مد و زیبایی

انواع صابون‌ گیاهی؛ معرفی بهترین صابون‌های طبیعی دست و صورت

انواع صابون گیاهی صورت

توجه کنید که صابون‌ها یکی از مهم‌ترین محصولات هر روتین پوستی هستند و برای بهتر شدن کیفیت پوست و درمان مشکلات احتمالی از جمله جوش، التهاب، تیرگی و خشکی می توانند موثر باشند. در واقع امروزه محصولات متفاوتی در بازارهای داخلی به عنوان صابون ضد جوش، روشن کننده،لایه بردار و … برای پوست‌های مختلف وجود دارد. توجه کنید که قبل از انتخاب و خرید انواع صابون گیاهی صورت باید نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید بهترین محصولات را تهیه کنید.

نکات خرید انواع صابون گیاهی

توجه کنید که شما نباید به توصیه های پزشک مدارانه افراد غیر متخصص توجه کنید. بسیاری از افراد بدون استفاده محصولات و صرفاً توسط نقل قول و تبلیغات آنها را به شما پیشنهاد می‌دهند. این محصولات با پوست شما سازگار نیستند. بهتر است محصولاتی را تهیه کنید که به پوست خود آسیب نرسانید.

توجه کنید که هر پوستی با پوست دیگر متفاوت است! میزان بزرگی منافذ، درصد هیدراته بودن، تعداد لکه ها و نوع کلی پوست شما با تمامی اطرافیان تان متفاوت است. ممکن است محصولی وجود داشت نباشد که برای پوست چرب کس دیگری مفید واقع شده باشد ولی همین محصول بر روی پوست شما متفاوت عمل کند.

دنیای صابون های گیاهی صورت

امروزه از مواد طبیعی و گیاهی بسیاری برای تولید صابون‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر صابون های گیاهی، صابون های صنعتی نیز با فرمولاسیون ملایم تولید شده‌اند. بهتر است صابون های کارخانه‌ای بدون رایحه و با گلیسرول پایین را تهیه کنید. این صابون‌ها به پوست شما آسیب نمی‌رسانند و خواص ضد آکنه و ضد چروک نیز دارند. توجه کنید که مهم‌ترین گام برای خرید انواع صابون گیاهی صورت، شناخت کامل پوست و مشکلات پوستی می‌باشد که قصد رفع کردن آنها را دارید.

بهترین صابون گیاهی چه ویژگی هایی دارد؟

پس از اینکه پوست خود را شناختید، لازم است اقدام به خرید مناسب‌ ترین صابون برای پوست خود بکنید. توجه کنید که صابون‌ها می‌توانند آبرسان‌ های بسیار ملایمی باشند. صابون‌ های کرم دار، نرم کننده و حاوی گلیسیرین، در بازار به وفور یافت می‌شود. گلیسرول می‌تواند در ترکیب صابون وجود داشته باشد. حضور مقادیر پایین آن باعث می‌شود تا پوست احساس ترک خوردگی و خشکی نکند و در عین حال هیدراته باقی بماند. از مصرف صابون‌ هایی که حاوی مواد معدنی و شیمیایی بسیار زیادی هستند، خودداری کنید. سعی کنید تا محصولی را تهیه کنید که خواص ضد آکنه و ضد باکتریایی دارد.

این صابون‌ ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا جوش‌ های فعال، التهابات و قرمزی پوستتان را کاهش دهید. صابون‌های صورت ضد تعریق نیز می‌توانند از طریق خروج چربی‌های زیر پوستی جلوگیری کنند. در صورتی که پوست آسیب پذیری دارید و یا قصد دارید تا صابون گیاهی را برای پوست کودکان استفاده کنید، لازم است از صابون‌ های کرم‌ دار و غیر معطر کمک بگیرید، زیرا صابون های معطر معمولاً تحریک کنندگی بالایی دارند و منجر به بروز آلرژی در افراد مختلف می‌شوند.

چه صابونی برای پوست صورت مناسب نیست!

  • رنگ دار و رایحه دار
  • دارای دانه‌ های ریز
  • دارای گلیسرول زیاد
  • با خاصیت اسیدی شدید
  •  با خاصیت قلیایی شدید
  • صابون‌ های که ترکیب و فرمولاسیون آنها مشخص نیست

انواع صابون گیاهی دست و صورت

بهترین صابون‌ برای صورت کدام است؟

توجه کنید که قبل از بررسی انواع صابون گیاهی مناسب پوست صورت، باید به این نکته توجه کنید که برخی محصولات مخصوص پوست صورت و برخی دیگر برای پوست بدن طراحی و فرموله  شده‌اند. اغلب افراد بدون توجه به این موضوع اقدام به شستن صورت و دست‌ ها با صابون‌ های مخصوص بدن می‌کنند، همین امر باعث بروز خارش، التهاب و سوزش در قسمت‌ های مختلف پوست آنها خواهد شد. در ادامه بهترین صابون‌هایی که با فرمولاسیونی ملایم طراحی شده‌اند و می‌توانند در کاهش مشکلات پوستی، تنظیم و متعادل کردن چربی پوست شما تاثیر گذار باشند را برایشان ذکر کرده‌ایم.

صابون قارچ گانودرما دکتر بیز

این صابون حاوی پودر قارچ گانودرما می‌باشد و خواص بیولوژیکی بسیار مناسبی دارد. از این صابون‌ها می‌توان برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده کرد. این صابون می‌تواند جایگزین مناسبی برای ماسک‌های زیبایی شیمیایی و کرم‌های آبرسان بی‌خاصیت باشد. در واقع تمامی ترکیبات موجود در صابون گانودرما می‌توانند در بهبود کیفیت پوست و سلامت و زیبایی آن تاثیر گذار باشند. وجود مقادیر بالایی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان باعث کاهش چین و چروک‌های سطحی، افزایش خون‌رسانی و بازسازی سلول‌های پوستی می‌شود. لایه برداری ملایم این صابون به خاطر وجود مواد بیولوژیک است. این ترکیبات باعث می‌شوند تا صابون‌گانودرما یک غذای کامل برای پوست شما باشد. این صابون می‌تواند در تنظیم ph پوست شما نیز تاثیر گذار باشد.صابون قارچ گانودرما- دست و صورت

قیمت و خرید صابون قارچ گانودرما

صابون دانه کاج و مریم گلی دکتر بیز

این صابون مانند یک معجزه گر مطمئن عمل می‌کند. با وجود ترکیبات میوه درخت کاج و گیاه مریم گلی پوست شما توسط ویتامین‌ها، موادمعدنی و آنتی اکسیدان‌ها تغذیه خواهد شد. حضور مقادیر بالایی از کربوهیدرات، فسفر، زینک و  ویتامین‌های گروه ب  باعث افزایش خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهابی این صابون شده است. با کمک این صابون می‌توانید از پیری زودرس جلوگیری کنید و از پوستتان در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنید. از این صابون جذاب می‌توانید برای کاهش مشکلات پوستی از جمله جای زخم، پسوریازیس، اگزما و خارش استفاده کنید.قیمت و خرید صابون دانه کاج مریم گلی

صابون خاک رس دکتر بیز

این صابون حاوی مواد فعال و ترکیبات خاک رس می‌باشد. به همین دلیل می‌تواند یک لایه بردار کاملاً استاندارد و مناسب باشد و باعث تنظیم ph پوست شما شود. خاک رس با افزایش گردش خون و پاک کردن سموم پوستی می‌تواند جای جوش ها را کمرنگ‌ تر کند و التهابات پوستی ناشی از جوش‌ های فعال را نیز کاهش دهد. افراد با پوست‌ های حساس و سوپر سنستیو می‌توانند از این صابون برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی خود کمک بگیرند.

صابون خاک رس دکتر بیزقیمت و خرید صابون خاک رس

صابون سبوس برنج دکتر بیز

این صابون حاوی سبوس برنج است و می‌تواند با مرطوب نگه داشتن پوست شما باعث نرمی دائمی آن شود. این ترکیبات از ترک خوردگی پوست جلوگیری می‌کند. این محصول از تشکیل پروکسید چربی و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و می‌تواند لایه برداری ملایمی برای کاهش ترشحات پوستی سلول‌های مرده شما انجام دهد.صابون سبوس برنج دکتر بیزقیمت و خرید صابون سبوس برنج

صابون زردچوبه دکتر بیز

این صابون‌ها با در بر داشتن زردچوبه می‌توانند، از پوست شما در برابر مواد شیمیایی و تشعشعات خورشیدی و سایر آلودگی‌ های موجود در هوا محافظت کنند. این صابون‌ها می‌توانند خاصیت روشن کنندگی داشته باشند و در بهبود جای زخم و آکنه موثر باشند. از این صابون‌ها می‌توان برای درمان تیرگی زیر چشم و قرمزی و التهاب پوست کمک گرفت. این صابون حاوی ترکیبات فعال و موثری است که می‌تواند در کاهش بروز آکنه‌ های فعال تاثیرگذار باشد. به کمک صابون زردچوبه می‌توان ترک‌ های پوستی ناشی از چاقی و لاغری را نیز تا حدودی درمان کرد.

صابون زردچوبه دکتر بیزقیمت و خرید صابون زردچوبه

صابون زیبایی دست و صورت دکتر بیز

از این صابون می‌توانید به عنوان یک شوینده برای آرایش خود کمک بگیرید. ترکیبات گیاهی و معجزه آسای به‌ کار گرفته شده در ترکیب این صابون می‌تواند چربی پوست را تنظیم کند. عصاره‌های دارویی، گیاهی و روغن‌های طبیعی که در ساخت این صابون استفاده شده است، به نرمی و هیدراته شدن پوست شما کمک می‌کند. اگر شما هم به دنبال خواص زیبایی بخش این صابون هستید، باید بدانید که با وجود روغن نارگیل، خشکی پوست از بین میرود و جوش‌ های ریز و زیر پوستی غیر فعال می‌شوند. مصرف مداوم این صابون می‌تواند در روشن شدن پوست و افزایش شادابی و طراوت سطح پوست شما تاثیر گذار باشد.صابون زیبایی دست و صورت دکتر بیزقیمت و خرید صابون زیبایی

صابون ضد لک و روشن کننده دکتر بیز

این صابون حاوی موادی است که می‌تواند پیری پوست را به تعویق بیندازد. در موقع ترکیبات موجود در عصاره حلزون که برای ساختن این صابون استفاده شده است، باعث شده است تا این صابون به عنوان یکی از بهترین ضد لک‌ها شناخته شود. پروتئین‌ها و ویتامین‌های هیدرولیز شده‌ای که در عصاره حلزون هستند، باعث تغذیه و آبرسانی و پوست می‌شوند. همچنین آلفا هیدروکسی اسیدها و ویتامین‌هایی که در این صابون به کار گرفته شده‌اند، می‌توانند در ترمیم پوست و جلوگیری از پوسته پوسته شدن آن تاثیر گذار باشند. آنزیم‌های الیزا نیز می‌توانند باعث متعادل شدن چربی و افزایش سرعت کلاژن سازی در پوست شما شوند.صابون ضد لک و روشن کننده دکتر بیزقیمت و خرید صابون روشن کننده و ضد لک

جمع بندی

توجه کنید که با به کار گیری انواع صابون گیاهی صورت در روتین مراقبت از پوست می‌توان بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کرد، بدون اینکه درگیر روش‌ های تهاجمی و هزینه‌ های گزاف شد. با کمک این صابون‌ها و مواد فعال و ترکیبات موثری که دارند، می‌توان جوش ها را غیرفعال کرد، جای آکنه‌ های قدیمی را کمرنگ کرد. از بروز چین و چروک‌ های جدید جلوگیری کرد و عمق چین و چروک‌ های قدیمی را نیز کاهش داد. صابون‌ های موجود در فروشگاه بیزما همگی خواص مثبت زیادی دارند. به کمک روغن‌ های گیاهی و ترکیبات فعال دارویی، این صابون‌ ها خاصیت روشن کنندگی و ضد لک و آب رسانی دارند. توجه کنید که این صابون‌ ها با فرمولاسیونی طبیعی و از قبل تعیین شده ساخته می‌شوند.

در واقع کارشناسان صنایع دارویی در کنار متخصصین پوست و مو در این مجموعه گرد هم آمده‌اند تا بهترین محصولات پوستی را تولید کنند. تفاوت صابون‌ های گیاهی دست ساز با صابون‌ های صنعتی پوستی معتبر، این است که این صابون‌ ها با بالاترین استانداردهای موجود تولید شده‌اند و فرمولاسیون دقیق و هوشمندانه ای دارند تا بتوانند مشکلات پوستی را کاهش دهند.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

‫۲ دیدگاه ها

    1. بله فرمولاسیون صابون روشن کننده به خاطر داشتن سالیسیلیک اسید و نیاسینامید، خاصیت ضد جوش و روشن کنندگی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا