رژیم و تغذیه

چربی سوزی و عضله سازی همزمان پهلو و شکم در خانه!

چربی سوزی و عضله سازی همزمان

آیا به نظر شما امکان دارد که گیاهی دارویی یا دستگاهی خاص بتواند به صورت موضعی آن هم در کمتر از ۷ روز مقدار زیادی چربی را از بدن شما حذف کند؟ در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف چربی سوزی و عضله سازی همزمان شکم و پهلو در خانه پرداخته‌ایم همچنین عوارض احتمالی قرص چربی سوز گیاهی را نیز بررسی کرده‌ایم. همراه ما باشید تا با نحوه درست مصرف مکمل قوی چربی سوز و فرایند سوزاندن چربی‌ها در خانه آشنا شوید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

چربی سوزی چیست؟

افزایش حجم سلول‌های زیر پوستی و تجمع ذرات چربی در آن‌ها، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر تبدیل شده است. افزایش چربی بدن علاوه بر تأثیری که در تناسب اندام، کاهش اعتماد به نفس و زیبایی دارد، می‌تواند باعث بروز بیماری‌های جدی از جمله کبد چرب، دیابت و فشارخون شود. پیشنهاد می‌کنیم که هدف خود را برای دنبال کردن عادات چربی سوز، افزایش سلامت جسم و روح در نظر بگیرید و علاوه بر زیبایی جسم، به فکر سلامتی‌تان هم باشید.

  • به چه ترکیباتی چربی سوز گفته می‌شود؟
  • فرایند چربی سوزی چگونه است؟

اگر پاسخ سوال‌های ذکر شده را پیدا کنید، دیگر در دام کلاهبرداری‌های تبلیغاتی مثلا چربی سوزی سریع شکم در یک هفته نخواهید افتاد. در واقع چربی سوزها ترکیباتی فعال و موثر هستند که می‌توانند قدرت متابولیسم بدن را افزایش دهند. اغلب ترکیبات چربی سوز در افزایش انرژی و کنترل میل به مصرف مجدد غذاهای شیرین و چرب تاثیر می‌گذارند.

البته هیچ معجزه و ترکیب دارویی در کار نیست چرا که هیچ ترکیب خوراکی در جهان وجود ندارد که بتواند به صورت موضعی و در کمتر از یک هفته شما را به اندام ساعت شنی برساند. فراموش نکنید که هیچ ترکیب شیمیایی و گیاهی نمی‌تواند به طور معجزه آسا به کاهش وزن شما کمک کنند، این ترکیبات تنها سرعت فرایند لیپولیز و کالری سوزی را افزایش می‌دهند.

مواد غذایی چربی سوز

با انتخاب غذاهای سالم و اصطلاحا کم کالری شما می‌توانید هرچه سریعتر به وزنی ایده‌آل‌ تان نزدیکتر شوید. اخیرا مطالعاتی بر روی برخی از خوراکی‌ها انجام شده است، این مطالعات نشان می‌دهند که برخی از خوراکی‌ها می‌توانند با افزایش متابولیسم مقدار چربی سوزی طبیعی بدن و استفاده از انرژی‌های ذخیره شده را افزایش دهند. در این شرایط سرعت کاهش وزن بالاتر می‌رود و شما می‌توانید با انجام حرکات فیزیکی و پیروی از رژیم غذایی سالم، به صورت طبیعی و بدون نیاز به روش‌های تهاجمی لاغری، چربی سوزی و عضله سازی همزمان را تجربه کنید.

لاغری و چربی سوزی با ماست یونانی

ماست یونانی به خاطر داشتن مقادیر بالای پروتئین می‌تواند شما را تا مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد، چرا که مدت زمان هضم این ترکیبات پیچیده بیشتر است. در نظر داشته باشید که هضم و تجزیه پروتئین نیازمند انرژی بیشتری است. به همین دلیل کالری سوزی بیشتری توسط اندامهای گوارشی صورت می‌گیرد و همین امر باعث شده است تا ماست یونانی به عنوان یک غذای کامل و چربی سوز شناخته شود.

چربی سوزی با گریپ فروت

گریپ فروت، خاصیت چربی سوزی ندارد ولی به خاطر داشتن فیبر محلول باعث می‌شود تا هضم آن دیرتر صورت بگیرد. اگر شما بتوانید قبل از صرف وعده‌های غذایی اصلی (ناهار و شام) نصف گریپ فروت را مصرف کنید. در واقع شما با کنترل اشتها می‌توانید معده خود را با مقادیر بالایی از فیبر پر کنید تا احساس سیری ایجاد شود. با مصرف گریپ فروت می‌توانید بدون نگرانی از عادت ریزه خواری، به فعالیت‌های روزمره رسیدگی کنید.

لاغری با سیب و گلابی

فیبر موجود در آب گلابی و سیب می‌تواند علاوه بر کنترل اشتها، میل به مصرف ترکیبات شیرین و پر چرب را نیز کنترل کند. البته بهتر است در مصرف آبمیوه های صنعتی  زیاده روی نکنید، چرا که آبمیوه های طبیعی کالری کمتری دارند و شما می‌توانید مقادیر بیشتری از آن‌ها را برای افزایش احساس سیری میل کنید. جالب است بدانید که زمان نوشیدن آب گلابی و سیب نیز مهم است چرا که مصرف ناشتای این چربی سوزگیاهی می‌تواند به کاهش میل به ریزه‌خواری در طول روز کمک کند.

تخم مرغ، یک چربی سوز وحشی

تخم مرغ به خاطر داشتن ۷ گرم پروتئین هضم طولانی‌تری در مقایسه با کربوهیدرات دارد. از آنجا که چربی موجود در تخم مرغ از نوع غیر اشباع است، حتی افرادی که کلسترول خون آن‌ها بالا است، نیز می‌توانند برای کاهش وزن، از تخم مرغ در رژیم غذایی خود کمک بگیرند. مقادیر بالای پروتئین‌های بلند زنجیر و پیچیده در تخم مرغ، بدن را وادار به سوزاندن کالری بیشتر در حین هضم می‌کند.

چربی سوزی با پاپ کورن

کالری بسیار کم و ناچیز پاپ کورن باعث می‌شود تا این خوراکی در دسته تنقلات سالم قرار گیرد. شما می‌توانید پاپ کورن را جایگزین خوراکی‌های ناسالم و پرچرب کنید. در نظر داشته باشید که اضافه کردن کره یا ترکیبات این‌چنینی می‌تواند در افزایش کالری وارد شده به بدن تاثیرگذار باشد. سعی کنید پاپ کورن را با حداقل مقدار روغن تهیه کنید تا کالری اضافی از طریق روغن وارد رژیمتان نشود.
ماهی، قوی ترین ترکیب چربی سوز دنیا
ماهی‌ها منابع اصلی پروتئین هستند و چربی بسیار کمی را در بافت خود دارد. البته برخی از ماهی‌ها، چربی‌های سالمی مثل امگا ۳ و امگا ۶ را نیز به بدن وارد می‌کنند. شاه ماهی و ماهی سالمون به خاطر داشتن چربی‌های سالم و پروتئین‌های پیشرفته، می‌توانند در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و حملات قلبی را کاهش دهند. در نظر داشته باشید که هضم طولانی‌ترِ پروتئین می‌تواند ماهی را به یک چربی سوز واقعی تبدیل کند.

لوبیا یک چربی سوز گیاهی

لوبیا به خاطر داشتن مقادیر بالای فیبر و پروتئین می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سیر نگه دارد. با اضافه کردن لوبیا به سالاد، سوپ و یا خورشت‌هایتان می‌توانید از مقادیر بالای پروتئین و فیبر در رژیمتان بهره‌مند شوید.

انواع جوشانده‌‌، سبزیجات و گیاهان چربی سوز

فراموش نکنید که ترکیب غیر علمی و نادرست گیاهان دارویی می‌تواند باعث بروز آلرژی، حساسیت و مسمومیت شود. هیچگاه به صورت خودسرانه یکی از داروهای گیاهی را با یک‌دیگر ترکیب نکنید و آن‌ها را به صورت تکی در غلظت‌های پایین (دمنوش و جوشانده)  مصرف کنید، چرا که خرید دمنوش‌های ترکیبی و دست ساز از عطاری می تواند باعث بروز تشنج، مسمومیت و موارد این چنینی شود. حضور قارچ و کپک نیز می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پوستی و گوارشی شود.

در ادامه قصد داریم تا قویترین سبزیجات و گیاهان چربی سوز را به شما معرفی کنیم‌.

پاپ کرن برای چربی سوزی و عضله سازی همزمان

زردچوبه یک ادویه چربی سوز و لاغر کننده

زردچوبه، یک ترکیب خوش رنگ و چربی سوز است که می‌تواند در کاهش وزن و لاغری تاثیر گذار باشد. وجود ماده‌ای به نام کورکومین نشان می‌دهد که زردچوبه خواص ضد التهابی و چربی سوزی دارد. همین ترکیب باعث می‌شود تا فرایند جذب چربی‌های جدید مختل شده و چربی‌های قدیمی در طی افزایش متابولیسم راحت‌تر دفع شوند. ترکیب زردچوبه و شیر، یکی از نوشیدنی‌های چربی سوز و دمنوش‌های لاغر کننده شناخته می شود‌.

شما با اضافه کردن هل، دارچین و میخک به شیر زردچوبه ولرم می‌توانید طعم این نوشیدنی کمتر رایج را تغییر دهید و آن را به مزه‌های سنتی ایرانی نزدیک کنید. فراموش نکنید که مصرف مقادیر غیرمجاز از ترکیب شیر و زردچوبه می‌تواند باعث بروز لک صورت و زردی پوست بدن در نواحی کمر و شکم شود. که در صورت علاقه به خواص زرد چوبه دارید می توانید از صابون زردچوبه هم استفاده کنید.

دارچین و چربی سوزی شکم

مصرف دارچین می‌تواند به کاهش اشتها و تنظیم قند خون کمک کند. افرادی که به خاطر ابتلا به دیابت نوع ۲ دچار چاقی شکمی  شده‌اند، می‌توانند با مصرف منظم چای دارچین و زنجبیل کالری دریافتی خود را کنترل کرده و فرایند چربی سوزی را سرعت ببخشند.

فلفل و لاغری

چیلی یا همان فلفل تند آمریکایی، به خاطر داشتن ماده‌ای به نام کپسایسین حاوی خواص چربی سوزی است. این مولکول می‌تواند باعث کاهش موقتی اشتها و افزایش سوخت و ساز در سطح مولکولی شود.

سبزیجات چربی سوز و لاغر کننده

سبزیجات خام و آب حاصل از آن‌ها خاصیت مهار کنندگی اشتها را به همراه دارند. این مواد غذایی می‌توانند در افزایش احساس سیری و کنترل اشتها تاثیر گذار باشند‌. جالب است بدانید که یک لیوان آب کرفس تنها ۸ کالری دارد در صورتی که بدن ما برای هضم فیبر و مواد موجود در این ماده خوراکی، چیزی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری مصرف می‌کند. بهتر است به دنبال سبزیجاتی باشید که کالری منفی دارند و به اصطلاح با افزایش سوخت و ساز، باعث سوزاندن کالری‌های قدیمی‌تر می‌شوند.

چای سبز، معروف ترین چربی سوز گیاهی در جهان

مطالعات مختلفی بر روی چای سبز انجام شده است. حضور ترکیبی به نام کاتچین باعث شده است تا این چای بتواند در افزایش سوخت و ساز و متابولیسم تاثیرگذار باشد. برای دریافت نتیجه بهتر لازم است که روزانه چیزی در حدود پنج فنجان چای سبز مصرف کنید. در نظر داشته باشید که جایگزین کردن عرق چای سبز با دمنوش و جوشانده حاصل از این گیاه کار اشتباهی است. چرا که عرق چای سبز به شدت غلیظ است و می‌تواند به سلول‌های کبدی که وظیفه سم زدایی بدن را برعهده دارند، آسیب بزند‌.

پیشنهاد مطالعه: دمنوش‌ها و ترکیبات چربی سوز خشن و بی رحم

آیا قرص چربی سوز قوی شکم و پهلو وجود دارد؟

قرص‌های چربی سوز و لاغری در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. همه ما می‌دانیم بهترین راه برای کاهش وزن پیروی از برنامه غذایی متناسب با سبک زندگی شماست. فراموش نکنید که انتخاب‌های غذایی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث چربی سوزی شما شوند. بهتر است به سراغ قرص‌های شیمیایی چربی سوز نروید. چرا که این قرص‌ها م‌.توانند عوارض بسیار زیادی را به بدن شما وارد کنند. از مهم‌ترین عوارض قرص‌های چربی سوز و لاغر کننده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ کاهش آب بدن و عضله سوزی در حین مصرف قرص
✅ تاثیر موقتی و بازگشت وزن پس از قطع مصرف
✅ امکان حضور آلودگی‌های خارجی قارچی و میکروبی در قرص‌های دست ساز( عطاری و مراکز بدون پروانه بهداشت)
✅ اثر بخشی محدود (حداکثر وزن کم شده چه چیزی در حدود ۲ کیلوگرم)
✅ ایجاد اعتیاد به مصرف به خاطر جنبه روانی و حضور ترکیبات مخدر مانند
✅ ضعیف شدن باکتری ‌های مفید روده و میکروب و ویروس‌های سیستم گوارش به خاطر دهیدراته شدن بدن
✅ بروز سردرد، ضعف جسمی، حالت تهوع و موارد این چنینی

فراموش نکنید که هیچ قرص یا دارویی نمی‌تواند به صورت مستقیم بر روی سلول‌های چربی انباشته شده در ناحیه شکم و پهلو اثر بگذارد. پس بدون گول خوردن و قبول کردن شایعات و وعده‌های دروغین از شیادان و کلاهبرداران اینترنتی، به دنبال پیروی از یک رژیم غذایی طولانی مدت و سالم باشید چرا که هیچ ترکیبی نمی‌تواند به صورت موضعی شما را از ناحیه‌ای خاص لاغر کند.

بهترین قهوه چربی سوز و لاغری

نوشیدنی‌های کافئین دار و چربی سوز، همواره مورد بحث هستند و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. قهوه به خاطر داشتن مقادیر بالای کافئین، در لیست برترین نوشیدنی‌های چربی سوز حین ورزش شناخته می‌شود. اغلب افرادی که ورزش‌های هوازی و چربی‌ سوز انجام می‌دهند، در رژیم غذایی خود از قهوه کمک می‌گیرند. در نظر داشته باشید که کافئین، علاوه بر افزایش سطح انرژی و هوشیاری، به کنترل متابولیسم و افزایش سرعت ترمیم رشته‌های عضلانی کمک می‌کند.

تفاوت درصد کافئین موجود در قهوه‌های روبوستا و عربیکا باعث شده است تا این سوال پیش بیاید که کدام قهوه برای لاغری بهتر است؟ در واقع انوع مختلف قهوه مقدار خاصی کافئین دارند. قهوه روبوستا و قهوه سبز یا قهوه بو داده نشده بیشترین حجم کافئین را در خود جای داده‌اند.

کافئین موجود در این نوشیدنی‌ها به عنوان یک غول چربی سوز و عضله ساز شناخته می‌شود. اگر شما هم به دنبال یک چربی سوزی برای کاهش وزن و افزایش انگیزه ورزشی‌تان می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که قهوه گانودرما دکتر بیز را تهیه و امتحان کنید. این قهوه علاوه بر کافئین حاوی ترکیبات جینسینگ و قارچ گانودرما است. فرمولاسیون خاص و بسیار هوشمندانه این قهوه توانسته است تا بسیاری از ورزشکاران را در راه رسیدن به وزن مطلوب شان همیاری کند.

جینسینگ به خاطر داشتن خواص چربی سوزی می‌تواند به عنوان یک ترکیب کالری سوز معرفی شود. حضور مقادیر موثری از ترکیبات فعال قارچ گانودرما در این قهوه باعث شده است تا افراد از این نوشیدنی خانگی به عنوان یک چربی سوز واقعی یاد کنند.

برای آشنایی بیشتر با خواص قهوه گانودرما دکتر بیز کلیک کنید.

قهوه برای چربی سوزی و عضله سازی همزمان
بهترین قهوه برای لاغری

بررسی مکمل‌ و قرص‌ چربی سوز گیاهی

اخیرأ قرص‌ها و مکمل‌های چربی سوزِ شیمیایی و گیاهی، در بازار بسیار محبوب شده‌اند. اغلب این قرص‌های چربی سوز ادعا دارند که از فرمولاسیون طبیعی و ارگانیک تهیه شده‌اند و می‌توانند باعث دفع سریع چربیها شوند. فراموش نکنید که قطع مصرف این قرص‌ها می‌تواند باعث بازگشت ناگهانی وزن و بروز عوارض شود‌ پس حتماً با یک پزشک متخصص و رژیم درمانگر حرفه‌ای در رابطه با مکمل‌های چربی سوزی که تهیه می‌کنید، مشورت کنید.
مصرف برخی از این قرص‌ها عوارضی مثل سفت شدن دیواره قلب، اختلال در ریتم خواب شبانه و ابتلا به بیماری‌های گوارشی را در پی دارد. در اغلب موارد، به خاطر دفع سریع چربی، جذب ویتامین‌های محلول در چربی در بدن شما متوقف می‌شود. این امر منجر به ریزش مو، تیره شدن پوست و بروز مشکلات گوارشی خواهد شد. بهتر است به جای ریسک کردن و مصرف قرص های چربی سوز و فشار آوردن به بدنتان، از برنامه ورزشی و سبک زندگی پرتحرک کمک بگیرید.

بررسی کرم، ماسک، روغن و پماد چربی سوز

تولید کنندگان و تبلیغ کنندگان ژل‌‌ها و کرم‌های لاغری و چربی سوز، دقیقا روی نقطه ضعف شما دست می‌گذارند و با وعده‌هایی در رابطه با چربی سوزی شکم و پهلو، خریداران را مشتاق‌تر می‌کنند.
فراموش نکنید که این ژل‌ها معمولاً وعده چربی سوزی سریع و بدون بازگشت را به شما می‌دهند در صورتی که بسیاری از ترکیبات موجود در فرمولاسیون این محصولات، اصلاً قدرت نفوذ به لایه‌های اولیه پوست را ندارند‌. توجه کنید که این ژل‌ها معمولا وعده‌های جذابی را ارائه می‌دهند ولی پس از پایان دوره استفاده، شما هیچ نتیجه‌ای مشاهده نخواهید کرد.

سلول‌های چربی که قرار است کوچک شوند یا به طور کلی از بین بروند، در واقع همان سلول‌های پوستی هستند که در اثر سلولیت یا مصرف بی رویه غذاهای چرب وجود آمده‌اند. هنگامی که کرم‌های چربی سوز نتوانند به این لایه برسند و توسط لایه میانی پوست (درم) متوقف شوند، دیگر تاثیری بر روی لایه‌های زیرین نخواهند داشت.  توجه کنید که کم کردن واقعی وزن فقط از طریق فعالیت جمسی منظم و داشتن تغذیه‌ای متعادل حاصل می‌شود. پس به جای خرج کردن سرمایه‌تان در راه کاهش وزن و خرید کرم‌های لاغری، به فکر داشتن یک سبک زندگی سالم و لایف استایل متعادل باشید، چرا که هر ساله تعدادی کرم، پماد و روغن جدید با تضمین لاغری وارد بازار می‌شوند. در صورتی که این محصولات تاثیرات واقعی ندارند و نمی‌توانند به لایه‌های چربی و مزاحم نفوذ کنند.

فریب تبلیغات را نخورید.

ترکیبات موجود در فرمولاسیون این کرم‌ها و پماد‌ها معمولاً باعث افزایش جریان خون در مناطق استعمال شده می‌شوند. گرم شدن موقتی آن ناحیه ممکن است باعث گول خوردن شما شود. در این شرایط شما حس می‌کنید که چربی سوزی در حال رخ دادن است، در عین حال این ژل‌ها جذب پوست شما نخواهند شد و هیچ تحریکی برای انجام فرایند لیپولیز صورت نگرفته است. از دیگر معایب و عوارض کرم‌ها و ژل‌های چربی سوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✅ بی‌خوابی
✅ اسهال و حالت تهوع
✅ ضربان قلب نامنظم
✅ از دست دادن اشتها
✅ سرگیجه و لرزش دست

برخی از این فروشندگان ادعا دارند که با پوشاندن محل استعمال کرم، با سلفون یا پلاستیک اثربخشی کرم چندین برابر خواهد شد. فراموش نکنید که با پوشاندن پوست تنفس پوستی کاهش و تعریق افزایش خواهد یافت. بنابراین آب خارج شده از سطح پوست همان عرق شماست، و اثری از چربی‌های تجزیه شده نیست.

جدیدترین دستگاه چربی سوز شکم و پهلو

از قرص‌ها و مکمل‌های غیر بهداشتی و دست ساز که بگذریم، به بحث داغ و جذاب روش‌های تهاجمی و نیمه تهاجمی موثر در چربی سوزی می‌رسیم. امروزه در برخی از سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های مخصوص پوست از دستگاه‌هایی با امواج التراسونیک  برای کاهش حجم سلول‌های چربی استفاده می‌شود.
طولانی بودن جلسات درمان، هزینه‌های گزاف و اثربخشی محدود از دلایلی هستند که این روش‌ها مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

فراموش نکنید که افتادگی و شل شدن پوست، تحلیل رفتن بافت سلولی با جهش و احتمال بروز سرطان از دیگر عوارض جدی روش‌های نیمه تهاجمی و تهاجمی هستند. چربی سوزی موضعی تنها یک رویاست. برای لاغر شدن شکم و پهلو شما باید کالری دریافتی خود را به کمتر از ۲۰۰۰ کالری در روز برسانید و با انجام فعالیت‌های فیزیکی مثل ورزش‌های کاردیو و هوازی به صورت یکسان در نواحی مختلف چربی سوزی را ادامه دهید تا به سایز مطلوب خود برسید.

حرکات ورزشی چربی سوز

دویدن روی تردمیل، انجام حرکات ورزشی سنگین و وزنه زدن از جمله فعالیت‌هایی هستند که اغلب مردم برای چربی سوزی انجام می‌دهند. در صورتی که این اغلب این افراد سخت در اشتباه هستند.
اگر دوست دارید که بدنی مقاوم و در عین حال قوی و پر استقامت داشته باشید، لازم است حداقل هفته‌ای سه روز ورزش‌های چربی سوزی شکم و سایر اعضای بدن را انجام دهید. انجام حرکات کششی، اسکات و طناب زدن از مهم‌ترین حرکات ورزشی چربی سوزی هستند که شما می‌توانید بدون هیچ تجهیزاتی در خانه آن‌ها را انجام دهید. پلانک و دو درجا نیز در کالری سوزی موثر هستند.
با انجام ورزش‌های ذکر شده، ضربان قلب شما افزایش خواهد یافت. حتی برخی از این حرکات(مثلا طناب زدن و اسکات) می‌توانند باعث تقویت ماهیچه‌های پا و کمر شوند.

چربی سوزترین حرکات هوازی و ورزشی برای بانوان

تمرین‌های بدنسازی و حرکات هوازی می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در کاهش چربی‌ نواحی ران، باسن، شکم و پهلو داشته باشند. بانوان معمولا به دنبال چربی سوزی موضعی هستند ولی باید بدانید که با انجام حرکات هوازی، تمامی چربی‌های اضافی و پوست سلولیتی به خاطر افزایش متابولیسم و چربی سوزی رفع می‌شود.

تمرینات هوازی و کاردیو (cardio) در کنار تمرینات قدرتی می‌توانند متابولیسم شما را تا ساعت‌ها بعد از اتمام تمرین بالا نگه دارند. مصرف قهوه گانودرما برای بدنسازان و بانوانی که قصد دارند، چربی سوزی سریع را تجربه کنند، پیشنهاد می‌شود.

فراموش نکنید که تاثیر تمرینات کاردیو در زمان خالی بودن معده و ناشتایی ۳۰ درصد بیشتر است؛ بنابراین بهتر است زمانی که قند خون شما پایین است، حرکات کاردیو را انجام دهید و سپس با یک صبحانه پر پروتئین، اشتها و میل دریافت کالری را تا پایان روز کنترل کنید. البته اگر عادت به ورزش کردن با شکم ناشتا ندارید، به دنبال صبحانه کم کالری و پر پروتئین باشید تا بتوانید پس از انجام ورزش‌ها انرژی حداقلی را برای طول روز حفظ کنید.

حرکات چربی سوزی شکم و پهلو در خانه

با ترکیب تمرین‌ های چربی سوز ورزشی می‌توانید به بهترین برنامه ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو دست بیابید.

اسکیت: سوزاندن ۴۲۵ کالری در هر نیم ساعت
فواید اسکیت: تقویت حرکات عضلانی در نواحی ران و باسن

دویدن: سوزاندن ۳۲۴ کالری با هر ۳۰ دقیقه دویدن
فواید دویدن: درگیر شدن عضلات پا و خوش فرم شدن باسن و البته ساق‌ها

طناب زدن: سوزاندن ۳۴۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه
فواید طناب زدن: تقویت عضلات بازو و سرشانه، کاهش استرس و عضلانی شدن پاها و ساق

پیاده روی سریع: سوزاندن ۱۷۰ کالری در هر ۳۰ دقیقه
فواید پیاده روی: درگیر کردن عضلات مرکزی پاها و باسن

نکته: تکرار، شدت و زمان انجام تمرینات می‌تواند در شدت چربی سوزی تاثیر گذار باشد. شما با کنترل کالری دریافتی، دقت در حساب کردن کالری‌های سوزانده شده و اولویت بندی در برنامه غذایی می‌توانید در هر هفته، یک کیلو گرم لاغر شوید.

هشدار:
افرادی که مشکل جدی در قسمت‍‌های کمر، لگن یا زانو دارند، بهتر است از این تمرینات استفاده نکنند. این افراد باید  از کفش‌های مخصوص (با کفی‌های طبی) کمک بگیرند. در ابتدا برای ایجاد عادت ورزش کردن، بهتر است از هفته‌ای سه روز، ورزش را شروع کنید و سپس تعداد روزها را به ۵ الی ۶ روز در هفته برسانید.

چربی سوزی و عضله سازی همزمان
چربی سوزی بدون رژیم و ورزش

چربی سوزی طبیعی بدون ورزش و رژیم

همه ما می‌دانیم که که ورزش چه فوایدی برای سلامتی جسم و روان ما دارد. با این حال برخی از افراد بر این تصور هستند که آیا چربی سوزی و عضله سازی همزمان بدون ورزش امکان دارد؟
رعایت کردن رژیم لاغری در کنار ورزش می‌تواند باعث بهبود تناسب اندام شما شود. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که با کمک گرفتن از راهکارهای زیر، لاغری بدون ورزش را تجربه کنید.

کنترل حجم غذای ورودی به بدن

از بشقاب‌ها و کاسه‌های کوچک استفاده کنید تا بتوانید مغز خود را گول بزنید. در این شرایط مغز فکر می‌کند که به اندازه کافی غذا خورده است و احساس سیری به معده القا خواهد شد. افزودن غذاهای سالم و کم کالری می‌تواند باعث افزایش حس سیری و کاهش اشتها در طول روز شود. سعی کنید که تنقلات را نیز در پیاله‌های کوچک مصرف کنید تا ذهنتان از محتویات درون پاکت آگاه نشود.

نکته: رعایت این موضوع ممکن است در مکان‌های عمومی و رستوران‌ها کمی سخت به نظر برسد. بهتر است قبل از سفارش غذا یا سالاد از گارسون درخواست ظرف یک‌بار مصرف داشته باشید تا بتوانید نیمی از غذا را به آن انتقال داده و همراه خود ببرید.

هیچ چیز را حذف نکنید، فقط با مقدار مشخص میل کنید.

پیروی از یک رژیم سخت و طاقت فرسا برای هیچکس جذاب نیست. بهتر است بدون نگرانی از تجربه گرسنگی و دست کشیدن از غذاهای مورد علاقه‌تان یک لایف استایل سالم بچینید البته این رژیم را طوری تنظیم کنید که که کالری ورودی به بدنتان کنترل شود. دنبال روش‌های سریع لاغری نباشید، (۱۵ کیلوگرم لاغری در یک ماه) این رژیم‌های غیر تخصصی، عوارض جبران ناپذیری مثل ریزش مو و افتادگی پوست را در پی خواهند داشت. شما با داشتن یک رژیم متعادل و کالری شماری کردن، می‌توانید به ۵ کیلو کاهش وزن در ماه دست یابید.

فیبر و پروتئین بیشتری مصرف کنید.

بدن انسان روزانه به چیزی در حدود ۲۵ گرم فیبر نیاز دارد. این ترکیبات می‌توانند در تولید هورمون‌های القا کننده حس سیری تأثیرگذار باشند. فیبرها باعث رشد و تکثیر باکتری‌های مفید معده می‌شوند.
با افزایش پروتئین رژیم غذایی، شما می‌توانید اشتهای کاذب و میل به مصرف غذاهای چرب و شیرین را کنترل کنید. جالب است بدانید که بدن انسان باید در هر وعده غذایی، چیزی در حدود ۲۰ گرم پروتئین از منابع گوشتی و لبنیات کم چرب دریافت کند.

دور شکر خط قرمز بکشید و کالری مایع مصرف نکنید.

نوشیدن ترکیبات شیرین و مواد غذایی حاوی قند می‌تواند باعث چاقی زود هنگام شود. بهتر است از نوشیدن کالری مایع خودداری کنید، چرا که این ترکیبات به چاق شدن شما سرعت می‌بخشند و راحت‌تر جذب می‌شوند.

آرام بخورید و بیشتر بجوید.

لقمه‌ها آرام بجوید و تمرکزتان را بر روی غذایی که می‌خورید، بگذارید. استفاده از تلفن همراه و تماشای تلویزیون در هنگام صرف ناهار، شام و یا صبحانه می‌تواند منجر به مصرف غذای بیشتر شود.
نکنه: جویدن لقمه‌های بیشتر در وعده ناهار می‌تواند تمایل شما را به انجام ریزه‌خواری کنترل کند. کلید کاهش اشتها، عدم لذت از خوردن است. سعی کنید که با جویدن بیشتر غذا، ذهن و بدن تان را خسته کنید تا دیگر میلی برای دریافت کالری اضافی نداشته باشد.

استرس و مواد غذایی را از خود دور نگه دارید.

در دسترس بودن مواد غذایی (بر روی میز یا کانتر) می‌تواند باعث افزایش میل شما به ریزه خواری شود. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مصرف تنقلات پرکالری بیندیشید که لاغری بدون ورزش را دوست دارید، یا مواد غذایی کم خاصیت.
با کنترل سطح استرس و ترشح هورمون کورتیزول می‌توانید اشتهای خود را مهار کنید. استرس روزانه خود را با مدیتیشن، گوش دادن پادکست یا خواندن کتاب کاهش دهید.

چربی سوزی و عضله سازی همزمان

چربی سوزی و عضله سازی همزمان، آیا شدنی است؟ آیا امکان دارد که شما در هنگام آب شدن چربی‌ها بتوانید به حجم توده عضلانی بدنتان بیفزایید؟ پاسخ این سوالات یک بله بزرگ است. در صورت ایجاد شرایط لازم برای چربی سوزی و عضله سازی همزمان، شما می‌توانید در یک مسیر ایده‌آل برای کاهش وزن قرار بگیرید. طبق مطالعاتی که در سال‌های اخیر انجام شده است، ورزشکاران می‌توانند با داشتن برنامه ترکیبی کاردیو و قدرتی، در طی ۱۲ هفته، ۹ درصد عضله سازی و ۱۰ درصد چربی سوزی را تجربه کنند.

راهکارهای ورزشی و تمرینی برای چربی سوزی و عضله سازی همزمان

اگر هدف شما از ایجاد تعادل بین تجمع چربی و افزایش توده عضلانی است، با ما همراه باشید.

تمرینات (hit) کاردیو و قدرتی را از دست ندهید.

انجام همزمان تمرینات هوازی و کاردیو در کنار تمرینات قدرتی و وزنه‌ای می‌تواند شمارا راه رسیدن به توده‌های عضلانی همراهی کند. داشتن تمرینات قدرتی بدون کاردیو باعث کاهش متابولیسم و سوختن چربی‌ها خواهد شد. پس سعی کنید که هر دو را به صورت موازی با هم پیش ببرید.

اولویت بندی کنید و ورزش‌ها را بر اساس اهداف خود بچینید.

داشتن تعادل بین تمرینات قدرتی کاردیو می‌تواند در رشد عضلات و چربی سوزی تاثیر گذار باشد. فراموش نکنید که ورزشکاران مبتدی و معمولی برای ایجاد تعادل بین این دو لازم است تا رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنند شما با چیدن یک مسیر چند ماهه از ورزش (در کنار پیروی از برنامه غذایی) می.توانید یک سبک زندگی سالم داشته و به صورت همزمان چربی سوزی و عضله سازی را تجربه کنید.

زمان کافی و لازم برای ریکاوری در نظر بگیرید.

عضلات شما باید زمانی را برای ترمیم داشته باشند، تمرین بیش از حد، نداشتن خواب و استراحت کافی باعث از دست رفتن چربی و عضله سوزی خواهد شد. پس بهتر است برای افزایش حجم توده عضلانی در قسمت‌های بازو، ران و شکم، از انجام تمرینات شدید (به صورت مداوم) خودداری کنید. یک الی دو روز در هفته را به عضلات خود استراحت دهید سپس با انگیزه و انرژی بالا، تمرینات را ادامه دهید.

برنامه غذایی برای عضله سازی و چربی سوزی همزمان

تغذیه یکی از مهم‌ترین عوامل برای ورزشکاران و بدنسازان است. شما با چیدمان هوشمندانه رژیم غذایی‌تان می‌توانید طول دوره چربی سوزی و عضله سازی همزمان را کاهش دهید. بهتر است از این متخصص تغذیه برای داشتن یک برنامه غذایی متناسب کمک بگیرید و از ترکیباتی مثل قهوه گانودرما و سبوس برنج برای سلامت گوارش و افزایش انرژی کمک بگیرید.

مواد مغذی مناسب را دریافت کنید.

مصرف مواد مغذی می‌تواند در حفظ و ساخته شدن توده عضلانی تاثیرگذار باشد. مکمل‌های حاوی ویتامین دی و لوسین می‌تواند به محافظت از ماهیچه‌های شما بپردازند.

هشدار: قبل از شروع مصرف مکمل با پزشک خود صحبت کنید، چراکه با توجه به وضعیت سلامتی و احتمال وجود بیماری‌های زمینه‌ای، لازم است تا شما دوز مصرفی را به صورت درست تشخیص دهید.

پیشرفت خود را با ترازو نسنجید.

چربی سوزی و عضله سازی همزمان باعث می‌شود تا شما کاهش وزن چندانی را تجربه نکنید و فقط به تناسب اندام و کاهش سایز برسید. پس از احساس خوب و اندام زیبایی که دارید، لذت ببرید چرا که چربی سوزی و عضله سازی هم‌زمان یک اتفاق منحصر به فرد در دنیای بدن سازی است.

معجون چربی سوز قوی

داشتن اندام زیبا نه تنها از لحاظ روحی و اعتماد بنفس، بلکه از منظر سلامت جسمی نیز می‌تواند شما را درگیر کند. بسیاری از افراد هستند که راهکارهای کاهش وزن را برای رسیدن به سلامتی و داشتن اندام زیبا امتحان می‌کنند. در ادامه به روش‌های تهیه معجون چربی سوزی و عضله سازی و لاغری سریع شکم، پهلو و ران پرداخته‌ایم، همراه ما باشید.

معجون لاغری سرکه سیب

سرکه سیب، فواید بسیار زیادی دارد. کافی است تا این دمنوش لاغری جادویی راه ۷ روز به صورت مداوم مصرف کنید تا با افزایش متابولیسم و ایجاد احساس سیری کمک کنید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید از لیمو ترش، برگ نعنا و دارچین کمک بگیرید. هر روز صبح یک فنجان (نهایتا هفت قاشق) سرکه سیب بنوشید تا از شر چربی‌های موجود در بدنتان خلاص شوید‌.

معجون ترکیبی لاغری جینسینگ و دارچین

ترکیب حاصل از دارچین و جنسینگ می‌تواند علاوه بر کاهش استرس و کاهش وزن، در پیشگیری از سرطان نیز تاثیر گذار باشد. پیشنهاد می‌کنیم که از این مجموعه ترکیبی لاغری برای افزایش انرژی و متابولیسم کمک بگیرید. برای آماده‌سازی این نوشیدنی جذاب کافی است تا جینسینگ و دارچین را به مدت ۵ دقیقه با آب جوش به حالت دم بگذارید.

معجون لاغری آناناس و زنجبیل

زنجبیل می‌تواند به عنوان یک چربی سوز قوی در افزایش متابولیسم بدن شما تاثیر گذار باشد. آناناس هم می‌تواند باعث افزایش احساس سیری در شما شود‌. پیشنهاد می‌کنیم که از آنتی اکسیدان‌های موجود در این معجون برای چربی سوزی و دفع کلسترول‌های مضر کمک بگیرید. نوشیدن این معجون قوی چربی سوز قبل از پیاده روی باعث بروز چربی سوزی خواهد شد.

معجون ترش لاغری با انار و آلبالو

کالری بسیار کمی دارد ولی حاوی مقادیر زیادی از انرژی است. یک فنجان آب انار و آلبالو می‌تواند در افزایش حس سیری، کاهش میل به مصرف غذاهای چرب و شیرین تاثیرگذار باشد. با مصرف این معجون ترش (قبل از فعالیت‌های فیزیکی) می‌توانید چربی سوزی بیشتری داشته باشید.

معجون ترکیبی لاغری با تمشک و لیمو ترش

این معجون جذاب حاوی ویتامین C است و می‌تواند در کاهش رادیکال‌های آزاد، بهبود کیفیت پوست و سم زدایی کبد تاثیر گذار باشد. تمشک دارای ماده‌ای به نام کتون است که می‌تواند با کاهش اشتها باعث لاغری شما شود.

نتیجه گیری

مواردی که بالاتر به آنها اشاره شد، می توانند در افزایش احساس سیری، کاهش اشتها و بهبود سطح متابولیسم بدن شما تاثیرگذار باشند. با این حال به یاد داشته باشید که هیچ دمنوش و معجونی نمی‌تواند لاغری سریع شکم را برای شما به ارمغان بیاورد و به تنهایی باعث کاهش وزن شما شود. برای تجربه کاهش سایز و عضله سازی لازم است تا به تغییر عادت‌های اشتباه و افزایش تحرک پایبند باشید تا به تناسب اندام و کاهش وزن برسید.

سوالات متداول

آیا چربی سوزی و عضله سازی بدون ورزش و رژیم امکان پذیر است؟

با حذف و تغییر عادات غلط، داشتن رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب کافی و جدی گرفتن ورزش در طول روز می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، چربی سوزی و عضله سازی همزمان را تجربه کنید. برای آشنایی با نوشیدنیها و چربی سوزهای خانگی وارد مقاله شوید.

بهترین نوشیدنی چربی سوز قوی و خانگی چیست؟

ترکیب غیر علمی و نادرست دارچین، زنجبیل و میوه‌هایی مثل گریپ فروت می‌تواند باعث بروز آلرژی، مسمومیت و موارد این چنینی شود. برای آگاهی از فرمولاسیون تخصصی نوشیدنی‌های چربی سوز و انرژی زا وارد مقاله شوید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا