سلامت بدن

درمان خانگی زود انزالی؛ معرفی ۷ روش قطعی و طبیعی

درمان قطعی و طبیعی زود انزالی

داشتن رابطه جنسی لذت بخش و رفع نیازهای عاطفی شرکای جنسی می‌تواند به بهبود روابط و سلامت جسمی افراد کمک کند. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردان و زنان در هنگام برقراری رابطه جنسی از آن رنج می‌برند، انزال زودرس (زود انزالی) است. البته خوشبختانه امروزه درمان قطعی زود انزالی یافت شده است. امروزه از روش‌های بسیار زیادی از جمله انجام حرکات ورزشی، مصرف خوراکی‌های مفید و راهکار‌های روانی در جوامع مختلف کمک گرفته می‌شوند. همراه ما باشید تا با مراحل درمان خانگی زود انزالی آشنا شوید.

زود انزالی به چه معناست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی روش های درمان قطعی زود انزالی برویم، لازم است تا شما را با معنی دقیق زود انزالی آشنا کنیم. به طور کلی اگر انزال زیر یک دقیقه صورت گیرد، فرد به زود انزالی مبتلا شده است. این مسئله می‌تواند مشکلات بسیار جدی را در زندگی زناشویی ایجاد کند. نگران نباشید امروزه راه‌ های زیادی برای درمان انزال زودرس وجود دارد.

در هر صورت بهتر است درمان و تشخیص زود انزالی قبل از ازدواج را جدی بگیرید تا بتوانید زندگی جنسی موفقیت آمیزی را شروع کنید، چرا که زود انزالی حاد می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای شریک جنسی شما ایجاد کند.

درمان قطعی زود انزالی حاد

اگر مِنی یک فرد پس از گذشت ۳۰ ثانیه خارج شود، آن مرد به زود انزالی حاد مبتلا است. از مهم‌ترین عوارض زود انزالی حاد می‌توان به افسردگی، اضطراب، پریشانی خجالت و موارد این چنینی اشاره کرد. توجه کنید که انزال رو به عقب و انزال زودرس از شایع‌ترین مشکلات جنسی هستند که می‌توانند باعث درگیری سیستم عصبی مرکزی و پریشانی شوند. میانگین زمان انزال استاندارد در مردان چیزی در حدود پنج و نیم دقیقه است. البته، شما و پارتنرتان هستید که تصمیم می‌گیرید از طول رابطه جنسی و زمان انزال راضی هستید یا خیر!؟

زود انزالی در چه صورتی خطرناک است؟

تجربه دوره‌ای انزال زودرس، طبیعی است و جای نگرانی ندارد، ولی اگر انزال زودرس باعث کاهش لذت جنسی شود و بتواند صمیمیت را در روابط جنسی‌تان در طولانی مدت تحت‌تاثیر قرار دهد، این مسئله کم نگران کننده می‌شود. در این شرایط بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

قاتل زود انزالی

قبل از جستجو کردن عباراتی مثل چه غذاهایی برای زود انزالی مفیده؟ یا چه قرصی برای زود انزالی خوبه؟ لازم است تا دلیل اصلی زود انزالی‌تان را پیدا کنید، چراکه مشکلات انزال می‌تواند ریشه‌ روانی، جسمی و عاطفی داشته باشد. اگر دلیل اصلی انزال زودرس را پیدا نکنید، قوی‌ ترین داروی گیاهی برای زود انزالی نیز نمی‌تواند به شما کمک کند.

قبل از صحبت کردن در رابطه با روش ‌های درمان خانگی زود انزالی به صورت گیاهی و قطعی، لازم است تا با نقش عوامل مختلف آشنا شوید.

  1. سروتونین : مقادیر کم سروتونین می‌تواند زمان انزال را کوتاه کند. سروتونین یک ماده طبیعی در بدن است که توسط اعصاب مرکزی تولید می‌شود.
  2. سن : انزال زودرس ممکن است در نوجوانی و جوانی نیز رخ دهد، ولی افزایش سن میتواند باعث تشدید عوامل و کاهش طول انزال در آقایان شود.

از دیگر دلایل جسمی و روحی زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیابت
  • بیماری ام اس
  • مشکلات پروستات
  • اختلالات تیروئیدی
  • افسردگی و استرس
  • مصرف داروهای خاص
  • وجود مشکلات عاطفی
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • وجود نگرانی و اضطراب
  • تجربه احساس گناه یا عدم کفایت
  • هیجان و تحریک بیش از حد قبل از سکس
  • تازگی رابطه و بی‌تجربگی در فعالیت‌های جنسی
  • دلایل بیولوژیکی (حساسیت بیش از حد قسمت‌هایی از آلت به خاطر ختنه نادرست)
  • سرکوب شدن طولانی مدت میل جنسی یا داشتن انتظارات غیر واقعی در عملکرد جنسی

البته برخی از افراد با زود انزالی بعد ترک تریاک یا زود انزالی بعد از عمل واریکوسل مواجه می‌شوند. این اختلالات جنسی در اغلب موارد پس از مدتی رفع می‌شوند، ولی در صورت ماندگار شدن لازم است با یک سکس‌ تراپیست مشورت کنید و با مصرف قرص های زود انزالی به درمان مشکلات خود بپردازید.

درمان زود انزالی خانگی و فوری
درمان زود انزالی خانگی و فوری

چی بخوریم برای درمان زود انزالی؟

ترکیبات و روش‌های بسیار زیادی برای کنترل و درمان انزال زودرس ارائه شده است. کافی است همین حالا عباراتی مثل حرکات یوگا برای درمان زود انزالی را در مرورگر خود جستجو کنید تا با منابع متفاوتی مواجه شوید. حتی برخی از منابع ممکن است حجامت را نیز به عنوان یک راه حل منطقی و قطعی ارائه دهند‌. با این حال اگر به دنبال داروهای شیمیایی نیستید و ترجیح می‌دهید که انزال زودرس را از طریق طب سنتی درمان کنید، بهتر است از سیر سیاه کمک بگیرید.

خواص سیر سیاه برای زود انزالی

سیر سیاه دکتر بیز یک ماده غذایی شیرین و بدون بو است که برای درمان خانگی زود انزالی مفید است. این ترکیب به خاطر داشتن روی، منگنز و منیزیم می‌تواند حالت افسردگی، پریشانی و استرس را در آقایان کاهش دهد و در بهبود و تقویت عملکرد سیستم گردش خون، در آلت به افرادی که دچار زود انزالی هستند، کمک کند.

روی آوردن به درمان‌های سنتی و طبیعی بهتر است، چرا که استفاده از متادون و ترامادول برای زود انزالی اصلاً مناسب نیست و می‌تواند باعث بروز مشکلات ثانویه شود. جالب است بدانید که سیر سیاه برخلاف سیر معمولی، بو و طعم زننده‌ای ندارد و می‌تواند به بهبود قوای جنسی شما کمک کند. البته امروزه برخی از فروشندگان خواص سیر سیاه برای زود انزالی را اغراق می‌کنند. تحقیقات اخیر خواص این سیر را در درمان انزال زودرس تایید می‌کنند ولی کاهش استرس و اصلاح سبک زندگی نیز می‌تواند در کاهش طول دوره درمان شما تاثیرگذار باشد.

از دیگر خواص مصرف سیر سیاه می‌توان به افزایش سلامت عمومی بدن، کاهش وزن، سلامت قلب و کبد، جلوگیری از گرفتگی عروق و کاهش چربی خون اشاره کرد.

غذاهای مفید برای درمان زود انزالی

رفع زود انزالی با غذا، یکی از محبوبترین روش‌هایی است که بسیاری از مردان آن را به صورت جدی تا مدت‌ ها دنبال می‌کنند. ترکیبات خوراکی بسیار زیادی هستند که می‌توانند عوامل بروز زود انزالی را کنترل کنند. از مفید ترین ترکیبات خوراکی که می‌توانند به افزایش مدت زمان انزال در آقایان کمک کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موز و آناناس (داشتن پتاسیم و بروملین)
  • گردو و ماهی (منبع غنی آنتی‌اکسیدان و اُمگا ۳)
  • آواکادو و هندوانه ممنابع ویتامینی برای خون‌رسانی بهتر در اندام‌ جنسی)
  • پودر بامیه (ترکیب با شیر و عسل) بهبود سطح تستسترون و سیترولین در بدن

شما باید از مصرف حجم زیاد برنج، سیب زمینی و غذاهای نشاسته‌ای تا حد قابل توجهی پرهیز کنید. بهتر است خرید غذاهای فست فود و نوشیدنی‌های الکلی و انرژی‌زا را نیز برای مدتی کاهش دهید تا زودتر به نتایج مورد نظرتان برسید‌.

درمان زود انزالی مردان

همان‌طور که پیشتر گفته شد، قبل از شروع مراحل درمان خانگی زود انزالی باید علت اصلی آن را مشخص کنید، چرا که دلیل بروز زود انزالی ممکن است با خاطر مشکلات فیزیکی یا مسائل روانی مختلف و پیچیده گره خورده باشد. از مهم‌ترین روش‌های کنترل و درمان انزال زودرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت عضلات لگن

درمان زود انزالی با حرکات کگل یکی از جدیدترین راه‌های درمان انزال زودرس در بین مردان است. شما با درگیر کردن و تقویت عضلات کف لگن می‌توانید انزال خود را به تعویق بیندازید و آن را تا حد قابل توجهی تحت کنترل خود در بیاورید. در نظر داشته باشید که تقویت عضلات لگن می‌تواند ماه‌ها طول بکشد، پس بهتر است انجام درست حرکات ورزشی برای درمان زود انزالی را به صورت جدی دنبال کنید و این کارها را چندین بار پشت هم در طول روز انجام دهید تا بتوانید عضلاتی که برای قطع ادرار و دفع مدفوع از آن‌ها کمک می‌گیرید، را تقویت کنید.

  • روان درمانی

روانشناسی رشته پیچیده ای است که می‌تواند برای بررسی و درک احساسات و عواطف انسان به کمک ما بیاید. زود انزالی یکی از مشکلات بسیار رایج است که شما می‌توانید به کمک روانشناسی و سکس تراپی آن را درمان کنید. در نظر داشته باشید که در طی جلسات روانشناختی و روانشناسی، مشاور و پزشک راه‌ های افزایش صمیمیت عاطفی را نیز به شما پیشنهاد می‌دهند تا شما بتوانید به پارتنر جنسی خود نزدیکتر شوید.

  • رفتار درمانی

در جلسات رفتار درمانی نیز از روش توقف و شروع مجدد کمک گرفته می‌شود. با ایجاد وقفه در رابطه جنسی، بدن شما عادت می‌کند که انزال را به تعویق بیندازد. طبق بررسی‌ های انجام شده، این عمل یکی از بهترین راه‌ های درمان زود انزالی است و نتایج شگفت‌ انگیزی را به همراه دارد. با دنبال کردن روش توقف و شروع، رفلکس انزال برای مدت کوتاهی خاموش خواهد شد و شما می‌توانید زمان بیشتری را با شریک جنسی تان به عشقبازی بپردازید.

درمان زود انزالی. قطعی، خانگی و فوری
درمان فوری و قطعی زود انزالی

درمان خانگی زود انزالی

حال که با علل زود انزالی شدید آشنا شده‌اید لازم است بدانید که درمان زود انزالی به صورت گیاهی و خانگی نیز امکان پذیر است. اگر دررابطه‌با جنبه روان‌شناختی و مشکلات فیزیکی که منجر به بروز زود انزالی می‌شوند، آگاهی دارید، می‌توانید با روش‌های خانگی به درمان این اختلال بپردازید. از مهم‌ترین روش های خانگی درمان انزال زودرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مالش روغن نعنا (به جای خرید ژل درمان زود انزالی)
  2. مصرف زنجبیل و عسل (به صورت شبانه و قبل از خواب)
  3. مصرف دمنوش دارچین و عسل (دوساعت قبل از آمیزش)
  4. معجون تخم‌مرغ، هویج و عسل (سه ماه به صورت روزانه)
  5. مصرف دمنوش گیاه هلیون با عسل (تقویت سیستم گردش خون)
  6. ترکیب مارچوبه و شیر (برای افزایش کنترل بر عضلات آلت تناسلی)
  7. مصرف سبوس جو دوسر (برای افزایش ترشح هورمون سروتونین در بدن)
  8. مصرف پک درمان زود انزالی و افزایش قوای جنسی دکتر بیز

فراموش نکنید که در این میان قرص‌ها، کپسول‌ها و داروهای بسیار زیادی هستند که می‌توانند در درمان انزال زودرس به شما کمک کنند. بهتر است به سراغ محصولات تاخیری نروید و از روش‌های بدون عوارض و طبیعی استفاده کنید، چرا که بسیاری از اوقات درمان خانگی زود انزالی امکان پذیر است و نیاز به مراجعه به پزشک نیست.

برای درمان زود انزالی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

بسیاری از افراد نمی‌دانند که برای زود انزالی قرص بهتر است یا اسپری؟ این افراد اغلب روش‌های خانگی را امتحان کرده‌اند ولی به نتیجه دلخواه نرسیده‌اند. آقایان در این شرایط نمی‌دانند که به چه دکتری مراجعه کنند و از چه محصولاتی برای درمان قطعی زود انزالی کمک بگیرند. قبل از هر چیز لازم است بدانید که شما باید به مشاور درمانگر جنسی، متخصص ارولوژی و سکس تراپیست‌ها مراجعه کنید.

یک پزشک و مشاور حاذق می‌تواند با داشتن اطلاعات به روز، کرم و اسپری بی‌حس کننده، دستمال موضعی بی‌حسی، مکمل‌های طبیعی، قرص‌های داروی یا گیاهی و محصولات مربوط به دیر انزالی را برایتان تجویز کند. استفاده از کاندوم‌های تاخیری نیز می‌تواند در برخی از موارد چاره‌ساز باشد. به طور کلی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید، چرا که استفاده از روش‌های عجیب (مثلا درمان زود انزالی با خمیر دندان) عوارض جانبی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. ریسک نکنید و سلامت خود را به خطر نیندازید.

آیا زود انزالی جراحی دارد؟

بله در برخی از کشورها، پزشکان برای کاهش اعصاب حسی قسمت‌های مختلف آلت، نوعی جراحی انجام می‌دهند و در این روش حساسیت کلی پوست در آلت تناسلی مردانه کم می.شود و با این روش مردان می‌توانند انزال خود را به تاخیر بیندازند. البته کاهش میزان لذت جنسی از مهم‌ترین عوارض جانبی انجام جراحی زود انزالی است.

از دیگر روش‌ های تهاجمی درمان زود انزالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جداسازی و بستن مجموعه عضلات پیازی اسفنجی
  • پی آر پی تراپی سر آلت تناسلی و اعصاب حسی
  • استفاده از فیلر در قسمت سر آلت تناسلی
  • فرنولوپلاستینوروکتومی خلفی یا قدامی
  • بوتاکس سر آلت تناسلی مردانه
  • سوییچ‌ تراپی
درمان علمی و پزشکی زود انزالی
درمان علمی و پزشکی زود انزالی

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا