مد و زیبایی

بهترین صابون گیاهی برای صورت و انواع پوست

امروزه محصولات مراقبت از پوست و مو بسیار زیادی در فروشگاه‌های داخلی و خارجی به چشم می‌خورد. مصرف منظم صابون‌های گیاهی بسیاری از مشکلات پوستی را در زمان کوتاه درمان کند. از آنجا که رفع مشکلاتی مثل جوش، تیرگی، لک و منافذ باز از دغدغه‌های مهم افراد هستند، بهتر است استفاده از محصولات شیمیایی و تهاجمی را کنار بگذارید و از بهترین صابون گیاهی و انواع صابون طبیعی برای دست و صورت که با مواد اولیه ارگانیک فرموله می‌شوند، کمک بگیرید. در ادامه به مهمترین مزایای استفاده از صابون‌ گیاهی اشاره شده است.

عدم بروز آلرژی و عوارض

از مهم‌ترین دلایل به کار بردن صابون گیاهی به جای شوینده‌های شیمیایی می‌توان به عدم بروز آلرژی در استفاده طولانی مدت اشاره‌ کرد. محصولات شیمیایی نا ایمن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را برای پوست و لایه‌های زیرین آن به همراه داشته باشند.

بهبود وضعیت پوست و درمان لک با خواص روشن کنندگی

اگر بخواهیم یک محصول پوستی را برای احیا و سفید شدن پوست معرفی کنیم، باید به دنبال محصولی در بین صابون‌های گیاهی روشن کننده پوست باشیم. این محصولات به خاطر حضور ترکیبات مغذی می‌تواند به بهبود وضعیت شادابی و طراوت پوست کمک کند.

حفظ محیط زیست

ارگانیک و طبیعی بودن مواد اولیه این صابون‌ها باعث می‌شود تا فرایند تولید و محصولات نهایی هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نکند.

آبرسانی و تغذیه پوست

یکی از بزرگترین مشکلاتی که اغلب افراد با آن درگیر هستند، دهیدراته بودن پوست اپیدرم است. آبرسانی عمقی و تغذیه سلول‌های پوستی با مواد مغذی موجود در صابون‌های گیاهی می‌تواند به رفع مشکلاتی مثل آکنه، منافذ باز و جوش‌های باکتریایی کمک کند. استفاده از محصولات شیمیایی با ایجاد تداخل در چرخه طبیعی تولید مثل سلول‌های پوستی می‌تواند باعث بروز عوارض جبران ناپذیر و بدترشدن وضعیت پوست شود.

آروماتراپی یا رایحه درمانی

صابون‌های معطر گیاهی از اسانس‌های گیاهی با عطر مطبوع و طبیعی تهیه می‌شوند و بدون هیچ گونه رنگ افزودنی فرموله شده‌اند. این صابون‌ها می‌توانند به افزایش آرامش فرد مصرف کننده کمک کنند.

صابون گیاهی روشن کننده پوست
صابون گیاهی روشن کننده پوست

ترکیبات موجود در انواع صابون گیاهی

مواد اولیه در این صابون‌ها، اغلب از روغن‌های ارگانیک، مثل زیتون، نخل، نارگیل، سویا، کرچک، کره کاکائو، شی باتر، ویتامین‌های ضروری و روغن‌های اسانس دار هستند. این صابون‌ها بدون هیچ‌گونه تقدیر شونده نفتی، مواد شیمیایی، فلزات مضر یا رنگ‌های غیر طبیعی فرموله می‌شوند.

حضور اکتیوهایی مثل زردچوبه، کره کاکائو، کربن سیاه، سبوس برنج، آلوئه ورا، گانودرما، اکالیپتوس، بیدمشک، جو، شبدر قرمز، رزماری و فندق در این‌گونه صابون‌ها می‌تواند به افزایش خواص مرطوب کنندگی و ایجاد لایه محافظتی با خواص آنتی اکسیدانی کمک کند.

اگر پوست خشک و ترک خورده دارید یا از چربی بیش از حد پوست خود رنج می‌برید، بهتر است به دنبال جای‌گزینی برای شوینده‌های شیمیایی قدیمی باشید.

راهنمای انتخاب بهترین صابون گیاهی برای پوست صورت

انتخاب صابون گیاهی مناسب باید با توجه به نوع پوست، مشکل پوستی و هزینه‌ای که شما در نظر گرفته‌اید، انجام شود. هر یک از این عوامل می‌توانند در انتخاب محصول نهایی تاثیر گذار باشند. بهتر است با توجه به وضعیت پوست / حضور جوش، لک و تیرگی یا منافذ باز / یکی از محصولات طبیعی و ارگانیک معرفی شده در ادامه مقاله را تهیه کنید.

هشدار: برخی از تولیدکنندگان مواد تشکیل دهنده را به درستی نمی‌نویسند. برای مثال ممکن است تولیدکنندگان صابون گیاهی ادعا کنند که از مواد موثره اسطوخودوس استفاده کرده‌اند، در صورتی که فقط از روغن معطر اسطوخودوس در فرمولاسیون محصول استفاده شده است.

توجه کنید که بسته به حساسیت پوست افراد و شرایط پوستی اثرات مشابهی از روغن‌های معطر و ترکیبات اصلی اکتیو دریافت نمی‌شود. بهتر است به دنبال صابون‌های گیاهی اصلی با خواص واقعی باشید.

بهترین صابون گیاهی برای چوش و لک
بهترین صابون گیاهی برای چوش و لک

بهترین صابون گیاهی برای لک صورت

لک‌ها یکی از مقاوم‌ترین مشکلات پوستی هستند که درمان آن‌ها نیاز به صبر و تداوم مصرف دارد. حضور آنتی اکسیدان‌های قوی، درصد بالای ویتامین سیِ فعال و ترکیباتی مثل گلوتاتیون در فرمولاسیون صابون.های گیاهی مخصوص لک، می‌تواند به لایه برداری سلول‌های اپیدرم و درمان لک‌های اپیدرمال منجر شود.

فراموش نکنید که برای درمان لک باید مراقبت‌های خانگی و محصولات پوستی ضد لک را وارد روتین پوستی خود کنید. برای مثال خرید صابون ضد لک و روشن کننده استین در کنار مصرف درست و تمدید ضد آفتاب و سرم ویتامین سی می‌تواند به درمان سریع‌تر لک‌های اپیدرمال ناشی از بارداری یا مصرف نادرست ضد آفتاب کمک کند.

بهترین صابون برای جوش صورت

متعادل نبودن ph پوست و بهینه بودن اسیدیته اپیدرم برای رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل دمودکس از اصلی‌ترین دلایل بروز جوش‌های غیر التهابی و کومدون‌های سر سفید هستند. مصرف صابون‌های گیاهی حاوی سالیسیلیک اسید، نیاسینامید و اسید آزلائیک می‌تواند به درمان جوش‌های مقاوم هورمونی و کومدون‌های سرسیاه ناشی از حضور باکتری کمک کند.

اگر بخواهیم صابون‌های گیاهی که حاوی این ترکیبات اکتیو مخصوص جوش هستند را نام ببریم، باید به صابون سبوس برنج و صابون لجن دریایی اشاره کنیم.

بهترین صابون گیاهی روشن کننده پوست

روشن شدن پوست و از بین رفتن کدری، تیرگی و زردی پوست، به کمک لایه برداری امکان پذیر است. استفاده از صابون‌هایی که آلفا هیدروکسی اسیدها را درون خود جای داده‌اند، می‌تواند به لایه برداری ملایم کمک کند. این محصولات می‌توانند به روشن شدن پوست شما کمک کنند. صابون گیاهی زردچوبه، صابون گانودرما و صابون کاج و مریم گلی از مهمترین صابون‌ها برای روشن کردن پوست در خانه هستند.

حضور ترکیبات لایه بردار و کلاژن ساز در این بهترین صابون گیاهی می‌تواند این محصولات را به یکی از لایه بردارهای گیاهی مناسب برای مصرف در خانه تبدیل کند. فراموش نکنید که پس از استفاده از این صابون‌های روشن کننده، ضد آفتاب مصرف کنید تا با از بین رفتن لایه‌های محافظتی پوست، در طی فرایند لایه برداری، پوست شما آسیب نبیند و از بروز لک‌های جدید جلوگیری شود.

نتیجه گیری

امروزه اکثر افراد، از صابون‌های تجاری حاوی ترکیبات غیر طبیعی و مواد شیمیایی هستند، استفاده می‌کنند، بنابراین بهتر است استفاده از این صابون‌ها را رها کرده و به دنبال شوینده‌های طبیعی یا همان صابون‌های گیاهی باشید. بهترین صابون گیاهی حاوی ویژگی‌های شفابخش و درمانی هستند و علاوه بر تغذیه و مرطوب کردن پوست می‌توانند به افزایش استحکام و التیام بخشی پوست شما کمک کنند. این صابون‌ها حاوی روغن‌های ضروری آلوئه ورا، ویتامین‌های مورد نیاز پوست و سورفاکتانت‌های غیر سنتزی هستند و شما می‌توانید بدون نگرانی از بروز جوش خشکی بیش از حد یا ترک شدن پوست از آن‌ها استفاده کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا