مد و زیبایی

بهترین صابون برای کاهش لک و جای جوش صورت!

راهنمای خرید انواع صابون صورت

صابون‌ها یکی از شوینده‌های بسیار محبوب و قدیمی هستند که می‌توانند برای زدودن آلودگی‌ها و پاک کردن عمقی پوست به کار گرفته شوند. امروزه بیشتر بیوتی تراپیست‌ها و پزشکان استفاده از انواع صابون صورت را منسوخ می‌دانند. در صورتی که بسیاری از شرکت‌ها فرمولاسیون صابون‌ها را در حالت غیر قلیایی و مناسب با ph پوست صورت طراحی کرده‌اند. شما می‌توانید صابون‌های کاملا درمانی را برای درمان جوش، لک، کنترل چربی، جای جوش و موارد این چنینی به کار بگیرید. همراه ما باشید تا بیشتر با بهترین صابون برای کاهش لک و جای جوش صورت آشنا شوید.

صابون چیست؟

صابون‌ها جزو شوینده‌هایی هستند که می‌توانند برای صورت و پوست بدن به کار گرفته شوند. این پاک کننده.های صورت به عنوان محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین محصولات موجود در روتین پوستی شناخته می‌شوند. بهتر است صابونی که انتخاب می‌کنید، در مقایسه با سایر شوینده.ها ph ملایم‌تری داشته و با اسیدیته طبیعی پوست شما همخوانی داشته باشد تا اپیدرم دچار برون ریزی نشود.

در صورتی که از صابون درست و مخصوص پوست خودتان استفاده کنید، لایه‌های محافظتی و ضروری چربی از روی پوست صورت شما پاک نشده و شما می‌توانید به راحتی به پروسه مصرف صابون برای روشن‌تر شدن پوست و درمان لک‌ها ادامه دهید.

بهترین صابون برای صورت

احتمالا شما هم با شنیدن نام صابون به یاد شوینده‌های جامد و قالبی که در سال‌های اخیر تولید می‌شوند، می‌افتید، البته امروزه صابون‌های باکیفیت‌ گیاهی و ارگانیک نیز در بازارهای داخلی یافت می‌شوند. برای مثال از محبوبترین صابون‌های پوست جوش دار با منافذ باز می‌توان به صابون های جامد مایع و پن اشاره کرد.

انواع صابون جامد

صابون‌های جامد گیاهی می‌توانند به نرم باقی ماندن پوست صورت و کنترل چربی پوست در افراد با اپیدرم بسیار چرب کمک کنند. برای داشتن پوست سالم و شفاف لازم است از صابون‌های باکیفیت جامد کمک بگیرید تا از بروز هرگونه ترک پوستی جلوگیری شود. استفاده از صابون‌های قلیایی جامد /گلنار سبز قدیمی/ بر روی پوست صورت گردن و بدن باعث بروز آسیب به پوست شما خواهد شد.

انواع صابون مایع

صابون‌های مایع فرمولاسیون ملایم‌تری در مقایسه با صابون‌های قالبی و جامد داشته و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کنند. صابون‌های مایع برای افراد با پوست‌های خشک، حساس و بیماری‌هایی مثل روزاسه درماتیت سبوره و پسوریازیس بهتر هستند. قدرت کف کنندگی و گندزدایی صابون.های مایع در مقایسه با صابون‌های جامد بیشتر است و همین امر مصرف آن‌ها را تسهیل کرده است.

از دیگر مزایای مصرف صابون مایع می‌توان به عدم آلوده شدن آن‌ها و جلوگیری از ورود باکتری و آلودگی به بافت صابون اشاره کرد. فراموش نکنید که امروزه از صابون‌های مایع برای شستن پوست دست کمک گرفته می‌شوند و تعداد کمی از این محصولات برای پوست صورت و نواحی حساس مناسب هستند.

پن صورت به جای صابون

از مهمترین تفاوت‌های پن با صابون میتوان به ‏ph متعادل و فرمولاسیون درمانی پن‌ها اشاره کرد. پن‌ها تنها با خواص ضد لک، روشن کننده، ضد جوش، لایه بردار و کاهش منافذ در روتین‌های پوستی مختلف طراحی و فرموله می‌شوند.

بهترین صابون مخصوص پوست صورت
بهترین صابون مخصوص پوست صورت

مزایا و معایب صابون‌ صورت و بدن

با کمی گشت و گذار در بین قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ با صابون‌های رنگی، عطری و سرشار از مواد مضر و ناپایدار مثل اسانس مواجه خواهید شد. این صابون‌های تجاری بیشتر اوقات حاوی مواد نگهدارنده قلیایی و بدون هیچ مرطوب کننده و آبرسان فرموله می‌شوند. محققین و دانشمندانی که در شرکت‌های تولید کننده این محصولات پژوهش می‌کنند تنها به قدرت پاک کنندگی و کف کردن صابون می‌اندیشند؛ بنابراین استفاده از این محصولات می‌تواند باعث خشک شدن و بروز التهاب در پوست افراد مختلف شود.

در کنار صابون‌های شیمیایی خوش خط و خال، صابون‌ها و شوینده‌هایی هم هستند که بدون هیچ گونه ماده اضافه شیمیایی یا ترکیبات فعال خشن و سورفاکتانت، فرموله شده‌اند و می‌توانند به عنوان لایه بردارهای روشن کننده، ضد لک و درمان کننده جوش وارد روتین پوستی شما شوند. این صابون‌ها اغلب یک درمان سازگار با پوست را ارائه می‌دهند و حاوی اسانسی طبیعی از ترکیبات گیاهی و غیر سنتزی هستند.

صابون‌های ارگانیک از مواد استخراج شده موجود در طبیعت ساخته می‌شوند و هیچ گونه ماده شیمیاییِ سمی درون خود ندارند. این محصولات بر خلاف صابون‌های شیمیایی، تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی‌شوند و شما می‌توانید بدون نگرانی از این محصولات برای پوست صورت و بدن کمک بگیرید.

بهترین صابون صورت برای پوست آقایان

استفاده از فیس واش، ژل‌های شست و شوی یا فوم مخصوص پوست صورت برای بسیاری از بانوان بسیار لذت بخش و آسان به نظر می‌رسد، در صورتی که آقایان ترجیح می‌دهند از صابون‌هایی با خواص درمانی و شوینده‌های مرسوم کمک بگیرند. اگر شما هم به دنبال یک صابون برای درمان جوش صورت پوست چرب یا افزایش کلاژن سازی و کنترل لک‌ هستید و دوست دارید با بهترین صابون برای کاهش لک و جای جوش صورت آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

صابون لجن دریایی

اگر به دنبال یک شوینده آبرسان برای کنترل التهاب و خشکی پوست‌های حساس هستید، بهتر است به خرید صابون لجن دریایی بیز بیندیشید. این صابون پوست شما را از خشکی شدید، اگزما و التهاب پوستی دور خواهد کرد. حضور ترکیبات جاذب الرطوبت در عناصر به کار رفته در این صابون‌ها می‌تواند مشکل خشکی پوست شما را تا حدودی کنترل کند.

صابون کربن سیاه

مواد فعالی مثل کربن سیاه معمولاً در محصولاتی با جنبه درمانی به کار گرفته می‌شوند. اگر پوست حساس ولی در عین حال چرب دارید و به دنبال یک صابون ضد التهاب با خواص لایه بردار می‌گردید، بهترین گزینه خرید صابون کربن سیاه است. این محصول دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی طبیعی است و می‌تواند از بروز آسیب‌هایی مثل لایه برداری شدید جلوگیری کند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که کربن سیاه خواص آنتی باکتریال داشته و از بروز جوش‌های التهابی و کومدون‌های قرمز جلوگیری می‌کند.

صابون خاک رس

کائولن استخراج شده از ترکیبات معدنی که در خاک رس وجود دارد، به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و این صابون را برای انواع پوست مناسب می‌کند. صابون خاک رس یکی از بهترین محصولات برای کمرنگ شدن لک‌های ناشی از آفتاب سوختگی و جای جوش‌های قدیمی است.

صابون دانه کاج و مریم گلی

این صابون با مواد اولیه طبیعی فرموله شده است و از دانه کاج و مریم گلی استرالیایی برای تهیه آن استفاده شده است‌. حضور روغن‌های ارگانیک موجود در صابون دانه کاج و مریم گلی، این محصول را به یک شوینده برای افزایش رطوبت و تسکین سوزش در پوست‌های خشک مناسب کرده است. شما می‌توانید از این صابون به عنوان یک متعادل کننده ph برای مصرف روزانه کمک بگیرید.

صابون زردچوبه

خواص صابون زردچوبه از آنچه که تصور می‌کنید، بیشتر است. صابون زردچوبه به خاطر داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، به کاهش لک و جای جوش‌های قدیمی کمک می‌کند. این محصول علاوه بر نرمی، لطافت و شفافیت پوست / به علت داشتن خاصیت ضد التهابی / مشهور شده است.

صابون زردچوبه چربی‌های ضروری پوست را از بین نمی‌برد و به تعادل چربی پوست در افراد با پوست‌های چرب کمک می‌کند.‌ اگر به دنبال برطرف کردن کومدون‌های سرسیاه و جوش‌های التهابی و چرکی هستید، بهتر است علاوه بر اسکراب مخصوص پوست چرب، از صابون زردچوبه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید.

صابون گانودرما

قارچ گانودرما یکی از ضد التهاب‌های قوی است که خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی دارد و برای پاک کردن چربی و فرمولاسیون بسیاری از محصولات پوستی به کار گرفته می‌شود. صابون گانودرما یک محصول بسیار جذاب است که می‌تواند برای بدن و صورت به کار گرفته شود. این صابون با کنترل چربی و ph پوست به کاهش جوش‌ها کمک کرده و برای افراد با پوست چرب و آکنه دار بهترین گزینه است‌. اگر به دنبال بهترین صابون برای کاهش لک و جای جوش صورت برای پوست چرب هستید، خرید صابون گانودرما را به لیست خرید خود اضافه کنید.

راهنمای خرید بهترین صابون برای انواع پوست
راهنمای خرید بهترین صابون برای انواع پوست

نکات مهم در خرید صابون پوست صورت و بدن

صابون‌های بسیار مختلفی در فروشگاه وجود دارند. برخی از این محصولات به ظاهر برای پوستهای سوپر سنستیو و فوق حساس فرموله شده‌اند، در صورتی که چندین ماده غیر طبیعی و آلرژی زا درون فرمولاسیون خود دارند. این ترکیبات شیمیایی و گاها سمی معمولاً از سورفاکتانت‌‌های سنتزی منشا گرفته و می‌توانند باعث بروز جوش و لک‌های اپیدرمال و منافذ باز شوند.

بنابراین همیشه به مواد تشکیل دهنده محصولات موجود در بازار توجه کنید و سعی کنید محصولاتی را پیدا کنید که کمترین میزان از مواد غیرطبیعی را در فرمولاسیون خود جای داده اند، چرا که محصولات طبیعی بر پایه مواد گیاهی و ارگانیک فرموله شده و به خاطر حضور روغن‌های طبیعی، به نرمی و افزایش رطوبت پوست شما کمک می‌کنند. فراموش نکنید که حتی محصولات طبیعی را هم قبل از مصرف، در نواحی مثل زیر بازو، پشت گوش یا پوست پشت دست خود آزمایش کنید و تست حساسیت انجام دهید تا بتوانید بدون نگرانی از واکنش‌های آلرژیک، بهترین بهترین صابون برای کاهش لک و جای جوش صورت را برای پوست و بدن خود خریداری کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا