رژیم و تغذیه

انواع قارچ گانودرما در ایران و جهان

به نقل از بیزما:انواع مختلف قارچ گانودرما در سراسر جهان برای اهداف تجاری مختلف کشت می‌شود، اما تنها یک نوع قارچ‌ گانودرما است که پادشاهان گیاهان دارویی است و به عنوان اکسیر جوانی از آن یاد می‌شود. پرورش این قارچ معجزه‌ آسا نیاز به تخصص و سرمایه زیادی دارد، ولی در نهایت محصولات غنی شده با این نوع قارچ خواص بسیاری زیادی دارند. اگر شما هم به دنبال جایگزین کردن این مکمل سلامت محور و دارویی با درمان‌های شیمیایی و زیان بخش هستید، این مقاله را از دست ندهید.

انواع قارچ گانودرما

انواع مختلف قارچ گانودرما در سراسر جهان تولید می‌شود تمامی این قارچ‌ها غیر سمی نیستند، ولی از شاخه قارچ‌های چتری شکل می‌باشند. قارچ‌ های گانودرما از گونه‌های قارچ قرمز هستند و از نظر ظاهری تفاوت بسیار زیادی با قارچ‌ های دکمه‌ای دارند. جالب است بدانید که هاگدان این قارچ‌ها در تمامی سویه‌های قارچ گانودرما شبیه به کلیه انسان می‌باشد. معمولاً قارچ‌های زیر گروه گانودرما ارزش تغذیه‌ای و درمانی مناسبی دارند ولی قارچ گانودرما از زیر گونه لوسیدم خواص دارویی بسیار شگفت‌آوری ارائه می‌دهد.

از نظر ظاهری، قارچ گانودرما زیر گونه لوسیدوم به رنگ قرمز و قهوه‌ای است و در لبه‌های قارچ این رنگ قرمز کمی کمتر شده است. در واقع همین تفاوت بسیار واضح باعث می‌شود تا بتوان به راحتی قارچ گانودرما لوسیدوم را با سایر زیرگونه‌ها مقایسه کرد. به طور کلی قارچ گانودرما لوسیدوم سطحی براق و صیقلی دارد. بافت کلی درون قارچ شبیه به چوب است، پس این محصول اصلاً برای مصرف خام مناسب نیست.

تاریخچه قارچ گانودرما

این قارچ از هزاران سال پیش در طب سنتی آسیای شرقی به کار گرفته می‌شده است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نام دیگر قارچ گانودرما لوسیدوم قارچ ریشی می‌باشد. این گیاه در طب سنتی ژاپن یکی از گیاهان تاریخی و قابل احترام شناخته می‌شده و اغلب گیاهان دارویی مردم ژاپنی بوده است، زیرا این قارچ نمادی از طول عمر و سلامتی شادی و اقبال در زندگی بوده است. به طور جد چیزی بیشتر از سه هزار سال است که برای درمان پزشکی در بسیاری از کشورها از این گیاه استفاده می‌شود.

انواع قارچ گانودرما در سراسر جهان

انواع مختلف گانودرما را می‌توان در یک دسته بندی کلی در دسته گانودرما جنگلی و گانودرما تجاری با گریدهای کیفی مختلف دسته بندی کرد. توجه کنید که گانودرما جنگلی به خاطر داشتن فلزات سنگین و بار میکروبی بالا، خواص دارویی بسیار کمی دارد، بنابراین گانودرما جنگلی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مصرف باشد.

گانودرمایی که به صورت تجاری با دانش اصولی و تخصصی تولید می‌شود، می‌تواند خواص بسیار زیادی را به بدن برساند ولی در صورتی که این قارچ در زمان مناسبی برداش نشود و یا از راه‌های درست برای درمان بیماری‌های قارچی این گیاه استفاده نشود، گیاه رشد پیدا کرده، هیچ ارزش و خواص دارویی ندارد. پس حتما سعی کنید تا قارچ‌هایی با گرید کیفی الف را تهیه کنید، زیرا قارچ‌های تقلبی و غیر خوراکی نمی‌توانند خواص بسیار زیادی را به بدن شما برسانند.

قارچ‌های گانودرما جنگلی ممکن است بر روی مخروط‌ها رشد کنند و یا بر روی چوب‌های جنگلی سفت شده مشاهده شوند. این قارچ‌ها برای مصرف خوراکی مناسب نیستند و عامل اصلی از بین رفتن درختان و گونه‌های گیاهی و جانوری دیگر هستند، زیرا خاصیتی ندارند و حاوی مقادیر زیادی از سم هستند.

نکات خرید محصولات و مکمل‌های قارچ گانودرما اصل

انواع مختلف این قارچ‌ها در سراسر جهان برای درمان بیماری‌ها می‌شوند معمولاً قارچ گانودرما لوسیدوم به خاطر خواص و ارزش تغذیه نسبتاً زیادی که دارد، توانسته است تا به عنوان یک محصول تجاری در بسیاری از کشورها کشت شود. البته قارچ‌هایی که با مزارع بزرگ و بدون توجه و کوددهی کافی رشد می‌کنند، معمولاً خواص زیادی ندارند و ترکیبات موثر و فعال کافی را به بدن افراد نمی‌رساند، بنابراین بهتر است تا حتماً قارچ گانودرما زیر گونه لوسیدوم و محصولات غنی شده با این قارچ را از برندهای معتبر تهیه کنید.

از آنجا که کشورهای بزرگی مثل چین امروزه این  محصول را تجاری سازی کرده‌ است، شما می‌توانید در بازارهای داخلی قارچ‌هایی با ظاهری مشابه ولی خاص کمتر را نیز مشاهده کنید پس در انتخاب و خرید خود با دقت کافی عمل کنید.

انواع قارچ گانودرما
انواع قارچ گانودرما

خواص دارویی انواع قارچ گانودرما

طبیعت همواره راه حلی برای درمان بیماری‌های ما پیدا می‌کند. بسیاری از مشکلات جسمی و روحی را می‌توان به کمک مادر طبیعت درمان کرد. از آنجا که این گیاه دارویی شگفتی‌های بسیار زیادی دارد، می‌تواند در بهبود، کنترل یا حتی درمان بسیاری از بیماری‌ها به انسان کمک کند. در حال حاضر که اغلب افراد به دنبال رویکردی برای بازگشت دوباره به طبیعت و استفاده از معجزات طبیعی و خدادادی هستند، گانودرما بهترین راه حل است. اگر شما هم ترجیح می‌دهید تا از داروها و ترکیبات گیاهی برای کنترل و بهبود بیماری‌های خود استفاده کنید و شاهد عوارض طولانی و کوتاه مدت داروهای شیمیایی و زیان‌آور آنها نباشید، خواص سلامت محور نوشیدنی‌های غنی شده با انواع قارچ گانودرما را از دست ندهید.

این قارچ دارویی یک مکمل غذایی است که مورد تایید سازمان غذا و داروی ایران قرار گرفته است و بررسی‌های بسیاری بر روی آن انجام شده است. خواص دارویی قارچ گانودرما در سال‌های اخیر طبق شواهد علمی به اثبات رسیده است. تحقیقات بالینی که روی بیماران مختلف انجام شده است نشان می‌دهد که این قارچ می‌تواند خواص بسیار مهم و شگفت انگیزی را به بدن برساند. برای بررسی بیشتر خواص قارچ گانودرما پرداخته شده است.

  1. سلامت قلب و کاهش فشار خون
  2. تنظیم کلسترول خون
  3. درمان بیماری‌ها و واکنش‌های آلرژیک مثل درماتیت و آسم
  4. درمان کبد چرب گرید ۲ و ۳ و سیروز کبدی
  5. درمان هپاتیت b و بهبود اکسیژن رسانی به بافت ها
  6. دفع سموم بدن و درمان بیماری‌های کلیوی
  7. خواب آرام و آرامش تدریجی و عمیق
  8. بهداشت روان و کاهش استرس زندگی در جوامع ماشینی
  9. تقویت عضلات و بهبود سرعت ترمیم تارهای عضلانی
  10. تقویت سیستم ایمنی و بهبود تعادل متابولیک و سنتز اسید نوکلئیک
  11. پیشگیری از پیری زودرس با افزایش روند کلاژن سازی در بدن
  12. کاهش وزن و سایز با تناسب اندام
  13. پیشگیری از سرطان و تقویت رشد سلول های سالم
  14. درمان عفونت و سلامت پوست
  15. کنترل و بهبود جای نیش حشرات، زخم‌ها و خراش‌ها
  16. درمان افسردگی و آمادگی ذهنی برای سرکوب بیماری‌های روانی
  17. کاهش التهاب و بهبود عفونت ادراری در مردان و زنان
  18. کاهش قند خون با اثر هیپوگلیسمی
  19. کاهش آثار مخرب پرتودرمانی و علائم پس از آن
  20. بهبود و تقویت سرعت رشد موها

پرورش انواع مختلف قارچ گانودرما در ایران

قارچ گانودرما با اقلیم کشور ایران سازگاری مناسبی دارد، بنابراین گونه‌های مختلف این قارچ در وسعت زیاد در مزارع کشورمان پرورش پیدا می‌کنند. مهمترین موارد مصرف این نوع قارچ به صورت پودر در قهوه‌ فوری گانودرما می‌باشد. به طور کلی تنها برخی از برندهای داخلی از قارچ گانودرما لوسیدوم اصلی و با کیفیت با خواص بالا برای تولید این قهوه‌ها استفاده می‌کنند. بهتر است از خرید قهوه و قارچ به صورت جداگانه و میکس کردن غیر علمی و غیر تخصصی این دو ترکیب خودداری کنید، زیرا وجود هرگونه ماده اضافی و یا ترکیب در نسبت اشتباه می‌تواند باعث بروز عوارض و حساسیت در افراد مختلف شود.

بهترین محصولات گانودرما در ایران

قارچ گانودرما گیاه استثنایی با طعم تلخ، بافت چوبی و خواص درمانی جادویی می‌باشد که معمولاً به صورت کپسول، پودر و یا مکمل غذایی به فروش می‌رسد. از آنجا که قارچ گانودرما در اقلیم ایرانی و آسیایی به راحتی پرورش می‌یابد، افراد و کمپانی‌های مختلفی اقدام به تولید محصولات و مکمل‌های غذایی و آرایشی غنی شده با گانودرما کرده‌اند.

از عصاره گانودرما در سال‌های اخیر بسیار استفاده می‌شود، ولی برای دریافت بهترین و بیشترین خواص، لازم است تا قهوه‌های آماده گانودرما را تهیه کنید. این محصولات با درجه خلوصی استاندارد و مناسب با فرمولاسیونی غنی توسط مهندسان کشاورزی و صنایع غذایی کارکشته تولید می‌شوند. هرگونه جابه‌جایی غلظت و درصد در مواد به کار گرفته شده در تولید این محصولات می‌تواند باعث کاهش خواص محصولات نهایی شود. معمولاً محصولات قارچ گانودرما در دسته بندی‌های گوناگون از جمله قهوه و محصولات مراقبت از پوست و مو به فروش می‌رسند.

قهوه های گانودرما عبارت‌اند از:

ترکیبات قهوه‌های گانودرما

به طور کلی این ترکیبات از مواد اولیه متفاوتی تولید شده‌اند. برای مثال قهوه سوپریم حاوی پودر قهوه، قارچ گانودرما و جینسینگ و خرنوب می‌باشد. هات چاکلت گانودرما حاوی پودر قهوه و شکلات، پودر قارچ گانودرما پودر مالت و عصاره کوتوا است. قهوه لاته نیز شامل پودر قهوه عربیکا و روبوستا در کنار فیبر و قارچ گانودرما با طعم خامه‌ای و لذیذ در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد.

متقاضیان قهوه موکا دکتر بیز نیز باید بدانند که این قهوه حاوی پودر قهوه موکا با قارچ گانودرما و شیرین کننده‌های طبیعی است. امروزه علاوه بر قهوه‌های گانودرما، سایر محصولات نیز با این گیاه دارویی پرخاصیت و معجزه آسا، غنی می‌شوند. برای مثال از صابون گانودرما برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله درمان زگیل‌ تناسلی، درمان پسوریازیس، اگزما و پیسی استفاده می‌شود. شامپوهای گانودرما نیز خواص ضد التهابی و ضد شوره‌ای بسیار قوی دارند و برای موهای کراتینه شده نیز بسیار مناسب هستند. به طور کلی از پودر قارچ خشک شده یا قسمت‌های گوشتی گیاه برای تولید بسیاری از مواد خوراکی و یا مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود.

مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید!

این قارچ یکی از قوی‌ترین گیاهان دارویی است، بنابراین باید با دوز مناسب و دقیق مصرف شود. البته پیشنهاد نویسنده این است که از ترکیب غیرعلمی این پودر با نوشیدنی‌های مختلف خودداری کنید، تهیه کردن پودر و قارچ اصلی گانودرما کار بسیار سختی است و کلاهبرداران اینترنتی بسیاری اقدام به فروش انواع بی‌خاصیت این قارچ کرده‌اند.

انواع قارچ گانودرما
انواع قارچ گانودرما

عوارض مصرف قارچ گانودرما

با این حال هنوز تنها قارچ گانودرما زیر گونه لوسیدوم است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. استفاده از سایر قارچ‌ها به صورت خام و یا پودر شده می‌تواند باعث خون دماغ شدن یا خشک شدن بینی، مشکلات گوارشی، خارش پوست، سر گیجه، بروز خون در مدفوع و یا بثورات جلدی شود. از آنجا که تشخیص قارچ اصلی و تقلبی کار هرکسی نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا از مکمل‌های غذایی دکتر بیز استفاده کنید. این محصولات خواص درمانی بسیار زیادی دارند و تا حالا هیچ عارضه‌ای ناشی از مصرف این محصولات گزارش نشده است. فرمولاسیون این قهوه‌ها بسیار دقیق و حرفه‌ای طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر از عوارض قارچ گانودرما اینجا کلیک کنید.

هشدار: بیماری خاصی دارید بهتر است قبل از مصرف این مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید، زیرا مصرف گیاهان دارویی در کنار داروهای خاصی که برای برخی از بیماری‌ها تجویز می‌شود، می تواند باعث بروز سرگیجه و دل درد شود.

نکات مصرفی انواع قارچ گانودرما و محصولات آن

تنها در صورت مصرف صحیح و به کارگیری دوز مناسب می‌توانید خواص مربوط به انواع قارچ گانودرما را از محصولات دریافت کنید. استفاده بیش از حد از ترکیبات غنی شده با این گیاهان دارویی می‌تواند عوارض ناخوشایندی را برای شما ایجاد کند در صورت مصرف متعادل، شما می‌توانید علاوه بر افزایش انرژی و نشاط از سایر خواص سلامت محور و فراسودمند این نوشیدنی‌های خوش طعم و کم کالری نیز بهره ببرید.‌

ارزش غذایی قارچ گانودرما لوسیدوم

به طور کلی آخرین تحقیقات انجام شده در سراسر جهان دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیبات درون قارچ گانودرما می‌تواند به صورت کاملا موثر در تقویت قوای جسمی و سلامت روان افراد مختلف موثر واقع شود، زیرا این قارچ حاوی ۴۰۰ ماده مغذی مختلف است.

به طور کلی تمامی پلی ساکاریدها، آنتی اکسیدان‌ها، آدنوزین، پروتئین، آلکالوئید، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین‌های گروه ب و سایر ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی در این قارچ موجود هستند‌. تمامی فرآورده‌های غذایی موجود در گانودرما می‌توانند خواص مختلف این ریزمغذی‌ها را بدن شما برسانند.

بهترین روش مصرف انواع قارچ گانودرما

قارچ‌های گانودرما در ترکیبات متفاوتی به فروش می‌رسند ولی موثرترین راه برای درمان بیماری‌ها استفاده از قهوه‌های گانودرمای برند شناخته شده دکتر بیز می‌باشد، زیرا این برند با در بر داشتن کارشناسان کشاورزی بهترین نوع بذر قارچ گانودرما لوسیدوم را تهیه و به کمک این بذرها، قارچ‌های پر خاصیت را در بهترین زمان کشت و برداشت می‌کند تا خواص دارویی این قارچ‌ها در ماکزیمم حالت خود قرار داشته باشد.

فرمولاسیون تخصصی و کاملا پیشرفته قهوه‌های گانودرما دکتر بیز این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید بدون نگرانی و دغدغه بهترین فواید این مکمل‌ها را به بدن خود برسانید. با توجه به سلیقه و رژیم غذایی خود می‌توانید از قهوه گانودرما لاته، قهوه موکا، سوپریم یا هات چاکلت گانودرما کمک بگیرید.

جمع بندی

انواع مختلف قارچ گانودرما در سراسر جهان کشت می‌شود. تنها زیرگونه لوسیدوم می‌باشد که دارای خواص دارویی واقعی است و می‌تواند در بهبود بسیاری از مشکلات جسمی و سلامت روان به افراد کمک کند. از بین تمامی مکمل‌های ارائه شده در بازار محصولات پوست و مو و قهوه‌های گانودرما بیشترین طرفداران را دارند، زیرا بیشتر مصرف‌کنندگان تنها پس از مصرف این محصولات، نتیجه دلخواهشان را گرفته‌اند.

در میان تمامی تولید کننده‌های داخلی و خارجی شرکت دکتر بیز توانسته است تا با ارائه فرمولاسیونی، غنی،  ایمن و پیشرفته از قارچ گانودرما یک مکمل غذایی بسیار جذاب تولید کند. قهوه‌ گانودرما دکتر بیز برای تمامی سلیقه‌ها تولید شده‌اند و با راحت‌ترین روش به مصرف می‌رسند. برای خرید این محصولات می‌توانید همین حالا سفارش خرید خود را در فروشگاه بیزما ثبت کنید و این محصولات را با رقابتی‌ترین قیمت از طریق همین فروشگاه به همراه ضمانت اصالت برند و سلامت فیزیکی کالا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در هر کجای ایران که هستید، تحویل بگیرید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا