مد و زیبایی

جایگزین کرم پودر؛ به جای کرم پودر از چی استفاده کنیم؟

به جای کرم پودر از چی استفاده کنیم؟

همه ما میدانیم که کرم پودر ها، انواع متفاوتی دارند. امروزه کرم‌ پودر های فشرده، مایع، جامد، استیکی و پودری با بافت‌های سبک و سنگین برای گریم های حرفه‌ای و آرایش روزانه به فروش میرسد. تمامی محصولات به عنوان زیر سازهای آرایشی شناخته میشوند و میتوانند بسیاری از مشکلات پوستی از جمله لک، کک و مک، جوش، منافذ باز و موارد این چنینی را پوشش دهند. با این توصیفات به نتیجه میرسیم که کرم پودر پرمصرف ترین محصول آرایشی است. حال این سوال به وجود می‌آید که جایگزین کرم پودر چیست و به جای کرم پودر از چی استفاده کنیم؟ آیا میتوان بدون کرم پودر آرایش کرد؟ آرایش بدون کرم پودر چگونه خواهد شد؟ همراه ما باشید تا به پاسخ این سوالات برسید.

عوارض مصرف دائمی کرم‌ پودر

عادت کردن پوست به کرم پودر در آرایش های روزانه و افراطی برای پوشاندن قرمزی، جوش، آکنه و سایر مشکلات پوستی باعث می‌شود تا بسیاری از این مشکلات تشدید شوند. مصرف کرم پودر های تقلبی و فیک باعث تشدید لک‌ها و ایجاد خشکی و دهیدراتگی در پوست صورت و گردن خواهد شد.

بهتر است از خرید محصولات غیر ایمن و ارزان خودداری کنید. البته فراموش نکنید که با قطع مصرف کرم پودر، پوست شما تمامی نقایص خود را آشکار خواهد کرد؛ بنابراین بهتر است از روش‌های طبیعی و ترکیبات دیگر برای پوشاندن و رفع دائمی این نواقص کمک بگیرید. اگر آرایش بدون کرم پودر و حذف کامل این محصول برای شما سخت است، حداقل استفاده از کرم پودرهای تقلبی و فیک را کنار گذاشته و با خرید کرم پودر با کیفیت محصولات مراقبت از پوست به سلامت پوست تان نیز رسیدگی کنید.

جایگزین کردن کرم ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر

یکی از اولین راهکارهایی که به ذهن خانم‌ها و میکاپ آرتیست‌ها می‌رسد؛ حذف کرم پودر و جایگزین کردن ضد آفتاب‌ های رنگی است. در نگاه اول این انتخاب می‌تواند به سلامت پوست شما کمک کند، استفاده درست از کرم ضد آفتاب با کیفیت می‌تواند به کم‌رنگ شدن لک‌ها، آبرسانی پوست و رفع مشکلاتی مثل منافذ باز و بزرگ کمک کند.

در نظر داشته باشید که در مواجهه با ضد آفتاب، باید از میزان بیشتری محصول استفاده کنید. با ضد آفتاب مانند کرم پودر برخورد نکنید و چیزی در حدود دو انگشت کامل ضد آفتاب بر روی صورت خود بزنید. برای جذب بیشتر ضد آفتاب، بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که بر پایه آب فرموله شده‌اند. پوست‌های چرب باید از ضد آفتاب مخصوص پوست چرب که بدون روغن فرموله شده است، استفاده کنند.

آیا ضد آفتاب رنگی لک میشود؟

مصرف کم ضد آفتاب رنگی در حد یک نخود می‌تواند باعث بروز مشکلات پوستی و ایجاد لک‌های بزرگ شود؛ بنابراین قبل از خرید ضد آفتاب رنگی به مقرون به صرفه بودن و حجم کلی محصول مورد نظر خود توجه کنید. مصرف ضد آفتاب رنگی با spf بالای ۵۰ می‌تواند باعث بروز آلرژی و حساسیت شود.

برای گنجاندن فیلترهای شیمیایی و فیزیکی موجود در ضد آفتاب‌های با spf بالا، لازم است ترکیبات و حلال های دیگری نیز به فرمولاسیون اضافه شوند، با افزایش درصد اس پی اف، مقدار این ترکیبات نیز رو به افزایش خواهد بود؛ بنابراین به دنبال محصولی مطمئن و متناسب با نوع پوست خود باشید.

مراحل آرایش با ضد آفتاب رنگی به جای کرم پودر

  • استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست (حاوی هیالورونیک اسید و نیاسین آمید)
  • مکث یک دقیقه‌ای برای جذب ترکیبات جاذب رطوبت و آب‌رسان
  • استفاده از ضدآفتاب رنگی با بافت سبک و غیر چرب
  • استفاده از پرایمر و زیرساز آرایشی
  • استفاده از کانسیلر با پوشش دهی و غلظت مناسب در قسمت‌های کک و مک دارِ یا قرمز و زیر چشم
  • پنکیک زدن برای ایجاد جلوه مات
  • مصرف اسپری فیکس یا استفاده از پودر فیکساتور برای افزایش ماندگاری میکاپ
  • در صورت انجام کانتورینگ و فرم دهی به بینی، گونه، زاویه فک و چانه لازم است تا از کانتور چرب یا پودری (پس از اعمال کانسیلر) استفاده کنید.

هشدار: اگر شغل یا سبک زندگی شما طوری است که بیش از دو ساعت در معرض آفتاب مستقیم یا نور زیاد هستید، لازم است تا میکاپ خود را پاک کرده و ضد آفتاب‌تان را تمدید کنید.

تنبلی کردن در تمدید ضد آفتاب می‌تواند باعث بروز آثار زیان باری مثل ایجاد لک‌های بزرگ در قسمت اپیدرم شود. در نظر داشته باشید که لک‌ها یک شبه به وجود نمی‌آیند و یک شبه هم از بین نمیرود؛ بنابراین اگر روتین پوستی مناسبی ندارید، باید به دنبال راهکارهای گرانتر و پر دردسر باشید تا از شر لکه‌های ایجاد شده به خاطر استفاده نادرست و عدم تمدید ضد آفتاب رنگی، خلاص شوید.

انتخاب کرم پودر سبک تر بدون حذف کرم پودر

اگر استفاده از کرم پودر به یکی از اصلی ترین عادات آرایشی شما تبدیل شده است و بدون استفاده از پوشانندگی کرم پودر از جلوه چهره خود خجالت میکشید، در مرحله اول جایگزینی سبک با کاور مناسب برای پوست خود پیدا کنید. پس از بهبود پوست و درمان مشکلات پوستی، میتوانید استفاده از این کرم‌ های سبک و رنگی را نیز برای همیشه کنار بگذارید.

فرق بین کرم پودر و پنکیک

آرایش بدون کرم پودر

اگر آرایش بدون کرم پودر باعث کاهش اعتماد به نفس شما می‌شود، بهتر است به فکر استفاده از محصولات مراقبت از پوست باشید و با کاور کردن دائمی مشکلات پوستی، درمان را به تعویق نیندازید. بدون کرم پودر هم میتوانید به پوست سالم، بی‌ نقص و شفاف برسید.

با برطرف کردن مشکلات پوستی شما می‌توانید از پوست خود که مهمترین سرمایه زیبایی و جوانی شماست، محافظت کنید و به جای تاسف از کیفیت ضعیف کرم پودر های مختلف پوستی بدون عیب و نقص داشته باشید.

بهترین روتین پوستی

برای آرایش بدون کرم پودر لازم است از رژ گونه، رژ لب و آرایش چشم استفاده کنید. انتخاب درست رنگ رژ گونه و رژ لب میتواند در بهبود شادابی و طراوت چهره شما موثر باشد. داشتن ابروهای تمیز و اصلاح شده به کاهش عیوب چهره کمک می‌کند.

فراموش نکنید که آراستگی یکی از مهمترین عوامل موثر در زیبایی است؛ بنابراین بدون نیاز به کرم پودر و تنها با رسیدگی به ابروها و انتخاب درست رنگ محصولات آرایشی اعم از رژ و رژ گونه می‌توانید به چهره‌ای نچرال و در عین حال جذاب برسید.

استفاده از ماسک‌ ورقه‌ای صورت برای حذف کرم پودر

خرید ماسک‌ ورقه‌ای صورت مخصوص جوش، لک، آکنه و فرورفتگی و برآمدگی جای جوش میتواند در درمان و کاهش عارضه‌های پوستی و قدیمی موثر باشد‌‌ ماسک‌های خیار، توت فرنگی، خاویار و موارد این چنینی علاوه بر افزایش درخشندگی پوست به آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک می‌کنند. با خرید محصولات پوستی می‌توانید بدون صرف زمان زیاد و افزایش سلامت پوست خود کمک کنید.

تغذیه سالم و تحرک را فراموش نکنید.

شاید در نگاه اول، از نظر شما آرایش بدون کرم پودر آرزویی دست نیافتنی باشد‌. با این حال بهتر است علاوه بر مراقبت‌های روزانه و استفاده دائم از ضدآفتاب و محصولات پوستی، به کلیت سبک زندگی خود نگاهی بیاندازید.

مصرف بیش از حد غذاهای چرب و فست فودی می‌تواند باعث افزایش تنش‌های پوستی و کاهش طراوت و شادابی پوست شود. با تغییر در رژیم غذایی خود می‌توانید جوش‌های فعال را از بین ببرید و به کاهش خشکی پوست خود کمک کنید. مصرف کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان نیز می‌تواند در درمان مشکلات پوستی ناشی از کمبود آب در بدن موثر باشد.

ترکیبات خوراکی موثر در سلامت پوست

برای افزایش سطح سلامت پوست و آرایش کردن بدون کرم پودر لازم است از غذاهای حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع استفاده کنید. از مهم‌ترین اسیدهای چرب مفید می‌توان به امگا ۳ و امگا ۶ اشاره کرد. غذاهای دریایی، مخصوصاً ماهی سالمون یکی از منابع اصلی امگا ۳ و امگا ۶ است. با مصرف منظم ماهی حاوی امگا می‌توانید جواب‌گوی نیاز بدن خود در مواجهه با اسیدهای چرب باشید.

خوراکی‌های حاوی ویتامین A و ویتامین e

علاوه بر سرم‌های پوستی و مراقبتی می‌توانید از منابع غذایی غنی از ویتامین‌ a و ویتامین E کمک بگیرید. این ترکیبات علاوه بر سلامت و زیبایی پوست به بهبود مشکلات مو نیز کمک می‌کنند. از مهم‌ترین منابع غذایی حاوی این ویتامین‌ها می‌توان به هویج، میوه‌ها و سبزیجات قرمز و روغن جگر ماهی اشاره کرد.

ویتامین c

از مهمترین خواص ویتامین c بر روی پوست میتوان به کاهش رادیکال‌های آزاد و کنترل ملانین سازی در سلول‌های ملانوسیت اشاره کرد. ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی است که میتواند لک‌های پوستی قدیمی را رفع کرده و به جوان سازی پوست شما کمک کند.

ماسک صورت به جای کرم پودر

استفاده از ماسک‌های روشن کننده، جوان‌ساز و برطرف کننده لک می‌تواند راهکاری موثر در افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت پوست شما باشد‌. استفاده از ماسک صورت به جای کرم پودر بهترین راهکار برای حذف دائمی مواد آرایشی و رسیدن به پوستی زیبا و سالم است. بهتر است روزانه ۱ الی ۲ بار از ماسک‌های ورقه‌ای با خواص مختلف استفاده کنید تا بتوانید به نتایجی جذاب و در عین حال دائمی برسید.

فراموش نکنید که مهم ترین دلیل ایجاد لک قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون استفاده از ضد آفتاب است با پیروی از یک روتین پوستی معقول و مقرون به صرفه می‌توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود را درمان کنید.

ماسک صورت به جای کرم پودر
ماسک صورت به جای کرم پودر

بهترین جایگزین کرم پودر کدام است؟

بی بی کرم، سی سی کرم یا دی دی کرم؟ کدام یک بهتر است؟ آیا تا به حال به آرایش بدون کرم پودر فکر کرده‌اید؟ اگر به دنبال محصولاتی جایگزین با خاصیت درمانی و پوشانندگی بالا هستید با گشتن و جستجو در قفسه های لوازم آرایشی و بهداشتی ممکن است با محصولات متفاوتی از جمله BB, CC و DD کرم برخورد کنید.

بی بی کرم چیست و چه خواصی دارد؟

این کرم در واقع به عنوان بالم پوشاننده لک یا بالم زیبایی beauty balm شناخته می‌شود. یک محصول یک کرم مراقبتی و درعین‌حال آرایشی است. فراموش نکنید که بی بی کرم پوشانندگی ضعیف تری از کرم پودر دارد ولی به خاطر داشتن فاکتورهای فیزیکی بازتاب دهنده نور می‌تواند به کاهش ایجاد لک بر اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب کمک کند.

اگر به دنبال کرمی با پوشانندگی ملایم برای روشن تر و درخشان تر شدن پوست خود هستید، خرید این نوع کرم‌ها را بررسی کنید. برای سنتز فرمولاسیون این کرم‌ها معمولاً از فیلترهای فیزیکی یووی ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان‌های سنتزی کمک گرفته می‌شود. این کرم برای پوست‌های جوان مناسبتر است و ترکیب آن مطابق با نیاز پوست معمولی فرموله شده است.

CC  کرم چیست؟

این کرم‌ها که به عنوان ترکیبات اصلاح کننده رنگ چهره شناخته می‌شوند، فرمولاسیون پیشرفته‌تری در مقایسه با کرم‌های ب ب دارند. رنگ دهی و پوشانندگی سی سی کرم Color correction در مقایسه با کرم‌های بی بی بیشتر است. بافت این محصولات سبک‌تر و نرم‌تر بوده و جذب سریع‌تری در مقایسه با کرم‌های بی بی دارند.

جالب است بدانید که خواص درمانی سی سی کرم ها بیشتر از کرم های بی بی است و افراد با لکه‌های تیره و پوست‌های حساس و قرمز نیز میتوانند از این محصولات استفاده کنند. جالب است بدانید که کرم‌های سی سی دارای خاصیت محافظت در برابر نور آفتاب بوده و جزو محصولات مراقبتی شناخته می‌شوند.

ب ب کرم بهتر است یا سی سی کرم؟

بی بی کرم‌ها بر پایه چربی فرمول می‌شوند و برای پوست‌های معمولی مناسب است. اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید، بهتر است به سراغ کرم‌های سی سی که بر پایه آب فرمول شده‌اند، بروید. اگر در حال حاضر به دنبال محصولی برای درمان جوش‌های صورت خود هستید، نباید از بی بی کرم استفاده کنید.

دی دی کرم چیست؟

دی دی کرم محصولی جدید است که برای محافظت روزانه پوست از آفتاب طراحی شده است. این کرم‌ها اغلب به خاطر داشتن ترکیبات ضد پیری، تمرکز ویژه‌ای بر روی کاهش چین و چروک‌ها دارند. بافت سبک و پخش شوندگی مطلوب دی دی کرم‌ها تا حدودی شبیه به سی سی کرم است.

جالب است بدانید که تنها چند برند شناخته شده هستند که dd کرم را وارد بازار کرده‌اند. فراموش نکنید که دی دی کرم جایگزین کرم پودر نیست و شما نمی‌توانید در آرایش بدون کرم پودر از این کرم استفاده کنید، چرا که این محصول چیزی شبیه به ضدآفتاب‌های معمولی است و برای مبارزه با خطوط ظریف صورت و نشانه‌های پیری فرمول شده است.

طریقه مصرف کرم‌ های جایگزین کرم پودر

استفاده از براش مخصوص کرم پودر برای این محصولات نادرست است، بهتر است قبل از مصرف این کرم‌ها دست‌های خود را به خوبی بشویید و مقدار مشخصی از کرم را به کمک نوک انگشتان بر روی پوست پخش کنید.

کرم‌ها به خاطر داشتن بافت سبک، پس از ماساژ دادن ملایم، جذب می‌شوند و ظاهری طبیعی به چهره شما ارائه می‌دهند. برای ایجاد ظاهری یکنواخت میتوانید پس از اعمال کرم از یک براش برای یکدست کردن رنگ پوست کمک بگیرید.

نکات آرایش بدون کرم پودر

  • حتماً این کرم ها را برای پوست کاملا تمیز استفاده کنید.
  • از روش پخش لایه لایه برای دریافت پوشش بیشتر کمک بگیرید.
  • این محصولات به خاطر داشتن رنگدانه، نیاز به شست و شو و آبکشی دارند. در انتهای روز حتماً صورت خود را با میسلار واتر، شوینده و تونر مخصوص پوست خودتان بشوید‌.
  • استفاده از این کرم ها در قسمت‌هایی از پوست که منافذ بسته و سلول‌های پوستی مرده دارم باعث ایجاد بافت سخت، جوش و حساسیت خواهد شد.
  • بعد از مصرف کرم‌های معرفی شده از مرطوب‌کننده و ترکیبات آبرسان کمک بگیرید تا پوست شما آماده بهره بردن از فواید دیگر ترکیبات کرم‌های بی بی سی و دیدی شود.
  • برای بالا بردن سطح محافظت پوست از ضد آفتاب با spf بالای ۳۰ کمک بگیرید. فراموش نکنید که این کرم‌ها spf پایینی داشته و نمی‌توانند به عنوان جایگزین‌های ضدآفتاب به کار گرفته شوند.
  • انجام تست حساسیت را جدی بگیرید.
  • از تسترها و نمونه‌های کوچکی که در بسیاری از فروشگاه‌ها وجود دارند، کمک بگیرید تا به محصولی متناسب با رنگ پوست خود برسید.
  • شما می‌توانید از این کرم‌ها به عنوان پرایمر کمک بگیرید.

آیا کرم‌ CC, BB و DD ارزش خرید دارند؟

اهداف اصلی طراحان از ساخت این کرم‌ها جمع کردن ویژگی‌ها و کاربردهای محصولات آرایشی و مراقبتی در کنار هم است. از آنجا که ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی این محصولات بسیار جذاب است، بهتر است برای یکبار هم که شده خرید اینترنتی ترکیبات را امتحان کنید.

نتیجه گیری

داشتن پوست بدون نقص و ایده‌ آل نیاز به رسیدگی دارد، قبل حذف کامل کرم پودر جایگزین کردن کردن پودر و روی آوردن به ماسک‌های خانگی، تحقیقات لازم را انجام دهید تا محصولاتی ایمن و موثر بیابید، خرید محصولات بی کیفیت باعث تشدید مشکلات پوستی خواهد شد.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا