دانستنی‌ها

معرفی انواع قهوه با طعم شکلات

انواع نوشیدنی قهوه با طعم شکلات

نوشیدنی‌های مختلفی وجود دارند که بر پایه قهوه تهیه می‌شوند. این نوشیدنی‌ها جز محبوب‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان هستند. اضافه شدن طعم جذاب و دلپذیر شکلات به طعم اصیل قهوه می‌تواند منجر به تولید یک نوشیدنی خارق‌العاده با طعمی رویایی شود. در ادامه قصد داریم تا نوعی نوشیدنی قهوه با طعم شکلاتی و انواع قهوه که با طعم شکلات آمیخته شده‌اند را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید تا بیشتر با قهوه‌های شکلاتی و جذاب آشنا شوید.

قهوه موکا یا موکاچینو

موکاچینو همان قهوه موکا است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع نوشیدنی‌های بر پایه قهوه می‌شود. این قهوه به خاطر داشتن طعم شکلاتی به شهرت رسیده است و یکی از نوشیدنی‌های محبوب کشور یمن می‌باشد. امروزه نوعی قهوه با نام قهوه‌ عربی در یمن کشت می‌شود که از آن برای تولید موکاچینو استفاده می‌شود.

حضور طعم قهوه و شکلات در کنار هم این نوشیدنی جذاب را به یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های زیر مجموعه لاته تبدیل کرده است. اگر از طعم شیر قهوه و لاته خوشتان می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده کاپوچینو را امتحان کنید.

کافه فراپه

فراپو یکی از انواع قهوه‌های سرد است که به همراه یخ سرو می‌شود و برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ در یونان اختراع شد. امروزه این نوشیدنی جذاب کاکائویی در کشور قبرس و یونان سرو می‌شود و طرفداران بسیار زیادی در بین جوانان و گردشگران دارد.

برای تهیه قهوه فراپه لازم است تا یک شات اسپرسو یا قهوه دم شده را برای چند ساعت درون یخچال بگذارید. سپس از ترکیب پودر کاکائو و شکر برای افزودن ژعم شکلاتی کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که استفاده از تکه‌های یخ تهیه شده با شیر کاکائو می‌تواند به بهبود طعم این نوشیدنی جذاب کمک کند.

قهوه با طعم کاکائو
قهوه با طعم کاکائو

کاپوچینو

کاپین نام گروهی از راهبان ایتالیایی بوده که کلاهی کوچک شبیه کف شیر و پودر قهوه بر روی سر خود می‌گذاشتند. به دلیل شباهت این راهبان به ترکیب قهوه و کف شیر، نام این نوشیدنی کاپوچینو گذاشته شد. امروزه این نوشیدنی جذاب در منوی بسیاری از کافه‌ها به چشم می‌خورد.

برای تهیه کاپوچینو لازم است تا اسپرسو را با شیر کاکائوی فوم‌دار ترکیب کنید. شما می‌توانید کاپوچینو را با شیر ساده تهیه کنید و در انتها، کمی پودر کاکائوی معطر به ترکیبات قبلی اضافه کنید.

قهوه شکلاتی

قهوه شکلاتی همان قهوه ترک است که به روشی متفاوت تهیه شده است. به خاطر ریز بودن آسیاب نوع قهوه معمولاً از تجهیزات خاصی برای تهیه قهوه شکلاتی استفاده می‌شود. اگر شما قهوه ترک را به روش معمول تهیه کنید و بر روی آن پودر شکلات بریزید، یک نوشیدنی جذاب با طعم شکلاتی خواهید داشت.

قهوه ماروچینو

قهوه شکلاتی ماروچینو یک نوشیدنی متعلق به کشور ایتالیا است. این کافه در لیوانی کوچک سرو می‌شود و از یک شات اسپرسو، پودر کاکائو و کف شیر تولید شده است. در مناطق شمالی ایتالیا از ماروچینو برای تهیه شکلات صبحانه استفاده می‌شود. جالب است بدانید که نام ماروچینو از رنگ چرم مراکشی نشأت گرفته است. در برخی از مناطق شمالی ایتالیا برای تهیه این نوع قهوه از شکلات داغ و غلیظ استفاده می‌شود.

روش‌ تهیه قهوه با طعم شکلات و کاکائو

روش‌های متفاوتی برای تهیه نوعی نوشیدنی قهوه با طعم شکلاتی وجود دارد، در برخی از روش‌ها شما می‌توانید یک فنجان قهوه دمی تازه را با نصف فنجان شیر و یک قاشق سوپ‌خوری پودر کاکائو ترکیب کنید. اضافه کردن یک قاشق سوپ‌خوری آب‌گرم و شکر در کنار خامه همزده و کاکائو می‌تواند به بهبود طعم قهوه تهیه شده کمک کند.

در روشی دیگر شما می‌توانید به صورت مستقیم شکلات، شیر، قهوه و آب گرم را با هم ترکیب کنید. برای تهیه این نوشیدنی به شیر بیشتری نیاز دارید. بهتر است مقداری فضا برای پودر کاکائو در فنجان نگه دارید، اگر به طعم موکاهای شیرین علاقه دارید، بهتر است یک قاشق چای خوری شکر به ترکیب تهیه شده اضافه کنید.

اگر از طعم قهوه اسپرسو و قهوه‌های سنگین‌تز لذت می‌برید، بهتر است یک فنجان شیر، ۲ قاشق سوپ‌خوری پودر کاکائو و یک قاشق سوپ خوری شکر را به یک شات اسپرسو اضافه کنید تا به نوشیدنی رویایی و جذاب برسید. برای تهیه اسپرسو می‌توانید از موکا پات یا دستگاه اسپرسوساز کمک بگیرید.

قهوه با طعم کاکائو
قهوه با طعم کاکائو

پایتخت شکلات دنیا کجاست؟

بلژیکی‌ها سالانه بیش از ۱۱ کیلو شکلات می‌خورند. معروف‌ترین شکلات بلژیکی نام دارد که از ترکیب کره کاکائوی خالص، شیر و خامه تهیه می‌شود. جالب است بدانید که بلژیکی‌های شکلات خور، هرساله چیزی در حدود ۱۸۵ هزار تن شکلات تولید می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه شکلات در کشور بلژیک وجود دارد. البته بسیاری از محصولات تولید شده در این کشور به قسمت صادراتی فرستاده می‌شوند.

بلژیک نزدیک به ۳۰۰ کارخانه تولید شکلات دارد و معروف‌ترین شکلات‌های مغزدار را در جهان تولید می‌کند. بروکسل یکی از مهم‌ترین مراکز اتحادیه اروپا است و به اعتقاد اغلب توریست‌های جهان، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید شکلات در جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که در قرن شانزدهم میلادی، جهان‌گردان اسپانیایی دانه‌های کاکائو را از مکزیک به بلژیک آورده و از آن پس شکلات قسمتی جدا ناپذیر از فرهنگ کشور بلژیک شده است. امروزه گردشگران علاوه بر خرید انواع شکلات، به موزه‌های شکلاتی که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر است، قدم می‌زنند.

نکته: سرانه مصرف شکلات در کشورهایی مثل ایرلند و آلمان بیشتر از بلژیک است. این کشورها جز رقبای جدی مصرف و تولید شکلات در جهان هستند. جالب است بدانید که سرانه مصرف شکلات در ایران چیزی بین یک تا یک و نیم کیلو در سال است‌.

مزایای مصرف شکلات

شکلات شیرین کالری زیادی دارد، ولی در کنار آن چربی مفید، ویتامین و مواد معدنی بسیار مناسبی را به بدن شما می‌رساند. میل کردن شکلات می‌تواند در بهبود انرژی و تامین کافئین بدن به شما کمک کند. اگر کار سخت یا ورزش‌های نسبتاً دشواری را انجام می‌دهید، بهتر است از انرژی که شکلات به شما می‌دهد،  استفاده کنید.

مصرف منظم شکلات می‌تواند به بهبود کاهش فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی و سرطان کمک کند. جالب است بدانید که در جنگ جهانی دوم، جیره‌بندی شکلات در بسیاری از کشورها انجام می‌شده است.

به جرأت می‌توان گفت که شکلات خوشمزه‌ترین دستاورد بشر امروزی است که به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضدسرطانی بسیار زیادی دارد. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده جادویی می‌تواند باعث کاهش افسردگی و شانس ابتلا فراموشی در سال‌های میانسالی شود.

جمع‌بندی

نوشیدن قهوه شکلاتی و چشیدن مجدد طعم این نوشیدنی‌ جذاب، یکی از تجربه‌های دلپذیری است که قهوه‌خورهای حرفه‌ای به دنبال آن هستند. به خاطر خواص فوق‌العاده و طعم بی‌نظیر کاکائو در قهوه شما می‌توانید به بسیاری از نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو، پودر کاکائو را اضافه کنید تا علاوه بر دریافت طعمی رویایی، از خواص کاکائو در قهوه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول
[saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا قهوه‌ای وجود دارد که طعم شکلاتی داشته باشد؟” answer-0=”بله، قهوه فراپه، قهوه موکاچینو و قهوه ماروچینو از مهم‌ترین قهوه‌های خوش طعم کاکائویی هستند.” image-0=”” count=”1″ html=”true”] [saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h4″ question-0=”بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده شکلات کدام است؟” answer-0=”کشور بلژیک که با نام پایتخت شکلات جهان شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شکلات است. سالانه چیزی در حدود ۱۸۵ هزار تن شکلات در کشور بلژیک تولید می‌شود.” image-0=”” count=”1″ html=”true”]

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا