سلامت بدن

عوارض قهوه گانودرما چیست و چه افرادی نباید استفاده کنند!

عوارض قهوه گانودرما چیست؟ آیا این قهوه که از قارچ گانودرما (پادشاهان گیاهان دارویی) تولید می‌شود، عارضه‌ای برای بدن دارد؟ در ادامه قصد داریم تا تمامی عوارض جدی که پس از مصرف قارچ گانودرما به بدن می‌رسد را بررسی کنیم.

عوارض قارچ گانودرما چیست؟

قبل از پرداختن به مضرات مصرف قارچ گانودرما لازم است تا با ماهیت کلی این گیاه آشنا شوید. در واقع قارچ گانودرما با نام‌های قارچ ریشی و قارچ جان افزا نیز در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد. این قارچ یک گیاه دارویی است که فواید نسبتاً زیادی برای سلامتی بدن دارد.

ولی با این حال، برخی از سودجویانی که به دنبال جنبه‌های تبلیغاتی و فروش محصول هستند، اقدام به معرفی قارچ گانودرما به عنوان یک معجون گیاهی و معجزه آسا کرده‌اند، ولی بدون پشتوانه علمی و درست نمی‌توان به سخنان این افراد گوش داد.

به طور کلی طرفداران پر و پا قرص قارچ‌های گانودرما و نوشیدنی‌های غنی شده با این ترکیب، اعلام کرده‌اند که مصرف منظم قهوه‌های حاوی قارچ گانودرما، می‌تواند در بهبود کاهش التهابات، کلسترول خون، کاهش خستگی عصرگاهی، افزایش انرژی و البته بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار باشد.

از آنجا که گانودرما حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان است، مصرف آن می‌تواند فواید بسیار زیادی را به بدن برساند. با این حال هنوز برخی از این تاثیرات در حالت عمومی مشاهده شده‌اند ولی در سطح جامعه با تحقیقات علمی گسترده به اثبات نرسیده‌اند، پس لازم است تا علاوه بر اثرات مثبت قهوه گانودرما، به معرفی عوارض قهوه گانودرما نیز پرداخته شود.

عوارض قهوه گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما به صورت ترکیب شده با قهوه هیچ عارضه‌ای برای بدن ایجاد نمی‌کند، شرکت دکتر بیز تلاش کرده است تا با ارائه فرمولاسیونی کاملاً علمی و تخصصی، از عوارض احتمالی قارچ گانودرما جلوگیری کند.

این نکته را در نظر بگیرید که اغلب عوارضی که به قارچ‌ گانودرما نسبت داده می‌شود، به خاطر مصرف خام این قارچ به صورت پودری عصاره می‌باشد. در واقع مقادیر زیادی از ترکیبات موثر و بسیار مفیدی در قارچ گانودرما وجود دارد.

این ترکیبات نباید در مقادیر و غلظت‌های زیاد استفاده شوند، زیرا می‌توانند باعث بروز عوارضی مثل خشکی بینی، التهاب گلو و حالت تهوع بشوند.

قهوه یا قارچ گانودرما، کدام عوارض کمتری دارد؟

جالب است بدانید که قهوه‌ های گانودرما فرمولاسیونی ملایم دارد و در تولید آن‌ها از بهترین و با کیفیت‌ترین قارچ‌های گانودرما لوسیدوم استفاده شده است.

به‌خاطر تقلبات بسیار زیادی که در سراسر کشور در عرصه فروش قارچ گانودرما انجام می‌شود، نمی‌توان مصرف خام این قارچ را پیشنهاد کرد، زیرا تنها زیر گونه لوسیدوم می‌تواند خواص سلامت محور را به بدن افراد برساند.

سایر زیر گونه‌های قارچ گانودرما نیز فوایدی دارند ولی بیشترین مزیت، مربوط به زیر گونه لوسیدوم می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف قارچ گانودرما، می‌توانید بر روی عبارت انواع قارچ گانودرما کلیک کنید.

بنابراین با توجه به یافته‌های علمی، مصرف قارچ گانودرما به صورت عصاره یا پودر می‌تواند در افزایش ضربان قلب، فشار خون و تپش قلب ریتمیک تاثیرگذار باشد. بهتر است حتماً محصولات غنی شده و معتبری را مصرف کنید تا از بروز عوارض این قارچ و ایجاد اختلال در زندگی خود جلوگیری کنید.

عوارض قهوه گانودرما دکتر بیز
عوارض قهوه گانودرما دکتر بیز

چه افرادی نباید قهوه گانودرما مصرف کنند؟

زنان باردار و شیرده بهتر است با مشورت پزشک اقدام به مصرف قهوه کنند. فراموش نکنید که  علاوه بر زنان باردار، کودکان نیز در معرض عوارض قهوه گانودرما دکتر بیز هستند.

از فرزندان خود مخصوصاً کودکان زیر ۱۲ سال بخواهید که به هیچ عنوان، هیچ یک از ترکیبات غنی شده با قارچ گانودرما را مصرف نکنند. با مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، قارچ گانودرما می‌تواند در افزایش جذب کلسترول خوب در بدن تاثیرگذار باشد.

این امر یکی از عوارض جانبی مصرف قارچ گانودرما است. البته مطالعات بسیاری نیز در رابطه با فواید این قارچ بر روی بدن انجام شده است، برای مثال در سال ۲۰۱۱ مطالعه‌ای انجام شد که نشان داد، قارچ گانودرما می‌تواند در کاهش قند خون تاثیر گذار باشد.

قهوه گانودرما دکتر بیز توانسته است تا از سازمان دیابت ایران تاییدیه معتبری دریافت کند. به طور کلی مصرف قهوه‌های غنی شده با قارچ گانودرما می‌توانند در کاهش فشارخون و قند خون مناسب باشند، ولی مصرف خام این قارچ می‌تواند باعث بروز حالاتی مثل اسهال و تهوع در افراد شود.

آیا خواص گانودرما حقیقت دارد؟

پاسخ این سوال یک بله بــــزرگ است. در واقع طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۰۸ محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف این قارچ به صورت ترکیبی در قهوه، می‌تواند در بهبود و کنترل فشار خون و قند خون تاثیر گذار باشد. اثرات ضد دیابتی قارچ گانودرما سال‌هاست که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است.

البته برای اثبات سایر ویژگی‌ها و تاثیرات این محصولات بر روی بدن، نیاز به انجام تحقیقات بیشتر است، زیرا در سال‌های اخیر، مکانیسم ضد التهابی این قارچ نیز به اثبات رسیده است.

در سال ۲۰۱۸ نیز تحقیقی بر روی اثرات ضد سرطانی قارچ گانودرما انجام شد، به صراحت در این مقاله ذکر شد که طبق کارآزمایی‌های بالینی که بر روی انسان‌های مختلف انجام شد، مصرف قهوه گانودرما می‌تواند در بهبود پاسخ سیستم ایمنی بدن در برابر سلول‌های سرطانی تاثیرگذار باشد.

در دام تبلیغات اینترنتی نیوفتید!

در بسیاری از فروشگاه‌ها و وب سایت‌ها، مصرف خام قارچ گانودرما به افراد توصیه می‌شود. عصاره قارچ گانودرمایی که در آزمایشگاه‌های پیشرفته دکتر بیز در ترکیب با محصولات استفاده می‌شود، با چیزی که به عنوان پودر قارچ گانودرما در بازار به فروش می‌رسد، کاملاً متفاوت است.

متخصصین کشاورزی با انتخاب بذرهای با کیفیتِ قارچ گانودرما لوسیدوم، با به کارگیری دانش کارشناسان صنایع غذایی در تلاش هستند تا بتوانند بهترین محصولات را برای شما فراهم کنند. شما هم می‌توانید از محصولات تایید شده و علمی پزشکان و داروسازان این مجموعه برای دریافت خواص سلامت محور این نوشیدنی‌های خوشمزه کمک بگیرید.

عوارض قهوه گانودرما دکتر بیز
عوارض قهوه گانودرما دکتر بیز

عوارض مصرف بیش از حد قهوه گانودرما

قهوه گانودرما دکتر بیز در واقع همان قهوه‌ای هستند که به کمک عصاره قارچ گانودرما و ترکیبات سلامت محور این گیاه دارویی غنی شده‌اند فراموش نکنید که این نوشیدنی های جذاب و خوشنام همگی نوعی قهوه هستند مصرف بیش از اندازه قهوه به خاطر حضور مقادیر زیادی از کافئین می‌تواند عوارض کوتاه مدت برای شما داشته باشد اختلالات کم خوابی و بی خوابی، خارش، کهیر و حالت تهوع از جمله عوارضی هستند که پس از مصرف خودسرانه و بیش از حد قهوه‌ گانودرما دکتر بیز در انتظار شماست.

به صراحت باید ذکر کنیم که مصرف زیاد قهوه عوارض بسیار زیادی دارد برای اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مقالات عوارض قهوه برای زنان مراجعه کنید.

عوارض بخاطر قهوه است یا قارچ گانودرما؟

کافئین یک محرک بسیار قطعی است که خواص بسیار زیادی را به بدن شما می‌رساند، ولی مصرف بیش از حد آن می‌تواند در به هم زدن ریتم خواب، افزایش شانس پوکی استخوان و کاهش جذب کلسیم در بدن شما تاثیرگذار باشد.

بهتر است طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی عمل کنید، زیرا کارشناسان تغذیه پس از تحقیقات علمی و موثر به این نتیجه رسیده‌اند که شما نهایتاً باید روزی ۲ الی ۳ فنجان قهوه گانودرما مصرف کنید تا به نتایج مورد نظرتان برسید. مصرف بیش از اندازه این نوشیدنی می‌تواند عوارضی مثل اوردوز با کافئین را به همراه داشته باشد.

بهترین زمان مصرف گانودرما برای کاهش عوارض

به خاطر حضور کافئین بهتر است تا این قهوه‌ها را در ساعات پایانی عصر میل نکنید، تا دچار کم خوابی و بی‌خوابی نشوید. به طور کلی بهترین زمان مصرف قهوه گانودرما دکتر بیز، قبل یا بعد از صرف وعده‌های غذایی اصلی می‌باشد.

شما می‌توانید با توجه به هدف مصرف خود کاشه یا افزایش وزن، کنترل قند و فشار خون و.. این قهوه‌ها را به صورت ناشتا و یا قبل و بعد از وعده‌های غذایی میل کنید. نوشیدن قهوه‌ گانودرما قبل از وعده‌های ناهار و شام می‌تواند به شما در کاهش وزن، کنترل اشتها و بهبود متابولیسم بدن کمک کند.

با این حال توصیفات مصرف این قهوه‌ها پس از میل کردن ناهار و شام می‌تواند در افزایش وزن و بالا رفتن کالری دریافتی شما تاثیرگذار باشد. سعی کنید تا با توجه به سوابق بیماری و در نظر گرفتن تداخلات داروهای مصرفی، قهوه‌های گانودرما را در زمان‌های خاص و درستی مصرف کنید.

جمع بندی

این نکته را در نظر بگیرید که تمامی گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی که خواص سلامت محوری دارند، باید در مقادیر کنترل شده‌ای مصرف شوند.  مصرف بی‌رویه قهوه و قارچ گانودرما می‌تواند باعث بروز عوارض خفیف و کوتاه‌ مدت در افراد شود. به طور کلی هیچ عارضه بلند مدت و جدی پس از مصرف این محصولات ارائه نشده است. بهتر است به خاطر حضور مقادیر قابل توجهی از کافئین در تعیین مقادیر مجاز و نوشیدن قهوه‌های گانودرما احتیاط کنید.

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، یا به بیماری‌هایی مثل هموفیلی مبتلا هستید، بهتر است با مشورت پزشک قهوه‌های گانودرما را مصرف کنید. در بین تمامی محصولات ارائه شده در بازارهای داخلی، عوارض قهوه گانودرما دکتر بیز کمتر از سایر محصولات می‌باشد، زیرا از بهترین مواد اولیه و تخصصی‌ترین آزمایشگاه‌ها برای بررسی فرمولاسیون این محصولات کمک گرفته شده است.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا