رژیم و تغذیه

رازهای یک رژیم لاغری سریع و بدون گرسنگی

رژیم لاغری سریع چه ویژگیهایی دارد؟

یک رژیم لاغری خوب، باید بتواند شما را در زمانی منطقی، بدون این که سلامت شما را به خطر بیندازد، شما را به‌ تناسب اندام و وزن مناسب برساند. ازآنجاکه یک رژیم کاهش وزن اصولی، باید بر اساس میزان فعالیت جسمی، جنسیت، وزن، سن و حتی قد افراد طراحی شود، نمی‌توان یک رژیم عمومی را به‌عنوان بهترین رژیم غذایی برای لاغری معرفی کرد. یک رژیم غذایی معتبر در کنار این که به شما کمک می‌کند تا به‌تناسب اندام برسید، باید سبک زندگی شما را نیز تغییر دهد.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

اشتباهات متداول در رژیم‌ لاغری

  • حذف چربی‌های مفید و کربوهیدرات‌ها
  • عجله برای کاهش وزن سریع
  • انتظارکاهش چربی‌های شکم و پهلو بدون لاغری صورت

عجله برای کاهش وزن سریع

توده‌های چربی در طی سالیان درازی در بدن ما انباشته شده‌اند و نمی‌توان در مدت‌زمان بسیار کوتاه، آن‌ها را از بین برد. ممکن است شما هم با جستجو کردن عباراتی مثل کاهش وزن در یک هفته و یا کاهش وزن بسیار سریع در یک ماه در موتورهای جستجوگر، با مقالات بسیاری مواجه شوید که ادعا می‌کنند پس از دریافت رژیم، شما می‌توانید در کمتر از یک هفته کاهش وزن بسیار محسوسی را تجربه کنید.

فراموش نکنید که این کاهش وزن دائمی نیست و بیشتر به‌خاطر ازبین‌رفتن ماهیچه‌ها و آب بدن شماست. در حقیقت در طول یک هفته، درصد چربی بدن شما به مقدار زیادی کاهش نخواهد یافت. عوارض شدید استفاده از این رژیم‌های غیراصولی و غیرعلمی باعث می‌شود تا شما با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوید، برای مثال دچار یبوست شوید و یا رنگ پوست شما تیره‌تر شود. حتی ممکن است بسیاری از افراد دچار ریزش مو و سوءهاضمه شوند.

حذف چربیهای مفید و کربوهیدراتها

رژیم‌های غذایی کاهش وزن باید شامل تمامی گروه‌های غذایی باشند، بهتر است سلامت خود را با رژیم‌های نامعتبری که شما را از مصرف گروه‌های غذایی خاصی محروم می‌کنند و یا تنها اجازه مصرف گروه‌های غذایی پروتئینی و کم‌کالری را به شما می‌دهند، به خطر نیندازید. بدن شما برای سوخت‌وساز و انجام کارها به‌تمامی مواد غذایی / چربی، کربوهیدرات ساده و پیچیده، پروتئین و فیبر / احتیاج دارد.

کاهش چربی‌های شکم و پهلو بدون لاغری صورت

لاغری شکم و پهلو کار سختی نیست ولی شما نباید انتظار داشته باشید که با رعایت کردن رژیم غذایی و انجام منظم فعالیت‌های بدنی، تنها از قسمت شکم و پهلو کاهش سایز داشته باشید. یک رژیم لاغری سالم باعث می‌شود تا شما بتوانید توده‌های چربی اضافی موجود در قسمت‌های ران، بازو، صورت و همچنین شکم و پهلو را در مدت‌زمان معقول کاهش دهید.

رژیم سریع برای لاغری شکم پهلو

با کاهش وزن، اعتمادبه‌نفس خود را بازیابید.

بهترین رژیم لاغری سریع برای افزایش سوخت‌ و ساز بدن

راهکارهای زیر را دنبال کنید.

  • مصرف آب بیشتر.
  • کالری شماری کردن.
  • عافل نشدن از مصرف قهوه
  • آهسته‌تر غذا خوردن با انتخاب ظروف کوچکتر
  • خواب کافی

بهترین رژیم لاغری سریع برای افزایش سوخت‌ و ساز بدن

در ادامه مقاله عاداتی را معرفی کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند، سریع‌تر به تناسب اندام و وزن ایده‌ال خود برسید. این نکته را درنظر بگیرید که یک رژیم لاغری سالم به شما کمک می‌کند تا وزن خود را چیزی بین ۲ تا ۴ کیلو در هر ماه، کاهش دهید. در حقیقت شما با تکیه‌ بر اصول یک رژیم غذایی اصولی، می‌توانید بسیاری از بیماری‌هایی که به‌ خاطر اضافه‌ وزن دچار آن شده‌اید را نیز درمان کنید. برای مثال بیماری‌هایی مثل کبد چرب، دیابت، فشارخون، زانودرد و کمردرد را می‌توان با استفاده از کاهش وزن اصولی، کنترل و یا حتی درمان کرد.

برای لاغری آب بیشتر بنوشید

این موضوع که مصرف آب بیشتر می‌تواند روند کاهش وزن را با سرعت بیشتری پیش ببرد، کاملاً اثبات شده است. بیشتر ما در طول روز آب کافی مصرف نمی‌کنیم. جایگزین‌کردن آب با نوشابه باعث می‌شود تا کالری دریافتی شما کاهش یابد. همچنین مصرف آب قبل از صرف وعده‌های اصلی غذایی به شما کمک خواهد کرد تا میل کمتری به خوردن غذا داشته باشید و زودتر احساس سیری کنید.

کالری شماری کنید!

بسیاری از خوراکی‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید کالری بسیار بالایی دارند، بهتر است شما قبل از خریدن مواد غذایی مختلف، به جدول کالری که بر روی محصولات غذایی چاپ شده است، توجه کنید. در حالت کلی، شمردن کالری یکی از راه‌های غیرعلمی برای کاهش وزن محسوب می‌شود ولی شما باید بدانید که در هنگام صرف هر وعده غذایی به طور میانگین چقدر کالری مصرف می‌کنید تا تعادل را در رژیم خود حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم که خوراکی‌های پرکالری را با اسنک‌های کم کالری جایگزین کنید. دانستن ارزش خوراکی‌ها و درنظرگرفتن کالری دریافتی از هر یک از این غذاها به شما کمک می‌کند تا بتوانید عادت بد ریزه‌خواری را ترک کنید.

در حین خوردن غذا، چنگال و قاشق را زمین گذاشته و سرعت خوردن را کمتر کنید.

طبق تحقیقات با این کار شما می‌توانید در هر وعده ۵۰۰ کالری کمتر به بدن خود وارد کنید. در این شرایط سرعت سوخت و ساز خود شما افزایش می‌یابد.

در هنگام خوردن وعده‌های اصلی تلویزیون نگاه نکنید.

متمرکز شدن بر روی بشقاب غذا می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌های سالم‌تری را انتخاب کنید. در این شرایط احتمال پرخوری نیز کاهش خواهد یافت.

آدامس بجوید و دتاکس واتر بنوشید.

طبق مطالعات انجام شده، جویدن آدامس بدون شکر در ساعات اولیه صبح می‌تواند باعث سوزاندن ۶۷ کالری شود. با تکرار این حرکت در بعد از ظهر، شما می‌توانید تا حد قابل توجهی کالری بسوزانید، بدون اینکه حرکات ورزشی سنگین انجام داده باشید. جالب است بدانید که نوشیدن دتاکس واتر نیز می‌تواند با وارد کردن آب اضافی در طول روز به کاهش میل به غذا کمک کند.

لاغری سریع با رژیم غذایی کاهش وزن

غذای خود را در منزل بپزید.

حتی اگر غذاهای سالم و غیر فست‌فودی هم سفارش دهید،  قطعاً از دانستن کالری‌های اضافی شده و روغن‌های مورد استفاده در غذاهای رستورانی متعجب خواهید شد. بهتر است وعده‌های اصلی را در خانه طبخ کنید و از مواد اولیه تازه و روغن‌های کم کالری‌تر کمک بگیرید.
با راهکارهای ارائه شده شما می‌توانید مانند کوره، کالری بسوزانید و هر چه سریع‌تر به تناسب اندام برسید.

از مصرف قهوه غافل نشوید!

مصرف قهوه باعث افزایش سطح انرژی بدن در طول روز و سوزاندن کالری بیشتر می‌شود. همچنین مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع دوم که یکی از عوارض اضافه‌وزن و چاقی می‌باشد را نیز کاهش دهد.

از آنجا که قهوه باعث می‌شود تا شما احساس سیری کنید و غذای کمتری بخورید، می‌تواند به‌عنوان یک نوشیدنی سالم وارد رژیم غذایی شما شود. جالب است بدانید که هر فنجان قهوه تلخ، چیزی در حدود ۵ کالری دارد.

اگر بتوانید قهوه را به‌ صورت تلخ مصرف کنید و بدون اضافه‌ کردن شیر و شکر، این نوشیدنی را در رژیم غذایی خود وارد کنید، می‌‌توانید با سرعت بیشتری به‌تناسب اندام و وزن دلخواه برسید. شما می‌توانید از طریق همین فروشگاه، بهترین و با کیفیت ترین انواع قهوه‌ و قهوه فوری رژیمی و بدون قند را با طعم‌های مختلف تهیه کنید.

برای لاغری سریع ظروف کوچکتری را انتخاب کنید.

انتخاب ظرف کوچک‌تر، باعث می‌شود تا شما غذای کمتری را درون بشقاب خود بریزید. در حقیقت استفاده از قاشق‌های کوچک نیز باعث می‌شود تا سرعت غذا خوردن شما کاهش پیدا کند. همچنین اگر آهسته‌تر غذا بخورید و قاشق به قاشق غذا را در دهانتان به‌صورت کامل بجوید، زودتر سیر خواهید شد.

برای لاغری خواب کافی داشته باشید.

برخلاف تصور غلطی که می‌گوید خوابیدن یکی از دلایل اضافه‌وزن می‌باشد، کسانی که خواب کافی ندارند، ۵۵ درصد بیشتر از سایر افراد، در معرض خطر ابتلا به چاقی و اضافه‌وزن هستند. علاوه بر ساعات خواب باید به کیفیت خواب نیز توجه کنید. زیرا افرادی که خواب ناکافی و کم کیفیتی را تجربه می‌کنند، معمولاً به‌خاطر اختلالات هورمونی، بیشتر از سایرین مستعد اضافه‌وزن هستند.

کاهش وزن و رژیم لاغری سریع

انواع رژیم‌ لاغری عجیب و معروف دنیا

در نظر بگیرید که این رژیم‌ها از طرف نویسنده پیشنهاد نمی‌شوند. بهتر است قبل از پیروی از یک رژیم خاص با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم لاغری پالئو 

مصرف خوراکی‌های سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها، همچنین میوه‌ها و سبزی‌ها و انواع گوشت قرمز، سفید و ماهی در این رژیم مجاز می‌باشد و تنها مصرف حبوبات، غلات، لبنیات و مواد قندی در این برنامه غذایی ممنوع است.

  • نکات مثبت: مؤثر در کنترل اشتها و کاهش فشارخون
  • نکات منفی: حذف غلات، حبوبات و لبنیات. کاهش میزان فیبر، کلسیم و سایر میکرونوترینت‌هایی که برای حفظ سلامت بدن به آن‌ها نیاز داریم.

رژیم  لاغری مدیترانه‌ای 

این رژیم مبتنی بر کاهش مصرف گوشت قرمز و مرغ و افزایش مصرف روغن زیتون و ماهی می‌باشد.

  • نکات مثبت: کاهش کلسترول بد و بهبود سلامت قلب و عروق. دارای محدودیت‌های کم. بهبود وضعیت کلی سلامت بدن
  • نکات منفی: عدم تمرکز بر کاهش وزن

رژیم لاغری کتوژنیک تنبل 

این رژیم مبتنی بر مصرف خوراکی‌های بسیار سالم و کم کربوهیدرات است.

  • نکات مثبت: کاهش کربوهیدرات دریافتی
  • نکات منفی: احتمال کاهش چشمگیر ذخایر گلیکوژن در کبد

رژیم لاغری پنج لقمه 

این رژیم صبحانه را حذف کرده و تنها شامل وعده‌های ناهار و شام می‌باشد. در هر وعده تنها ۵ نوع ماده غذایی باید خورده شود.

  • نکات مثبت: کاهش وزن سریع به‌خاطر کاهش بیش از حد کالری دریافتی
  • نکات منفی: بروز مشکلات سلامتی سوءتغذیه و احساس خستگی

رژیم لاغری فرانسوی

کنترل حجم وعده‌های غذایی، مهم‌ترین اصل این رژیم می‌باشد.

  • نکات مثبت: تاکید بر مصرف حجم کمتر خوراکی و آهسته‌تر خوردن غذا، مصرف انواع گروه‌های غذایی در این رژیم لاغری.
  • نکات منفی: صرف مدت بسیار طولانی برای خوردن هر وعده غذایی.

رژیم لاغری تیپ بدنی

این رژیم باتوجه‌به تیپ بدنی افراد طراحی می‌شود.

  • اکتومورف: افراد قدبلند و لاغر
  • مزومورف: افرادی با قد متوسط و فرم بدن ساعت شنی
  • آندومورف: افرادی با هیکل‌های عضلانی و بسیار قوی
  • نکات مثبت: مصرف تمامی خوراکی‌ها، استفاده از مواد مغذی و تاکید بر ورزش منظم.
  • نکات منفی: درنظرنگرفتن برخی تیپ‌های بدنی بسیار رایج.

رژیم لاغری سریع بدون گرسنگی و گشنگی

نتیجه‌ گیری

داشتن سبک زندگی سالم (خواب کافی، مصرف متعادل تمامی گروه‌های غذایی، داشتن تحرک و فعالیت بدنی) باعث می‌شود تا شما بتوانید راحت‌تر وزن خود را کاهش دهید. در این میان ممکن است افرادی باشند که با تبلیغ رژیم لاغری سریع افراد مشهور و یا رژیم لاغری سریع شکم و پهلو انتظارات شما را از سرعت کاهش وزن و نتایج آن بالا ببرند. البته میان‌برهایی نیز در مسیر کاهش وزن وجود دارند. برای مثال مصرف قهوه و فیبر کافی، استفاده از غذاهای پروبیوتیک و پری‌بیوتیک، کاهش مصرف روغن‌های ناسالم و خوراکی‌های پرکالری در کنار داشتن تحرک کافی و پیروی یک برنامه غذایی اصولی که بر اساس علم تغذیه طراحی شده باشد، می‌تواند سرعت کاهش وزن شما را بالا ببرند.

سوالات متداول
بهترین رژیم غذایی برای لاغری چیست؟

شما می‌توانید با مصرف متعادل کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌های مفید (به کمک قهوه و پیاده روی)، در مدت زمانی کوتاه به تناسب اندام برسید. برای مشاهده راهکارهای ساده و طلایی کاهش وزن وارد مقاله شوید.

بهترین رژیم لاغری سریع شکم و پهلو چیست؟

لاغری موضعی در نواحی شکم، پهلو، ران و بازو ممکن نیست. شما با پیروی از یک سبک زندگی سالم و بهره‌ مندی از مواد غذایی مفید می‌توانید در مدت زمانی منطقی و معقول سایز کم کنید و به تناسب اندام برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا