سلامت بدن

درمان آلزایمر با قهوه گانودرما؛ از پیشگیری تا تقویت حافظه

قارچ گانودرما و درمان الزایمر

حضور ۴ ماده استیل کولین استراز، پلی ساکارید، آنتی اکسیدان و فسفر در قارچ گانودرما باعث می‌شود تا این قارچ بتواند علاوه بر ترمیم و خودنوسازی سلول‌های عصبی در تقویت عملکرد هیپوکمپال مغز نیز تاثیرگذار باشد. در بسیاری از کشورهای جهان برای درمان آلزایمر از قهوه گانودرما استفاده می‌شود.

وجود این ترکیبات باعث شده است تا بسیاری از افراد، با پیروی از نوشته‌های طب سنتی چینی از گانودرما، برای درمان آلزایمر و تقویت حافظه استفاده کنند. این قارچ معمولاً در کشورهای چین و ژاپن کشت می‌شود و به صورت تجاری به فروش می‌رسد. در تحقیقات علمی که در آنها تمرکز اصلی بر روی کشف خواص دارویی گانودرما بوده‌ است، دانشمندان به نتایج جالبی رسیده‌اند. این پژوهشگران در سال ۲۰۱۹ توانستند که خواص مثبت و تاثیر قطعی گانودرما بر درمان آلزایمر را به اثبات برسانند.

گانودرما و بهبود حافظه

جالب است بدانید که قارچ گانودرما می‌تواند با جلوگیری از زوال عقل و علائم آلزایمر، احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را تا ۸۰ درصد در افراد بالای ۶۵ سال کاهش‌دهد. قارچ گانودرما با تقویت سیستم ایمنی، کاهش استرس و افسردگی، بهبود روند کلاژن سازی و تنظیم گردش خون در مغز؛ می‌تواند در پیش‌گیری‌ از آلزایمر تاثیر گذار باشد. مصرف منظم نوشیدنی‌های غنی شده با قارچ گانودرما می‌تواند به تقویت تمرکز و بهبود یادگیری و حافظه کمک کند.

خواص و نحوه اثر گانودرما در درمان آلزایمر

طبق آخرین تحقیقات انجام شده، تنها به کمک نورون سازی یا نورونژ می‌توان اختلالات مربوط به حافظه و آلزایمر را رفع کرد. قارچ گانودرما لوسیدوم که برای ارتقای سلامتی و بهبود علائم بسیاری از بیماری‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شود، می‌تواند در تکثیر سلول‌های عصبی و فعال کردن پیش سازهای عصب‌زایی به بدن کمک کند.

بیشتر بدانید

حضور مقادیر قابل توجهی از مواد مفید مثل تری‌ترپن، اسید گانودریک، پلی ساکارید، آنتی اکسیدان، فسفر، ویتامین‌های گروه ب، پروتئین و کلسیم باعث شده است تا این قارچ دربین افراد کشورهای شرقی بسیار پرطرفدار شود. جالب است بدانید که در طی تحقیقات انجام شده، نقض‌های شناختی یادگیری و حافظه، حتی در افرادی که به همراه ژن آلزایمر متولد شده‌اند نیز درمان شده است.

خود نوسازی سلول‌های عصبی، به کمک ترکیبات موثر و فعال موجود در قارچ گانودرما لوسیدوم می‌تواند به بهبود ترشح پروتئین کیناز و زنجیره‌های کیتینی نیز به بدن شما کمک کند. توجه کنید که حضور مقادیر مناسب استیل کولین استراز می‌تواند در خود فعال سازی زنجیره‌های پایینی قسمت‌های مختلف مغز شما تاثیر گذار باشد. در مطالعه دیگری که در سال‌های اخیر بر روی خواص دارویی گانودرما و درمان آلزایمر انجام شده است، محققان به این نتیجه رسیدند که ترکیبات موثر و فعال موجود در قارچ گانودرما می‌توانند به کاهش التهاب سلول‌های عصبی نوع PC12 کمک کنند.

در واقع پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما به بهبود اختلالات شناختی در بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کنند. حضور مقادیر قابل توجهی از استیل کولین استراز باعث می‌شود تا با مصرف ۶ الی ۱۲ ماهه محصولات غنی شده با این قارچ، افراد بتوانند در روند نورونوژ مغزی، تغییرات مهمی ایجاد کنند. در بسیاری از مطالعات، از نمونه‌های حیوانی نتایج کاملا مثبتی دریافت شده است.

بهترین روش مصرف گانودرما برای درمان آلزایمر

بیماران آلزایمری به خاطر تجربه تخریب تدریجی سلول‌های عصبی می‌توانند بار سنگینی را بر دوش جامعه بگذارند. بیماران آلزایمری به خاطر بروز اختلال در عملکرد و زندگی روزانه‌شان می‌توانند نزدیکان و اطرافیان خود را در دردسرهای بزرگی بیندازند. با مصرف درست و به اندازه نوشیدنی‌ها و مکمل‌های غنی شده با قارچ گانودرما، این افراد می‌توانند به حفظ و تقویت عملکرد‌های مغز، از جمله شناخت و تنظیم حالت حافظه کمک کنند. پیشنهاد می‌کنیم تا به جای خرید پودر قارچ گانودرما و یا ترکیب خودسرانه قارچ و پودر گانودرما، محصولات استاندارد را از برندهای معتبر خریداری کنید.

توجه کنید که تنها محصولات غنی شده با قارچ گانودرما لوسیدوم هستند که می‌توانند به عنوان یک مکمل درمانی به کار گرفته شود. جالب است بدانید که این قارچ دارویی و خوراکی، در بیشتر کشورهای شرقی یافت می‌شود. معمولاً بسیاری از افراد در این جوامع، برای افزایش طول عمر و ارتقای سلامتی، از نوشیدنی‌های حاوی گانودرما به صورت روزانه استفاده می‌کنند.

گانودرما و درمان الزایمر
گانودرما و درمان الزایمر

خرید قهوه گانودرما برای درمان آلزایمر

تنها برخی از شرکت‌های بزرگ هستند که به همراه مجوز رسمی و در آزمایشگاه‌های پیشرفته اقدام به تولید محصولات غنی شده با گانودرما می‌کنند. مجموعه دکتر بیز یکی از همین شرکت‌هاست که توانسته است تا به کمک تیمی کاربلد از کارشناسان صنایع غذایی و پزشکان تغذیه، به فرمولاسیونی غنی دست پیدا کند. قهوه‌های ارائه شده در این شرکت، همگی با بهترین نوع قارچ گانودرما لوسیدوم ترکیب شده‌اند. در واقع دکتر بیز از بهترین بذرها برای پرورش قارچ گانودرما استفاده کرده است. شما هم می‌توانید از قهوه گانودرما سوپریم، لاته، موکا و هات چاکلت گانودرما برای درمان اختلالات حافظه و آلزایمر استفاده کنید.

برای خرید قهوه گانودرما دکتر بیز می‌توانید سفارش خرید خود را در فروشگاه بیزما ثبت کنید و این محصولات را با رقابتی‌ترین قیمت‌ها، در هر کجای ایران که هستید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره تخصصی و کاملا رایگان این مجموعه، با همکاران ما در قسمت پشتیبانی در ارتباط باشید یا با شماره‌های داخل سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

[saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا قارچ گانودرما در پیشگیری و درمان آلزایمر تاثیر گذار است؟” answer-0=”بله قارچ گانودرما لوسیدوم می‌تواند با بهبود عملکرد حافظه و تقویت خون‌رسانی به مغز، احتمال زوال عقل و آلزایمر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. قهوه گانودرما به خاطر در بر داشتن مقادیر زیادی از استیل کولین استراز، پلی ساکارید، آنتی اکسیدان و پیش سازهای عصبی مغذی، به خودنوسازی سلول‌های خاکستری مغز کمک می‌کند. به جرئت می‌توان گفت که بسیاری از اختلالات شناختی مغز، به کمک قهوه‌های گانودرما درمان می‌شوند.” image-0=”” count=”1″ html=”true”] [saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h3″ question-0=”کدام طعم از قهوه های گانودرما در آلزایمر تاثیرگذار است؟” answer-0=”قهوه گانودرما سوپریم به خاطر داشتن مقادیر نسبتاً زیادی از جنسینگ و خرنوب می‌تواند به بهبود رشد فیبروم بلاست‌ها کمک کند. هات چاکلت گانودرما هم نیز به خاطر داشتن مقادیر مناسبی از کاکائو می‌تواند در خودنوسازی و عصب‌زایی هیپوکمپال در قسمت‌های مختلف مغز تاثیر گذار باشد. البته قهوه موکا و لاته گانودرما نیز می‌توانند خواص مشابهی را به بدن برسانند ولی طول دوره مصرف این محصولات با یک‌دیگر متفاوت است.” image-0=”” count=”1″ html=”true”]

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا