سبک زندگی

نکات طلایی خانه تکانی پذیرایی و نشیمن

فضای پذیرایی و نشیمن معمولاً بسیار مورد استفاده خانواده‌ها و مهمانی‌ها در طول تعطیلات عید نوروز می‌باشد. بنابراین باید به صورت گام به گام و اصولی خانه تکانی پذیرایی و نشیمن را انجام دهید، در این مطلب به نکاتی که می‌تواند در روان‌تر شدن خانه تکانی به شما کمک کنند، پرداخته شده است.

دید کلی نسبت به تمیزی و کثیفی داشته باشید. توجه کنید که شما باید در، دیوار پنجره کف، پرده‌ها، فرش‌ها، موکت‌ها، مبلمان و دکوراسیون را به صورت کلی تمیز کنید.

مرحله اول:

برای از بین بردن لکه‌های کف دیوار و پنجره‌ها از شوینده‌های مناسب و نسل جدید مانند شوینده‌های نانو استفاده کنید تا بتوانید حسی فراتر از تمیزی را در این محل احساس کنید. توجه کنید که خانه تکانی پذیرایی و نشیمن به جاروکردن و گردگیری ختم نمی‌شود. لازم است پرده‌ها را خارج کنید، پنجره‌ها را بشویید و تمامی قسمت‌های کف را حداقل به صورت سطحی تمیز کنید.

خانه تکانی پذیرایی و نشیمن

مرحله دوم

پرده‌ها یکی از قسمت‌های بسیار مهم و دکوراتیو در خانه‌های ایرانی هستند. شما می‌توانید با توجه به کثیفی و میزان آلودگی و مواد آلرژی‌زا، چربی‌ها و سایر جرم‌ه پرده‌ها و کرکره‌های چوبی را به روش‌هایی گوناگونی تمیز کنید تا گرد و غباری بر روی آن‌ها وجود نداشته باشد. اگر پرده‌های کرکره‌ای چوبی دارید، باید مراقب باشید تا شوینده‌ها به آن‌ها آسیب نرسانند.

مرحله سوم

پس از تمیز کردن و شستشوی کف دیوارها، پنجره‌ها و پرده‌ها لازم است تا برای شستن فرش و موکت‌ها اقدام کنید. خانه تکانی پذیرایی با شستن فرش و موکت تازه آغاز می‌شود. شما می‌توانید خودتان به کمک شامپو فرش لکه‌گیری کنید و یا فرش را برای شست‌وشوی کلی به قالی‌شویی بسپارید.

مرحله چهارم

تعمیرات، پاکسازی مبلمان و نظافت دکوراسیون را فراموش نکنید. توجه کنید که پارچه‌ها و چوب‌های مبلمان باید با شوینده‌های مخصوص چوب و پارچه شسته شوند. از به‌کارگیری شوینده‌های غیر مرتبط خودداری کنید.

نکته: بهتر است از شر دکوری‌های قدیمی، تغییر رنگ داده و خانه خلاص شوید. توجه کنید که شما باید تمام کریستال‌ها، لامپ‌ها، گل‌ها، شمع‌ها، ظروف برنجی و سایر اکسسوری‌ها را از محل خود به مرکز پذیرایی انتقال دهید تا بتوانید در رابطه با فروش، نگه‌داشتن و یا اهدا کردن آن‌ها تصمیم بگیرید. سلامت و زیبایی عناصر دکوراتیو را در نور بررسی کنید. از نگه داشتن وسایل اضافه و قدیمی در خانه خود خودداری کنید.

با مشاهده هر یک از دکوری‌های خانه این سوال را از خود بپرسید که آیا دوباره برای خریدن همچنین وسیله‌ای پول پرداخت خواهم کرد؟ آیا این وسیله زیبایی و طراوت را به محیط من القا می‌کند؟

در صورتی که پاسخ منفی است و شما حس خوبی به وسایل ندارید، بدون درنگ آن‌ها را از خانه خود داری کنید تا انرژی مثبت زیادی وارد خانه شما شود.

خانه تکانی پذیرایی و نشیمن

نکات پایانی:

  • برای تمیز کردن دستگیره‌ها، پریزها و لکه‌های روی دیوار، از شوینده‌های مخصوص استفاده کنید. زیرا شوینده‌های متفرقه ممکن است باعث ایجاد خوردگی و رنگ‌پریدگی کلیدها و پریزها شوند.
  • استفاده از مواد شوینده ممکن است آویزهای هنری و تابلوها را از بین ببرد. مراقب شوینده‌هایی که برای این آثار هنری استفاده می‌کنید، باشید زیرا معمولاً این مواد در صورت اسپری شدن، باعث خراب شدن عکس‌ها و نقاشی‌ها می‌شوند. بهتر است با دستمال کمی نم‌دار قاب و شیشه را جداگانه تمیز کنید.
  • از پنکه‌ها، لوسترها و لامپ‌ها غافل نشوید. گردوخاک جمع شده روی لوسترها ممکن است باعث تعجب شما شود.
  • رومبلی‌ها و تشک‌های مبلمان را می‌توانید در خانه تکانی پذیرایی با استفاده از شامپو فرش‌های مخصوص مبلمان لکه‌گیری و تمیز کنید.
  • اگر در پذیرایی خود کتابخانه‌ای دارید، لازم است قفسه‌ها را گردگیری کنید. حجم زیادی از کتاب بر روی قفسه‌های کتابخانه، ظاهر جالبی به فضا نمی‌دهد. بهتر است حداقل کتاب‌هایتان را به صورت منظم و دسته‌بندی شده بچینید.
  • شما می‌توانید برای راحت‌تر شدن کار از موسیقی، پادکست و یا کتاب صوتی در حین کار کمک بگیرید که فضا را لذت بخش کنید. در این صورت زمان زود می‌گذرد و کار با ظرافت بیشتری به پایان می‌رسد.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا