رژیم و تغذیه

لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی با ۲۲ ترفند خانگی!

لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی

بررسی دقیق راهکارهای تهاجمی و غیرتهاجمی برای کاهش وزن💡 لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی 💣! راهکارهای کاهش وزن به طور طبیعی+کاهش وزن سریع در یک ماه

آنچه در ادامه خواهید خواند:

به چه کسی چاق گفته می‌شود؟

برخی از افراد تنها ۴ الی ۵ کیلو گرم با وزن سالم و تناسب اندام فاصله دارند و خود را چاق تلقی می‌کنند. این افراد معمولاً با جستجو کردن عباراتی مثل برنامه رژیم غذایی کاهش وزن نی نی سایت یا عبارت این‌چنینی قصد دارند تا در کمتر از یک هفته به تناسب اندام و بدنی با فرم ساعت شنی برسند، در صورتی که نمی‌دانند راه‌های آسان کاهش وزن در اغلب موارد جزء راهکارهای تهاجمی محسوب هستند، البته این راهکارها عوارض بسیار زیادی دارند. همراه ما باشید تا با راهکارهای لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی در خانه و سریع ترین راه های لاغری اصولی آشنا شوید.

چه زمانی باید از اضافه وزن بترسیم؟

اضافه وزن و چاقی، از مشکلاتی هستند که متخصصان رژیم درمانگر و معمولا آن‌ را مادر بیماری‌ها می‌نامند. در صورتی که شاخص توده بدنی شما بالاتر از ۲۵ باشد، بدون شک شما جزو افراد چاق شناخته می‌شوید.

نحوه محاسبه  (Body Mass Index) : از تقسیم وزن افراد (برحسب کیلوگرم) بر مجذور قد ( مقدار قد ضربدر قد بر حسب متر) شاخصی با نام BMI بدست می‌اید.

عدم پیروی از سبک زندگی سالم وداشتن لایف استایل کم تحرک تنها دلایلی نیستند که می‌توانند باعث بروز اضافه وزن شوند. گاهی اوقات بیماری‌های متابولیکی و اختلال در عملکرد غده تیروئید نیز ممکن است منجر به چاقی شود. اگر بیماری زمینه‌ای ندارید و کالری دریافتی اضافه شما به خاطر سوخت و ساز پایین، از بین نمی‌رود، می‌توانید از روش‌های تهاجمی، نیمه  تهاجمی و غیرتهاجمی برای کاهش وزن خود کمک بگیرید.

چرا چاقی مادر بیماری ها شناخته می‌شود؟

داشتن اندامی متناسب و بدنی سالم می‌تواند به صورت مستقیم در اعتماد به نفس و داشتن روحیه‌ای شاد تاثیرگذار باشد. گاها افراد چاق در انتخاب پوشش لباس و سایر موارد پیش افتاده هم دچار مشکل می‌شوند.

عوارض و بیماری‌های ناشی از چاقی و اضافه وزن

  • مرگ زودرس
  • فشار خون بالا
  • خطر بروز افسردگی حاد
  • ابتلا به دیابت نوع ۲ و وابسته به انسولین
  • مشکلات اجتماعی و سایکولوژیک (روانی)
  • آرتروز و افزایش فشار روی مفاصل زانو و لگن
  • انقباض بیش از حد عروق در سیستم گردش خون
  • تصلب شرایین و تجمع ذرات چربی در دیواره قلب
  • افزایش ریسک ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ و کولورکتال
  • خطر احتمال بروز سندروم اندومتریوم و سرطان لایه داخلی رحم
  • احساس ضعیف بودن و نداشتن اراده کافی در مقایسه با سایر افراد
  • تشدید احتمال ابتلا به بیماری‌ها جسمی به خاطر ضعف سیستم ایمنی بدن
راهکارهای کاهش وزن و لاغری اصولی
راهکارهای کاهش وزن و لاغری اصولی

روش های تهاجمی لاغری چگونه عمل می‌کنند؟

امروزه روش‌های بسیار زیادی برای لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی وجود دارد که برداشت چربی‌های اضافی به صورت تهاجمی یکی از آنهاست.

لیپوساکشن

در این روش به وسیله تزریق مایعات در محل مورد نظر، مخلوطی از چربی توسط دستگاه مکنده (ساکشن) از طریق سوزن خارج می‌شود. انجام این روش تهاجمی نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد و در بسیاری از موارد، پزشکان توانایی انجام درست آن را ندارند، چرا که بافت چربی را تخریب کرده و باعث برهم خوردن تعادل و هماهنگی سطح چربی در بدن می‌شوند.

اولتراسونیک و لیزر

در این روش‌ها، احتیاط و دقت بسیار زیادی لازم است، چرا که با ایجاد حرارت اضافی ممکن است بافت چربی مفید و ضروری تخریب شود. تکنولوژی‌های جدید معمولاً به خاطر تغییر استانداردهای زیبایی به وجود می‌آیند. استفاده از این امواج به خاطر داشتن انرژی بالا می‌تواند باعث تحریک جهش و تولید سلول‌های سرطانی با dna متفاوت در برخی از سلول‌های بافتی شود. بهتر است به جای استفاده از روش‌های تهاجمی، راه‌های منطقی کاهش وزن و تناسب اندام را انتخاب کنید تا سلامتی شما تحت تاثیر قرار نگیرد.

اینفراسونیک

در این روش میله مخصوصی توسط هوای فشرده در بافت چربی می‌چرخد و با سوراخ کردن شکم، تخریب بافت چربی و بیرون کشیدن آن لاغری حاصل می‌شود. در نظر داشته باشید که تخریب بافت چربی در این روش در مقایسه با راهکارهای قبلی بیشتر است و انجام آن نیاز به ظرافت و دقت بیشتری دارد. فراموش نکنید که خروج ناگهانی این حجم از چربی می‌تواند باعث آسیب دیدن سیستم لنفاوی و قدرت سم زدایی کبد شود.

جراحی بای پس معده

در این روش معده به دو قسمت تقسیم می‌شود و قسمت فوقانی معده به قسمت پایین روده کوچک متصل شده تا قسمتی از غذا، دستگاه گوارش را دور بزند. در این شرایط بدن کالری کمتری جذب می‌کند، ولی احتمال بروز سرطان و آسیب بافتی در معده وجود دارد.

گاسترکتومی آستینی

در روش گاسترومی ، جراح ۷۵ درصد از طول معده را برش می‌دهد. کم شدن ناگهانی چین‌های معده بسیار خطرناک است. بسیاری از داوطلبان این عمل چیزی در حدود ۱۸ تا ۱۲ ماه پس از دوره نقاهت با رویش سلول‌های سرطانی و جهش درون سلولی مواجه می‌شوند، چرا که آسیب بافتی شدید به چین‌های معده باعث تحریک رادیکال‌های آزاد و تولید سلول‌های زایا شده است.

گذاشتن باند معده قابل تنظیم

در این مدل از جراحی، پزشکان با ایجاد یک باند معده را به دو بخش تقسیم می‌کنند. کیسه بالایی کوچک‌تر و قسمت پایینی بزرگتر است. در این شرایط افراد احساس سیری و کم اشتهایی کرده و تنها یک فنجان غذا می‌خورند. تمام ترکیبات مصرفی در غذاها باید نرم و جویده شده باشند. توجه کنید که این روش در بسیاری از کشورهای جهان منسوخ شده است و کاهش وزن بسیار کمتری را برای داوطلب عمل ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که در این شرایط معده به خاطر فشتر، دچار تحلیل شده است احتمال بروز آسیب‌های بافتی مثل زخم و رفلاکس وجود دارد.

راهکارهای کاهش وزن سریع
راهکارهای کاهش وزن سریع

عوارض لیپوماتیک و جراحی معده

ماندگاری کوتاه، تعداد جلسات و اثرگذاری کمتر، تنها برخی از پیش افتاده ‌ترین نکات منفی انجام لیپوساکشن و سایر روش‌های تهاجمی است.

  • سوختگی بافت‌های زیر پوستی
  • ایجاد لخته خون در ریه در حین بیهوشی
  • کبودی ماندگار و مشکلات مربوط به بیحسی و بی‌هوشی
  • ظاهر برآمده و ناصاف پوست و احساس گلوله شدن چربی
  • آسیب دیدن سیستم عصبی و اعصاب مجاور ناحیه تحت لیپوساکشن
  • احتمال بالای عفونت (نیازمند مصرف آنتی بیوتیک در طولانی مدت)
  • امکان بروز گوشت اضافی در محل برش و زخم( به صورت بزرگ و قابل دید)
  • ایجاد التهاب و ورم در محل تحت جراحی به خاطر آلرژی به داروهای بیهوشی
  • تغییر ناحیه رنگ پوست و ایجاد ناهمواری‌های سلولیت مانند پس از لیپوساکشن
  • حالت افتادگی و شلی پوست در محل عمل شده و بی حسی طولانی مدت و گاها دائمی
  • نیازمند استفاده دائمی از گن کششی تا دو سال (برای حذف پوست افتاده و بافت اضافی)
  • عدم تقارن در قسمت‌های مختلف بدن به خاطر دقت و مهارت پایین جراح و نیاز به عمل ترمیمی

از دیگر عوارض روش‌های تهاجمی می‌توان به احساس درد، بی‌حسی و حضور خونابه در هفته‌های اول اشاره کرد. بیشترِ عوارض و خطراتی که ذکر شد در طولانی مدت ازبین می‌روند ولی تا مدت‌ها باعث آزردگی بیمار می‌شوند.
با انجام اعمال تهاجمی بر روی معده، مواد غذایی مانند گذشته جذب نخواهند شد و بدن مقدار کافی از مواد مغذی را دریافت نخواهد کرد. از دست دادن آهن و کلسیم می‌تواند موجب پوکی استخوان و کم خونی شود؛ بنابراین افراد تخت درمان باید تا آخر عمر مراقب رژیم غذایی خود باشند و از مکمل‌ها به صورت مداوم استفاده کنند.
حالت تهوع، نفخ، درد، تعریق، ضعف و اسهال از دیگر عوارض همیشگی در جراحی معده هستند. در واقع بدن این افراد، زمانی برای هضم کامل غذاهای شیرین یا پر کربوهیدرات را ندارد و آن‌ها را خیلی سریع‌تر از حالت عادی از معده به روده منتقل می‌کند؛ همین عمل می‌تواند باعث ایجاد حالات ذکر شده شود.

روش‌های نیمه تهاجمی برای لاغری شکم و پهلو

اگر توان مالی یا جسارت لازم برای انجام عمل‌های تهاجمی را ندارید، به شما تبریک می‌گوییم چرا که انجام این اعمال پر عوارض، هیچ استدلال منطقی ندارد ودر اغلب موارد، جنبه تبلیغاتی آن‌هاست که باعث محبوبیت روش‌های تهاجمی شده است. در کنار روش‌های تهاجمی، روش‌های نیمه تهاجمی هم در برخی از کلینیک‌ها انجام می‌شود.
تکنولوژی‌های زیر معمولا برای لاغری موضعی و لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی به کار گرفته می‌شوند.

کویتیشن آر اف

در روش آر اف، امواج التراسونیک یا همان سونوگرافی در دوره‌های ۱۰ تا ۲۰ جلسه‌ای به بدن تابانده می‌شوند. برای لاغری موضعی از این امواج به صورت‌های مختلف کمک گرفته می‌شود.

کرایولیپولیز

نام دیگر روش کرایولیپولیز، کرونوس است که بر پایه فریز کردن و منجمد شدن بافت چربی در دمای پایین شکل می‌گیرد. تعداد جلسات کمتر کرایولیپولیز از مهم‌ترین مزیت‌‌های آن در مقایسه با RF هستند. البته دفع چربی در این روش زمان بیشتری طول می‌کشد و طول هر جلسه درمانی در مقایسه با کویتیشن بیشتر است.

هایفوی مخصوص لاغری

هایفونیز مانند روش کویتیشن با امواج التراسونیک باعث لاغری موضعی و لیپولیز می‌شود، ولی در روش هایفو این امواج کانونی شده و می‌توانند تا عمق بیشتری نفوذ کنند.

معایب روش‌های لاغری نیمه تهاجمی
  • عدم دریافت نتیجه کافی در مدت زمان کوتاه
  • افتادگی پوست و پرتقالی شدن پوست در نواحی شکم یا ران
  • طولانی بودن طول دوره درمان و صرف هزینه‌های نسبتاً بالا بدون تضمین کاهش وزن
  • تحریک دیواره سلول‌ها و بافت چربی برای تکثیر مجدد چربی به خاطر داشتن امواج اولتراسونیک
  • رها شدن مواد سمی موجود در کبد و سیستم لنفاوی به سمت خون و بروز عوارض کوتاه مدتی مثل اسهال، حالت تهوع، استفراغ و آلرژی

لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی

روش های غیر تهاجمی و راهکار های لاغر ماندن

اگر از روش‌های تهاجمی لاغری نا امید شده‌اید ولی همچنان به دنبال راهکاری برای لاغر شدن هستید، بهتر است به راهکارهای لاغری بدون عمل نگاهی بیندازید تا دید کلی شما در رابطه با مراحل کاهش وزن تغییر کند.
به جرات می‌توان گفت که هیچ راه ساده‌ای برای کاهش وزن و لاغر شدنِ یک شبه وجود ندارد. راهکارهایی که در ادامه ارائه شده‌اند، باید به همراه ورزش سبک و تحرک بدنی (مثل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا بدنسازی) همراه شوند تا شما بتوانید شاهد کاهش وزن اصولی و دائمی باشید. در نظر داشته باشید که کنترل کالری دریافتی توسط وعده‌های غذایی نیز می‌تواند به صورت مستقیم در طولانی یا کوتاه شدن مسیر کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو در یکماه تاثیر گذار باشد.

مصرف ترکیبات چربی سوز و لاغر کننده

با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز، بدن شما می‌تواند چربی‌های انباشته شده در قسمت‌های متفاوت از جمله ران‌ها، بازوها، شکم و پهلو را تجزیه و از آن‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند. در شرایطی که شما تحت رژیم کنترل شده(با کالری منطقی) حرکات بدنی سبک و منظم داشته باشید، می‌توانید در کمتر از یک ماه، چیزی در حدود ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن کم کنید.

مصرف درست دمنوش چربی سوز و لاغری با دوز کنترل شده می‌تواند علاوه بر افزایش متابولیسم در کاهش اشتهای کاذب و میل به مصرف شیرینی‌جات نیز تاثیرگذار باشد.
افزایش انرژی ناشی از مصرف نوشیدنی‌های انرژی زا خانگی می‌تواند در طولانی‌تر شدن ورزش و میل به انجام حرکات پیشرفته‌تر تاثیر گذار باشد.
علاوه بر چای و دمنوش‌های چربی سوز، ترکیبات خوراکی دیگری مثل کافئین نیز می‌توانند تاثیرات مشابهی را بر روی سبک زندگی شما داشته باشند. با مصرف منظم دوزهای کنترل شده کافئین شما انرژی لازم برای ورزش را دارید.

اگر قهوه شما با ترکیباتی مثل جینسینگ و قارچ گانودرما ترکیب شده باشد، طول مسیر کاهش وزن برای شما کوتاه تر خواهد شد. گانودرما یک قارچ پرخاصیت و چربی‌سوز است که می‌تواند به صورت مستقیم در کاهش چربی‌های انباشته شده و کنترل حجم چربی‌های جدید الورود به بدن تاثیر گذار باشد‌. جینسینگ با افزایش متابولیسم و انرژی شما در طول روز می‌تواند سرعت تجزیه مقادیر چربی‌های قدیمی را در سلول‌های پوستی افزایش دهد.
فرمولاسیون جذاب و منحصر به فرد قهوه گانودرما دکتر بیز با در برداشتن ترکیبات مفید چربی سوز شما را تا رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل همراهی می‌کند. برای آشنایی با خواص جینسینگ در قهوه گانودرما بر روی عبارات رنگی کلیک کنید.

خواص جینسینگ در قهوه گانودرما
خواص جینسینگ در قهوه گانودرما

9 راهکار علمی کاهش وزن سریع

گاهی اوقات کاهش وزن بدون ورزش و رژیم محال به نظر می‌رسد ولی شما با ایجاد چند تغییر کوچک در عادات صبحگاهی‌تان می‌توانید راحت‌تر وزن کم کنید. با اضافه کردن این عادات صبحگاهی می‌توانید بدون رژیم و ورزش سخت، کاهش وزن ثابت و اصولی را تجربه کنید.

1. افزایش پروتئین به رژیم غذایی صبحگاهی
میل کردن صبحانه با درصد بالای پروتئین باعث می‌شود تا شما دیرتر احساس گرسنگی کنید. با کاهش مقادیر هورمون گرسنگی در بدن، مغز اشتها را کنترل می‌کند. در این شرایط شما می‌توانید روز خوبی را شروع کنید و بدون نگرانی از ریزه خواری و گرسنگیِ زود هنگام، به کارهای شخصی‌تان بپردازید.

2. ماست یونانی/ دانه چیا/ تخم مرغ/ پنیر روستایی/ آجیل
این مثال‌ها صبحانه‌های پر پروتئین و بسیار خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید به رژیمتان اضافه کنید.

3. نوشیدن آب بیشتر
اگر بلافاصله پس از بیدار شدن دو لیوان آب ولرم بنوشید، اشتهای شما تا پایان روز کنترل خواهد شد. نوشیدن آب با معده خالی می‌تواند متابولیسم را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و جذب کالری‌هایی که در ساعات اولیه روز به بدن وارد می‌شوند را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.

4. وزن کشی در ساعات اولیه روز
اگر در صبح خودتان را وزن کنید، انگیزه بیشتری برای کنترل ریزه خواری و دریافت کالری از غذاهای چرب و شیرین خواهید داشت. وزن کردن روزانه می‌تواند در ایجاد عادات و رفتارهای سالم تاثیر گذار باشد.

5. تمرینات ذهن آگاهی
شما با تسلط بر احساساتتان می‌توانید از پرخوری عصبی جلوگیری کنید. با تمرکز بر روی زمان حال و آگاهی از احساساتتان می‌توانید عادات غذایی مرتبط با چاق شدن را کنار بگذارید و راحتتر وزن کم کنید.

6. تهیه کردن غذای خانگی برای ناهار
با تهیه کردن غذا در خانه یا خرید سبزیجات و میوه‌های آماده شما می‌دانید که دقیقاً چقدر کالری از هر وعده غذایی دریافت می‌کنید. افرادی که پنج بار در هفته غذاهای خانگی و دست ساز درست می‌کنند، در مقایسه با کسانی که سه بار یا کمتر غذای خانگی دریافت می‌کنند ۲۸ درصد کمتر، دچار اضافه وزن می‌شوند. با این توصیفات به این نتیجه می‌رسیم که داشتن برنامه ریزی غذایی و میل کردن غذاهای خانگی می‌تواند کیفیت و تعداد کالری‌های دریافتی را بهبود ببخشد و در عین حال ریسک چاقی را کاهش دهد.

7. زودتر خوابیدن و زودتر بیدار شدن
افرادی که کمبود خواب دارند، اغلب اشتهای کنترل ناپذیری را در طول روز تجربه می‌کنند. در واقع کمبود خواب و خستگی می‌تواند به صورت مستقیم در افزایش میل به مصرف شیرینی و افزایش کالری دریافتی تاثیر گذار باشد. شما می‌توانید از دمنوش لاغری و چربی سوز با خواص آرامبخش کمک بگیرید تا ریتم خواب شبانه‌تان تنظیم شود.

8. تغییر در شیوه تردد درون شهری
اگر خانه دار هستید یا به سرکار می‌روید، بهتر است برای انجام خریدهای خانه یا رسیدن به محل کار، حداقل نیم ساعت پیاده روی کنید. حتی اگر محل کار شما خارج از شهر است، بهتر است قسمت‌هایی کامکان دارد را با ماشین خود یا وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنید و مقداری از راه را پیاده روی کنید. استفاده از دوچرخه یا پیاده روی کردن می‌تواند در کاهش درصد چربی بدن و متعادل شدن شاخص توده بدنی تاثیر گذار باشد.

9. با شکم پر به خرید رفتن
کسانی که با شکم گرسنه و خالی به خرید می‌روند، اغلب غذاهای چرب، اسنک‌های آماده پر کالری را با اشتهای شدید و میل به مصرف به داخل سبد خرید خود می‌اندازند.

آیا می‌توان بدون ورزش و رژیم لاغر شد؟

بهتر است از جستجو کردن عباراتی مثل لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی و رژیم غذایی برای کاهش وزن یک هفته ای صرف نظر کنید. چرا که هیچ رژیم اصولی و تایید شده‌ای نمی‌تواند در یک هفته شما را لاغر کند. در واقع کم کردن ۸ کیلویی وزن در یک هفته نشان دهنده عضله سوزی و از دست رفتن آب بدنتان است. تلاش کنید تا با عادت سازی و لایف استایل سالم، بدون تحمل ریسک کاهش وزن سریع و خطرناک، به صورت اصولی به تناسب اندام برسید.

رژیم غذایی دکتر کرمانی در یک ماه

دکتر کرمانی یک رژیم درمانگر بسیار محبوب و مشهور است که توانسته است با رژیم‌های غذایی اصولی که ارائه می‌دهد، بسیاری از افراد چاق را درمان کند. در نظر داشته باشید که چاقی یک شبه به وجود نیامده و در طی یک شب نیز از بین نخواهد رفت. حد استاندارد و مجاز کاهش وزن در هر ماه، تنها ۴ کیلوگرم است. اگر کاهش وزن شما بیشتر از این مقدار باشد، بدن شما با عضله سوزی و دهیدراتگی بیش از حد مواجه شده است.
فراموش نکنید که رژیم‌های غیر اصولی که همراه با قرص‌های لاغری و دمنوش‌های سم زدا ارائه می‌شوند، بی‌تاثیر هستند و نمی‌توانند هیچ تفاوتی در عدد روی ترازو ایجاد کنند. بهتر است یک هدف گذاری منطقی داشته باشید و اندازه‌های جسمانی خود را بگیرید (دور بازو، شکم و ران)

توصیه‌های دکتر کرمانی برای کاهش اصولی وزن

سعی کنید‌ تغییرات خود را در یک دفتر ثبت کنید و با محاسبه میزان کالری دریافتی و کنترل آن، همراه یک قدم به تناسب اندام نزدیک‌تر شوید. در نظر داشته باشید که یک رژیم غذایی خاص برای کاهش وزن نمی‌تواند برای تمامی افراد یکسان باشد. ولی به طور کلی افرادی که اضافه وزن دارند، باید با در نظر گرفتن بیماری‌های زمینه‌ای، داروهای مصرفی و حجم پروتئین، میوه و سبزیجات داخل رژیم‌شان، تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنند.

استفاده از سبوس برنج قهوه ای لایه دوم  تصفیه‌ شده می‌تواند به بهره‌وری بیشتر سیستم گوارش کمک کند. با کنترل ریزه خواری و کنار گذاشتن خوراکی‌های ناسالم (مثل چیپس، پفک، آبنبات، تنقلات و غذاهای قندی و نوشیدنی‌های خامه‌دار) می‌توانید در هر ماه چیزی در حدود ۴ کیلوگرم وزن کم کنید.

در طول روز، ورزش‌های هوازی انجام بدهید. سعی کنید چند روز از هفته را به تمرینات قدرتی اختصاص دهید تا خطر پوکی استخوان و احتمال دهیدراته شدن بدن را نیز به صفر برسانید. پیشنهاد می‌کنیم که پس از ورزش، پرخوری نکنید و سعی کنید که در تحرک بیشتری داشته باشید.

هر روز اهدافتان را بخوانید و سعی کنید تا با تنظیم سطح پروتئین و کربوهیدرات در بشقابتان، به یک کالری دریافتی متعادل برسید. در نهایت فراموش نکنید که هدف اصلی از لاغری، سلامت روح و جسم است. با مشاهده عکس‌های اینفلوئنسرها دچار عذاب وجدان نشوید و با جستجو کردن عباراتی مثل کاهش وزن یک روزه یا رژیم غذایی لاغری در یک هفته، تیشه به ریشه سلامتیتان نزنید.

راهکارهای کاهش وزن و لاغری اصولی
راهکارهای کاهش وزن و لاغری اصولی

ویژگی های بهترین رژیم غذایی کاهش وزن سریع

بهترین رژیم‌های غذایی، باید بتوانند در بلند مدت، علاوه بر اصلاح عادات غذایی شما، در افزایش انرژی و ذخیره عضله بدنتان تاثیر گذار باشند‌. پیروی کردن از رژیم‌های غذایی یک هفته‌ای یا یک ماهه را کنار بگذارید و به صورت کلی لایف استایل خود را تغییر دهید، چراکه بازگشت وزن پس از کاهش وزن با رژیم های چند روزه و چند هفته‌ای  امری قابل پیش بینی است. سعی کنید زمان و انرژی خود را برای پیدا کردن یک راه حل دائمی برای کنترل کالری ورودی به بدنتان صرف کنید. شما با یک رژیم غذایی استاندارد و سبک زندگی سالم می‌توانید نیازهای غذایی بدن انسان را تامین کنید و در عین حال از تناسب اندام و اعتماد به نفسی که به دست آورده‌اید، لذت ببرید.

سایر روش های لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی

برای کاهش کالری و لاغری سریع می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید
✅ صرف غذا تنها در وعده‌های اصلی و حذف میان وعده‌های پرکالری و دسرهای چرب
✅ افزایش حجم سبزیجات و میوه در بشقاب غذایی برای متعادل شدن کالری دریافتی در وعده‌های غذایی اصلی
✅ افزایش حجم پروتئین‌های حیوانی با کیفیت و مصرف لبنیات کم چرب
✅ غفلت نکردن از نوشیدنی‌های پرکالری مثل آبمیوه ‌ها و نوشابه‌های صنعتی
✅ کنترل کردن مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف غلات کامل مانند سبوس چند غله دکتر بیز
✅ نوشیدن آب قبل از غذا به منظور افزایش متابولیسم و کاهش اشتهای کاذب و ایجاد احساس سیری
✅ صرف زمان برای تهیه صبحانه پر پروتئین به منظور سیری بیشتر در طول روز
✅ کاهش مصرف نمک و غذاهای فرآوری شده برای کنترل اشتها و بهره‌وری سیستم گوارش در طول فرایند هضم و جذب
✅ افزایش مصرف کافئین و قهوه برای لاغری و چربی سوزی در رژیم غذایی بدنسازی
✅ استفاده از مکمل‌های پروبیوتیک به منظور تقویت باکتری‌های مفیدِ موجود در سیستم گوارشی انسان
✅ جویدن بیشتر غذا و لقمه با کاهش سرعت غذا خوردن برای کنترل اشتها و کالری دریافتی
✅ افزایش زمان استراحت و کیفیت خواب برای کاهش استرس و ترشح هورمون کورتیزول
✅ انجام ورزش‌های هوازی
✅ تغییر شیوه جابه‌جایی در سطح شهر (مثلا پیاده روی به منظور تحرک بیشتر)

✅ تعیین هدف اصلی از کاهش وزن(سلامت جسم و روح)
✅ داشتن انتظارات واقع بینانه در مدت زمان منطقی
✅ انتخاب سبک زندگی متناسب با رژیم غذایی
✅ آشنایی با روش‌های کنترل استرس و اضطراب
✅ پیدا کردن یک الگو برای افزایش تحرک در طول روز

✅ درخواست پشتیبانی روحی از اعضای خانواده یا دوستان

✅ جشن گرفتن موفقیت‌های کوچیک با وعده‌های آزاد (cheat meal)
✅ متعهد بودن به تصمیم کاهش وزن و حرف زدن در رابطه با نکات مثبت آن با دوستان

نتیجه گیری در رابطه لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی

کاهش وزن و لاغری سریع، معمولاً باعث آب شدن عضله‌ها و دهیدراته شدن بدنتان خواهد شد. بهتر است شرایط جسمی خود را در نظر بگیرید و با یک رژیم درمانگر در رابطه با رژیم غذایی برای کاهش وزن اصولی کمک بگیرید. فراموش نکنید که هدف اصلی از کاهش وزن باید تناسب اندام و سلامتی باشد. شما با کم کردن وزن می‌توانید به درمان کبد چرب و پیش‌گیری از سرطان بیندیشید.

پس صرفاً به خاطر دلایل زیبایی و روانشناختی، اقدام به کاهش وزن سریع و ناسالم نکنید. کاهش وزن سریع (بیشتر از ۴ کیلوگرم در ماه) می‌تواند برای شما خطرناک باشد. این نکته را هم در ذهن خود داشته باشید که چربی سوزی موضعی تنها با روش‌های تهاجمی و پر عارضه امکان پذیر است. پس در دام تبلیغات و کلاهبرداری‌هایی که با عنوان لاغری بدون ورزش و رژیم غذایی هستند، نیفتد چرا که راهکارهای اصلی و اصولی کاهش وزن، همواره با عادات سالمی مثل کالری شماری و افزایش تحرک به همراه‌ هستند.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا