مد و زیبایی

بهترین تونیک ضد ریزش مو گیاهی ایرانی و خارجی

معرفی بهترین تونیک ضد ریزش مو

امروزه محصولات بسیار متنوعی در بازار حضور دارند که استفاده از آن‌ها می‌تواند در کاهش ریزش مو و افزایش ضخامت تارهای مو تأثیرگذار باشد. در این شرایط توصیه به استفاده از یک محصول جدید شاید کمی تعجب آور باشد، ولی تونیک ضد ریزش مو در افزایش سرعت رشد و پرپشتی موها تاثیر گذار هستند چرا به صورت طبیعی به بهبود سلامت کلی موها و پوست سر کمک می‌کنند. امروزه برندهای متفاوتی اقدام به تولید و فروش بهترین تونیک ضد ریزش مو کرده‌اند. همراه ما باشید تا با بهترین تونیک ضد ریزش مو گیاهی ایرانی و خارجی و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

تونیک مو برای چیست؟

منظور از تونیک مو چیست؟ تونیک مو محصولی مراقبتی با فرم نیمه جامد یا مایع است که برای رشد سریع و سالم نگه داشتن پوست کف سر فرموله شده است. این محصولات علاوه بر حفظ سلامت و چربی متعادل پوست سر به افزایش سرعت تولید مثل سلول‌ها در قسمت فولیکولی کمک می‌کنند.

انواع تونیک ضد ریزش مو

تونیک‌ ها انواع متفاوتی دارند‌. برخی از آنها به خاطر داشتن مواد طبیعی، به کنترل ریزش موی سر ناگهانی و شدید کمک می‌کنند. برخی دیگر به درمان شوره و باکتری‌های مولد آن کمک می‌کنند. امروزه تونیک موی ابرو و مو در قفسه‌ بسیاری از فروشگاه‌ها یافت می‌شود. با این حال مهم‌ترین وظیفه بهترین تونیک ضد ریزش مو، کنترل ریزش مو، متعادل نگه داشتن ph پوست و افزایش سرعت رشد مو است.

بهترین تونیک ضد ریزش مو گیاهی ایرانی و خارجی
بهترین تونیک موی دکتر بیز چیست؟

آیا تونیک مو مانع ریزش مو می‌شود؟

ریزش مو به خاطر دلایل متفاوتی رخ می‌دهد. گاهی اوقات ریزش مو از نوع آلوپسی آندروژنیک است و به خاطر بروز اختلالات ارثی و هورمونی به وجود آمده است. گاهی اوقات هم بیماری‌های خود ایمنی، سوء تغذیه، استرس یا مصرف برخی از داروها منجر به ریزش مو می‌شود.

با این توصیفات این سوال پیش می‌آید که چه نوع ریزش مویی به کمک تونیک درمان می‌شود؟
ریزش مویی که علت زمینه‌ای دائمی نداشته باشد و به خاطر برهم ریختن ph یا ترشح غدد چربی ایجاد شده باشد، به کمک تونیک مو درمان می‌شود. استفاده از تونیک مو برای افرادی که به صورت موقت دارو مصرف می‌کردند یا با استرس و بیماری‌های خاصی مواجه شده‌اند، نیز مفید است.

تاثیر تونیک مو در جلوگیری از ریزش مو

تونیک ها جزء محصولات موضعی هستند و به صورت مستقیم با پوست سر و ریشه موها تماس پیدا می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های تونیکِ تقویت مو و ضد ریزش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. بهبود سلامت پوست سر

تونیک مو دکتر بیز به خاطر داشتن ترکیبات ضد التهاب و آنتی باکتریال، رشد ناگهانی باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های غیر مفید را مهار می‌کند. در این شرایط آنتی‌اکسیدان‌های موجود در فرمولاسیون ملایم تونیک، باعث حفظ طراوت و افزایش سطح سلامت پوست سر می‌شود. ترکیبات موجود در تونیک ضد ریزش دکتر بیز علاوه بر کاهش نرخ ریزش و افزایش ضخامت، به پرپشتی موها نیز کمک می‌کند. بنابراین برای موفقیت بلند مدت و رسیدن به موهای بلند، شاداب و پرپشت لازم است تا سلامت پوست شما به صورت تضمین شده ادامه پیدا کند.

2. کاهش تنش پوست سر

پوست کف سر نیز مانند پوست سایر قسمت‌های بدن از لایه‌های شاخی، ماهیچه‌ای و اعصاب تشکیل شده است. این لایه‌ها با رشته‌های ضخیم و نازک عضلانی و پروتئینی به یکدیگر متصل شده‌اند و حاوی رگ‌های خونی هستند.

ایجاد هر گونه تنش در پوست سر می‌تواند منجر به بروز ریزش مو در مردان و زنان شود. حساسیت پوست سر و افزایش مقدار هورمون مردانه دی هیدرو تستوسترون در خون باعث می‌شود تا ریزش موی مردانه از سنین کم اتفاق بیفتد.
ماساژ دادن پوست سر در هنگام استفاده از تونیک روشی عالی برای کاهش تنش و تاثیرات این هورمون است. کشیده شدن لایه کلاژن ساز در حین ماساژ ملایم، تنش مزمن و التهاب موقت موها و پوست سر را کاهش می‌دهد.

این موضوع در هنگام مواجهه با روش‌های درمانی ریزش مو اهمیت بسیار زیادی دارد. کنترل و درمان خارش پوست سر یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها برای کنترل ریزش مو با الگوهای مردانه و زنانه است.

3. تحریک گردش خون

تونیک‌های تولید شده توسط دکتر بیز حاوی منتول و کرکومین هستند. این ترکیبات به صورت کاملا موثر جریان خون را در پوست سر افزایش می‌دهند. ملایم بودن فرمولاسیون تونیک‌های دکتر بیز باعث می‌شود افزایش قطر رگ‌های خونی در پوست سر اتفاق بیفتد. تحریک پوست سر با ماساژ و تونیک باعث افزایش موقتی گردش خون در این ناحیه خواهد شد. تونیک‌ها می‌توانند قبل از جذب (در هنگام مالش) به رفع التهاب و افزایش آرامش تاثیر گذار باشند.

بهترین تونیک موی دکتر بیز چیست؟
بهترین تونیک موی دکتر بیز چیست؟

ترکیبات موثر موجود در تونیک مو

تونیک موی گیاهی و ارگانیک، فرمولاسیونی ملایم و کاملاً طبیعی دارد. از مهم‌ترین ترکیبات موجود در یک تونیک موی خوب می‌توان به عصاره گزنه، رزماری، نارون کوهی، چای سبز، گیاه همیشه بهار، گل محمدی، میخک، زردچوبه، ریشه زنجبیل، گلیسیرین، هیدروکسی پروپیل متیل، گلوکز آب دیونیزه، عصاره ختمی، عصاره گلرنگ، بذر شنبلیله و برگ زیتون اشاره کرد.

این ترکیبات به صورت کاملا بهداشتی و طبیعی استخراج شده و در خط تولیدهای کارخانه‌ بزرگ دکتر بیز فرموله شده‌اند. در نظر داشته باشید که تونیک‌های برند دکتر بیز ۱۰۰ درصد گیاهی بوده هیچ عوارض مصرفی ندارند و می‌توانند فولیکول‌های مو را تقویت، از ریزش مو پیشگیری و به رشد مجدد موها کمک کنند.

این نکته را هم در نظر بگیرید که زیبایی موها تنها زمانی ارزشمند است که سلامتی بدن شما به خطر نیفتند. با وجود محصولات مختلف شیمیایی و در ظاهر گیاهی بهتر است کمی در رابطه با محصولات مورد نظرتان تحقیق کنید و به تبلیغات پر زرق و برق محصولات تقویتی مو بسنده نکنید.

دکتر بیز محصولات خود را با به کارگیری متخصصین حاذق صنایع آرایشی، بهداشتی و طب سنتی در آزمایشگاه‌های کاملا پیشرفته تهیه و تولید می‌کند. شماهم می‌توانید از تونیک‌های موی بیز برای افزایش سلامتی موها کمک بگیرید. برخی از مهم‌ترین خواص گیاهان موجود در این تونیک‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

  • نارون کوهی و عصاره ختمی

این دو ترکیب به عنوان متعادل کننده‌های چربی پوست کف سر شناخته می‌شوند و برای مقابله با شوره و سایر مشکلات رایج مو مفید هستند.

  • گل محمدی و بذر شنبلیله

حضور این ترکیبات به درخشش و نرمی بیشتر مو کمک می‌کند. افرادی که به صورت ذاتی موهای چرب دارند، باید از محصولات حاوی عصاره شنبلیله استفاده کنند. این ترکیب می‌تواند در متعادل کردن فعالیت غدد ترشح کننده چربی تاثیر گذار باشد.

  • گلرنگ و گل همیشه بهار

تونیک‌های حاوی این دو ماده، به تنظیم تعداد میکروارگانیسم‌های مفید پوست سر کمک می‌کنند و با پیشگیری از ترشح بیش از حد سبوم و چربی‌های اضافی، موهایی شاداب و براق برایتان به ارمغان می‌آورند.

  • رزماری و میخک

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که کاهش التهاب و تحریک رشد مجدد مو توسط عصاره رزماری و میخک اتفاق می‌افتد. نفوذ این دو ماده به قسمت درون فولیکول مو باعث می‌شود تا تونیک‌های دکتر بیز جزء محصولات بسیار موثر شناخته شوند. این دو ترکیب علاوه بر تغذیه و تقویت فولیکول‌ها، در افزایش استحکام موهای نازک شده نیز موثر هستند.

سایر ترکیبات موجود در این تونیک‌ها با تغذیه بهتره پیاز مو و افزایش جریان خون در پوست سر به بهبود وضعیت موها کمک می‌کنند. خواص ضد ریزش مو در این فرمولاسیون ملایم باعث می‌شود تا تونیک‌های مو دکتر بیز جزو محبوب‌ترین محصولات شناخته شوند.

مواد مغذی مهم از جمله ویتامین‌های محلول در آب و مواد معدنی مثل روی و آهن توسط متخصصین آزمایشگاهی درون این فرمولاسیون گنجانده شده است تا مصرف مستقیم تونیک بتواند اثربخشی حداکثری داشته باشد. درخشش و براقیت طبیعی موها به خاطر حضور ترکیباتی مثل گزنه و گلیسیرین است‌ این ترکیبات باعث جدا شدن شوره سر و ایجاد درخشش طبیعی در مو می‌شوند.

  • فلاونوئید و چای سبز

این ترکیبات با افزایش گردش خون مویرگی و تقویت ریشه مو، به تنظیم ترشحات سبوم و کنترل چربی مو کمک می‌کنند.

  • کوئرستین و میرستین

این مواد به افزایش مقاومت پوست سر در برابر عوامل محیطی کمک می‌کنند و حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی هستند. این مواد اثرات منفی رادیکال‌های آزاد و نور خورشید را از بین می‌برند و با کاهش استرس اکسیداتیو، از پیری زودرس پوست سر و موها جلوگیری کرده و باعث تقویت و تغذیه رسانی بهتر به پوست سر می‌شوند.

  • سالیسیلیک اسید و توکوفرول

سالیسیلیک اسید با کاهش تجمع چربی بر پوست سر، به درمان شوره و ریزش مو می‌پردازد. توکوفرول‌ها و ویتامین‌های موجود در تونیک‌های دکتر بیز مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و به تعدیل جریان خون مویرگی در پوست سر و نزدیکی پیاز مو کمک می‌کنند.

بهترین تونیک موی دکتر بیز چیست؟
بهترین تونیک موی دکتر بیز چیست؟

طرز استفاده از تونیک مو

چگونه از تونیک مو استفاده کنیم؟ بهترین روش استفاده از تونیک مو چیست؟
نحوه استعمال تونیک روی پوست سر در میزان اثربخشی حاصل از این محصولات تاثیر دارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ روشی برای همه افراد موثر نیست. بهتر است روش‌های توصیه شده را امتحان کنید تا به بهترین روش استفاده از تونیک و محصولات مناسب رشد مو پی ببرید.

طریقه مصرف تونیک ضد ریزش مو

برای استفاده صحیح از تونیک مو لازم است تا دست‌ها را بشویید و مقدار کمی تونیک را کف دست خود بریزید، سپس نوک انگشتان را به تونیک آغشته کنید و به آرامی روی پوست سر بمالید.
ترکیبات داخل تونیک پس از از تماس با پوست سر فعال می‌شوند. بهتر است برای ماساژ،خشن عمل نکنید و رسم دایره‌های کوچک را از قسمت رستنگاه شروع کرده و به تدریج همه پوست سرا با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید.
پس از استعمال تونیک بر روی پوست سر، از انگشت خود کمک بگیرید و پوست سر را ۳ تا ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید.
قسمت‌های پشت گوش و پشت سر را فراموش نکنید. ماساژ آرام مواد بر روی پوست سر می‌تواند به پخش و جذب بهتر محصول کمک کند. ماساژ درست تونیک بر روی سر به کاهش تنش و التهابات ایجاد شده در پوست سر کمک خواهد کرد. برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، حداقل ۶۰ دقیقه تونیک را روی پوست سر باقی بگذارید.

روش دیگر استفاده از تونیک مو

برای استفاده از تونیک ضد ریزش مو بیز بهتر است پس از شستشوی موها با شامپو، آب اضافی مو را با حوله نرم بگیرید. سپس پوست سر را ماساژ دهید و چیزی در حدود ۱۰ بار در نقاط دارای ریزش شدید، اسپری کنید. برای جذب حداکثری محتویات ارگانیک تونیک دکتر بیز بهتر است، به صورت دایره‌ای و به کمک نوک انگشتان پوست سر را به آرامی ماساژ دهید.

✅ اگر علاقه‌ای به تونیک‌های نیمه مایع ندارید، تونیک‌های اسپری مانند را انتخاب کنید.
✅ اگر بسته بندی تونیک تهیه شده به صورت اسپری باشد، استفاده از آن راحت‌تر است.

تونیک‌های اسپری شونده نیازی به شستشو ندارند ولی بهتر است بیشتر از چند ساعت روی موهایتان نمانند، چرا که بسته شدن فولیکول‌های مو و کاهش نرخ تنفس در سلول‌های پیاز مو می‌تواند در افزایش چربی ترشح شده پوست سر تاثیر گذار باشد.

فواید و خواص تونیک مو بیز نی نی سایت

در ادامه لیستی کامل از خواص تونیک‌های دکتر بیز ارائه داده‌ایم. این نکات، از نظرات افراد مصرف‌کننده این محصولات در اینترنت نقل شده است. شما هم می‌توانید با اطمینان کامل این محصولات را تهیه کنید.

✅ درمان موثر ریزش مو از طریق مهار آنزیم‌های تولید کننده دی هیدرو تستوسترون
✅ تغذیه کامل پیاز و فولیکول‌موهای آسیب دیده به خاطر افزایش جریان موقتی خون در پوست سر
✅ بهبود فرایند کلاژن سازی و کمک به حفظ طراوت و درخشش طبیعی موها
✅ کمک به جایگزین شدن سریع موهای ریخته شده به خاطر داشتن فرمولاسیون گیاهی و موثر
✅ افزایش استحکام و قطر تارهای نازک و شکننده مو

چرا تونیک‌های دکتر بیز جز محصولات محبوب هستند؟

استفاده از تونیک ضد ریزش و تقویت مو دکتر بیز فواید زیادی دارد. این محصول بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد می‌کند و باعث ایجاد چربی اضافی بر روی پوست سر یا مو نمی‌شود.
برخلاف بسیاری از تونیک‌های بازار، قطع مصرف این محصولات هیچ عارضه‌ای به همراه ندارد و نیازی به استفاده دائمی نیست.
ترکیبات تونیک دکتر بیز بدون نگهدارنده‌های مضر، الکل، پارابن و سولفات فرموله شده‌اند و می‌توانند به حفظ و شادابی پوست سر و موها کمک کنند.
افزایش سلامت موها و کاهش خارش و شوره سر از مهم‌ترین مزایای استفاده از تونیک دکتر بیز است.
حضور رزماری، نارون کوهی، میخک و ترکیبات این‌چنینی باعث افزایش الاستیسیته موها شده و به حفظ حالت تارهای ذخیره شده کمک می‌کند.

مکانیسم اثر لوسیون ضد ریزش مو دکتر بیز

محلول تونیک ضد ریزش با کاهش طول دوره  استراحت و افزایش کلاژن سازی در پوست سر، به بهبود وضعیت تارهای ضعیف شده کمک می‌کند. این تونیک با مهار تاثیرات دی هیدرو تستسترون (DHT) و کنترل عملکرد غدد ترشح کننده سبوم، به کنترل ریزش موی هورمونی در افرادی که موهای چرب یا خشک دارند، کمک می‌کند.

از دیگر فواید مصرف محلول تونیک ضد ریزش مو بیز می‌توان به کنترل و برطرف شدن التهابات پوستی و خواص آنتی باکتریالی این محصول اشاره کرد‌. اگر به دنبال تونیکی برای افزایش ضخامت مو و درمان شکنندگی موهای خشک (از قسمت‌های نزدیک ریشه) هستید، خرید محصولات دکتر بیز را در نظر داشته باشید.

آیا می‌توان از تونیک موی سر بیز برای تقویت ابرو کمک گرفت؟

فرمولاسیون طبیعی تونیک موی دکتر بیز باعث شده است این محصول مواد مغذی بسیار زیادی داشته باشد‌. شما می‌توانید برای تقویت و رشد موهای ابرو، ضخیم و درخشان شدن تارهای مو و افزایش رشد موها در قسمت ابرو و کف سر کمک بگیرید، چرا که این تونیک با افزایش گردش خون در مویرگ‌های پوست، به آب‌رسانی و تغذیه رسانی ساقه و فولیکول موی سر و ابرو کمک می‌کند. با افزایش متابولیسم سلولی، عمر متوسط موهای ابرو نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در این شرایط ریزش ابرو کنترل شده و به حالت طبیعی باز می‌گردد.

بهترین تونیک ضد ریزش مو دکتر بیز چه خواصی دارند؟

دکتر بیز تونیک‌های متفاوتی را برای مشکلات مختلف مو طراحی کرده است‌ در ادامه به معرفی محصولات پرطرفدار این برند پرداخته‌ایم.

محلول تونیک ضد ریزش مو بیز

این محصول حاوی دو اسپری ۵۰ میلی لیتری است و برای افزایش قطر موها، کنترل ریزش و درمان التهاب سر به کار گرفته می‌شود‌. با مصرف درست تونیک ضد ریزش مو بیز می‌توانید آثار منفی و عوارض مصرف دارو‌های مختلف و ریزش‌ فصلی مو را کنترل کنید. این محصول برای خانم‌ها و آقایان مناسب است و ممنوعیت مصرف آن برای کودکان زیر ۱۲ سال معرفی شده است. برای دریافت نتایج بهتر می‌توانید از شامپو کافئین به عنوان محصول مکمل استفاده کنید تا شاهد درمان موثر و سریع ریزش موی خود باشید.

خاصیت آنتی باکتریال این تونیک ضد ریزش مو می تواند به رفع مشکلاتی مثل شوره سر و درمان چربی بیش از حد تارها و پوست سر کمک کند. اگر به دنبال محصولی موثر برای حفظ شادابی و افزایش تراکم موها هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تونیک ضد ریزش مو بیز را خریداری کنید.

محلول تونیک تقویت و رویش مجدد مو بیز

این محصول به خاطر داشتن فرمولاسیون مغذی و تحریک کننده، به بهبود سطح گردش خون و تغذیه رسانی موها کمک می‌کند. با مصرف درست این تونیک، تغییرات محسوسی در نرخ ریزش موی خود مشاهده خواهید کرد. این تونیک تقویت و رویش مجدد مو بیز با رفع عوامل فیزیکی و خارجی به درمان بسیاری از انواع ریزش مو کمک می‌کند. اگر به دنبال محصولی برای افزایش گردش خون موضعی و تغذیه پیاز مو هستید و دوست دارید که کلاژن سازی را در سلول‌های سطح پوست افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم که به خرید تونیک تقویت و رویش مجدد مو دکتر بیز بیندیشید. این محصول ماده چرب و روغنی نداشته و منجر به ایجاد عادت استفاده دائمی نمی‌شود.

تونیک تقویت کننده مو بیز

این تونیک صد در صد گیاهی است و زیبایی و سلامتی موهای شما را تضمین می‌کند. این تونیک حرفه ‌ای برای کنترل ریزش و افزایش رشد موها طراحی شده است. فرمولاسیون گیاهی تونیک تقویت کننده مو بیز می‌تواند به تقویت فولیکول‌های ضعیف کمک کند و در افزایش حجم موها تاثیر بگذارد. این محصول منحصر به فرد علاوه بر تقویت فولیکول مو و افزایش سطح اکسیژن رسانی به گردش خون مویرگی در پوست سر کمک می‌کند و فاقد عوارض جانبی بر روی مو و پوست کف سر است. سهولت استفاده از این محصول آن را به یکی از پرطرفدارترین تونیک‌ های برند دکتر بیز تبدیل کرده است.

نتیجه گیری

بهترین تونیک ضد ریزش مو برای تسکین دادن پوست سر، کاهش ریزش شفافیت، درخشندگی موها و بهبود سلامت پوست کف سر استفاده می‌شود. البته فراموش نکنید که مهم‌ترین نکته در مسیر بازیابی و پرپشتی تارهای مو داشتن صبر است؛ بنابراین انتظار واقع بینانه‌ای از محصولات مراقبتی داشته باشید و به آرامی درمان و تقویت موهایتان بپردازید. تکرار روتین‌های مراقبت از مو و استفاده درست از تونیک موی بیز می‌تواند به افزایش سلامت مو و قدرت آن‌ها کمک کند. امروزه تونیک‌ها به خاطر فرمولاسیون پیشرفته‌ای که دارند می‌توانند به افزایش حالت پذیری و نرم‌تر شدن کوتیکول موها کمک کنند.

این محصولات فرمولاسیون نیمه دارویی دارند و با کنترل سرعت رشد باکتری‌های بیماری‌زا، از بروز شوره، خارش و التهاب جلوگیری کرده و به عنوان محصولات بسیار پرطرفدار به کار گرفته می‌شوند. شرکت دکتر بیز با داشتن متخصصین پوست و مو و آزمایشگاه‌های پیشرفته، بهترین تونیک ضد ریزش مو با ترکیبات کاملا ارگانیک و طبیعی را وارد بازار می‌کند. شما هم می‌توانید برای درمان مشکلات مربوط به مو و پوست سر، از تونیک‌ های دکتر بیز کمک بگیرید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا