سبک زندگی

خانه تکانی اتاق خواب در ۴ مرحله

نکاتی که در خانه تکانی اتاق خواب باید به آن‌ها توجه کنید

اتاق خواب و آشپزخانه از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که خانه تکانی کردن آن‌ها ممکن است ساعت‌ها به طول بیانجامد. بهتر است در هر روز تنها یکی از قسمت‌های خانه را برای خانه تکانی آماده کنید. در ادامه قصد داریم تا یک روش جدید برای خانه تکانی اتاق خواب به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با انرژی و انگیزه بیشتری سال ۱۴۰۱ را شروع کنید و وارد قرن جدید شوید.

 مراحل خانه تکانی اتاق خواب

مرحله اول

کشوها و کمدهای لباس را کاملا خالی کنید. وسایل را روی تخت، زمین یا کمد بچیینید. حتی لباس‌هایی که تا شده مرتب و تمیز هستند!

سپس این سوال‌ها را از خود بپرسید!

  • آیا این لباس‌ها قابلیت استفاده را دارند؟

لباس‌هایتان را از لحاظ سایز، میزان کهنگی و فرسودگی بررسی کنید. در صورتی که دیگر احساس خوبی در این لباس‌ها ندارید و پوشیدن آن‌ها به شما اعتماد به نفس نمی‌دهد، همین حالا آن‌ها را جدا کنید.

  • آیا در شش ماه یا یک سال اخیر این لباس را بیشتر از پنج بار پوشیده‌ام؟

در صورتی که پاسخ شما منفی است، لازم است در رابطه با نگه داشتن، فروختن و  نپوشیدن این لباس کمی فکر کنید. از انرژی مضاعفی که رها کردن لباس‌های کهنه و قدیمی به شما می‌دهد، غافل نشوید.

  • آیا این لباس با استایل کلی من سازگار است؟

قطعاً شما هم چندین استایل خاص (مینیمال، گات، وینتج و…) در ذهن خود دارید و از آن‌ها پیروی می‌کنید. در صورتی که لباس‌هایی خریده‌اید که تنها برای یک مناسبت خاص استفاده شده‌اند و دیگر قرار نیست که آن‌ها را استفاده کنید، این لباس‌ها را نیز جدا کنید.

  • آیا امکان ست کردن این لباس با سایر لباس‌ها وجود دارد؟

بعضی از لباس‌ها با هیچ لباس دیگری هماهنگ نمی‌شوند و می‌توانند استایل شما را خراب کنند. بهتر است این لباس‌ها را نیز جدا کنید.

  • اگر این لباس را امروز در فروشگاهی ببینم، آن را می‌خرم؟

در صورتی که پاسخ شما منفی است. بهتر است تا در رابطه با پوشیدن این لباس‌ها تجدید نظر کنید.

با پاسخ به این سوال‌ها شما می‌توانید لباس‌های موجود درون کمد یا کشور را که بر روی تخت و یا زمین چیده‌اید، نگه دارید، دور بیندازید، بفروشید و یا به دیگران اهدا کنید.

خانه تکانی عید

مرحله دوم

در صورتی که از وسایل آرایشی و لوازم مراقبت از پوست استفاده می‌کنید مرحله دوم را انجام دهید، در غیر این صورت به سراغ مرحله سوم بروید. تمامی لوازم آرایشی، عینک‌ها، کفش‌ها، جواهرات و بدلیجات، محصولات مراقبت از پوست خود را بر روی کمد، زمین و یا تخت بچینید.

این سوال‌ها را از خود بپرسید

 

  • آیا من خرید این وسیله را به دوستانم پیشنهاد می‌کنم؟

آنچه را که برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند! شاید این عجیبوترین کاربرد این ضرب المثل باشد. در صورتی که شما خرید این محصولات را برای دوستان پیشنهاد نمی‌کنید، در واقع خودتان نیز تمایلی به استفاده از آن‌ها ندارید.

  • آیا این محصول واقعا اثربخش است؟

از بین تمام سرم‌های پوستی، ماسک‌ها، آبرسان‌ها و سایر محصولات مراقبت از پوستی که تهیه کرده‌اید، ببینید که کدام یک اثربخشی لازم را دارد. با اینکه شما برای خرید این محصولات هزینه کرده‌اید  ولی پوست شما ارزش بیشتری در مقایسه با سرمایه‌تان دارد.

  • آیا این محصولات تاریخ مصرف مشخصی دارند؟

محصولات آرایشی و مراقبت از پوستی که تاریخ انقضای آن‌ها گذشته است، را بی‌درنگ دور بیندازید.

  • آیا این عینک‌ها و بدلیجات با سایر آیتم‌ها و لباس‌های من سازگار هستند؟

در صورتی که بدلیجات و عینک‌هایی دارید که به طور کلی خارج از استانداردهای استایل شخصی شما هستند، لازم است تا برای اهدا کردن یا فروش این وسایل، هرچه سریع‌تر اقدام کنید. زیرا قطعاً شما در سال ۱۴۰۱ نیز به سراغ استفاده از این جواهرات نخواهید رفت.

  • آیا من در یک ماه اخیر از این وسیله استفاده کرده‌ام؟

بسیاری از ما در مناسبت‌های عجیب و غریبی مثل هالووین، و سایر مراسم‌ها و جشن‌ها ممکن است ست برای آرایش‌ها و استایل‌های متفاوت، خریدهای عجیبی کنیم. در واقع خط چشم فسفری که شما فقط یک‌بار از آن استفاده کرده‌اید تنها بخشی از انرژی درونی شما را به خود جذب می‌کند. با حذف موارد غیر ضروری که حتی سالی یک‌بار هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می توانید با انرژی بیشتری سال ۱۴۰۱ را شروع کنید.

نکته: فراموش نکنید که شما باید براش‌های آرایشی و سایر موادی که قسمت خارجی آن‌ها آلودگی‌هایی به خود جذب کرده است را کاملاً پاکیزه کنید، در غیر این صورت خانه‌تکانی خیلی سطحی انجام شده است.

نظافت اتاق خواب

مرحله سوم

کمدها، کشوها و تمامی قسمت‌های اتاق را تمیز کنید. شما می‌توانید با کمک محصولات نانو و شوینده‌های نسل جدید تمامی لکه‌ها را بزداید بدون اینکه ریه خود را دچار آسیب کنید. برای مثال شما می‌توانید از پاک کننده نانو ارگانیک سطوح چوبی برای تمیز کردن میزها، کنسول‌ها و قسمت‌های چوبی تخت خواب استفاده کنید. با به کارگیری جرم گیر شیرآلات نانو نیز می‌توانید برای گندزدایی و ضدعفونی کردن قسمت‌های مختلف دیگر اتاق استفاده کنید.

مرحله چهارم

 

به سراغ فرش‌ها، پرده‌ها و روتختی بروید.

در صورتی که لکه‌ها و یا آلودگی‌هایی بر روی فرش و پرده وجود دارند، می‌توانید با کمک شامپو فرش‌های نانو، این لکه‌ها را رفع کنید. در صورتی که فرش‌ها و پرده‌ها نیاز به شستشوی کامل دارند، می‌توانید با استفاده از شوینده‌ها آن‌ها را بشویید و یا شستن آن‌ها را به خشکشویی و قالیشویی محله‌تان بسپارید.

مرتب کردن اتاق خواب

نکات پایانی:

پس از اینکه لباس‌ها و وسایل دور انداختنی، اهدایی و فروختنی را جداسازی کردید، به سراغ مرتب کردن لباس‌های نگهداری شده بروید و آن‌ها را تا کنید و به مرتب‌ترین حالت ممکن، با توجه به نحوه نگهداری و استایل اتاق خوابتان آن‌ها را بچینید. سعی کنید تا همواره این نظم را حفظ کنید و لباس‌ها را بر اساس روحیات خود، نوع رنگ بندی و یا نوع لباس (برای مثال شلوار، هودی، جاگر، تاپ، تیشرت، لباس زیر، لباس ورزشی و…) دسته بندی کنید.

با رعایت این نکات شما می‌توانید تمامی قسمت‌های خانه را یک به یک خانه تکانی کنید. در صورتی که قصد دارید آشپزخانه و قسمت‌های دیگر خانه را نیز خانه تکانی کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا