مد و زیبایی

معرفی و آشنایی با بهترین انواع آبرسان صورت و روشن کننده پوست!

بهترین کرم آبرسان صورت کدام است؟

بیشتر افراد تصور می‌کنند که استفاده از کرم آبرسان صورت مخصوص افراد با پوست خشک است، در صورتی که آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست، برای انواع پوست ضرورت دارد. سلول‌های بدن ما برای انجام فرآیندهای شیمیایی و بیولوژیکی از جمله کلاژن سازی و مهار ملانین سازی نیاز به دریافت ترکیبات جاذب رطوبت دارند. استفاده از بهترین آبرسان صورت و روشن کننده پوست برای پوست چرب و خشک می‌تواند از بسیاری از مشکلات پوستی، لکه‌های ناشی از دهیدراته بودن، بروز خشکی اپیدرمی و حتی اگزما، جلوگیری کند.

کرم آبرسان مناسب پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند، معمولاً با مصرف ضد آفتاب‌ها و آبرسان‌های نادرست با مشکلاتی مثل برون ریزی و جوش مواجه می‌شوند. استفاده از مرطوب کننده و آبرسان‌های غیر کومدون زا، از براق شدن پوست و جوش زدن اپیدرم جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال یک مرطوب کننده آبرسان با قدرت بالا در مینیمایز کردن منافذ هستید، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال کرم‌هایی باشید که در کنار هیالورونیک اسید، درصد نیاسین‌آمید نسبتاً بالایی درون فرمولاسیون خود جای داده‌اند.

نیاسینامید یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده ویتامین‌های B می‌باشد و می‌تواند به مسدود باقی ماندن منافذ و کنترل التهاب و خارش پوست در افراد با پوست‌های چرب و دهیدراته کمک کند.

اگر پوست چربی دارید، ولی با مشکل دهیدراتگی مواجه هستید، بهتر است از کرم آبرسانی که بر پایه ترکیبات آبی فرموله شده‌اند، کمک بگیرید چرا که سد دفاعی پوست در صورت بروز خشکی و کم آبی بیش از حد، توانایی دفع سموم، قارچ‌ها و دمودکس ها را ندارد و این میکروارگانیسم‌‌ها را درون خود رشد می‌دهد. استفاده از محصولات سبک می‌تواند منافذ پوست را بدون ذخیره آلودگی مسدود کند. در چنین شرایطی از ایجاد پوست پرتقالی جلوگیری می‌شود.

ویژگی بهترین آبرسان صورت و روشن کننده پوست

یک آبرسان عالی و قوی باید ویسکوزیته، رنگ، بافت، ظاهر و بوی مناسبی داشته باشد و موجب ایجاد جوش، خارش و قرمزی نشود. امروزه محصولات آبرسان به صورت ژل، سرم و کرم در فرم‌های گوناگون تولید و فرموله می‌شوند. شما می‌توانید از محصولات مختلفی برای هیدراته ماندن پوست و افزایش سطح کلاژن سازی، کاهش لک، جلوگیری از چین و چروک و درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم کمک بگیرید.

فراموش نکنید که استفاده از کرم آبرسان در نواحی مثل دور چشم ممنوع است، مگر آنکه تولید کننده در توضیحات درج شده بر روی کرم آبرسان، استفاده از محصول را در این نواحی حساس مجاز اعلام کند.

استفاده از کرم آبرسان در تمامی روتین‌های پوستی لازم است؟

پاسخ این سوال یک بله بزرگ است، چرا که خواص کرم‌های آبرسان برای پوست‌های خشک، دهیدراته و چرب مفید است. پوست‌هایی که خشک هستند و یا به صورت موقت، دچار کم آبی شده‌اند، باید به صورت موضعی با کرم‌ها و سرم‌های آبرسان، تغذیه شوند تا از پیری پوست و بروز نشانه‌های پیری پوست جلوگیری شود.

بهترین روش استفاده از کرم آبرسان

  1. قبل از مصرف کرم آبرسان صورت خود را با شوینده مناسب، ژل یا فوم یا حتی صابون گیاهی شستشو دهید.
  2. پس از استفاده از دستمال و حوله تمیز به کمک تونر، باقی‌مانده مواد و آلودگی‌های مانده در منافذ را پاکسازی کنید.
  3. با انگشتان تمیز و از قبل شسته شده، مقداری از سرم یا کرم را بر روی انگشتان پخش کرده و به صورت مساوی بر روی بخش‌های گوناگون صورت بمالید.
  4. با حرکات آرام و ماساژ دایره‌ای به سمت بالا کرم یا سرم را جذب پوست بدهید.
  5. مصرف کرم یا سرم آبرسان بر روی پوست گردن، به کاهش چین و چروک‌ها و افزایش طراوت پوست در این ناحیه کمک می‌کند.
  6. با ضربات ملایم، کرم را بر روی پوست صورت و گردن و همچنین دست‌ها پخش کنید تا کاملاً جذب شود.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده در چیست؟

امروزه محصولات متنوعی برای آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست انسان فرموله و طراحی شده‌اند. مرطوب کننده‌ها علاوه بر ترکیبات آبرسان غالبا حاوی نرم کننده‌ها و چربی‌هایی هستند که به خاطر حضور عملیات‌ها ممکن است باعث بروز جوش یا واکنش‌های آلرژیک مثل خارش و قرمزی شود. بنابراین پیشنهاد ما خرید کرم یا سرم آبرسان به جای مرطوب کننده است.

سرم آبرسان بهتر است یا کرم آبرسان؟

با توجه به وضعیت دهیدراتگی پوست می‌توانید از سرم‌ها، کرم‌ها و یا ژل‌های آبرسان استفاده کنید. فرمولاسیون این محصولات تفاوت چندانی با هم نداشته و شما می‌توانید از آبرسان غیر کومدون زا برای پوست‌های چرب به صورت کرم یا فلویید کمک بگیرید. توجه کنید که تبلیغات تجاری در محصولات زیبایی، ممکن است سرم‌ها را با فواید عجیب و غریب تبلیغ کنند، در صورتی که تفاوت چندانی بین مزایای کرم آبرسان و سرم‌های آبرسان پوست وجود ندارد.

از آنجا که هیچ استاندارد مشخص و ویژه‌ای برای تعریف تفاوت کرم و سرم آبرسان وجود ندارد، پیشنهاد می‌کنیم که از محصولات با چربی کمتر برای مرطوب نگه داشتن پوست خود کمک بگیرید. در نظر داشته باشید که هدف نهایی از مصرف این محصولات، هیدراته کردن و آبرسانی پوست در لایه اپیدرم است.

کرم یا سرم؟ کدامیک برای پوست شما بهتر است؟

محصولات بسیار متفاوتی در قفسه فروشگاه‌ها وجود دارد. از آبرسان گرفته تا روغن‌ها، پمادها، ژل‌ها و سرم‌هایی که همگی وظیفه آبرسانی پوست را دارند. امروزه اکثر لوسیون‌ها و کرم‌های آبرسان علاوه بر ترکیبات پوشاننده، نرم کننده و جاذبه رطوبت حاوی روغن‌ها و چربی‌های ضروری هستند و فرمولاسیون نسبتاً پیچیده‌ای دارند.

اگر پوست حساس یا بسیار خشکی دارید، پیشنهاد ما خرید سرم‌های آبرسان است. در صورتی که پوست شما چرب است، بهتر است به دنبال کرم‌هایی با پایه غیر روغنی و بافت فلوئیدی باشید، چرا که مواد تشکیل دهنده موجود در فرمولاسیون می‌تواند در تجربه و حس شما از محصول تاثیر بگذارند.

راهنمای خرید بهترین آبرسان مخصوص پوست خشک و چرب
راهنمای خرید بهترین آبرسان مخصوص پوست خشک و چرب

آبرسان مخصوص پوست خشک

برخی از افراد از سنین پایین با مشکلاتی مثل پوسته پوسته شدن و احساس کشیدگی در پوست خود مواجه می‌شوند. خشک بودن پوست، ارتباطی به شرایط آب و هوایی نداشته و به صورت ژنتیکی از سنین پایین خود را نشان می‌دهد. افراد با پوست خشک علاوه بر کمبود مواد نرم کننده و جاذب رطوبت، به چربی مفید و ایجاد لایه محافظتی بر روی پوست خود نیاز دارند. این لایه از چربی‌های غیر کومدون‌زا و امولینت‌های نرم کننده تهیه می‌شود و به هیدراته باقی ماندن طولانی مدت پوست کمک می‌کند.

ترکیبات قوی آبرسان موجود در محصولات پوستی

قبل از خرید بهترین کرم آبرسان صورت لازم است تا ترکیباتی که در فرمولاسیون این محصولات وجود دارند را بشناسید تا بتوانید بهترین محصول را با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید تهیه کنید.

ترکیبات موجود در آبرسان
ترکیبات موجود در آبرسان

مزایای استفاده از آبرسان و ماسک ورقه ای با خاصیت آبرسانی

از مهم‌ترین فواید استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های آبرسان می‌توان به تحریک پردازش الاستین و کلاژن سازی اشاره کرد. مصرف منظم آبرسان‌های سرمی و کرمی از بروز علائم پیری زودرس جلوگیری کرده و به شادابی و جوان‌سازی و افزایش طراوت پوست کمک می‌کند. مصرف آبرسان مناسب می‌تواند به حفظ تعادل چربی و خشکی پوست شما کمک کند.

مطلوب شدن ph ، سطح چربی و اسیدیته پوست شما به صورت مستقیم با مشکلات پوستی مثل لک، جوش و منافذ باز در ارتباط است. بهتر است به دنبال کرم‌هایی باشید که محتوای چربی آن‌ها از مقدار ترکیبات جاذب رطوبت و مسدود کننده کمتر است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که هیچ ایده‌آلی برای مقدار مصرف آبرسان وجود ندارد، چرا که برای تعیین مقدار استاندارد هیدراته ماندن پوست لازم است به شرایط و مشکلات پوستی و محصولات موجود در روتین نگاه کنیم.

بهترین سن برای شروع استفاده از کرم آبرسان پوست

بهترین سن برای شروع استفاده از کرم آبرسان، سن نوجوانی است. بهتر است از دوره نوجوانی با کمک محصولات مراقبتی با کیفیت پوستی، اپیدرم صورت و گردن را هیدراته و مرطوب نگه دارید، چرا که رفته رفته روند کلاژن سازی در پوست کاهش یافته و روند پیری شروع می‌شود. با کاهش تولید الاستین و کلاژن بسیاری از مشکلات پوستی از جمله لک، چین و چروک و منافذ باز رخ می‌دهد.

عوامل موثر در دهیدراته شدن پوست

استفاده از آب‌رسان در سبک زندگی نادرست می‌تواند باعث تشدید مشکلات پوستی شود؛ بنابراین قبل از مصرف مرطوب کننده یا آبرسان، بهتر است بر روی عادات غلط خود کار کنید و به دنبال محافظت چند جانبه از پوست خود باشید. از مهم‌ترین رفتارهای نادرست که باعث کم آبی پوست می‌شوند؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

❌عدم محافظت از پوست و استفاده نادرست از کرم‌های ضد آفتاب
❌تغذیه نامناسب و استرس بالا
❌عدم تمدید ضد آفتاب مرطوب کننده و آبرسان در روتین پوستی
❌شست و شوی بیش از حد پوست را با آب گرم و شوینده نامناسب
❌عدم نوشیدن آب کافی

راهنمای خرید بهترین آبرسان صورت

یک آبرسان با کیفیت باید علاوه بر قدرت بالا در آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست، بتواند از بروز مشکلات جدی مثل برون ریزی و جوش زدن جلوگیری کند. افرادی که پوست چرب و دهیدراته دارند، باید از آبرسان‌هایی کمک بگیرند که علاوه بر ترکیبات جاذب رطوبت قوی، مثل ترکیبات مسدود کننده و پوشاننده باشد. از دیگر ویژگی‌های یک  آبرسان قوی و محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حجم و قیمت محصول باید تناسب داشته باشند.

بهتر است به دنبال برندهایی باشد که حجم بالا را در برابر کیفیت مناسب و قیمت مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. خرید و مصرف نیم لیتر آبرسان بی‌کیفیت  هیچ فایده‌ای برای پوست شما نخواهد داشت؛ بنابراین هنگام خرید حتما به حجم کلی محصول، قیمت نهایی و کیفیت فرمولاسیون برندهای مختلف توجه کنید.

2. بسته بندی درست و عدم اکسید شدن ترکیبات موجود در آبرسان را بررسی کنید.

به دنبال محصولات درمانی باشید و از خرید محصولاتی که در فروشگاه‌های لوازم آرایشی به شما پیشنهاد می‌شود، خودداری کنید. بسته‌بندی‌ سرم‌های آبرسان را بررسی کنید و به دنبال محصولات پمپی یا قطره چکانی باشید. اکسید شدن ترکیبات آبرسان پس از مدتی مشخص امری کاملاً طبیعی است، پس با توجه به حجم مصرفی و روتین پیشنهادی پزشک یا بیوتی تراپیست خود، محصولاتی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما هستند.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا