مد و زیبایی

فرق کرم پودر با کرم سفید کننده چیست؟

شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید که در دهه های پیشین به تمامی ترکیبات پوستی پوشاننده و آرایشی، کرم سفید کننده گفته میشد. در آن زمان تنوع رنگی محدودی وجود داشت و اغلب شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایشی تنها پیگمنت‌های رنگی بسیار روشن را وارد محصولات خود می‌کردند. امروزه استفاده از کرم سفید کننده و روشن کننده صورت دیگر رایج نیست، چراکه اغلب برندهای آرایشی محبوب به خاطر منافع پوستی و ویژگی‌های جذاب، به تولید کرم پودر و پنکیک‌های پوشاننده روی آورده‌اند. در ادامه مقاله به فرق کرم پودر با کرم سفید کننده اشاره شده است.

تفاوت کرم پودر با کرم سفید کننده

کرم پودرها فرمولاسیون بسیار تخصصی تری دارند و علاوه بر تغییر تنالیته پوستی، در کاهش مشکلاتی مثل منافذ باز، لک‌های قدیمی و هموار کردن سطح پوست موثر هستند. در صورتی که کرم‌های سفید کننده قدیمی تنها نقش روشن کنندگی داشته با ایجاد جلوه‌ غیر واقعی به ایجاد مشکل جدید منجر می‌شوند. از دیگر تفاوت‌های کرم سفید کننده و کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قدرت پوشانندگی لک و جای جوش قدیمی

کرم پودرها به خاطر پیگمنت‌های بسیار پوشاننده‌ای که دارند، لایه‌ای ظریف بر روی پوست ایجاد کرده‌اند و تمامی عیوب از جمله غیر یکنواخت بودن رنگ پوست به خاطر حضور لک‌ها را کاهش می‌دهند. در شرایطی که کرم‌های سفید کننده لایه‌ای ضخیم بر روی پوست ایجاد کرده و قدرت زیادی در پوشاندن کامل عیوب صورت ندارند.

خاصیت آبرسانی و مسدود کنندگی

کرم پودرها به خاطر داشتن ترکیبات مسدود کننده و جاذب رطوبت می‌توانند به کاهش مشکلاتی مثل منافذ بزرگ پوست (دهیدراتگی) کمک کنند. در حالی که کرم‌های سفید کننده فرمولاسیون ضعیفی داشته و مصرف مداوم آنها می‌تواند به خشک شدن و دهیدراتگی پوست منجر شود.

ترکیبات مسدود کننده موجود در این کرم پودرها، با کنترل نرخ تبخیر رطوبت از اپیدرم پوست، به کمک ترکیبات آبرسان آمده و از ایجاد خشکی بر روی لایه خارجی پوست جلوگیری می‌کنند.

روش مصرف و سهولت استفاده

حضور کرم پودرهای جامد، مایع، استیکی و فشرده این امکان را فراهم کرده‌ است که افراد بتوانند با توجه به میزان چربی و خشکی پوست صورت خود، از محصولات متفاوتی کمک بگیرند. کرم‌های سفید کننده اغلب بافتی ضخیم و فشرده داشته و با ایجاد حالت کیکی و ماسیدگی، باعث بروز مشکلات پوستی می‌شوند. توجه کنید که شما برای استفاده از کرم‌های سفید کننده، به تجهیزات خاصی نیاز ندارید و باید بافت سنگین این محصولات را بر روی پوست صورت و بدن خود ماساژ دهید.

برای ایجاد بافت مخملی شما می‌توانید در هنگام به‌کارگیری کرم پودر از پدهای مخصوص سیلیکونی و ژله‌ای، اسفنج‌ها و حتی براش‌های مخصوص blend (پخش کردن) کرم پودر استفاده کنید و با ایجاد بافتی پوشاننده از مقدار محصول کمتری برای کاهش عیوب و پوشاندن لک‌ها کمک بگیرید.

تنالیته رنگی محدود

کرم پودرها انواع مختلفی داشته و با پکجینگ متنوع در رنگ بندی جذاب برای تمام تیپ‌های پوستی فرموله می‌شوند، در حالی که کرم‌های سفید کننده با هدف روشن کردن پوست در چند رنگ محدود عرضه شده و برای بیشتر پوست‌ها غیرقابل مصرف هستند.

اگر به دنبال محصولی با ظاهری مات و طبیعی هستید و دوست دارید که بدون نگرانی از بافت کیکی و ماسیدگی کرم بر روی پوست، صورت خود را بپوشانید، کرم پودر را جایگزین کرم سفید کننده بکنید.‌

محافظت بیشتر و ماندگاری بالاتر

مقاومت بالاتر کرم پودر در برابر آب به خاطر فرمولاسیون پیچیده تر باعث شده است تا امروزه دیگر کسی به سمت کرم های سفید کننده نرود. این محصولات اغلب حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی محافظت کننده در برابر آفتاب هستند و با داشتن spf مناسب میتوانند از بروز لک و تشدید مشکلات پوستی جلوگیری کنند.

فراموش نکنید که کرم‌های سفید کننده هیچ spf ندارد و توانایی محافظت از پوست شما را (در برابر اشعه های مضر خورشید) ندارند. این کرم‌ها مقاومت بسیار ضعیفی در برابر آب داشته و با مالش دست یا برخورد با دستمال خیس به راحتی از روی پوست بلند می‌شوند.

کرم پودر خوبه یا کرم سفید کننده؟
کرم پودر خوبه یا کرم سفید کننده؟

چرا از کرم پودر به جای کرم سفید کننده استفاده کنیم؟

به جرأت می‌توان گفت که کرم‌ پودر، بیس و پایه اصلی و اولیه آرایش شماست. استفاده از کرم سفید کننده به جای کرم پودر می‌تواند باعث ایجاد جلوه‌ای مسخره و ماستی شکل شود. بهتر است کرم پودر و پنکیک خود را متناسب با تنالیته رنگ پوست خود انتخاب کنید.

خرید کرم پودرهای بسیار روشن یا بسیار تیره می‌تواند به ایجاد ظاهری عجیب و غیر واقعی منجر شود. درصورت تمایل می‌توانید که پودرهای خیلی تیره را با کمی کانسیلر رقیق کرده و به کرم پودر روشنتر دست یابید با این حال پیشنهاد می‌کنیم که از رقیق کردن و ایجاد تغییر در فرمولاسیون کرم پودر خودداری کنید، چرا که میزان اس پی اف آن دست‌خوش تغییر خواهد شد.

نکات خرید بهترین کرم پودر با پوشانندگی بالا

  • دقت به حضور ترکیبات آبرسان و مسدود کننده
  • دقت در حضور فیلترهای فیزیکی یا شیمیایی برای محافظت در برابر آفتاب (spf  بالا)
  • تنوع رنگی بالا برای انتخاب درست و متناسب با نوع رنگ پوست
  • انتخاب درست نوع کرم پودر استیکی، مایع، فشرده، کرمی و مدادی با توجه به میزان چربی پوست و مقدار پوشانندگی مد نظر
  • خرید کرم پور سبک، براق، مات و سنگین با توجه به نمای نهایی مورد نظر از پوست
  • دقت به اصالت کالا خودداری از خرید محصولات ارزان و تقلبی

معایب استفاده طولانی مدت از کرم سفید کننده

✅ استفاده طولانی از کرم‌های سفید کننده می‌تواند باعث ایجاد التهاب، قرمزی سوزش پوست و ورم در نواحی حساسی مثل اطراف چشم شود.

✅ این کرم‌ها که اغلب با نام کرم معجزه کرم روشن کننده بدن یا کنار روشن کننده دائمی صورت به فروش می‌رسند، حاوی مقادیر غیر کنترل شده‌ای از کورتون و هیدروکینون هستند و می‌توانند در افزایش تعداد لک‌ها و افزایش شدت مشکلات پوستی موثر باشند.

✅ خارج کردن فرآیند ملانین سازی از چرخه تعادلی و تشدید لک‌های صورت

✅ ابتلا به ادرار کف آلود، برهم خوردن میزان اشتها، درگیری با اسهال و تجربه طولانی مدت سرگیجه از دیگر عوارض مصرف طولانی مدت کرم سفید کننده غیر اصل و دست ساز است.

کلام نهایی

فرق کرم پودر با کرم سفید کننده را باهم دانستیم که تا سال‌ها قبل پوشاندن تیرگی‌ها، لک‌ها و از بین بردن ظاهر کدر و خسته پوست به وسیله کرم سفید کننده بسیار رایج بود. امروزه محصولات بسیار متنوعی از جمله پنکیک، کانسیلر و کرم پودر برای ایجاد ظاهری طبیعی تر و دریافت نتایج بهتر در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسند. شما هم باید با توجه به میزان تیرگی، حجم لک‌ها و سایر ایرادات پوست می‌توانید از محصولات متنوعی برای ساختن ظاهری آراسته و زیبا کمک بگیرید.

فراموش نکنید که تیرگی صورت می‌تواند به خاطر عدم رسیدگی و مراقبت نکردن از پوست ایجاد شود. البته پزشکان دلایل هورمونی و ارثی را نیز به تیرگی و کدری پوست ارتباط می‌دهند. اگر شما هم با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم می‌کنید و دوست دارید که در مهمانی ها قرار های کاری یا عاشقانه و آمد و شدهای روزمره تان بدرخشید، کرم سفید کننده را دور بیندازید به سراغ کرم پودری با پوشانندگی مناسب و در عین‌حال خواص درمانی بروید.

وجود ترکیبات آبرسان و محافظت کننده در برابر آفتاب می‌تواند به ایجاد پوستی شفاف و درخشان کمک کند. اگر دوست دارید که پس از مدتی بدون نیاز به کرم پودر یا کرم سفید کننده آرایش کنید، ترکیبات ضروری روتین پوستی مربوط به پوست خود را تهیه کرده و از روش‌های درست برای درمان مشکلات پوستی خود کمک بگیرید تا شاهد نتایج دلخواه و جذاب باشید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا