مد و زیبایی

فرق سرم مو با اسپری دو فاز چیست؟

تفاوت اسپری دو فاز با سرم مو

با متنوع شدن محصولات مراقبتی، انتخاب بهترین روتین مراقبت از مو کمی سخت به نظر می‌رسد. از آن جا که زیبایی طبیعی شما تا حدی به حجم و سلامت موهایتان بستگی دارد، بهتر است از این محصولات مراقبتی کمک بگیرید. در میان تمامی ترکیبات مراقبتی مو، سرم‌ مو و اسپری‌ های دو فاز، به‌ عنوان رقبای جدی نرم کننده‌ها شناخته می‌شوند. با این حال برخی از افراد هنوز تفاوت و فرق سرم مو با اسپری دو فاز را نمی‌دانند. در ادامه به توضیح و بررسی فرق سرم مو با اسپری دو فاز پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با توجه به مشکلات مو و با آگاهی بیشتر، برای خرید انواع سرم و اسپری مو مقرون به صرفه اقدام کنید.

فواید و روش استفاده از سرم مو

از مهمترین تفاوت‌ ها و فرق سرم مو با اسپری دو فاز می‌توان به ترکیبات موجود در این محصول اشاره کرد. سرم‌ها اغلب بر پایه سیلیکون هستند و بافتی لاستیکی یا روغنی شکل دارند. سرم مو به افزایش حالت پذیری طبیعی موها کمک می‌کند. برخی از سرم‌ها به خاطر داشتن رزماری، آرگان و سایر عصاره‌های طبیعی خاصیت‌ درمانی دارند و برای افزایش درخشندگی، صافی و کاهش موخوره به کار گرفته می‌شوند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرم مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ کنترل موخوره به خاطر در برداشتن پروتئین‌های هیدرولیز شده و خنثی شدن بارهای استاتیکی تارها
✅ جلوگیری از گره خوردن موها و ایجاد تارهای نرم‌تر و خوش‌حالت‌تر با قابلیت شانه کردن آسان‌تر
✅ حفظ حالت مو با تقویت فولیکول‌ها با مواد مغذی موجود در فرمولاسیون

بهترین طرز استفاده از سرم مو

برای بهره‌گیری از خواص سرم مو لازم است تا چند قطره از محتویات داخل سرم را بر روی دستانتان بریزید و از گرمای دست برای فعال شدن مواد داخلی آن کمک بگیرید. مواد سرم‌ را بر روی قسمت انتهایی مو ( وسط ساقه ) به صورت مرتب و یکنواخت پخش کنید. استفاده از سرم در قسمت ریشه مو می‌تواند ظاهری چرب و نامناسب ایجاد کند. بهتر است از شانه‌های چوبی با دندانه‌های پهن برای پخش کردن سرم بر روی تارهای مو کمک بگیرید.

نقش سرم مو در روتین مراقبت از مو

سرم مو باعث ایجاد درخشش طبیعی مو می‌شود. از دیگر وظایف مهم سرم‌های مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

💡 کاهش وز مو

سرم موی با کیفیت می‌تواند هر تار مو را تغذیه و به صورت عمقی آبرسانی کند. این سرم با پیچیدن به دور رشته‌ها و فولیکول‌های مو، وزی موها را کاهش داده و به درمان موهای خشک می‌پردازد. در این شرایط، بد حالتیِ مو از بین رفته و الاستیسیته و درخشش مو احیا می‌شود.

💡 مرطوب کنندگی و آبرسانی عمقی

برای ایجاد براقیت و درخشندگی لازم است تا موها رطوبت کافی داشته باشند. با آسیب دیدن لایه بیرونی مو، رطوبت و درخشندگی موها کاهش پیدا می‌کند. استفاده از رنگ موی آمونیاک دار، شامپو حاوی سولفات و محصولات حرارتی حالت دهنده مو باعث از بین رفتن لایه محافظتی و خشک شدن ساقه‌ها خواهد شد. با استفاده از سرم مو، خشکی ایجاد شده در ساقه درمان می‌شود و حالت پذیری موهای خشک را افزایش پیدا می‌کند.

بهترین سرم مو برای انواع موهای خشک، دکلره، وز، آسیب دیده، چرب و فر

امروزه سرم‌های مو فرمولاسیون تخصصی‌تری دارند و شما می‌توانید از محصولات متفاوتی برای موهای صاف، مجعد و موخوره دار کمک بگیرید. سرم‌هایی که خاصیت آب‌رسانی دارند، نتیجه بسیار خوبی را برای افزایش درخشش و براقیت طبیعی موها به ارمغان می‌آورند. ‌ برخی از سرم‌ها حاوی روغن امگا ۳، عصاره آلوئه ورا و توکوفرول‌هایی مثل ویتامین E هستند و خواص درمانی بیشتری دارند.

سرم مو را قبل یا بعد حمام استفاده کنیم؟

با توجه به هدفتان از خرید سرم مو، می‌توانید این محصول را قبل یا بعد از شستشو به موهایتان بزنید‌. اگر موهای شما بیش از اندازه خشک است و شستن مو باعث ایجاد گره‌های بیشتر می‌شود، بهتر است که قبل از حمام، قسمت ساقه مو را به سرم آغشته کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه، موها را با شوینده‌های فاقد سولفات بشوید. در این شرایط موها به هم نمی‌پیچند و گره‌های جدید ایجاد نمی‌شوند.
بهترین زمان استفاده از سرم مو، بعد از استحمام است. با این کار، خشکی ناشی از سشوار کشیدن یا شست و شوی مو برطرف می‌شود.

نکات مهم در استفاده از سرم مو

استفاده بیش از حد از سرم مو می‌تواند باعث چرب دیده شدن و جذب آلودگی‌ها به مو شود. بهتر است پس از خروج از حمام، دقیقا زمانی که موها مرطوب و نم‌دار هستند، سرم را به موها بزنید.
از سرم مو در قسمت انتهایی (بر روی ساقه‌های خشک و دهیدراته)استفاده کنید.
به سراغ محصولاتی بروید که ظروف در بسته‌ای دارند، این محصولات دیرتر آلوده شده و باعث بروز شوره یا عفونت‌های قارچی و میکروبی نمی‌شوند.
ترجیحاً با نوک انگشتان یا شانه (به صورت یک‌نواخت و غیر خشن) سرم را از بالا به پایین روی موها بمالید.

فرق سرم مو و اسپری دو فاز
فرق سرم مو و اسپری دو فاز

آیا سرم برای موهای چرب مناسب است؟

سرم مو محصولی است که ذاتاً برای پیش‌گیری از زبری و خشکی در قسمت ساقه طراحی شده است؛ بنابراین بهتر است در هنگام استفاده از سرم مو، برای جلوگیری از چرب شدن آزار دهنده پوست کف سر، موها را به حالت آویزان در بیاورید و فقط قسمت ساقه و نوک موها را آغشته کنید. سرم را روی سطح مو پخش کنید تا از چرب شدن بیش از حد پوست سر جلوگیری شود.
استفاده بیش از حد از سرم مو می‌تواند باعث جذب ذرات گرد و غبار و کثیفی به تارهای مو شود.

فواید استفاده از سرم مو برای موهای آسیب دیده و رنگ شده

موهای خانم‌ها به خاطر قرار گرفتن در معرض حرارت و رنگ‌های شیمیایی، در معرض آسیب بیشتری قرار دارد.

از مهم‌ترین فواید استفاده از سرم مو برای موهای دکلره شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ ترمیم شکنندگی‌ موجود در ساقه
✅ تسهیل شانه زدن موهای فر یا خشک
✅ افزایش حالت پذیری موها در قسمت ساقه
✅ بازگشت براقیت و درخشندگی طبیعی به تارهای مو
✅ ایجاد لایه محافظتی برای کثیفی دوده آلاینده‌ها و اشعه‌های مضر خورشید

جالب است بدانید که برخی از سرم‌های مو حاوی کراتین هستند و می‌توانند به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کنند. قبل از خرید سرم مو به ترکیبات آن توجه کنید تا بتوانید بهترین محصول را برای تغذیه و ترمیم ساقه و تارهای آسیب دیده تهیه کنید.

فواید و روش استفاده از اسپری دو فاز

حال که با خواص و عوارض استفاده از سرم مو آشنا شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که برای درک فرق سرم مو با اسپری دو فاز، کاربردها و روش استفاده از اسپری دو فاز را نیز به صورت کامل بشناسید تا با آگاهی بیشتری محصولات مراقبت از مو را خریداری کنید.

اسپری دو فاز مو چیست؟

اسپری مو با افزایش خاصیت ارتجاعی موها در تقویت فولیکول مو تاثیر می‌گذارد. با استفاده منظم از اسپری موی دو فاز شما احساس نرمی و صافی بیشتری خواهید داشت. از مهم‌ترین مزایای استفاده از اسپری‌های دو فاز می‌توان به نرم شدن موها بدون احساس چرب شدن تارها اشاره کرد. برخلاف سرم‌ها، اسپری‌های دو فاز هیچ حس سنگینی بر روی تارهای مو ایجاد نمی‌کنند. هدف اصلی استفاده از اسپری موی دو فاز، محافظت از موها در برابر حرارت دستگاه‌های گرمایشی و حالت دهنده مو است.

روش استفاده از اسپری دو فاز

استفاده از این محصولات نیاز به تخصص و آموزش ندارد‌. شما می‌توانید این اسپری را بر روی موهای خشک یا نم‌دار استفاده کنید. بهتر است این اسپری‌ها را قبل از سشوار کردن یا استفاده از اتو مو به کار بگیرید تا درخشندگی موهای شما افزایش پیدا کند. در نظر داشته باشید که نمونه‌های متفاوتی از اسپری دو فاز در بازارهای داخلی موجود شده است ‌ شما می‌توانید از بعضی اسپری‌ها برای افزایش براقیت و رفع وزی موها کمک بگیرید.

برخی ازاین محصولات مراقبتی خواص و وظیفه درمانی دارند و می‌توانند از آسیب دیدن مجدد موها در حین استفاده از حالت دهنده‌های حرارتی جلوگیری کنند. مهم‌ترین مزیت استفاده از انواع اسپری دو فاز، رسیدن به موهای نرم، بدون حس چرب شدن مو است. فراموش نکنید که اسپری‌ها بیشتر بر روی زیبایی و محافظت از مو تمرکز دارند و می‌توانند نرمی و درخشش بی‌نظیری به تارهای مو ببخشند.

ضرورت استفاده از سرم دو فاز مو در هنگام استفاده از وسایل حرارتی

سرم دو فاز از دهیدراتگی و از دست رفتن رطوبت طبیعی موها پیشگیری می‌کند‌. این محصولات با ایجاد لایه‌های محافظتی، آسیب وارده به مو در هنگام استفاده از اتو موژ سشوار و بابلیس را به حداقل می‌رساند. از دیگر مزایای استفاده از اسپری دو فاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ حالت گرفتن سریع موها به خاطر ایجاد لایه محافظتی
✅ قابلیت استفاده بر روی موهای خشک و تر قبل و بعد از حمام
✅ کاهش زبری و خشکی موهای دکلره و رنگ شده توسط ترکیبات سولفات‌دار و آمونیاک دار
✅ کمک به افزایش شادابی موهای بلند زبر و وز
✅ عدم ایجاد حالت پوسته پوسته یا سفیدک مانند کرم‌ها و واکس‌های مو
✅ کنترل مقدار الکتریسیته ساکن به وجود آمده پس از سشوار کشیدن
✅ نرم و ابریشمی شدن موها به خاطر حضور ترکیبات سیلیکونی و محافظتی

تفاوت سرم مو و اسپری دو فاز
تفاوت سرم مو و اسپری دو فاز

کدام یک بهتر است سرم مو یا اسپری دو فاز؟

برای انتخاب محصول در میان گزینه‌های موجود در بازار، لازم است به مشکل مو، سهولت استفاده، کیفیت محصول، سرعت تاثیر گذاری و ارزش خرید( نسبت به قیمت و حجم ) محصولات توجه کنید‌. بر اساس فاکتورهای اعلام شده اسپری‌های دو فاز جذابیت بیشتری بین مصرف‌کنندگان دارند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که شما هم از محصولاتی که خواص ترمیم کننده دارند، کمک بگیرید.

این مواد می‌توانند در طول دوره مصرف، موهایی نرم و درخشان برای شما به ارمغان بیاورند؛ بنابراین اگر به دنبال محصولی برای آبرسانی، نرم کردن و براق کردن موها هستید و دوست دارید که در هنگام استفاده از وسایل حرارتی حالت دهنده، آسیبی به موهایتان وارد نشود، پیشنهاد ما خرید اسپری موی دو فاز دکتر بیز است. چرا که این محصول کیفیت ساخت و فرمولاسیون بسیار مطلوبی دارد و علاوه بر تقویت موها و اثرگذاری مناسب، رضایت شما را با رایحه جذابش جلب خواهد کرد.

این اسپری‌ها می‌توانند خشکی، وز شدن، زبری و ریزش مو از ساقه‌ها را در بسیاری از موارد درمان کنند. حجم بالای این اسپری‌های دوفاز باعث می‌شود تا ارزش خرید آن‌ها افزایش پیدا کند. تاریخ انقضای بالا و فرمولاسیون مغذی این محصولات باعث می‌شود تا اسپری‌های دوفاز دکتر بیز به عنوان بهترین محصولات مراقبتی برای احیا و تقویت مو شناخته شوند.

شرکت مشهور دکتر بیز از متخصصین دانشگاهی و محققین دنیای لوازم مراقبتی برای تولید محصولات مرتبط با پوست و مو کمک گرفته است.  محصولاتی که در ادامه معرفی شده‌اند؛ علاوه بر ایجاد درخشندگی، به بهبود حالت پذیری و نرم شدن موها قبل از سشوار کشیدن کمک می‌کنند.

با خرید هر یک از این اسپری‌ دو فاز می‌توانید بدون نگرانی از تلف شدن محتویات داخلی بسته بندی آن‌ها را تا آخرین ذره استفاده کنید تا به موهایی خوش حالت و نرم برسید. بوی خوش و رایحه دل انگیز این اسپری‌ها باعث افزایش جذابیت آن‌ها در بین مصرف کنندگان شده است.

کلام نهایی

حال که با فرق سرم مو با اسپری دو فاز  آشنا شدید، لازم است بدانید که برای رسیدگی به مو و کنترل مشکلات آن باید به صورت ترکیبی عمل کنید. شما باید علاوه بر استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای، به کنترل استرس و درمان مشکلات تیروئیدی و هورمونی بپردازید. در کنار مراحل درمانی بهتر است از محصولات موثری مثل ماسک، سرم و اسپری دو فاز مو کمک بگیرید. ایجاد تغییرات بیرونی و درونی به صورت همزمان می‌تواند به افزایش سطح سلامت مو و روتین مراقبت از مو کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم که از تخفیفات استثنایی فروشگاه بیزما استفاده کنید و تمامی محصولات مراقبتی که به آن نیاز دارید را همین حالا خریداری کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا