مد و زیبایی

بهترین کرم ترمیم کننده پوست صورت برای زخم و سوختگی

کرم ترمیم کننده پوست صورت چیست؟

روزانه تعداد کثیری از افراد با مشکلاتی مثل جوش، زخم، جای بخیه، جای سوختگی و موارد این چنینی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند. کرم‌های ترمیم کننده یکی از اصلی‌ترین محصولاتی هستند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها زوائد پوستی مثل گوشت اضافه، جای سوختگی، جای جوش، اسکار بعد از نیدلینگ و موارد این چنینی را درمان کنید. همراه ما باشید تا بهترین کرم ترمیم کننده پوست صورت قابل استفاده در خانه آشنا شوید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

تفاوت کرم‌ها، ژل‌ها و پمادهای ترمیم کننده زخم

فرمولاسیون محصولات ترمیم کننده با توجه به هدف مصرف و مخاطب هدف آن‌ها ممکن است در شکل‌های مختلفی مثل کرم، ژل و پماد ارائه شود. اغلب این محصولات حاوی کلاژن، سرامید و پیش سازهای پپتایدی هستند و در بستری از روغن‌های غیر کومدون زا فرموله شده‌اند تا شما بتوانید بدون نیاز به مالش یا ضربه شدید، ترکیبات اکتیو موجود در این محصولات را به پوست خود جذب دهید.

به طور کلی درصد چربی موجود در پمادها از کرم بیشتر است. ژل‌های ترمیم کننده زخم کمترین میزان چربی را در خود جای داده‌اند و قدرت ترمیم آنها نیز کمتر است.

کرم ترمیم کننده ایرانی یا خارجی؟

درصد خلوص مواد تامین کننده موجود در کرم‌های ترمیم کننده خارجی کمی بالاتر از محصولات ایرانی است، بنابراین تاثیر مصرف این محصولات در زمان کوتاه‌تریر مشاهده می‌شود. البته خواص جانبی کرم‌های ترمیم کننده تولید شده تحت لیسانس اروپا بیشتر است؛ بنابراین به دنبال محصولات کلاژن ساز باشید که علاوه بر شفاف سازی و بازسازی سلول‌های مرده، به طراوت و کاهش لک‌های پوستی شما نیز کمک می‌کند.

لازم است قبل از خرید تحقیقات خود را انجام دهید‌. از خرید محصولات بسیار ارزان و تقلبی خودداری کنید، چرا که مصرف کرم ترمیم کننده تاریخ گذشته یا فیک، باعث بروز اگزما، پیری پوست و آسیب دیدن اپیدرم و درم می‌شود. کرم ترمیم کننده پوست گاتیو یکی از محصولات بسیار محبوب در بین ترمیم کننده های ایرانی است که تحت لیسانس اروپا فرموله شده‌اند. این محصولات علاوه بر کاهش جای زخم، به افزایش آبرسانی و از بین بردن جای جوش در صورت کمک می‌کنند.

انواع کرم‌ های ترمیم کننده پوست صورت

طبق استانداردهای بین المللی، کرم‌های ترمیم کننده پوست صورت در سه دسته ملایم، متوسط و قوی فرموله و طراحی می‌شوند.

1. کرم ترمیم کننده ملایم قدرت کمتری داشته و می‌تواند به رفع لک‌های اپیدرمال و لک‌های ناشی از جای جوش کمک کند.

2. کرم‌هایی که با قدرت متوسط تولید شده‌اند، معمولاً برای رفع جای زخم‌های کوچک و سوختگی‌های خفیف نسبتا قدیمی به کار گرفته می‌شوند. شما می‌توانید برای رفع جای جوش فر ورفته و بر جسته نیز از کرم.های ترمیم کننده کمک بگیرید.

3. کرم‌های ترمیم کننده بسیار قوی نیز در بازارهای داخلی و خارجی به چشم می‌خورد. این کرم‌ها معمولاً برای زخم‌های عمیق و بسته شدن زخم‌ها و جای بخیه به کار گرفته می‌شوند و پس از عمل بلفاروپلاستی، رینوپلاستی و لابیاپلاستی برای بیمار تجویز می‌شوند.

بهترین کرم ترمیم کننده پوست صورت برای جای بخیه بینی و بلفاروپلاستی
بهترین ترمیم کننده برای جای بخیه بینی و بلفاروپلاستی نی نی سایت

موارد مصرف کرم ترمیم کننده پوست

تمامی محصولاتی که با پسوند ترمیم کننده به فروش می‌رسند، وظیفه ترمیم و بازسازی پوست در لایه‌های اپیدرم و درم را برعهده دارند. کاربرد وسیع این کرم‌ها، ژل‌ها و پمادها گاهی باعث سردرگمی مصرف کننده‌ها و فروشندگان می‌شود. در ادامه به معرفی مهم‌ترین کاربردهای ترمیم کننده پرداخته‌ایم.

کرم ترمیم کننده پوست برای جای سوختگی

زخم جدید و قرمز سوختگی را نمی‌توان به کمک ترمیم کننده درمان کرد ولی استفاده منظم از ترمیم کننده‌های ایرانی و خارجی برای جای سوختگی قهوه‌ای شده می‌تواند به کمرنگ شدن لک سوختگی کمک کند. فراموش نکنید که این پروسه درمانی ممکن است چیزی بین ۳ تا ۶ ماه به طول بیانجامد.

کرم ترمیم کننده پوست برای از بین رفتن جای بخیه

بسیاری از افراد پس از انجام رینوپلاستی به دنبال ترمیم کننده برای جای بخیه بعد از عمل بینی هستند. زشت و زننده بودن جای بخیه و بروز گوشت اضافه در این نواحی می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس افراد پس از انجام رینوپلاستی شود؛ بنابراین بهتر است قبل از عمل به دنبال خرید یک ترمیم کننده خوب ایرانی برای کمرنگ کردن رد بخیه از هفته دوم بعد از عمل باشید.

مصرف ترمیم کننده بعد از لابیاپلاستی

انجام عمل زیبایی بر روی قسمت‌های خارجی واژن بسیار دردناک است. افراد اغلب برای افزایش سرعت ترمیم پوست و بازسازی سلول‌ها در این نواحی از کرم‌های ترمیم کننده مخصوص لابیاپلاستی کمک می‌گیرند.

مصرف ترمیم کننده بعد از میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ

انجام کارهایی مثل مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ می‌تواند به داشتن پوستی شاداب و بدون لک کمک کند. البته یکی از مراقبت‌های بعد از انجام این فعالیت‌های نیمه تهاجمی، خرید ترمیم کننده مخصوص بعد از میکرونیدلینگ است.

بهتر است برای جلوگیری از لک شدن پوست و افزایش سرعت کلاژن سازی و ترغیب سلول‌ها به مهار آنزیم ملانین ساز، از ترمیم کننده‌های قوی بعد از مزونیدلینگ استفاده کنید.

کرم ترمیم کننده پوست برای کاهش جای جوش بعد از آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال ( RF Fractional ) می‌تواند به درمان جای جوش فرو رفته و بر جسته کمک کند. این روش تهاجمی با خراش و زخم کردن صورت به همراه است. برای کاهش طول دوره نقاهت بعد از آر اف فرکشنال لازم است از ترمیم کننده‌های گیاهی و شیمیایی برای جلوگیری از بروز گوشت اضافه استفاده کنید.

مصرف ترمیم کننده آبرسان بعد از لیزر موهای زائد

اپراتور نابلد می‌تواند باعث خشک شدن پوست و یا سوختگی شدید پوست شود. بهتر است در انتخاب مرکز لیزر خود دقت کنید با این حال در صورت بروز خشکی پوست ترمیم کننده‌های آبرسان را وارد روتین پوستی خود کنید تا بدون نگرانی، جلسات لیزر را به اتمام برسانید.

مصرف ترمیم کننده برای از بین بردن جای سوختگی با لیزر

درمان و کمرنگ کردن زخم قهوه‌ای سوختگی با لیزر نیازمند حوصله و صبر است. چیزی در حدود ۲ الی ۳ ماه از ترمیم کننده مناسب برای از بین بردن جای سوختگی لیزر کمک بگیرید تا بتوانید پوستی یکنواخت و بدون لک داشته باشید. از اپراتور لیزر خود بخواهید که درجه دستگاه را با توجه به رنگ پوست و ضخامت موهای شما انتخاب کند تا مجددا صدمات این‌چنینی به پوست شما وارد نشود.

ترمیم کننده مناسب برای جای بخیه پلک بعد از بلفاروپلاستی

انجام عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک و لیفت پلک بالا در میان زنان و مردان میانسال بسیار رایج است. از آنجا که کلاژن سازی در سنین بالای چهل سال بسیار کم می‌شود، لازم است تا شما از  ترمیم کننده‌های قوی برای افزایش سرعت کلاژن سازی در این مناطق کمک بگیرید.

در نظر داشته باشید که زخم تازه پس از جراحی را نمی‌توانید با ترمیم کننده از بین ببرید. باید پس از بسته شدن زخم و قهوه‌ای شدن جای آن از ترمیم کننده‌های قوی و آبرسان‌های حاوی پپتاید استفاده کنید.

مصرف ترمیم کننده قوی بعد از پلاسما جت و پلکسر صورت

استفاده از دستگاه پلاسماجت و پلکسر صورت برای افزایش کلاژن سازی بسیار محبوب است. برای از بین رفتن لک‌های ناشی از جای سوختگی با دستگاه پلکسر می‌توانید از کرم‌های ترمیم کننده مخصوص بعد از کارهای نیمه تهاجمی استفاده کنید‌. در نظر داشته باشید که تمدید کردن ترمیم کننده به اندازه مصرف آن اهمیت دارد.

مصرف پماد یا کرم ترمیم کننده برای درمان زخم تتوی ابرو ریموو شده

استفاده از ریموورهای ارگانیک برای خارج کردن رنگ تتوهای قدیمی و دمده شده، در نواحی مثل لب، خط چشم پشت پلک و ابرو می‌تواند یکی از راهکارها برای خلاصی از دست تتوهای قدیمی باشد. بهتر است برای درمان پوست و تقویت کلاژن سازی در این نواحی از کرم‌های ترمیم کننده مخصوص ریموو ابرو استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

بهترین ترمیم کننده برای جای ابروی ریمو شده
بهترین ترمیم کننده برای جای ابروی ریمو شده

مصرف ترمیم کننده بعد از برداشتن و سوزاندن خال

سوزاندن و برداشتن خال در نواحی مختلف بدن توسط پزشکان و دستیاران آن‌ها در کلینیک‌ها انجام می‌شود. در صورتی که به تازگی برداشتن خال را تجربه کرده‌اید، از کرم‌های ترمیم کننده برای جلوگیری از بروز گوشت اضافه یا برجستگی در این نواحی کمک بگیرید.

فراموش نکنید که این کرم‌ها علاوه بر ترمیم و بازسازی پوست، به رفع سوزش، خارش زخم‌ها و رفع قرمزی جای خال برداشته شده کمک می‌کنند.

فواید استفاده از کرم های ترمیم کننده در روتین‌های پوستی

استفاده از ترمیم کننده فقط برای درمان جای زخم و از بین بردن جای بخیه نیست. شما می‌توانید برای ضد عفونی کردن و تمیز نگه داشتن محل زخم جوش و آسیب‌های وارد شده به اپیدرم، از این کرم‌ها استفاده کنید. ترمیم کننده به رفع سوزش خارش و افزایش سرعت بازسازی پوست آسیب دیده کمک می‌کند.

به کارگیری پماد یا ژل ترمیم کننده می‌تواند علاوه بر از بین بردن اثر آفتاب سوختگی و رفع کک مک، به تنظیم رطوبت و چربی پوست شما کمک کند. اغلب کرم‌های ترمیم کننده خواص آنتی باکتریال و آنتی فانگای دارند و می‌توانند به از بین رفتن قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌های مضر موجود بر روی سطح پوست کمک کنند.

ویژگی‌ های بهترین کرم ترمیم کننده پوست صورت

قبل از خرید بهترین کرم ترمیم کننده از خود بپرسید که چه کرمی ترمیم کننده‌ ای برای من مناسب است؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا مشکل پوستی تان را به دقت شناسایی کنید و سپس از بین ترمیم‌ کننده‌های قوی، متوسط و ملایم برای برطرف کردن اسکار زخم جوش، سوختگی خفیف و جای جوش عمیق کمک بگیرید.کرم‌های ترمیم کننده بسیار زیادی در بازارهای داخلی به فروش می‌رسند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کرم ترمیم کننده قوی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند کاربردی بودن محصول:

کرم‌های ترمیم کننده بدون خواص کلاژن ساز دیگر مانند قبل محبوبیت ندارند. بهتر است شما هم از یک ترمیم کننده قوی برای از بین بردن جای بخیه، سوختگی و موارد این چنینی کمک بگیرید. کرم‌های ترمیم کننده اغلب حاوی پپتاید، سرامید و دیگر ترکیبات کلاژن ساز و تحریک کننده هستند که می‌توانند به کاهش جای زخم، جلوگیری از بروز گوشت اضافه و رفع رد تیرگی پوست در نواحی خم شده یا بخیه خورده کمک کنند.

  • نتیجه دهی در زمان کوتاه:

کرم‌های ترمیم کننده قوی باید در کمترین زمان، بیشترین نتیجه را به فرد مصرف کننده نشان بدهند. حجم بالا و قیمت مقرون به صرفه از دیگر ویژگی‌های یک کرم ترمیم کننده با کیفیت است.

کلام نهایی

کرم‌های ترمیم کننده پوست در طیف قدرتی ملایم، ضعیف و بسیار قوی تولید می‌شوند. بهتر است برای رفع التهاب و جای سوختگی سطحی از محصولاتی با فرمولاسیون ملایم کمک بگیرید. برای رسیدن به پوستی صاف و آسیب دیده لازم است از کرم‌های ترمیم کننده قوی‌تر استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که این کرم ترمیم کننده پوست صورت برای بسیاری از افراد مناسب هستند. پس اگر شما هم قصد بهبود کیفیت پوست و افزایش سطح و سرعت کلاژن سازی در پوست خود را دارید، از  بهترین کرم ترمیم کننده مناسب پوست خودتان استفاده کنید. اغلب این محصولات طوری فرموله شده‌اند که به رفع لک‌های پوستی جوان‌سازی، روشن کردن پوست و کاهش ملانین سازی اپیدرم کمک کنند.

 

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا