روت در باهرو مالزی احداث شد. شرکت علی کافه با درنظرگرفتن شرایط آب و هوایی مالزی و بهره‌گیری از گیاهان جنگل‌های بارانی مالزی و الهام گرفتن از صنعت تولید قهوه‌های فوری، شروع به تولید محصولات متفاوتی کرد. جالب است بدانید که این شرکت پس از گذشت مدت کوتاهی، خط تولید چای فوری را نیز به محصولات خود اضافه کرد.

با توجه به استقبال گسترده محصولات علی کافه در خاورمیانه و کشورهای آسیایی، این شرکت در سال ۲۰۰۶ توانست تا محصولات خود را به ۴۸ کشور صادر کند. علی کافه با بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیتی مثل قهوه عربیکا، روبوستا و کلمبیا و کمک گرفتن از بالاترین استانداردهای جهانی در صنعت بسته‌بندی، محصولاتی بسیار جذاب و شگفت انگیز را وارد بازارهای جهانی کند. این شرکت شناخته شده هم اکنون ۶۰۰ نیروی مستقیم و سه هزار نیروی غیر مستقیم در سراسر جهان دارد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده قهوه فوری می‌باشد.

راز موفقیت شرکت علی کافه

این شرکت جزو اولین شرکت‌هایی بود که در بین صنایع غذایی، برای نظرات و انتقادات قسمت توسعه و تحقیق ارزش قائل شد. مدیران ارشد در قسمت research and development کارخانه علی کافه با دریافت بهره‌وری مناسب از منابع انسانی و در اختیار گذاشتن امکانات آموزشی برای کارکنان توانستند آن‌ها را برای توسعه محصولات و کاهش نقاط ضعف محصولات موجود در بازار، برای تولید قهوه‌های بی‌عیب و نقص به کار بگیرند.

البته بسیاری از افراد در سراسر جهان نقطه عطف این شرکت را استفاده از یک گیاه درمانی با نام علی تونکات می‌دانند. این گیاه در تپه‌های جنگل‌های بارانی کشور مالزی به صورت تجاری کشت می‌شود. این درختچه علاوه بر خواص درمانی که دارد، می‌تواند مواد موثر و بسیار جذابی را به عنوان طعم و عطر به قهوه‌های فوری اضافه کند. برگ‌های این درختچه گیاهی در تهیه قهوه و چای فوری شرکت علی کافه با دوز مشخص به کار گرفته می‌شوند.

علی کافه با استفاده از ضایعات این گیاه توانست مکمل‌های بسیار زیادی را در غالب قهوه و چایی به مردم محلی و مالزیایی‌های بومی آن منطقه بفروشد. به کارگیری این ترکیب در فرمولاسیون متفاوت و منحصر به فرد محصولات علی کافه باعث شد تا بسیاری از مردم در سراسر جهان، برای حفظ سلامتی و خنثی کردن حس تشنگی از این محصولات استفاده کنند.

محصولات پرطرفدار قهوه فوری علی کافه

اگر طعم تلخ و غلیظ قهوه را می‌پسندید، بهتر است به سراغ قهوه فوری علی بلک یا علی مشکی بروید. به خاطر حضور ریشه جینسینگ در این قهوه، باید انتظار مزه ترش و گس را داشته باشید. این قهوه‌ها در حجم‌های متفاوتی به فروش می‌رسند، ولی مهم‌ترین و محبوب‌ترین قهوه فوری علی بلک شامل ۴۰ عدد ساشه ۲.۵ گرمی می‌باشد که با یک لیوان آب جوش ۱۷۰ میلی لیتری سرو می‌شود.

این قهوه‌ها فاقد شکر و خامه هستند و به خاطر داشتن عصاره جینسینگ و گیاه تونکات خواص بسیار مهمی دارند و برای افرادی که به دنبال پیروی از یک سبک زندگی سالم هستند، بسیار مناسب‌اند. به طور کلی محصولات شرکت علی کافه در ایران با رنگ‌های متفاوتی که دارند، شناخته می‌شوند.

قهوه فوری علی کافه بلک
قهوه فوری علی کافه بلک

علاوه بر علی کافه بلک گلد که به رنگ مشکی به فروش می‌رسد، قهوه‌هایی مثل پرمیوم گلد (طلایی)، قهوه دارای جینسینگ بدون شکر (نقره‌ای)، علی تی (چای سبز فوری)، فرنچ رست و قهوه کلاسیک نیز در بین مصرف کنندگان ایرانی، محبوبیت زیادی دارند.

طرز تهیه قهوه علی کافه

توجه کنید که تمامی قهو ه‌های برند علی کافه در دسته قهوه‌های فوری قرار می‌گیرند و پودرهایی هستند که قبلاً دم آوری شده و توسط مکانیسمی خاص خشک شده‌اند. در واقع شما با خرید این محصولات نیازی به دم کردن مجدد قهوه ندارید و با ریختن پودر داخل بسته بندی با غلظت مورد نظر و ترکیب کردن آن با آب جوش، می‌توانید نوشیدنی جذابی را تهیه و میل کنید.

اضافه کردن شیر و شکر به قهوه‌های علی کافه سلیقه‌ای است و شما می‌توانید برای کاهش تاثیر کافئین از خامه، شکر، شیر و یا شیر تغلیظ شده استفاده کنید‌. برای خرید قهوه علی کافه می‌توانید سفارش خرید محصول مورد نظرتان را در فروشگاه اینترنتی بیزما ثبت کرده و این محصولات را با رقابتی‌ترین قیمت در هر کجای ایران که هستید، در بسته بندی‌های ایمن و محکم تحویل بگیرید.

ویژگی‌های علی کافه اصل

اگر تابحال قهوه‌های فوری علی کافه را مصرف نکرده‌اید، بهتر است در انتخاب خود کمی دقت کنید.

حجم بیشتر پودر در ساشه قهوه‌های اصلی

شرکت علی کافه با بو دادن و رست کردن پودر قهوه، حجم مواد را افزایش می‌دهد. حجم پودر داخل ساشه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در تشخیص قهوه اصل و تقلبی علی کافه باید به آن توجه کنید.

بوی مطبوع و ظریف در قهوه‌های اصلی

اگر حس کردید که بوی عطر قهوه شما با بوی خاک مخلوط شده است، متاسفانه باید بگوییم که قهوه‌‌های که تهیه کرده‌اید، تقلبی هستند. شما باید به محض بو کردن و استفاده کردن از قهوه علی کافه، از عطر شگفت انگیز آن سرحال شوید.

رنگ درخشان و منحصر به فرد

قهوه‌های اصلی علی کافه ظاهر درخشانی دارند، زیرا بعد از تفت دادن دچار افت کیفیت نمی‌شوند‌.

طعم بی نظیر و مورد پسند

اگر طرفدار قهوه هستید و به صورت حرفه‌ای و مداوم از پودر قهوه فوری استفاده می‌کنید، قطعاً طعم اصلی قهوه‌های علی کافه را می‌شناسید، این قهوه‌ها طعم ملایم و ترشی دارند که به خاطر حضور عصاره جینسینگ است. حضور جینسینگ در این قهوه به شما کمک می‌کند تا حس شادابی و نشاط بیشتری داشته باشید.

قهوه فوری علی کافه
قهوه فوری علی کافه

خواص قهوه علی کافه

کالری این قهوه‌ها با توجه به نوع محصولی که شما تهیه کرده‌اید، متفاوت است. در حالت کلی این قهوه‌ها به خاطر عدم حضور شیر، خامه و شکر، کالری کنترل شده و پایینی دارند. هر ۱۰۰ گرم قهوه علی کافه بلک چیزی در حدود ۳۲۰ کالری دارد. این کالری به خاطر حضور ۱۲ گرم پروتئین و ۱۶۸ گرم کربوهیدرات است. با توجه به مقدار مجاز کالری دریافتی در رژیمتان می‌توانید روزانه دو الی سه ساشه از قهوه‌های فوری علی کافه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که حضور عصاره گیاه تونکات و جینسینگ می‌تواند شادی آرامش و انرژی را به ذهن و بدن شما هدیه دهد.

بهترین نوع قهوه علی کافه ali cafe

با توجه به سلیقه‌تان می‌توانید از محصولات متفاوت این برند شناخته شده استفاده کنید. در واقع محصولات این شرکت در طعم‌های متفاوتی ارائه شده‌اند تا افراد بتوانند متناسب با سلیقه خود، قهوه دلخواهشان را خریداری کنند. قهوه بلک، طعم غلیظ‌تری دارد در حالی که قهوه نقره‌ای مناسب کسانی است که به دنبال نوشیدنی‌های رژیمی و بدون قند با طعم ملایم هستند. کافی میکس علی کافه نیز جزء محصولات پرطرفدار این برند است زیرا که از قهوه‌های عربیکا، روبوستا و گیاهان دارویی مثل تونکات و جینسینگ فرآوری شده است و مناسب برای افراد دیابتی و ورزشکارانی است که به مصرف قهوه قبل از تمرین، عادت دارند.

فروش قهوه علی کافه

بهترین راه برای خرید قهوه علی کافه اصل، خرید این محصول از نمایندگی‌های معتبر و مجاز است. فروشگاه بیزما یکی از معتبرترین نمایندگی‌های مجاز فروش قهوه‌های برند علی کافه است و به صورت مستقیم این قهوه‌های باکیفیت را از کشور مالزی وارد می‌کند. شما می‌توانید به صورت عمده و یا تک، از طریق همین فروشگاه قهوه‌های علی کافه را تهیه کنید و با انرژی کامل، فعالیت روزانه خود را شروع کنید.

سوالات متداول

علی کافه برای چی خوبه؟

علی کافه یکی از معدود شرکت‌های تولیدکننده قهوه فوری بدون شکر و خامه است که به خاطر کالری پایین و کافئین بالا می‌تواند به شما در کاهش وزن، افزایش متابولیسم، بهبود سطح انرژی، کاهش قند و فشار خون و تنظیم ضربان قلب کمک کند. خواص سلامت محور گیاه جینسینگ و تونکات نیز به بهبود سلامت جسم و روان شما کمک می‌کنند.

روش تشخیص علی کافه اصل و تقلبی چیست؟

علاوه بر کیفیت بسته بندی، باید به روغنی بودن یا نبودن قهوه، طعم اصیل و بوی مطبوع پودر قهوه توجه کنید. امروزه نمونه‌های تقلبی بسیاری در بازار وجود دارند، شما با مشاهده ظاهر و املای درست نوشته‌ها و مقایسه دقیق جای لوگو پرینت دربسته بندی می‌توانید قهوه علی کافه اصل را از نوع تقلبی تشخیص دهید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

یک دیدگاه

  1. با سلام
    چند وقیته که از نقل دوستان و نزدیکان متوجه شدم (قهوه های فوری) بی کیفیت و چه بسا از نظر بهداشتی و سلامت مضر در سطح بازار ایران با نام برند های معتبر توزیع و بفروش میرسه
    از نویسنده محترم بابت ارایه مطلب خوب در این زمینه تشکر میکنم .اما باتوجه به اعتبار برند علی کافه در آسیا از اصالت محصولات این برند در ایران چگونه مطمئن شویم؟ در صورتیکه این برند با تایید مراجع ذیصلاح مانند سازمان بهداشت یاغذا و دارو کشور وارد نمیشود….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا