مد و زیبایی

بهترین کرم پودر برای پوست چرب با منافذ باز!

بهترین کرم پودر برای پوست چرب با پوشانندگی بسیار بالا

کرم پودرها یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایشی هستند که در کیف آرایشی بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها و بانوان دیده می‌شوند. افرادی که پوست چرب دارند، معمولاً با استفاده از کرم پودر مخصوص پوست چرب، براقیت غیرطبیعی و زننده پوست خود را کاور می‌کنند. این افراد دوست دارند پوستی با ظاهر مخملی و مات داشته باشند. همراه ما باشید تا بتوانید بهترین کرم پودر برای پوست چرب با فرمول درست را برای پوست خود تهیه کنید.

بهترین لوازم آرایشی مخصوص پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند، اغلب با مشکلاتی مثل منافذ باز و ترشح بیش از حد سبوم درگیر هستند. این افراد در هنگام آرایش کردن با دردسرهای عظیم روبه‌رو شده و در صورت استفاده از محصولات اشتباه با ظاهری غیر طبیعی و بسیار براق مواجه خواهند شد.

بهتر است در هنگام خرید به نوشته‌های روی محصول توجه کنید و تا جایی که امکان دارد، به سراغ خرید کرم پودر‌های مخصوص پوست چرب با ظاهر مات و برچسب اویل فری بروید.

در صورتی که ترشح چربی پوست شما به خاطر حفظ رطوبت حداقلی پوست و دهیدراتگی باشد، لازم است از محصولات حاوی آبرسان استفاده کنید‌. داشتن روتین پوستی مناسب پوست چرب می‌تواند در کنترل چربی خروجی از لایه‌های اپیدرم در منافذ باز تاثیرگذار باشد.

خرید کرم پودر برای پوست چرب
خرید کرم پودر برای پوست چرب

علت چرب شدن بیش از حد پوست

چرب شدن پوست معمولا به خاطر تحریک شدن فعالیت غدد سباسه و تولید سبوم اتفاق می‌افتد. ترکیب چربی موجود در پوست،  بافت مومی شکل و روغنی داشته و به خاطر نقش محافظتی که دارد از دهیدراته شدن بیشتر پوست جلوگیری می‌کند.

ترشح بیش از حد سبوم می‌تواند باعث رشد باکتری‌های بی هوازی مولد آکنه و بسته شدن منافذ شود. کنترل و مدیریت کردن میزان چربی پوست نیاز به یک برنامه مراقبت از پوست منظم دارد.

از مهم‌ترین دلایل بروز چربی بیش از حد بر روی سطوح خارجی پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی ناگهانی
  • افزایش سطح استرس اکسیداتیو در پوست
  • مصرف داروهای مکمل یا قرص‌های ضد بارداری
  • تغییر محیط زندگی و استفاده از محصولات آرایشی نامناسب
  • کم خوابی یا رژیم غذایی با طبع بسیار گرم

افرادی که پوست چربی دارند، اغلب با مشکلاتی همچون بروز جوش و آکنه‌های التهابی مواجه هستند. این افراد به خاطر داشتن منافذ بزرگ و پوست پرتقالی نمی‌توانند از تمامی کرم‌پودرها استفاده کنند.

از مهم‌ترین نشانه‌های چرب شدن پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوست ضخیم و خشن با کدورت بالا
  • بروز جوش بدون دخالت عوامل هورمونی یا استرسی
  • ظاهر چرب و بسیار براق
  • منافذ بسیار بزرگ و آشکار بر روی پوست


افرادی که پوست چرب دارند، باید از لوازم آرایشی مخصوصی استفاده کنند و ابزارهای آرایشی را با فواصل زمانی منظم شستشو دهند تا حضور بیش از حد قارچ‌ها، انگل‌ها و ترکیبات بیماری زا باعث تشکیل چربی و بروز آکنه بر روی این نوع پوست نشود.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب
بهترین کرم پودر برای پوست چرب

نحوه انتخاب کرم پودر مناسب برای پوست چرب

برای اینکه یک کرم پودر عالی با ظاهر مات و مخملی تهیه کنید مه تونالیته رنگی آن متناسب با رنگ پوست شما باشد، لازم است مراحل زیر را قبل از خرید بررسی کنید. خرید کرم پودر مناسب پوست چرب باعث می‌شود تا چربی پوست شما در طول روز کنترل شده و جوش‌های فعال جدید ایجاد نشوند. این محصولات کمک می‌کنند که منافذ باز، تا حدی بسته شوند.

انتخاب محصولات مخصوص پوست چرب

فرمولاسیون تخصصی کرم پودرهای مناسب برای پوست چرب به شما کمک می‌کند تا از دهیدراته شدن و تشدید چربی پوست جلوگیری کنید. این محصولات اغلب حاوی ترکیبات جاذب رطوبت و مرطوب کننده هستند که می‌توانند از باز شدن منافذ و چربی بیش از حد پوست جلوگیری کنند.

از مهم‌ترین ترکیباتی که در کاهش مشکلات پوست چرب موثر هستند، می توان به هیالورونیک اسید، نیاسینامید، سالسیلیک اسید و پروپیلن گلایکول اشاره کرد. این ترکیبات می‌توانند منافذ پوست را مسدود نگه داشته و روغن اضافی روی اپیدرم را به خود جذب کنند. کرم پودرهای حاوی آبرسان به صورت معجزه آسایی از خشکی پوست شما جلوگیری خواهند کرد.

توجه به تنالیته رنگی

امروزه کرم پودرهای بسیار متفاوتی در فروشگاه‌های لوازم آرایشی و داروخانه‌ها به فروش می‌رسند. کرم پودرهای فشرده استیکی مدادی پودری مایع و کرمی از محبوب‌ترین محصولاتی هستند که برای انواع پوست استفاده می‌شوند. خرید کرم پودرهای پوشاننده با فرمولاسیون جامد، بهترین راه برای کنترل چربی پوست در پوست‌های مختلط و چرب است.

استفاده دائم از کانسیلر و کرم پودر مایع می‌تواند به تشدید مشکلات پوست چرب و افزایش تعداد جوش‌های فعال و التهابی در این پوست‌ها منجر شود؛ بنابراین در هنگام انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب به ظاهر نهایی مات و تخصصی بودن فرمولاسیون توجه کنید تا بهترین محصول را برای استفاده روزمره تهیه کنید.

گول تبلیغات و محصولات ارزان از برندهای متفرقه را نخورید.

بافت نرم و سبک با پوشش مخمل گونه بر روی پوست و ماندگاری بالا یا ضد آب بودن از مهمترغین ویژگی‌هایی هستند که برای کرم پودرهای مخصوص پوست چرب ارائه می‌شوند‌. با این حال محصولات بسیار محدودی در بازار ایران هستند که تمامی فاکتورهای لازم را در خود جای داده‌اند.

اگر به دنبال کاور و پوشش دهی بالا هستید و دوست دارید که تمامی عیوب روی پوست را به کمک کرم پودر بپوشانید، بهتر است کیفیت محصول را با قیمت آن مقایسه کنید، تا به محصولی ایده آل و در عین حال مقرون به صرفه برسید.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب و جوش دار

درمان جوش و کنترل چربی پوست با کرم پودر شاید امری غیر معمولی به نظر برسد، ولی استفاده از محصولات متناسب با نوع پوست می‌تواند در کاهش مشکلاتی از جمله آکنه‌های التهابی، جوش‌های سرسیاه و چربی ترشح شده از غدد سباسه تاثیرگذار باشد.

پوشاندن ناهمواری‌ها و قرمزی پوست ملتهب و جوش دار با کرم پودر معمولی کار سختی به نظر می‌رسد. ولی برای داشتن پوستی هموار لازم است تا علاوه بر خرید کرم پودر مناسب برای پوست چرب، به فکر داشتن یک روتین پوستی مناسب برای کنترل مشکلات پوستی خود باشید.

استفاده از شوینده حاوی سالیسیلیک اسید و آبرسان حاوی هیالورونیک اسید می‌تواند در کاهش تعداد باکتری‌های مولد جوش و آکنه (انگل دمودکس و استرپتو کوکسی‌ها) موثر واقع شود.

کرم پودر لاکچری کوین به خاطر داشتن فرمولاسیون دقیق خواص سلامت محور داشته و می‌تواند بدون ایجاد ماسیدگی و پوسته‌پوسته شدن یا رنگ پس دادن، ظاهری مات و مخملی ایجاد کند. تنوع رنگی بالایی کرم پودر لاکچری کوین دست شما را در انتخاب باز گذاشته است. فینیشینگ مات این کرم پودر باعث شده است تا افراد با تایپ‌های پوستی مختلط و چرب به خرید این کرم پودر روی بیاورند.

بهترین کرم پودر برای پوست چرب و منافذ باز

دهیدراته بودن و آب‌رسانی ضعیف پوست می‌تواند باعث افزایش سایز منافذ پوستی در افراد با تایپ پوستی چرب و مختلط شود. خرید کرم پودر آب‌رسان مناسب برای پوست چرب بهترین راه برای کنترل سایز منافذ باز و مینیمایز کردن فیلامنت‌ها می‌باشد. با کاهش سایز منافذ باز، در قسمت گونه و بینی تعداد جوش‌های سرسیاه نیز کاهش پیدا می‌کند.

استفاده روزانه از کرم پودرهای قوی با چربی بالا می‌تواند باعث باز شدن مجدد منافذ پوستی و ترشح سبوم شود‌ اگر میزان پوشانندگی و کاور کرم پودر برایتان اهمیت دارد، بهتر است برای کوچک شدن منافذ به دنبال زیرسازی آرایش و استفاده از پرایمر باشید

بهترین کرم پودر برای پوست سبزه و چرب

تنالیته رنگ پوستی هیچ ارتباطی با میزان چربی خشکی پوست ندارد‌. با این حال اگر پوست سبزی دارید و دوست دارید که کرم پودر شما درصد کمی هم pdf داشته باشد تا بتواند با کنترل میزان چربی از بروز جوش یا جهش سلولی در لایه‌های پوستی جلوگیری کند، کرم پودر لاکچری کوین را انتخاب کنید‌ این محصول با توجه به ویژگی‌های جذاب و قیمت مناسبی که دارد، فینیشینگ مات و مخملی بر روی پوست ایجاد می‌کند.

این کرم پودر شیشه‌ای، جز ۵ کرم پودر برتر مخصوص پوست‌های چرب و سبزه شناخته شده است.  کرم پودر لاکچری کوین اصل، رنگی طبیعی و نزدیک به پوست دارد و با داشتن خواص ضد تعریق و ضد حساسیت، به کم شدن مشکلات پوستی شما کمک می‌کند.

کرم پودر قیمت مناسب برای پوست چرب و لک دار
کرم پودر قیمت مناسب برای پوست چرب و لک دار

کلام نهایی

شناخت نوع پوست و خرید کرم پودر مخصوص پوست چرب می‌تواند به دوام آرایش و افزایش جذابیت میکاپ شما کمک کند. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به سلیقه شخصی، تونالیته رنگی پوست، بودجه و نیاز محصولات متفاوت را تهیه کنید. کرم پودرهای بسیار پوشاننده مناسب مصرف روزمره و روزانه نیستند و برای میکاپ‌های سینمایی و گریم‌های حرفه‌ای به کار برده می‌شوند. برای کنترل چربی پوست نیز بهتر است از شوینده‌ها آبرسان‌ها و ضدآفتاب‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید، تا بتوانید با ایجاد تعادل در پوست خود، به کابوس همیشگی پوست براق با منافذ باز پایان دهید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا