رژیم و تغذیه

تاثیر جینسینگ برای لاغری و آشنایی با طریقه مصرف

تاثیر جینسینگ در لاغری و کاهش وزن

جینسینگ گیاهی ریشه‌دار با قدی متوسط و چند ساله است که می‌تواند در لاغری سریع نقش بسیار مهمی داشته باشد. به طور کلی تاثیر جینسینگ برای لاغری ارتباط مستقیم با بهبود سرعت متابولیسم بدن افزایش راندمان سیستم گردش خون و کاهش احتباس آب در بدن دارد و می‌تواند در کنترل اشتها، افزایش انرژی و در نهایت به کاهش وزن کمک کند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که چینی‌ها و آمریکایی‌ها قرن‌هاست که از این گیاه به عنوان یک ماده دارویی و اثربخش در لاغری سریع کمک می‌گیرند. از دیگر خواص جینسینگ می‌توان به تاثیر آن در بهبود عملکرد سلول‌های سیستم ایمنی، افزایش میل جنسی، درمان و پیشگیری آلزایمر، کاهش کلسترول، تنظیم قند خون، بهبود حافظه و درمان اختلالات نعوظ اشاره کرد.

جینسینگ چیست و لاغری با جینسینگ چگونه امکان پذیر است؟

جینسینگ چیست؟ این گیاه چند ساله در بسیاری از مناطق در سراسر جهان یافت می‌شود. قطعاً شما هم نام این گیاه دارویی را بارها و بارها شنیده‌اید و یا در رابطه با مکمل‌های گیاهی و داروهایی که با کمک این گیاه غنی شده‌اند، اطلاعاتی دارید. در واقع جنسینگ سال‌ها زیادی است که به عنوان یک دارو و مکمل غذایی در آمریکای شمالی و آسیا استفاده می‌‌شود. این گیاه محبوب می‌تواند به صورت مستقیم در کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

آیا لاغری با جینسینگ امکان پذیر است؟

به طور کلی لاغری تنها زمانی رخ می‌دهد که میزان کالری دریافتی شما کاهش پیدا کند. برای کاهش کالری دریافتی نیازی نیست از رژیم‌های سخت پیروی کنید. شما می‌توانید با کاهش اشتها و کنترل کالری دریافتی نقش مهمی در کاهش وزن خود داشته باشید. توجه کنید که استفاده  تنهایی و تکی از جینسینگ برای لاغری سریع، ممکن است شما را به نتایج دلخواهتان نرساند. بنابراین با کمک بهره‌گیری از خواص جینسینگ در قهوه گانودرما می‌توانید از این مکمل غذایی برای کاهش وزنی پایدار کمک بگیرید.

انواع جینسینگ لاغر کننده

توجه کنید که مقادیر متفاوتی از ترکیبات فعال و موثر در کاهش وزن در انواع مختلف جینسینگ موجود است‌ تمامی انواع جنسینگ می‌توانند در افزایش انرژی، بهبود اختلالات جنسی و کاهش قند خون تاثیر گذار باشند. با این حال جنسینگ آمریکایی مهم‌ترین گونه از جنسینگ است که می‌تواند در کنترل اشتها، افزایش انرژی و تمایل شما به ورزش تاثیرگذار باشد.

امروزه قرص‌ها، مکمل‌ها و دمنوش‌های متفاوتی با کمک جینسینگ طراحی و فرموله شده‌اند. بسیاری از این دمنوش‌ها می‌توانند خواص جینسینگ‌های آمریکایی، آسیایی و کره‌ای را به ارگان‌های مختلف بدن شما ارائه دهند. البته برای دریافت هر چه بیشتر خواص و مشاهده تاثیر جینسینگ در لاغری لازم است تا از جینسینگ‌های باکیفیتی کمک بگیرید.

چگونه با جینسینگ وزن کم کنیم؟

توجه کنید که مکمل‌های متفاوتی با کمک جینسینگ در سراسر جهان تولید شده و به فروش می‌رسند. بسیاری از این مکمل‌ها به صورت پودر، چای، نوشیدنی‌های انرژی‌زا کپسول و یا بسته‌هایی حاوی قطعات بریده شده گیاه جینسینگ هستند. شما می‌توانید با روش‌های مختلف از خواص جینسینگ استفاده کنید. برای مثال کافی است تا پنج یا شش تکه کوچک از جینسینگ را در آب بجوشانید تا یک لیوان چای گرم جنسینگ تهیه کنید.

شما می‌توانید ریشه گیاه جینسینگ را به سوپ و سایر غذاهای خود اضافه کنید و یا به صورت رنده شده بر روی سالادها نوش جان کنید. در صورتی که تمایل دارید از خواص جینسینگ در قهوه گانودرما استفاده کنید، می‌توانید با مصرف قهوه گانودرما سوپریم به کاهش وزن خود کمک کنید.

 

جینسینگ و بهبود سوخت و ساز

در رابطه با کاهش وزن و لاغری به کمک جینسینگ، مکمل‌های بسیار زیادی معرفی می‌شوند. این نوشیدنی‌ها و مکمل‌ها با روش‌های مختلف می‌توانند در کاهش وزن افراد به آن‌ها کمک کنند. توجه کنید که مصرف جنسینگ می‌تواند در بهبود سوخت و ساز تاثیرگذار باشد. این امر باعث می‌شود تا با مقدار غذای مصرفی معین شما کالری کمتری را به بدن خود برسانید. همین امر باعث می‌شود تا چربی‌های کمتری در مناطق مختلف بدن شما شکل بگیرد و ذخیره شود.

جینسینگ و افزایش انرژی برای ورزش

از طرفی نوشیدنی‌های حاوی جینسینگ می‌توانند باعث افزایش انرژی شما شوند و انگیزه شما را برای انجام فعالیت‌های فیزیکی بیشتر کنند. به این ترتیب شما می‌توانید با راندمان بالاتری ورزش کنید و کالری‌های دریافتی در طول روز را بسوزانید. فراموش نکنید که نوشیدنی‌های حاوی این گیاه ارزشمند همگی در کاهش اشتها تاثیر گذار هستند. بنابراین شما هم می‌توانید با مصرف منظم مکمل‌های حاوی جینسینگ شاهد تاثیر جینسینگ در لاغری خود باشید.

جینسینگ و بهبود روند استفاده بدن از چربی‌ها

نکته دیگری که می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند، این است که جینسینگ باعث تقویت عضلات می‌شود. همین امر به بهبود روند سوخت و ساز کمک می‌کند و در نهایت بافت‌های چربی کاهش پیدا خواهند کرد. ترکیبات موثر و موجود در جنسینگ می‌توانند باعث آن شوند تا چربی‌ها سریع‌تر به انرژی تبدیل شوند. با کنترل اشتها و پیروی از رژیم غذایی سالم (با کالری کنترل شده) می‌توانید به راحتی در هر ماه ۴ الی ۵ کیلوگرم از وزن خود را با نوشیدن مکمل‌های حاوی جینسینگ کاهش دهید.

جینسینگ و بهبود فرایند هضم و جذب

توجه کنید که نوشیدن ترکیبات حاوی عصاره جنسینگ می‌تواند بر روی مشکلات متابولیسم و روده نیز تأثیرگذار باشد. نوشیدن جنسینگ گزینه‌‌ای درمانی برای افرادی است که به دنبال مبارزه با چاقی هستند. در واقع جنسینگ می‌تواند با بهبود عملکرد فعالیت باکتری‌های روده در میزان چربی سوزی بدن تاثیر گذار باشد. توجه کنید که پری‌ بیوتیک‌های موجود در گیاه جنسینگ می‌توانند به تغذیه پروبیوتیک‌ها کمک کنند. همین امر باعث بهبود عملکرد باکتری‌های مفید روده خواهد شد.

طریقه مصرف جینسینگ برای لاغری

بهتر است اگر داروهایی مثل داروهای دیابت یا کنترل کلسترول خون را مصرف می‌کنید در به کارگیری جینسینگ در رژیم غذایی خود دقت بیشتری به خرج دهید. با استفاده سه هفته‌ای از مکمل های غذایی حاوی جینسینگ و استراحت یک هفته‌ای می‌توانید شاهد تاثیر جینسینگ در لاغری بدن خود و سوزاندن چربی‌هایتان باشید. توجه کنید که افراد در دوران بارداری و شیردهی نمی‌توانند از جنسینگ استفاده کنند‌. همچنین کودکان زیر ۶ سال نیز بهتر است به سراغ مصرف مکمل‌های حاوی جینسینگ نروند.

بهترین روش مصرف جینسینگ برای لاغری

بهترین روش مصرف جینسینگ مصرف قهوه گانودرما می‌باشد که نیازی به ترکیب نیست و جنسینگ و خواص آن در قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز  یافت می‌شود به خاطر داشتن خواص گانودرما، خرنوب و جینسینگ توانسته است توقعات افرادی که قصد کاهش وزن دارند را برآورده سازند.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا