مد و زیبایی

روتین مراقبت از مو؛ معرفی بهترین محصولات روتین مو

روتین مراقبت از مو مردان

روتین‌های متفاوتی در سایت‌های اینترنتی به عنوان روتین مراقبت از مو مخصوص آقایان معرفی می‌شود. توجه کنید که روتین هر فرد با توجه به نوع پوست سر و حجم مو متفاوت است. در ادامه عادت‌ها و راهکارهایی که می‌تواند باعث بهبود سلامت و افزایش جذابیت ظاهری موهای مردانه، شوند اشاره شده است.

سریع‌تر روتین مراقبت از مو را شروع کنید!

توجه کنید که تاخیر در انجام روتین مراقبت از مو مردانه، عواقب سنگینی ازجمله طاسی، ریزش و شوره سر را به همراه داشته باشد. توجه کنید که موهای بلند و موهای سفید محصولات متفاوتی دارند. در واقع محصولات نرم نگهدارنده معمولاً برای مو‌های بلندتر توصیه می‌شوند تا آقایان دچار موخوره و ریزش موی کمتری شوند. موهای سفید نیز نیاز به مراقبت از مو خاصی دارند، زیرا با افزایش سن موها حالت خشک پیدا می‌کنند، زیرا ملانین و رنگدانه‌ها کمتر در موها تولید می‌شوند. شما می‌توانید با کمک روتین مراقبت از مو مردان، بسیاری از مشکلات موهای خود را درمان، و موها را تغذیه رسانی و مرطوب کنید.

شامپو و نرم کننده مخصوص آقایان را تهیه کنید

در انتخاب شامپو و نرم کننده‌ها سعی کنید تا هوشمندانه عمل کنید. در واقع شما باید تمامی ترکیبات موجود بر روی شامپو و نرم کننده را مطالعه کنید. این اطلاعات برای شما نوشته شده‌اند.

1.سعی کنید تا شامپوها و نرم‌کننده‌هایی را تهیه کنید که سولفات و سیلیکون نداشته باشند، زیرا حضور این ترکیبات در شامپو نرم کننده باعث خشکی موها در درازمدت خواهد شد.

2. برای موهای فر و وز که مستعد خشک شدن هستند، مرطوب کننده مخصوص موهای فر را تهیه کنید. استفاده از روغن کرچک برای مو و اضافه کردن شامپوهای حاوی مواد مغذی به روتین مراقبت از مو مردانه می‌تواند در کاهش خشکی و افزایش رطوبت رسانی به موهای شما موثر باشد.

3. سعی کنید تا محصولاتی حاوی روغن درخت چای بابونه را خریداری کنید. البته در صورتی که موهای چربی دارید و هفته‌ای سه بار به حمام می‌روید.

4. اگر موهایی دارید که آسیب دیده یا دچار شکنندگی شده‌اند، می‌توانید از محصولات حاوی کلاژن کمک بگیرید تا مواد مغذی از دست رفته به موهای شما باز گردد.

حداقل ۳ بار موهای تان را بشویید!

شستن روزانه موها با آب خالی ممکن است برای افرادی که به طور طبیعی موهای چربی دارند، مفید باشد ولی به کارگیری شامپوی زیاد و نامناسب می‌تواند باعث حساس شدن پوست سر، بروز شوره و از بین رفتن کراتین در موها شود. توجه کنید که شما می‌توانید با میزان کمتری از شامپو، موهای سرتان را بشویید بدون اینکه چربی‌های محافظی از بین بروند. اگر سال‌هاست که هر روز به حمام می‌روید، مهم است که بدانید که برای داشتن موهایی سالم‌تر لازم است تا دفعات حمام رفتن خود را کاهش دهید تا چربی‌های محافظ بر روی موهای شما ایجاد شوند و اسیدیته پوست سر شما متعادل شود.

از آب داغ استفاده نکنید!

توجه کنید که قبل از قبل از مصرف محصولات روتین مراقبت از مو مردانه لازم است تا در روتین شستشوی موهایتان تجدیدنظر کنید. موهای داغ می‌تواند باعث کاهش کراتین در تارهای مو شود. بهتر است با آب ولرم و یا خنک شست و شو را آغاز و به پایان برسانید تا موهایی سالم‌تر و براق‌تر داشته باشید.

از حوله به درستی استفاده کنید

فراموش نکنید که موهای خیس به شدت شکننده است. بهتر است به آرامی با کمک حوله مایکروفایبر موها را خشک کنید.خشک کردن محکم و خشن باعث آسیب به موهای شما می‌شود، اجازه دهید تا موها در معرض هوا به صورت کاملاً طبیعی خشک شوند. استفاده از سشوار می‌تواند باعث کاهش حجم کراتین در تارهای موی شما شود.

به موهایتان حالت دهید

برخلاف تصور عموم، استفاده از ژل‌ها پمادها و محصولات فیکس کننده مو در صورتی که حاوی ترکیبات فعال و موثر برای افزایش رشد و مواد مغزی باشند، می‌تواند برای افزایش سرعت رشد و جذابیت مو تاثیر گذار باشد. در واقع شما می‌توانید از این محصولات در اندازه متعادل آن استفاده کنید تا موها حالت بگیرند و ظاهر زیبایی داشته باشند. توجه کنید که برای داشتن موهایی سالم لازم است تا همواره از روتین مراقبت از مو مردان پیروی کنید. در صورتی که علاقه به محصولات این چنینی دارید، حتماً نوشته‌های روی بسته‌بندی را مطالعه کنید و محصولاتی را تهیه کنید که حاوی الکل، سولفات و سیلیکون نباشند.

روتین موی اقایان

به اندازه کافی موهای‌تان را شانه کنید

موها را به سمتی که رشد کرده‌اند، شانع کنید. زیرا شانه می‌تواند محصولات آرایشی و پیرایشی که استفاده کرده‌اید را روی موها پخش کند. از شانه‌های چوبی کمک بگیرید تا موخوره نگیرید و موهای سالم‌تری داشته باشید. اگر موهای قسمت جلویی سرتان بلندتر از سایر قسمت‌ها هستند، آن‌ها را به سمت عقب شانه کنید. در کل سعی کنید تا حداقل ۲ الی ۳ بار موهایتان را به آرامی در طول روز با شانه چوبی شانه کنید.

آرایشگاه رفتن را عقب نیاندازید

یکی از مهم‌ترین مراحل مراقبت از مو مردانه رفتن به آرایشگاه به صورت منظم می‌باشد. حداقل ماهی یکبار به آرایشگاه مراجعه کنید تا موهایی زیبا، شاداب و سالم داشته باشید. در صورتی که آرایشگر شما از شامپوها و مواد بی‌کیفیتی استفاده می‌کند، سعی کنید تا شامپو خود را به آرایشگاه ببرید یا پس از برگشت به خانه با کمک روغن نارگیل و یا سایر روغن‌ها کف سر و ساقه موها را ماساژ دهید. این کار می‌تواند علاوه بر افزایش خون رسانی و مواد مغذی به رشد موهای سر شما کمک کند.

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید!

علاوه بر این که مراحل مختلف روتین مراقبت از مو مردانه را رعایت می‌کنید، لازم است تا رژیم مناسبی داشته باشید تا موهای شما سلامت و شادابی خود را حفظ کنند. بهتر است مصرف ویتامین b را آغاز کنید. شما می‌توانید این ویتامین را از منابع طبیعی غذایی دریافت کنید و یا قرص‌های مکمل ویتامین‌های گروه b را تهیه کنید. امگا ۳ و اسیدهای چرب نیز می‌توانند در افزایش رشد موهای شما تاثیر گذار باشند. از مصرف پروتئین در منابع پروتئینی طبیعی غافل نشوید.

با موهای‌تان سفت و سخت رفتار نکنید

در کل سعی کنید تا شامپو کمتری بزنید، با حوله سرتان را خشن خشک نکنید، دوش آب داغ نگیرید و از محصولات روتین مراقبت از پوست مردانه استفاده کنید. با انجام تمامی این موارد شما می‌توانید تا سنین میانسالی و پیری موهایی سالم، شاداب و پرپشت داشته باشید، بدون اینکه نگران شکسته شدن یا ریزش موهایتان باشید. توجه کنید که محصولات مراقبت از مو مردانه معمولا با توجه به میزان تستوسترون موجود در خون مردان طراحی و تولید شده‌اند از مصرف محصولات معمولی یا عمومی خودداری کنید.

محصولات روتین مراقبت از مو مردان

ماسک‌ها، لوسیون‌ها، ژل‌ها، کرم‌ها و ترکیبات بسیار زیادی در بازارهای داخلی برای روتین مراقبت از مو مردانه معرفی شده‌اند. با توجه به شرایط آب و هوایی ایران، میزان ترشح چربی از پوسته سر آقایان ایرانی و سایر عوامل برای مثال ژنتیک کلی نژادهای مختلف ایرانی لازم است از محصولات متفاوتی کمک بگیرید. داشتن این موارد در روتین مراقبت از مو اقایان، می‌تواند شما را زودتر به هدفتان برساند:

روتین موی مردانه

روتین موی مردانه فر و اسیب دیده

از همین امروز شروع کنید و ثابت قدم باشید. حتی اگر موهای آسیب دیده، شکننده و آدامسی دارید که به صورت منظم رنگ یا دکلره شده است، لازم است بدانید که شما می‌توانید در کمتر از چند هفته سلامت و شادابی را به تارهای موی خود بازگردانید. مهم‌ترین مرحله قبل از در رعایت روتین مراقبت از مو مردانه، شناختن نوع موهایتان می‌باشد. محصولات مختلف با توجه به نوع موی شما فرمولاسیون متفاوتی دارند. اگر موهای صاف، موج‌دار، پیچ خورده، گره خورده و فری دارید، لازم است تا  از شامپوها و محصولات متفاوتی استفاده کنید.

مراقبت از موی فر مردانه بسیار کار سختی است، زیرا شما با خشکی مو، شکنندگی و حجم زیاد مواجه هستید. از نرم کننده‌های مخصوص موهای فر کمک بگیرید تا پیچش‌های ناشی از دهیدراته بودن رفع شوند. سعی کنید تا تمامی قسمت‌های تار مو را به روغن آغشته کنید.

از تغذیه رسانی به پوست کف‌ سر غافل نشوید! سعی کنید از محصولات تقویت کننده و مغذی برای پوست سر نیز استفاده کنید. اگر بافت موهای بسیار پر تراکمی داریی، لازم است تا با دقت بیشتری این کار را انجام دهید.

از محصولات ضد‌قارچ و آنتی بیوتیک ملایم کمک بگیرید. در کنار سایر شوینده‌های معمولی که برای شستشوی روزانه و هفتگی موها استفاده می‌کنید، از محصولات مراقبت از مویی که حاوی ترکیبات ضدقارچ و آنتی‌بیوتیک هستند، غافل نشوید.

جمع‌بندی

از آنجا که داشتن موهایی جذاب، پرپشت و با طراوت می‌تواند به صورت مستقیم بر روی اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارد، بهتر است علاوه بر رعایت موارد ذکر شده به کاهش استرس، داشتن سبک زندگی سالم و تغذیه درست نیز اهمیت لازم را بدهید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت کنید. امیدواریم تا با شروع یک روتین مراقبت از مو مردانه بتوانید مشکلات مربوط به مو را تا حد بسیار زیادی در خانه درمان کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا