دانستنی‌ها

طرز تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

اگر خود را به عنوان یک قهوه‌خور حرفه‌ای می‌شناسید و به دنبال خلق تجربه‌های خوش عطر و خوش طعم هستید، همراه ما باشید تا با طرز تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز، بیشتر آشنا شوید.

طرز تهیه انواع قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز

شما می‌توانید به وسیله قهوه ساز برقی که دارای فشار ۱۵ الی ۲۰ بار می‌باشد، برای تهیه قهوه اقدام کنید. در حقیقت قهوه ساز معمولاً به وسایل الکتریکی گفته می‌شود که برای تهیه قهوه اسپرسو، فرانسه، بده و کاپوچینو به کار گرفته می‌شوند. توجه کنید که دستگاه‌های مختلف قدرت و توان متفاوتی دارند و شما باید قبل از خرید دستگاه‌های مختلف به نکات خرید اسپرسوساز دقت کنید.

مراحل تهیه قهوه اسپرسو با اسپرسوساز

طرز تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز، مراحل بسیار آسانی دارد و در سه مرحله قابل انجام است.

مرحله اول: شما باید در ابتدا آب جوشیده شده و خنک شده را درون مخزن دستگاه اسپرسو ساز بریزید. اگر دستگاه شما فیلتر تصفیه و رسوب گیری آب داشته باشد، می‌توانید از آب معمولی و نجوشیده برای پر کردن مخزن استفاده کنید.

مرحله دوم: مخزن پودر قهوه را دو مرحله‌ پر کنید. در ابتدا شما باید چیزی در حدود ۷۰ درصد پرتا فیلتر را پر کنید و سپس به کمک تمپر، قهوه را فشرده سازید. ۳۰ درصد پایانی را بدون فشردن و تنها با صاف کردن اضافه کنید، حال مخزن را به دستگاه وصل کنید.

نکته: اگر قهوه‌های بسیار ریز یا پودر قهوه فوری را برای تهیه قهوه انتخاب کرده‌اید، نباید آن را فشرده کنید، زیرا قهوه متراکم شده به هنگام خروج به صورت نامرتب و قطره‌ای خارج خواهد شد.

مرحله سوم: پس از اطمینان از چرخش درست و کامل پرتا فیلتر، لازم است تا دستگاه را روشن کرده و دکمه شروع را بزنید. پس از چند ثانیه شما شاهد خروج قهوه از قسمت زیرین پرتافیلتر خواهید بود. اگر از قهوه‌های لایت یا هِوی لذت می‌برید، بهتر است دستگاه را در تنظیمات مربوط به تهیه قهوه سنگین یا سبک قرار دهید، تا یک فنجان اسپرسو جذاب مطابق میلتان دریافت کنید.

طرز تهیه کاپوچینو و لاته با دستگاه اسپرسوساز

قهوه‌های کاپوچینو و لاته، هردو از نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو هستند که با شیر و فوم شیر اضافه شده به قهوه تهیه می‌شوند. تفاوت کاپوچینو و لته در مقدار شیر و فوم پایدار قرار گرفته بر روی نوشیدنی است.

برای تهیه لاته و کاپوچینو به کمک دستگاه باید پس از تهیه قهوه اسپرسو به آن فوم شیر اضافه کنید. برای تهیه فوم شیر و شیر گرم شده دو روش کلی وجود دارد.

روش اول: برخی از دستگاه‌ها دارای مخزن جداگانه‌ای برای ایجاد فوم شیر هستند، شما باید شیر را درون این مخازن بریزید و پس از روشن شدن چراغ، دکمه مربوط به تهیه فوم را بزنید تا شیر داغ به همراه فوم به فنجان قهوه شما اضافه شود.

روش دوم: برخی از دستگاه‌ها مخزنی جداگانه برای تهیه فوم شیر ندارند و شما باید از خروجی نازل بخار که در کنار دستگاه حضور دارد، استفاده کنید. شما می‌توانید برای تهیه فوم از لوله خروجی بخار کمک بگیرید. چرخش بیشتر شیر درون لیوان، فوم غلیظ‌تری را در اختیار شما می‌گذارد. پس از داغ شدن و تشکیل فوم می‌توانید نوشیدنی تشکیل شده را به فنجان قهوه اسپرسو خود اضافه کنید، حال شما یک کاپوچینو و لته خوشمزه دارید. اگر هنر اماده سازی لاته با لته آرت علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله طرز تهیه لاته آرت در منزل را مطالعه کنید.

تهیه قهوه با اسپرسوساز
مراحل تهیه قهوه فوم دار با اسپرسوساز

طرز تهیه قهوه با استفاده از دستگاه نسپرسو (اسپرسو ساز کپسولی)

دستگاه نسپرسو که ساخت شرکت نسلته است، به کمک کپسول‌های مخصوصِ قهوه کار می‌کند. این دستگاه، نسل جدید اسپرسو سازهای خانگی است و شما می‌توانید به کمک آن قهوه‌ای خوش طعم و غلیظ تهیه کنید. برای تهیه اسپرسو با نسپرسو ساز کافی است تا مراحل زیر را پیش بگیرید.

کار با این دستگاه بسیار راحت است. نسپرسو ساز می‌تواند در کمتر از ۳۰ ثانیه قهوه شما را آماده کند. شما می‌توانید از مدل‌های جدید نسپرسو ساز برای دریافت نوشیدنی‌های فوم داری مثل لاته، کاپوچینو، موکا و آمریکانو استفاده کنید. برای تهیه قهوه کافی است پس از قرار دادن کپسول قهوه در جایگاه مخصوص، دستگاه را روشن کنید تا نسپرسو ساز شروع به کار کند.

نکته: کپسول‌های قهوه حاوی مقادیر معینی از روبوستا و عربیکا هستند، شما با توجه به کافئین و مقدار شیرینی مدنظرتان می‌توانید از کپسول‌های متفاوت موجود در بازار استفاده کنید. سرعت بالای کار این دستگاه باعث شده است تا علاقه‌مندان به قهوه اسپرسو، یک نسپرسو ساز در خانه و محل کار خود داشته باشند تا در هر زمانی که می‌خواهند یک قهوه لذیذ میل کنند.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه قهوه ساز فیلتردار

شما علاوه بر فرنچ پرس می‌توانید از دستگاه اسپرسوساز برای تهیه یک فنجان قهوه فرانسه استفاده کنید. بهتر است در ابتدا آب را درون مخزن مخصوص بریزید و پودر قهوه را در مخزن قهوه قرار دهید. جالب است بدانید که دستگاه‌هایی که امکان تهیه قهوه فرانسه را در اختیار شما گذاشته‌اند، همگی دارای فیلترهای کاغذی یا فلزی هستند. حال وقت آن رسیده است که دستگاه را روشن کنید تا قهوه شما آماده شود و در قوری مخصوص سرو ریخته شود.

نکات تهیه قهوه فرانسه با دستگاه اسپرسوساز

بهتر است برای افزایش عمر دستگاه از آب تصفیه شده و یک بار جوشیده شده در مخزن آب استفاده کنید.

فراموش نکنید که مخزن آب دستگاه تهیه قهوه فرانسه دارای درجه بندی است. هر درجه نشان دهنده یک فنجان است، اگر شما نیاز به تهیه ۳ فنجان قهوه دارید، باید تا مخزن آب دستگاه را تا درجه سوم از آب پر کنید.

اگر دستگاه شما با فیلتر فلزی کار می‌کند، بهتر است برای بهبود طول عمر دستگاه، از یک فیلتر کاغذی در قسمت زیرین آن استفاده کنید.

از ریختن شیر لبنی یا گیاهی در قسمت مخزن خودداری کنید. در صورت تمایل می‌توانید پس از آماده شدن قهوه، شیر شکر و خامه را به آن اضافه کنید تا طعم نوشیدنی شما دلپذیرتر شود.

با توجه به نوع دستگاه و سلیقه شخصی باید میزان سنگینی قهوه را از light تا heavy قبل از شروع فرآیند تولید قهوه از طریق پیچ مخصوص تنظیم کنید.

طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه
طرز تهیه قهوه فرانسه با دستگاه

جمع‌بندی

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های کوچک و بزرگ بسیار زیادی برای تهیه قهوه، وارد مارکت‌های جهانی شده‌اند. البته کیفیت رقابتی قهوه‌های فوری باعث شده است تا بسیاری از مردم در سراسر جهان روی به استفاده از این قهوه‌ها بیاورند.

با این حال اگر شما زمان کافی برای دم آوری و تهیه قهوه را دارید و از طعم اسپرسوی فوم‌دار لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که یکی از دستگاه‌های معرفی شده در مقاله را تهیه کنید. فراموش نکنید که برای خرید بهترین قهوه‌ و قهوه فوری می‌توانید همین حالا سفارش خرید خود را در فروشگاه اینترنتی بیزما ثبت کنید و قهوه‌های مختلف و تازه را از طریق همین مجموعه، از هر کجای ایران که هستید خریداری کنید و در زمانی کوتاه تحویل بگیرید. از مشاوره کاملاً تخصصی و صادقانه فروشگاه بیزما کمک بگیرید تا بهترین قهوه‌ها را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، تهیه کنید. این مجموعه تمامی قهوه‌های شناخته شده و معتبر خارجی و داخلی را در قسمت فروشگاه موجود کرده است.

سوالات متدوال

آیا کیفیت قهوه‌های تهیه شده با اسپرسو ساز بیشتر است؟

بله، این دستگاه‌ها به خاطر وارد کردن فشار بیشتر به دانه‌ها و خارج کردن بهتر عصاره، قهوه‌هایی با عطر و بوی دلپذیرتر در اختیار شما می‌گذارند و فرآیند زمان‌بر آماده‌سازی قهوه را برای شما کوتاه می‌کنند.

چند نوع قهوه را می‌توان با دستگاه اسپرسو ساز تهیه کرد؟

شما می‌توانید قهوه لاته، اسپرسو سینگل و دابل، کاپوچینو، نسکافه و بسیاری از نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو را به کمک دستگاه‌های اسپرسوساز تهیه کنید برخی از دستگاه‌های جدیدتر، امکان استفاده از پودر قهوه فوری و تولید قهوه فرانسه را نیز ارائه داده‌اند.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا