دانستنی‌ها

طرز تهیه نوتلا خانگی؛ شکلات صبحانه فوری و خوشمزه

شکلات صبحانه فوری می‌تواند یک گزینه جذاب و ایده آل برای بچه‌ها و خانواده‌ها باشد. شما می‌توانید شکلات صبحانه فوری را به صورت صبحانه یا عصرانه با انواع مختلف نان‌ میل کنید. در ادامه تمام نکاتی که به بهبود کیفیت شکلات صبحانه فوری کمک می‌کنند، اشاره شده است. همچنین روش‌های مختلفی برای طرز تهیه نوتلا خانگی ارائه شده است، همراه ما باشید تا با ریزترین نکات تهیه شکلات صبحانه فوری و خوشمزه آشنا شوید.

دستور طرز تهیه نوتلا خانگی

شما، تنها به چهار قلم مواد نیاز دارید تا به یک شکلات صبحانه فوری دسترسی پیدا کنید. برای تهیه شکلات صبحانه سه سوته کافی است تا دو قاشق چای خوری پودر کاکائو، یک پیمانه شیر، یک پیمانه شکر و یک پیمانه روغن مایع را آماده کنید. در صورت تمایل می‌توانید اندازه نوک قاشق چای‌خوری وانیل یا اسانس وانیل به ترکیب پودر کاکائو اضافه شده به ترکیبات قبلی بیفزایید.

مراحل آماده سازی شکلات صبحانه فوری خوشمزه خانگی

ابتدا باید تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید. فراموش نکنید که استفاده از شیر سرد می‌تواند باعث کاهش کیفیت بافت نهایی شکلات صبحانه شما شود. پس از هم دما شدن مواد اولیه با دمای محیط لازم است که آن‌ها را به صورت دقیق با پیمانه یا لیوان دسته‌دار اندازه‌گیری کنید. برای دقیق‌تر بودن اندازه‌گیری بهتر است از پیمانه شیرینی‌پزی استفاده کنید.

در ادامه مواد را به کمک مخلوط کن یا غذاساز دستی یا برقی میکس کنید. به ترتیب شیر، شکر، روغن و پودر کاکائو و وانیل را اضافه کنید و بگذارید که برای ۴ الی ۵ دقیقه مواد به خوبی مخلوط شوند تا شما به بافتی یک‌دست و در عین حال غلیظ برسید.

نکته: توجه کنید که در هنگام استفاده از همزن برقی باید مواد را در یک جهت هم بزنید تا بافت شکلات صبحانه فوری حالت کلوخه‌ای به خود نگیرد.

روش تهیه شکلات صبحانه
روش تهیه شکلات صبحانه

نکات کلیدی تهیه شکلات صبحانه

مواد را به صورت حرفه‌ای و کاملاً دقیق اندازه‌گیری کنید، چرا که کم و زیاد شدن مواد اولیه می‌تواند باعث شلی و سفتی بیش از حد شکلات صبحانه شود.

در صورت تمایل می‌توانید از فندق، گردو یا پسته برای بهبود طعم و ارزش غذایی شکلات صبحانه فوری استفاده کنید.

این شکلات صبحانه برای کاور کردن کیک خامه‌ای نیز مناسب است. شما می‌توانید از این فرآورده کاکائویی و خوشمزه خانگی برای آماده‌سازی دسر یا کیک‌های مختلف کمک بگیرید.

سعی کنید که از پودر کاکائوی مرغوب استفاده کنید تا رنگ شکلات صبحانه شما تیره‌تر شود.

فراموش نکنید که شکلات صبحانه فوری با این روش، بدون هیچ مواد نگهدارنده‌ای تهیه شده است. پس بهتر است آن را به صورت وعده‌ای تهیه کنید، چرا که بیشتر از یک هفته نمی‌توانید این فراورده خانگی را در یخچال نگهداری کنید.

در هنگام استفاده از میکسر به تایمر آن دقت کنید. هم زدن بیش از حد مواد باعث شل و آبکی شدن بافت شکلات صبحانه خواهد شد.

دستور دوم طرز تهیه نوتلا خانگی

روش‌های بسیار زیادی برای تهیه شکلات صبحانه خوشمزه خانگی وجود دارند. شما می‌توانید با جایگزین کردن کره و روغن به طعمی دلپذیرتر برسید. همراه ما باشید تا با یکی از جذاب‌ترین دستورهای تهیه شکلات صبحانه آشنا شوید. در نظر داشته باشید که این روش مدت زمان بیشتری را می‌طلبد.

  • مرحله اول

شکر و پودر کاکائو را داخل یک ظرف جادار ریخته و به خوبی مخلوط کنید. مخلوط کردن این‌چنینی شکر و پودر کاکائو، از گلوله شدن شکلات صبحانه جلوگیری می‌کند.

  • مرحله دوم

پس از ترکیب کردن شکر و پودر کاکائو، شیر را اضافه و با دیگر مواد مخلوط کنید. سپس ترکیب نهایی را بر روی حرارت بگذارید تا اطراف شیر کمی حباب بزند. فراموش نکنید که شیر نباید به نقطه جوش برسد و حرارت باید به صورت کاملاً ملایمی اعمال شود.

  • مرحله سوم

مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا شکلات شما غلیظ شود. تا رسیدن به غلظت مورد نظر چیزی در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است.

  • مرحله چهارم

برای جلوگیری از ته گرفتن شکلات لازم است که و هر ۵ تا ۱۰ دقیقه یک‌بار آن را هم بزنید. پس از رسیدن به غلظت مورد نظر، کره را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا کره ذوب شده و کف روی مواد گرفته شود.

  • مرحله پنجم

ظرف حاوی شکلات صبحانه را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا محتویات درون آن به صورت کامل سرد شوند. شما می‌توانید شکلات صبحانه سرد شده را در ظرف بسته ریخته و در یخچال نگهداری کنید. ترکیب تهیه شده را در کمتر از ۷ روز میل کنید، چرا که در مواردی لیپید‌های موجود در شکلات صبحانه دچار اکسیداسیون شده و طعم تند و ترش در شکلات صبحانه ایجاد می‌شود.

نکات تکمیلی: در صورت تمایل می‌توانید از اسانس فندق کمک بگیرید. البته اضافه کردن فندق یا گردوی آسیاب شده طعم‌ و بافت بهتری به شکلات صبحانه شما خواهد داد.

طرز تهیه شکلات صبحانه
طرز تهیه شکلات صبحانه

طرز تهیه شکلات صبحانه کارخانه‌ای نوتلا

برای تهیه نوتلا خانگی لازم است که ۱۴۰ گرم فندق پوست کنده شده را با ۳۴۰ گرم شکلات و ۸ گرم پودر کاکائو ترکیب کنید. فراموش نکنید که شما به روغن کنجد یا روغن فندق نیاز دارید. اضافه کردن نصف قاشق چای خوری نمک و وانیل باعث بهبود بافت و طعم نوتلا شما خواهد شد.

نکته: قبل از شروع دستور ترکیبات را بر اساس وزن گفته شده اندازه گیری کنید، سپس طبق با پیروی از مراحل زیر، برای آماده‌سازی نوتلا اقدام کنید.

در مرحله اول باید فندق را داخل سینی فر بریزید و برای ۱۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه داخل آون توستر یا فر رست (Roast) کنید.

حالا می‌توانید فندوق‌ها را از فر بیرون بیارید و پوست نازک قهو ه‌ای دور آن‌ها را جدا کنید. قبل از سرد شدن فندق، آنها را هرچه سریع‌تر درون غذاساز بریزید و با چند تا پالس کوچک فندوق‌ها را له کنید تا حالت خمیری به خود بگیرند.

از مایکروفر برای بن ماری کردن شکلات استفاده کنید. اگر مایکروفر در دسترس شما نیست، روی کتری و با حرارت غیرمستقیم شکلات را آب کنید. به این روش بن ماری گفته می‌شود.

در روش بن ماری شکلات را به صورت تکی‌های کوچیک سکه‌ای خرد کنید تا بخار آب به صورت کامل به زیر شکلات برخورد کند تا شکلات هرچه سریع‌تر ذوب شود.

حال زمان آن رسیده که پودر کاکائو، روغن و شکر را به فندق اضافه کنید. بهتر است از پودر کاکائو نسلته استفاده کنید، چرا که کیفیتش بالاتر است. با ایجاد چند پالس مرتب در غذاساز، وانیل را هم به ترکیبات قبلی اضافه کنید تا مواد خوب مخلوط شوند‌. اگر از پودر شکر الک شده استفاده کنید، مواد بافت بهتری خواهد داشت.

نکته: پس از آماده شدن نوتلا می‌توانید این ترکیب بدون نگهدارنده را تا یک‌ ماه درون یخچال نگهداری کنید، البته فراموش نکنید که به خاطر کاهش دما، بافت نوتلا کمی سفت‌تر خواهد بود.

استفاده از روغن فندق روغن و کنجد به بهبود طعم نوتلاب خانگی شما کمک می‌کند. شما می‌توانید این شکلات صبحانه خونگی را با بیسکویت، پنکیک نان و شیرینی‌های خوشمزه میل کنید.

طرز تهیه شکلات صبحانه
طرز تهیه شکلات صبحانه

جمع‌بندی

شما می‌توانید در خانه شکلات صبحانه و نوتلا را بدون نگهدارنده و با چند قلم مواد اولیه بسیار ساده تهیه کنید. شکلات صبحانه به خاطر دربرداشتن کاکائو خواص بسیار زیادی دارد، ولی بهتر است در مصرف این خوراکی خوشمزه و کاکائویی زیاده روی نکنید، چرا که شکر موجود در شکلات صبحانه می‌تواند تعادل کالری ورودی به رژیم غذایی شما را برهم زند.

سوالات متداول

مواد اولیه لازم برای تهیه شکلات صبحانه فوری چیست؟

شما با داشتن روغن، شکر، پودر کاکائو، مغز فندق و شیر می‌توانید شکلات صبحانه فوری و بدون نگهدارنده را در خانه تهیه کنید.

طعم شکلات صبحانه فوری چگونه است؟

طعم و بافت شکلات صبحانه‌ای که در خانه تهیه می‌کنید، بسیار جذاب و لذیذ است. در صورت تمایل می‌توانید از پودر گردو، فندق و یا طعم دهنده‌های وانیلی برای بهبود طعم این خوراکی خوشمزه استفاده کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا