دانستنی‌ها

براق کردن رنگ بدنه ماشین با کمترین هزینه و سریع ترین روش!

اغلب ما دوست داریم که رنگ بدنه خودرویمان مثل روزهای اول بدرخشد. البته از آنجا که بدنه خودرو در معرض عوامل گوناگونی قرار دارد، ممکن است رنگ خودرو پس از گذشت چندین سال درخشندگی، یکدستی و براقیت خود را از دست بدهد. در ادامه به راهکارهایی برای رفع مات رنگ بدنه و براق کردن رنگ بدنه ماشین اشاره شده است. همراه ما باشید تا با چگونگی براق کردن رنگ بدنه خودرو در خانه آشنا شوید.

چرا رنگ خودرو کدر و مات می‌شود؟

متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها به دلیل تابش اشعه فرابنفش از نور خورشید که قدرت بسیار زیادی هم دارد، رنگ خودرو معمولاً  کدر می‌شود و براقیت روزهای اولیه را از دست می‌دهد. روش‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند رنگ بدنه خودرو خود را در خانه احیا کنید، بدون اینکه نگران آسیب دیدن رنگ بدنه اتومبیل باشید. با این فرایند طول عمر مفید خودرو بیشتر خواهد شد.

اغلب ما شاهد خرابی رنگ خودرو و کاهش براقیت رنگ بدنه بوده‌ایم. پرتوهای خورشید خرابی زیادی را به بار می‌آورند و عامل اصلی تخریب رنگ اشعه UVA, UVB است. این اشعه‌های خطرناک می‌توانند باعث بروز یک واکنش شیمیایی مضر برای رنگ بدن خودرو شوند. آلودگی‌هایی مثل فضولات حیوانات، آلاینده‌های محیطی، آلودگی هوا، ریزگردهای گرد و غبار و چربی‌های انباشته شده ناشی از آلودگی‌های محیطی و اکسیداسیون چربی‌ها بر روی رنگ بدنه خودرو، باعث کاهش زرق و برق و نابه‌سامان شدن وضعیت ظاهری اتومبیل شما می‌شود.

اثر انگشت، نفت، حشرات و تمام ذراتی که به صورت تصادفی به رنگ بدنه خودرو شما متصل شده‌اند نیز می‌توانند باعث بروز کدری و کاهش براقیت آن شوند.

احیای رنگ ماشین در خانه

احیای رنگ بدنه خودرو در خانه

برای احیای رنگ بدنه خودرو در خانه لازم است یک شستشوی تخصصی و با دقت انجام دهید تا ذرات باقیمانده آلودگی‌های محیطی از روی سطح رنگی خودرو برداشته شوند. عملیات احیای تخصصی رنگ بدنه خودرو در خانه می‌تواند به کاهش خط و خش‌ها و رسیدن به ظاهری تمیز و براق منجر شود.

برای ریکاوری رنگ خودرو در خانه، از واکس و پولیش خانگی خودرو استفاده کنید. امروزه پولیش‌های خانگی که معمولاً به صورت مایع به فروش می‌رسند، علاوه بر جدا کردن آلودگی‌ها و رفع خش‌های روی بدنه خودرو به ترمیم رنگ بدنه کمک می‌کنند.

واکس‌ها که در فرایند تکمیلی پولیش استفاده می‌شوند به ایجاد یک لایه درخشان و براق روی خودرو کمک می‌کنند. استفاده از وکس و پولیش به صورت همزمان می‌تواند به مدت چندین ماه رنگ خودروی شما را به صورت براق نگه دارد.

ترمیم رنگ خودرو بدون خط و خش

برخی اوقات هیچ رد و خراشی بر روی رنگ بدنه ایجاد نشده است ولی آفتاب سوختگی و تغییرات آب و هوایی باعث شده است تا رنگ اتومبیل به زیبایی اولیه نباشد. در این شرایط شما می‌توانید با کمک روش‌های خانگی ارائه شده به کاور رنگ بدنه خودرو خود کمک کنید. براق کردن رنگ بدنه ماشین با کمترین هزینه و با روش‌های خانگی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با ترفندهای خیلی ساده و اساسی ماشین خود را برق بیندازید.

شستن بدنه ماشین با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین به بهبود براقیت ماشین شما کمک می‌کند. چیزی در حدود یک چهارم پیمانه جوش شیرین را با یک چهارم پیمانه مایع ظرف شویی در یک ظرف یک لیتری بریزید و در آب حل کنید. پس از تکان دادن ظرف و اطمینان از حل شدن مواد، درِ گالن را باز کرده و ۲ لیتر آب به ترکیب قبلی اضافه کنید. سپس شست و شوی اتومبیل خود را با این محلول ادامه دهید تا شاهد برق افتادن رنگ بدنه خودرو باشید.

نرم کننده مو برای احیای رنگ بدنه خودرو در خانه

اگر دوست دارید که پس از شست و شوی خودرو ماشینتان تا مدت زیادی برق بزند و خیلی براق به نظر برسد، نرم کننده‌های مو را جایگزین مواد شوینده بکنید و از دستمال مرطوب آرایش پاک کن برای زدودن آلودگی‌های شیشه کمک بگیرید. در این شرایط احتمال بخار کردن شیشه‌ها کاهش پیدا می‌کند و شیشه‌های خودرو شما تا مدت‌ها برق می‌زنند.

براق کردن رنگ بدنه ماشین با موم مصنوعی

برای رفع کدری ماشین و افزایش براقیت آن می‌توانید از موم مصنوعی استفاده کنید. موم‌های مصنوعی که در فروشگاه‌های قطعات خودرو به عنوان واکس مدرن خودرو شناخته می‌شوند، به صورت تکه‌های کوچک و با استفاده از حرکات دایره‌ای جذب بدنه می‌شوند. این واکس‌ها به خاطر داشتن خاصیت مرطوب به بهبود وضعیت براقیت خودرو کمک می‌کنند.

چگونه رنگ کدر ماشین را براق کنیم؟
چگونه رنگ کدر ماشین را براق کنیم؟

نکات طلایی برای شستشوی ماشین

شما می‌توانید از ترکیب الکل و مایع ظرفشویی برای براق کردن شیشه‌ها کمک بگیرید. مخزن شیشه شور را از مخلوط الکل و مایع ظرفشویی پر کنید تا در هنگام بارش برف یا باران شیشه‌ها بدون ایجاد لک تمیز شوند.

از مایع شیشه شور برای شستن چراغ خودرو کمک بگیرید تا چراغ‌های اتومبیل‌تان شفاف بمانند و براقیت خود را برای مدت طولانی حفظ کنند.
در یک بعد از ظهر تابستانی ماشین را در سایه شست و شو دهید تا بدنه ماشین به خاطر آفتاب و خشک شدن خیلی سریع، لک نشود.
اگر زیاد به پمپ بنزین و مکانیکی می‌روید و نگران روغن‌های چرب و دوده‌های موجود بر روی اتومبیل خود هستید، از ترکیب آب و صابون برای رفع کدورت و احیای رنگ خودرو در خانه کمک بگیرید.

افزایش ماندگاری براقیت بدنه پس از احیای رنگ خودرو

✔ پس از شستن ماشین سریعا قسمت خارجی را خشک کنید تا لکه‌ای روی آن ایجاد نشود.
✔ قبل از فرایند شست و شو تمامی آلودگی‌های ناشی از گرد و غبار را با یک دستمال خشک جدا کنید.
✔ بدنه اتومبیل را همواره با اسفنج‌های نرم بشویید. سعی کنید مکان‌هایی که کثیفی بیشتری دارند را چندین بار با اسفنج شسته شده، تمیز کنید.
✔ از تی‌های مخصوص ماشین برای پاک کردن شیشه‌ها و آینه‌ها استفاده کنید.
✔ داخل ماشین را فراموش نکنید. کف‌پوش‌ها را شسته و خشک کنید. دستمال خشک بر روی روکش‌های چرم بکشید و از روغن مخصوص چرم با فرچه نرم استفاده کنید تا براقیت قسمت‌های داخلی اتومبیل نیز تثبیت شود.
✔ فراموش نکنید که شما می‌توانید با کمک بخارشوهای خانگی، رنگ کدر ماشین را براق کنید.
✔ بعد از تمیز کردن صندلی و سقف، قسمت‌های دیگر از جمله در، داشبورد و فرمان را به وسیله اسفنج و شوینده مخصوص داخل ماشین تمیز کنید.
✔ از نوشابه برای زدودن آلودگی‌ها و رفع کدورت لاستیک ماشین استفاده کنید. این کار به احیای رنگ لاستیک و براقیت بیشتر آن‌ها کمک می‌کند.
✔ برای تمیز ماندن داخل خودرو از نصب کیسه‌های زباله مخصوص کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید از بوگیرهایی با ترکیب عطرهای غیر روغنی ملایم برای خوشبو شدن محفظه داخل اتومبیل استفاده کنید.
✔ همواره سعی کنید که از بالا شروع کنید. حرفه‌ای‌ها شست و شو ماشین را از بالا شروع می‌کنند و سپس به موکت و کف خودرو می‌رسند. این کار امکان تمیز کردن قسمت‌های داخلی کنسول، درزها و تمامی سوراخ‌های داخل خودرو را می‌دهد.
✔ لنگ‌های قرمز را کنار بگذارید و از دستکش‌های میکروفیبری کمک بگیرید که به خشک کردن آب ماشین کمک می‌کنند.

چگونه رنگ کدر خودرو را براق کنیم؟
چگونه رنگ کدر خودرو را براق کنیم؟

کلام نهایی

برای براق کردن رنگ ماشین می‌توانید از روش‌های خانگی و صنعتی متفاوتی استفاده کنید. برای اینکه بدنه خودروی شما آسیب نبیند و ماندگاری براقیت ایجاد شده افزایش یابد، پیشنهاد ما شوینده‌های تخصصی خودرو موجود در فروشگاه بیزما است. خیلی از اوقات مهمترین دلیل از بین رفتن براقیت و کدر شدن رنگ اتومبیل استفاده از شوینده‌های نامناسب است.
امروزه شوینده‌های تخصصی با استفاده از فناوری نانو و پولیش‌های نرم مایع در بازارهای داخلی موجود شده‌اند تا شما بتوانید به یک بدنه براق و درخشنده برسید. این محصولات به راحتی در خانه قابل استفاده هستند و به افزایش ماندگاری براقیت اتومبیل شما کمک می‌کنند. اگر دوست دارید جلوه‌ای خیره کننده و براق به اتومبیل خود هدیه بدهید، همین حالا برای خرید شوینده نانوسان برای براق کردن رنگ بدنه ماشین و رفع مات و کدری رنگ بدنه اقدام کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا