مد و زیبایی

کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی انواع کرم پودر و راهنمای خرید کرم پودر

کرم پودر چیست؟

داشتن پوست سالم، بدون لک، صاف و شاداب یکی از عوامل موثر در افزایش اعتماد به نفس است‌. پوست ما منعکس کننده مقدار خواب، فشار روحی و سطح سلامت ارگان‌های مختلف بدنمان است. امروزه به خاطر حجم بیشتر کار و مصرف غذاهای ناسالم، پوست ما در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرد و با نواقصی مثل تیرگی دور چشم، چین و چروک و حتی لک مواجه می‌شود. برای رفع این عوامل لازم است از کرم پودری با خواص ضد لک و ضد چروک استفاده کنید و با پیروی از سبک زندگی سالم، به افزایش درخشش طبیعی پوستتان کمک کنید‌. در ادامه مقاله به کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد و معرفی انواع کرم پودر و راهنمای خرید کرم پودر و هر آنچه که در رابطه با انواع کرم پودر لازم است بدانید را برایتان شرح دهیم، همراه ما باشید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

کاربرد کرم پودر چیست؟

کاربرد کرم پودر چیست؟ کرم پودرها یکی از اصلی ترین لوازم آرایشی هستند که می‌توانند به صورت فوری، ظاهری با طراوت زیبا و سالم برای پوست ایجاد کنند. کرم پودر مناسب با پوشانندگی بالا می‌تواند جزئی ترین آثار خستگی و لک را برطرف کند.

با توجه به نیاز و نوع پوستتان لازم است تا از کرم پودرهای متفاوتی استفاده کنید، چرا که این محصولات امروزه در دسته‌بندی‌ های متفاوت از نظر شکل، ساختار و فرمولاسیون در بازارهای داخلی و خارجی به فروش می‌رسند. هر کرم پودر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

انواع مختلف کرم پودر چیست؟

میکاپ آرتیست‌ها و کسانی که به صورت روزمره از محصولات آرایشی استفاده می‌کنند، می‌دانند که انتخاب مارک و نوع کرم پودر چقدر سخت است. کافی است تا به یک مغازه لوازم آرایشی بروید و از فروشنده درخواست کنید تا کرم پودرهای مختلف خود را به شما معرفی کند، پس از چند دقیقه شما با سیلی عظیم از محصولات با خواص رنگ و با رنگ‌های متفاوت مواجه خواهید شد.

با این توصیفات به این نتیجه می‌رسیم که انتخاب کرم پودر مناسب، کار چندان راحتی نیست، بنابراین لازم است تا شما انواع مختلف کرم پودر را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های پوستی‌تان بتوانید بهترین محصول را برای دریافت نتایج عالی تهیه کنید.

کرم پودر کرمی و مایع

کرم پودرهای مایع بافتی ضخیم و کرم مانند دارند‌. این رنگدانه‌های متراکم بر روی پوست شما blend و پخش می‌شوند. شما می‌توانید این دسته از کرم‌ها را در بسته‌بندی‌های تیوپی، فشرده و استیکی مشاهده کنید.

پایه اصلی این کرم‌پودرها معمولاً روغن است. البته امروزه کرم پودرهای مایع بر پایه آب نیز در دسترس افراد قرار گرفته‌اند. این محصولات به خاطر حضور روغن و آب می‌توانند به رطوبت از دست رفته در پوست‌های دهیدراته شده و خشک کمک کنند.

کرم پودر فشرده

کرم پودر فشرده چیست؟ کرم پودر فشرده نوعی کرم پودر مایع است که غلظت بیشتری دارد. ویسکوزیته و پوشانندگی بالای این کرم پودرها باعث می‌شود تا شما بتوانید کبودی و تیرگی زیر چشم را نیز به کمک این ترکیبات بپوشانید.

بافت پوشاننده این کرم پودر برای خانم‌هایی که پوست خشک دارند، بهترین گزینه است. پوشش بالای کرم پودر فشرده یکی دیگر از مزایای استفاده از آن است. فرمول این کرم پودرها شبیه به موس می‌باشد.

قدرت بالای کاور کرم پودر فشرده آن را به یکی از محصولات بسیار پر طرفدار تبدیل کرده است. جالب است بدانید که امروزه کرم‌های فشرده با خواص مختلف(کرم پودر حاوی هیالورونیک اسید و ویتامین سی نیز) در بازارهای داخلی به چشم می‌خورد. این محصولات خواص درمانی داشته و می‌توانند در روشن شدن پوست، کاهش لک و موارد این چنینی به شما کمک کنند.

کرم پودر جامد یا استیکی

کرم پودر جامد صورت شما را عاری از هرگونه لکه قهوه‌ای جلوه می‌دهد. این کرم‌پودرها به عنوان بیس و پایه آرایش استفاده می‌شوند و می‌توانند تمامی کک و مک‌ها و خال‌های غیر برجسته را پوشش دهند. بسته‌ بندی متفاوت و سهولت استفاده از کرم پودر جامد، این محصولات را به یکی از محصولات دوست داشتنی در بین مصرف کنندگان تبدیل کرده است. این کرم پودر را به کمک پد آرایشی و براش مخصوص روی پوستتان پخش کنید.

در صورت در دسترس نبودن براش می‌توانید از نوک انگشتان برای پخش کردن کرم پودر جامد استفاده کنید. با این حال پیشنهاد ما استفاده از پد کرم پودر ژله‌ای یا پد کرم پودر سیلیکونی است.

این کرم پودر برای افراد با پوست چرب و مختلط بهترین گزینه است. خانم‌هایی که خشکی پوست و چین و چروک آن‌ها را آزرده خاطر کرده است، بهتر است از کرم پودر فشرده و مایع استفاده کنند، چرا که مصرف کرم پودر جامد می‌تواند باعث نمایان.تر شدن خط اخم و خط خنده شود. شما می‌توانید بدون نیاز به کانسیلر از کرم پودر جامد با رنگ روشن برای کاور کردن سیاهی دور چشم استفاده کنید.

کرم پودر پودری

این محصولات بافتی شبیه به پنکیک داشته ولی پوشانندگی آن‌ها در مقایسه با پنکیک‌های معمولی بسیار بیشتر است. ماندگاری و دوام کرم پودرهای پودری در مقایسه با کرم پودر استیکی و فشرده بسیار کمتر است؛ بنابراین می‌توان از این

افرادی که منافذ باز و چین و چروک‌های بسیار زیادی دارند، باید از کرم پودرهای مایع برای پر کردن و پوشاندن این فرورفتگی‌ها کمک بگیرند، چرا که ترکیبات متراکم موجود در کرم پودرهای غیر پودری می‌تواند به کاهش دغدغه ماندگاری محصول بر روی پوست در خانم‌ها کمک کند.

انواع مختلف کرم پودر
انواع مختلف کرم پودر

کرم پودر مناسب پوست شما کدام است؟

با توجه به نیاز پوست‌تان می‌توانید از کرم پودرهای متفاوتی کمک بگیرید. اگر میکاپ‌های حرفه‌ای را اجرا می‌کنید و به دنبال کرم پودر حرفه‌ای مخصوص گریم هستید، از کرم پودرهای با ویسکوزیته بالا استفاده کنید. برای آرایش روزمره پیشنهاد می‌کنیم که از کرم پودرهایی با غلظت کمتر و پوشانندگی پایینتر استفاده کنید تا سلامت سلول‌های پوستی شما به خطر نیفتد.

از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوشانندگی کرم پودر

بهتر است برای آرایش روزانه از محصولاتی که ظاهری طبیعی به پوست شما می‌دهند، استفاده کنید‌. این محصولات معمولا بافت نرمی دارند و بر پایه آب تهیه شده‌اند. اگر قصد شرکت در مهمانی‌ها و مراسم‌های این چنینی را دارید، بهتر است از کرم پودرهایی با پوشانندگی بیشتر کمک بگیرید، چرا که این کرم پودرها توانایی پوشش تمامی لک‌ها و نواقص صورت را دارند.

دوام و ماندگاری کرم پودر

خرید کرم پودر ضد آب ممکن است در نگاه اول غیر منطقی و غیر ممکن به نظر برسد، ولی خرید محصولاتی که بر پایه روغن تهیه شده باشند، می‌تواند به افزایش ماندگاری کرم پودر بر روی صورت شما کمک کند. با این حال اگر پوست چرب یا نرمالی دارید، بهتر است به دنبال کرم پودر غیر کومدون زا و بادوام باشید. این کرم پودرها بر پایه ترکیبات سیلیکونی فرموله شده‌اند و هیچ‌گونه بافت روغنی را در خود ندارند تا با کنترل سطح چربی ترشح شده از سلول‌های پوستی، به افزایش سلامت پوست کمک کنند.

بافت و غلظت محصول

مقرون به صرفه بودن محصول و غلظت استاندارد آن از دیگر عوامل موثر در انتخاب کرم پودر متناسب و مناسب است. از آنجا که پوشانندگی کرم پودر تا حد قابل توجهی به بافت و غلظت آن بستگی دارد، بهتر است به دنبال محصولاتی با پوشانندگی متناسب بگردید. مصرف روزانه کرم‌پودر با خاصیت مات کنندگی و سطح چربی بالا برای پوست‌های چرب، باعث ایجاد جوش و لک‌های اپیدرمال می‌شود. توجه کنید که بافت و رنگ کرم پودر از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید هستند که باید به آن‌ها توجه کنید.

به زبان دیگر می‌توان گفت که فرمولاسیون کرم پودر تعیین کننده کیفیت آن است. اگر به دنبال محصولی مطمئن از نظر ایمنی و زیبایی هستید، لازم است به مواد تشکیل دهنده داخل کرم پودر دقت کنید تا بتوانید کرم پودری با ظاهر طبیعی تهیه کنید.

رنگ کرم پودر و میزان هماهنگی آن با تنالیته پوست شما

متناسب بودن رنگ کرم پودر با نوع پوست شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب کرم پودر متناسب است. برندهای شناخته شده معمولاً طیف وسیعی از رنگ‌های بژ، روشن، نچرال و برنزه را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند. شما باید با توجه به سلیقه و در نظر گرفتن رنگ پوستتان کرم پودر متناسب را انتخاب کنید.

در هنگام خرید آنلاین کرم پودر سعی کنید تا قبل از ثبت سفارش و مشاوره رایگان فروشگاه استفاده کنید تا بهترین محصول را با توجه به تنالیته رنگی پوست خود تهیه کنید. البته امروزه وب‌سایت‌های بسیار زیادی هستند که می‌توانند کرم پودرهای مشابه با رنگ مورد نظر شما را معرفی کنند.

اگر به فکر خرید حضوری کرم پودر هستید، بهتر است قبل از خرید محصولات مختلف از تسترهای کوچک استفاده کنید، در این شرایط به راحتی متوجه می‌شوید که رنگ کرم پودر با پوست شما هماهنگی و تناسب لازم را دارد یا خیر.

با ارزیابی نکات ارائه شده می‌توانید بهترین محصول را برای پوستتان تهیه کنید. اصول خرید کرم پودر را فراموش نکنید و در هنگام مواجهه با محصولات مختلف، به موارد گفته شده رجوع کنید تا بتوانید طبیعی‌ترین رنگ کرم پودر را با بافتی پوشانده و در عین حال سبک خریداری کنید.

فواید استفاده از کرم پودر چیست؟

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که مصریان باستان و یونانی‌‌ها از اولین افرادی بودند که کرم پودر را اختراع و از آن استفاده کردند. البته کرم پودری که در آن زمان استفاده می‌شد، هیچ شباهتی به کرم پودر‌های امروزی نداشت و معمولاً از ترکیب چربی حیوانات با پودر سفال سفید تهیه می‌شد. جالب است بدانید که از این ترکیب عجیب و غریب برای پوشاندن لک‌های بدن و صورت کمک گرفته می‌شده ‌است.

در قرن اول میلادی توپیا همسر امپراطور روم پوست خود را با ترکیبات حاصل از کربنات سرب سفید می‌کرده است. امروزه می‌دانیم که این ترکیب بسیار سمی است و می‌تواند باعث بروز جهش سلولی و وقوع سرطان شود.

همه ما امروزه از کرم پودر در آرایش‌ها و میکاپ‌های مجلسی و روزانه استفاده می‌کنیم. از مهم‌ترین فواید استفاده از کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ پوشاندن لک‌های بزرگ و سیاه آکنه‌های التهابی، قرمز پوست و کک مک
✔ کاهش آثار پیری پوست با کاور کردن چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی خطوط اندوه و خط خنده در دو طرف لب
✔ برطرف کردن کامل و کاور سطحی قرمزی و حساسیت پوست یا مویرگ‌های بسیار نزدیک به سطح اپیدرم.
✔ ایجاد پوشش یک‌دست برای رسیدن به ظاهری شاداب و باطراوت
✔ کاهش آثار خستگی، بی‌خوابی و بیماری در چهره‌هایی با پوست‌های مختلف
✔ ایجاد خطای دید برای رسیدن به گونه‌های پر، چانه تیز و فک زاویه دار یا کاور کردن پیشانی بسیار بلند به کمک کانتورینگ.
✔ پوشاندن سیاهی و تیرگی غیر یکنواخت در مناطق مختلف پوست صورت از جمله دور چشم
✔ اصلاح فرم بینی بدون جراحی و تزریق از طریق کانتورینگ درست و حرفه‌ای
✔ محافظت از پوست در برابر آلودگی‌های خارجی، گرد و غبار و اشعه یووی (کرم پودر حاوی اس پی اف)
✔ جلوگیری از تبخیر و خشکی بیش از حد پوست با متعادل سازی سطح رطوبت اپیدرم

فواید استفاده از کرم پودر
فواید استفاده از کرم پودر

عوارض استفاده از کرم پودر چیست؟

همه ما می‌دانیم که پوست صورت جزو نواحی بسیار حساس است و مصرف مواد آرایشی تقلبی، تاریخ گذشته یا فیک می‌تواند باعث کاهش شادابی یا ایجاد لک شود. برای جلوگیری از عوارض جبران ناپذیر و بسیار جدی کرم پودرهای غیر اصل بهتر است به دنبال برندهای مطرح باشید.

از مهم‌ترین عوارض استفاده از کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برون ریزی و جوش زدن صورت

با خواندن مقالاتی مثل خرید کرم پودر با پوشانندگی بالا نی نی سایت، کرم پودر چه مارکی خوبه نی نی سایت ممکن است با سیل عظیمی از تبلیغات غیر واقعی مواجه شوید. پس از خرید این محصولات پوست شما با عوارض جانبی بسیاری درگیر خواهد شد.

در واقع کرم پودر برای پوشاندن عیوب صورت و یک‌دست کردن آن استفاده می‌شود ولی اگر فرمولاسیون آن حاوی ترکیبات نامناسب باشد می‌تواند باعث بروز جوش و آکنه‌های التهابی بسیار بزرگ شود.

از آنجا که کرم پودر چند ساعت روی پوست ما می‌ماند، استفاده از کرم‌ پودر نامناسب و تقلبی به خاطر داشتن رنگدانه‌ها و مواد شیمیایی نامناسب برای پوست، منجر به جوش زدن و مسدود شدن منافذ خواهد شد.

راه حل پیشنهادی:

خرید کرم پودر لاکچری کوین، کرم پودرهای لاکچری کوین با خاصیت ضد آکنه و ضد جوش فرمولاسیون جذاب و غیر الکلی کرم پودر لاکچری کوین به صورت کاملاً ارگانیک طراحی شده است. این محصول فاقد هرگونه چربی و ماده اولیه سنگین است و بدون ایجاد بافت غلیظ می‌تواند به پوشش کامل لک‌های پوستی شما کمک کند.

پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در نواحی مختلف

مصرف طولانی مدت کرم پودر می‌تواند منجر به پیری پوست شود. درست نَشُستن کرم پودر در پایان روز و خوابیدن با آرایش صورت می‌تواند باعث کاهش روند تنفس طبیعی پوست شود. کمبود اکسیژن باعث کند شدن روند کلاژن سازی و تحلیل بافت پوست خواهد شد.

بروز هرگونه نقص در عملکرد ترمیمی پوست می‌تواند به چروک شدن پوست منجر شود. اگر به دنبال پوستی شاداب و جوان هستید، بهتر است از کرم پودرهای مناسب و تخصصی استفاده کنید.

راه حل پیشنهادی:

پاک کردن چند مرحله‌ای آرایش به کمک میسلار واتر، شوینده و تونر بهترین راه حل برای زدودن آلودگی‌های جذب شده توسط کرم پودر در طول روز است. اگر شب‌ها و عصرها که به خانه باز می‌گردید کرم پودر را به صورت کاملاً عمقی شستشو دهید، می‌توانید بدون نگرانی از چین و چروک‌ها و بروز موارد این‌چنینی، به مصرف کرم پودر بیندیشید.

سعی کنید به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترکیبات جاذبه الرطوبت هستند. خرید کرم پودر حاوی هیالورونیک اسید از برند لاکچری کوین می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های ایجاد شده به خاطر دهیدراتگی پوست کمک کند.

ایجاد لک و کک مک بر روی پوست خصوصا گونه‌ها

هدف اصلی استفاده از کرم پودر پوشاندن نواقصی مثل لک، کک و مک است‌ غافل از اینکه برخی از این محصولات می‌توانند منجر به بروز انواع لک بر روی پوست صورت شوند. تغییر رنگ پوست پس از مصرف طولانی مدت کرم پودر از دیگر عوارض مصرف محصولات فیک و تقلبی است. در نظر داشته باشید که کرم‌پودرهای حاوی spf زیر ۳۰ نقش ضدآفتاب را ایفا نمی‌کنند. بنابراین با تمدید به موقع ضد آفتاب و خرید محصولات با کیفیت از بروز لک‌های این‌چنینی جلوگیری کنید.

اگر یکنواخت و یک‌دست شدن رنگ پوست برایتان مهم است، می‌توانید ضدآفتاب‌های رنگی را در مقدار درست استفاده کنید تا از داشتن پوستی شفاف و یک‌دست لذت ببرید. البته فراموش نکنید که پوشانندگی ضدآفتاب‌ها به خاطر حضور فیلترهای فیزیکی و شیمیایی در حد کرم پودر نیست چرا که کرم پودر حاوی رنگدانه‌های سیلیکاتی و سیلیکونی هستند که در پایه‌های روغنی و غیر روغنی حل شده‌اند.

راه حل پیشنهادی:

خرید کرم پودر حاوی ویتامین c و ضد لک بهترین گزینه برای پیش‌گیری از بروز خواص این چنینی است. بهتر است قبل از ثبت سفارش خرید، ترکیبات موجود در کرم پودر‌های مختلف را مقایسه کنید و به دنبال محصولاتی باشید که حاوی spf بالا و مشتقات ویتامین سی هستند.

خشک شدن بیش از حد پوست

پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست حسی غیر قابل تصور و بسیار ناخوشایند است. کسانی که پوست حساس و خشک دارند، بهتر است از کرم پودرهایی که بر پایه روغن تهیه شده است، استفاده کنند. مصرف کرم پودر جامد به این افراد پیشنهاد نمی‌شود.

راه حل پیشنهادی:

با در نظر گرفتن ترتیب درست مصرف مرطوب کننده، ضدآفتاب و کرم پودر، می‌توان از خشک شدن بیش از حد پوست و باز شدن منافذ جلوگیری کنید. خرید کرم پودر آبرسان حاوی هیالورونیک اسید نیز از دیگر گزینه‌های پیشنهادی است.

اگر پوست شما خیلی خشک شده، لازم است تا با زیرسازی /به کمک کرم مرطوب کننده و آبرسان/ رطوبت مورد نیاز و حداقلی را به لایه‌های پوست خود برسانید.

چرب و براق شدن بیش از حد پوست

براق شدن پوست در فصول گرم سال پس از مصرف حجم نادرست کرم پودر، باعث بروز ظاهری نه چندان جالب می‌شود. اگر پوست شما ذاتاً چرب است و ترشح چربی در پوست شما با سرعتی بیش از حد نرمال پیش می‌رود، از کرم پودرهای مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

این کرم پودرها را بر پایه آب تهیه شده‌اند و به کنترل سبوم ترشح شده و باز نشدن منافذ در طول روز کمک می‌کنند. توجه کنید که استفاده از پودر فیکس و زیرسازی در آرایش می‌تواند به کاهش براقیت پوست شما کمک کند.

حساسیت چشم به کرم پودر

مصرف طولانی مدت کرم‌پور تقلبی و غیر اصل می‌تواند به پوست حساس دور چشم آسیب بزند. از مهم‌ترین علائم حساسیت پوست به کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

✔ برون ریزی بدون حضور عوامل تغذیه‌ای یا هورمونی
✔ ریزش اشک، قرمزی داخل چشم و بروز گل مژه…
✔ خارش و قرمزی شدید پوست زیر چشم

در صورت مشاهده این موارد لازم است که مصرف کرم پودر خود را قطع کرده و محصولات پوستی مناسب‌تری را جایگزین کنید. در نظر داشته باشید که پوست دور چشم، جزو حساس‌ترین نقاط بدنمان است. با خرید محصولات اصیل و استفاده درست از کرم پور، از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.
انجام تست حساسیت باعث می‌شود تا در صورت حضور ترکیبات آلرژی‌زا پوست شما آسیب نبیند‌. برای انجام تست حساسیت کافی است مقداری از کرم پودر خود را بر روی پوست پشت دست یا پوست پشت گوش امتحان کنید. اگر پس از چند ساعت پیش آثاری از قرمزی، تورم یا خارش مشاهده نشود، شما می‌توانید بدون نگرانی از کیفیت محصول، کرم پودر خریداری شده را در قسمت زیر چشم و سایر نواحی صورت استفاده کنید.

راه حل پیشنهادی:

به سمت خرید محصولاتی با رایحه کمتر و اسانس‌های ارگانیک بروید. حضور نگهدارنده‌های خاص در محصولات مراقبتی و آرایشی کاهش باعث ایجاد حساسیت می‌شود. ترکیبات حساسیت زا معمولاً در پالت‌های روغنی و ترکیبات حاوی فیلترهای شیمیایی دیده می‌شود.

جالب است بدانید که برخی از محصولات در طول دوره استفاده باعث بروز حساسیت شده و برخی دیگر پس از تماس نور با پوست باعث اشک ریزی، خارش، قرمزی یا حتی سوزش می‌شوند.

ترکیبات درون کرم پودر
ترکیبات درون کرم پودر

ترکیبات موجود در کرم پودر ها را بشناسید.

کرم پودرها به عنوان زیر ساز آرایشی استفاده می‌شوند و به عنوان عاملی برای جلوه دادن پوست شاداب و سالم برای یک‌دست سازی پوست به کار گرفته می‌شوند. قبل از خرید کرم پول لازم است تا به صورت خلاصه با ترکیبات و فرمولاسیون این محصولات جذاب آشنا شوید. فراموش نکنید که هر محصول آرایشی و مراقبت از پوست حاوی مواد اکتیو، مواد پایه، حلال،اسانس‌ و رنگدانه است.

از مهم‌ترین ترکیبات درونی کرم پودر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نگهدارنده‌ها:  در صعنت آرایشی، برای افزایش ایمنی محصولات و جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌های بیماری زا از نگهدارنده‌های غیر سرطان‌زا و غیر آلرژی‌زا استفاده می‌شود.

سرامیدها: شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که سیمان موجود در بین سلول‌های پوست ما از سرامید تهیه شده است. این ترکیبات به صورت طبیعی در پوست یافت می‌شوند و به حفظ رطوبت در لایه‌های زیرین اپیدرم کمک می‌کنند.

ترکیبات آبرسان و جاذبه الرطوبت: پروپیلن گلایکول و هیالورونیک اسید از مهم‌ترین ترکیبات جاذب رطوبت هستند که علاوه بر تامین رطوبت پوست، از تبخیر آب موجود در بین لایه‌های سلولی جلوگیری می‌کنند.

سیلیکون‌ها و امولینت‌ها: این ترکیبات سیلیکونی، به ایجاد بافتی نرم و روان شدن بافت محصولات کمک می‌کنند. امولینت‌ها باعث کاهش ویسکوزیته و غلظت کرم پودر می‌شوند.

رنگدانه‌ها: پیگمنت‌ها و رنگدانه‌ها از مهم‌ترین ترکیبات موجود در کرم پودرها هستند که اغلب از مواد اولیه طبیعی و غیر جانوری تهیه می‌شوند.

حلال‌ها و مواد پایه: در برخی از کرم پودرها از مواد روغنی به عنوان فرمولاسیون پایه استفاده می‌شود. برخی دیگر از کرم پودرها برای پوست‌های چرب طراحی شده و دارای حلال‌هایی غیر روغنی بر پایه آب هستند.

آنتیاکسیدان‌ها: حضور آنتی اکسیدان‌ها در کرم پودر می‌تواند به کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد و افزایش سرعت ترمیم سلول‌های آسیب دیده توسط اشعه ماورا بنفش کمک کند.

این ترکیبات در بسیاری از کرم پودرهای با کیفیت مشاهده می‌شوند. با این حال برخی از کرم پودرها به خاطر پوشانندگی قوی و محافظت در برابر یووی حاوی فیلتر‌های شیمیایی و فیزیکی (spf) هستند.

امروزه محصولات متعددی برای پیش‌گیری از چین و چروک و جوش در بازار موجود شده است. این لوازم آرایشی حاوی ترکیبات مغذی مثل ویتامین سی، نیاسین آمید و هیالورونیک اسید هستند. این اکتیوها از مهم‌ترین ترکیبات موجود در کرم‌پودرهای متناسب برای درمان مشکلات پوستی هستند که توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شوند.

تشخیص کرم پودر اصل با فیک

امروز کرم پودرهای نامرغوب با برندهای متفرقه به صورت بسیار ارزان در بازارهای داخلی به فروش می‌رسند. در واقع با حضور محصولات های‌کپی و فیک، راه تشخیص و خرید یک محصول اصل و باکیفیت بسیار ناهموار شده است. از مهم‌ترین نکاتی که به تشخیص اصل یا تقلبی بودن کرم پودر به شما کمک می‌کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت: قیمت محصول را در نظر بگیرید؛ محصولات آرایشی تقلبی با وجود بسته‌بندی‌های شیک قیمت بسیار پایینی دارند.
نحوه بسته بندی: جابه‌جایی نوشته‌های ریز یا وجود غلط‌های املایی از دیگر روش‌های تشخیص محصول فیک و اصل است.
✔ نمونه‌های فیک و بدون مجوز، اغلب شماره بارکد و کد ریجستری قابل پیگیری ندارند.
✔ خرید کرم پودرهای بدون پلمپ و بسته بندی کار عاقلانه‌ای نیست، چرا که کرم پودرهای اصیل، بسته بندی کامل و پلمپ شده‌ای دارند.
✔ کیفیت شیشه یا پلاستیک به کار گرفته شده در بسته بندی محصول بسیار بالاست. زوائد و برجستگی‌های موجود بر روی شیشه و پلاستیک کرم‌پودرهای فیک، نشان از اصل نبودن محصول است.
✔ نوشته‌های روی جعبه کرم پودر اصل حالت برجسته یا فرورفته دارند، با این توصیفات از خرید محصولاتی با نوشته‌های چاپی و پاک شونده در برخی از برندها خودداری کنید.
✔ هولوگرام طلایی یا نقره‌ای اصلی برند را بررسی کنید. سپس با توجه به توضیحات ارائه شده سایر ویژگی‌های کرم پودر را بسنجید و اقدام به خرید کنید. حضور تاریخ انقضا و میزان مجاز مصرف محصولات را چک کنید تا بتوانید بهترین محصول را با توجه به حجم مصرفی روزانه کرم پودر تهیه کنید.

جلوگیری از ماسیدن و پوسته پوسته شدن کرم پودر روی صورت

بهترین راه جلوگیری از کیکی شدن کرم پودر چیست؟ آیا می‌توان از ماسیدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کرد؟
اگر بهترین روش استفاده از کرم پودر را بیاموزید، با مشکلات این چنینی مواجه نخواهید شد. بهترین راهکار، استفاده از کرم پودرهای فشرده همراه با پد است. استفاده از پد دسته دار یا بیوتی بلندر می‌تواند به ایجاد بافتی طبیعی و نچرال در ظاهر کرم پودر بر روی صورت کمک کند.

نحوه تشخیص و خرید بهترین کرم پودر
نحوه تشخیص و خرید بهترین کرم پودر

نحوه استفاده از کرم پودر چیست؟

1. شستن صورت با شوینده مخصوص پوست چرب، نرمال، مختلط، حساس یا خشک
2. خشک کردن صورت با دستمال یا حوله تمیز به حالت ملایم
3. استفاده از سرم یا کرم آبرسان به منظور هیدراته نگه داشتن پوست
4. استفاده از پرایمر برای تثبیت بیشتر کرم پودر
5. استفاده از پد اسفنجی، انگشت خیس یا براش برای پخش کردن مقدار درست کرم پودر بر روی صورت
6. از کشیدن بیوتی بلندر بر روی پوست صورت خودداری کنید، سعی کنید که ذرات برجسته رنگدانه‌ها را به صورت ضربه‌ای محو کنید.
7. پخش کردن ناشیانه کرم پودر به وسیله پد یا براش تا زمان یک‌نواخت شدن رنگ صورت و گردن
8. استفاده از پودر فیکس برای زدودن کرم پودر اضافی و ایجاد ظاهری مات و فینیشینگ

نکات تکمیلی (استفاده از کرم پودر به روش میکاپ آرتیست‌های مشهور)

برای کمرنگ‌ تر یا رقیق شدن رنگ کرم پودر می‌توانید مقدار بسیار کمی کانسیلر مایع به آن اضافه کنید.

برای جلوگیری از برون ریزی و تجمع باکتری‌های مولد جوش، سعی کنید هفته‌ای چند بار براش‌ها و بیوتی بلندر‌های مخصوص کرم پودر خود را بشویید و در جایی زیر نور آفتاب خشک کنید.

استفاده از کرم پودر فاقد چربی بهتر از کرم پودر غلیظ است، چرا که این کرم پودرها برای پوست‌های مستعد جوش و آکنه طراحی شده‌اند.

اضافه کردن چند قطره آب یا پخش کردن کرم پودر به کمک واسفنج خیس، به ایجاد ظاهری مات با پوشانندگی طبیعی کمک می‌کند. با این حال بهتر است طبق دستور نوشته شده بر روی کرم پودر آن را مصرف کنید تا ایمنی محصول به خطر نیفتد.

چگونه کرم پودر تیره را روشن کنیم؟

مقداری کرم پودر رنگ روشن یا کانسیلر بر روی کرم پودر مصرفی اضافه کنید. استفاده از پنکیک روشن یا پرایمر بنفش، می‌تواند به کاهش تنالیته و پیگمنت‌های موجود در کرم پودر کمک کند.
ترتیب درست استفاده از پرایمر و کانسیلر و کرم پودر را بیاموزید. برای استفاده از این محصولات لازم است ابتدا مرطوب کننده و ضدآفتاب را بر روی پوست جذب دهید، سپس پرایمر، کرم پودر و کانسیلر را در نواحی مخصوص مصرف کنید.

استفاده همزمان از ضدآفتاب و کرم پودر بدون زیرساز یا مرطوب کننده می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن و ایجاد بافت کیکی در کرم پودرهای بی‌کیفیت شود. اگر عادت به استفاده دائم از کرم پودر و سایر لوازم آرایشی نام برده شده ندارید، بهتر است به دنبال کرم پودری باشید که ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده را در خود جای داده است. در این شرایط شما می‌توانید بدون نیاز به آب‌رسان سایر محصولات را بدون نگرانی از ماسیدن قبل یا روی کرم پودر استفاده کنید.

حلال کرم پودر چیست؟ نحوه پاک کردن کرم پودر از روی لباس

بهترین راه از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس تیره /برای مثال چادر مشکی/ استفاده از ترکیباتی مثل فوم شست و شوی صورت است.
برخی از افراد با به اشتراک گذاشتن تجربه خود از خشک شدن کرم پودر بر روی لباس به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از خمیر ریش بر روی لکه قدیمی کرم پودر تاثیر بهتری دارد. حضور اسید استاریک، الکل و لانولین در این محصول به حل شدن کامل و نابودی صد در صدی لکه کرم پودر منجر خواهد شد.
شناخت بهترین حلال کرم پودر باعث می‌شود تا شما بتوانید با آب سرد و بدون نیاز به ماشین لباس شویی، خارج از خانه به کمک دست، لکه ایجاد شده را هرچه سریع‌تر پاک کنید.

از دیگر ترکیبات موثر در پاک کردن لکه کرم پودر از روی لباس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسپری کردن آمونیاک و مایع ظرفشویی
  • تینر فوری مخصوص لباس‌های سفید(آتش زا بودن تیننر را از یاد نبرید)
  • صابون (کرم پودرهای برپایه آب)
  • پاک کردن کرم پودر از لباس بدون شست و شو و خیسی

اگر در حین آماده شدن برای شرکت در مراسم، کرم پودر بر روی لباس شما چکیده، بهتر است از میسلار واتر، تونر و دستمال‌های آرایش پاک کن استفاده کنید. این محصولات می‌توانند لکه ایجاد شده بر روی لباس تازه را نیز از بین ببرند.

البته ترکیبات معرفی شده فقط در هنگامی کارساز هستند که لکه کرم پودر تازه باشد. در صورت خشک شدن کرم پودر، استفاده از این مواد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نکات پاک کردن کرم پودر از روی لباس

✖ از پخش شدن و انتشار لکه کرم پودر در قسمت‌های دیگر لباس جلوگیری کنید.
✖ سعی کنید که کرم پودر را قبل از وارد شدن به تار و پود پارچه مهار کنید.
✖ بهتر است برای از بین بردن لکه کرم پودر از روی لباس هر چه سریع‌تر اقدام کنید، چرا که خشک شدن لکه، شانس پاک شدن آن را کاهش می‌دهد.
✖ در مرحله اول سعی کنید که کرم پودر اضافه را به وسیله اشیای نوک تیز از روی سطح حذف کنید.
✖ از پنبه یا پدهای تهیه شده با کتان برای کنترل سطح در حال انتشار کرم پودر کمک بگیرید.
✖ از آبکشی کردن لباس آغشته شده به کرم پودر با آب گرم خودداری کنید. تمامی لباس‌ها را با آب سرد شسته و آبکشی کنید.

نتیجه گیری

حال که فهمیدیم که کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد؟ قبل از انتخاب بهترین کرم پودر لازم است به نتیجه و هدفی که پس از مصرف محصول به دنبال آن هستید، بیندیشید. با مشخص کردن هدف واقع بینامه می‌توانید به سراغ محصولاتی متناسب با نوع پوست خود بروید. جالب است بدانید که ترکیبات بسیار زیادی در مارکت‌های داخلی موجود هستند. بهتر است چندین محصول مختلف برای موقعیت‌های متفاوت داشته باشید، چرا که استفاده از کرم پودر حرفه‌ای گریم برای مصرف روزانه کار منطقی به نظر نمی‌رسد. در نهایت سعی کنید به دنبال پوشانندگی متناسب و خواص آبرسانی باشید.

محصولات مایع و فشرده‌ای که بر پایه آب و روغن تهیه شده باشند، بهترین نتیجه را در اختیار شما می‌گذارند. فراموش نکنید که روش استفاده از کرم پودر، در میزان اثربخشی و پوشانندگی لکه‌های پوستی موثر است. راهکارهای مختلف ارائه شده در این مقاله را بررسی کنید تا به بهترین نتیجه برسید. جالب است بدانید که فروشگاه ما بر روی محصولات لاکچری کوین تخفیفات بسیار جذابی ارائه داده است.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا