سلامت بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن با گانودرما

تقویت سیستم ایمنی بدن

هیچ یک از خوراکی‌ها و مواد غذایی نمی‌توانند از بیماری‌های مختلف پیشگیری کنند، ولی شما با گنجاندن قارچ گانودرما در برنامه غذایی خود می‌توانید سیستم ایمنی سالم و قوی داشته باشید. سیستم ایمنی بدن ما شبکه پیچیده‌ای از فرآیندهای بیولوژیک و ساختارهای متفاوت است که کاهش سطح عملکرد آن می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد. در ادامه به تقویت سیستم ایمنی بدن با گانودرما خواهیم پرداخت.

طبق مطالعات جهانی به کمک تغذیه درست می‌توان تا حد زیادی عملکرد این سیستم مهم را در بدن تقویت کرد. اگرچه ممکن است شما نتوانید از بروز همه بیماری‌ها پیشگیری کنید ولی با تقویت سیستم ایمنی بدنتان، می‌توانید از اندام‌های مختلف خودتان در برابر بیماری‌های متفاوت محافظت کنید. با تمرکز بر روی مصرف غذاهای مقوی و پیروی از سبک زندگی سالم راندمان کاری سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش پیدا می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با گانودرما

برای تقویت سیستم ایمنی بدن با گانودرما لازم است تا علاوه بر نوشیدن این قهوه‌ ها خواب کافی، برنامه غذایی متعادل و زندگی بدون استرسی داشته باشید تا بدن شما بتواند ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های موجود در قارچ گانودرما که به بهبود سلامت سیستم ایمنی کمک می‌کنند، را جذب کند. مصرف منظم قهوه گانودرما به شما کمک می‌کند تا از میزان رشد و سرایت باکتری‌های مختلف در بدنتان بکاهید. اگر شما استرس داشته باشید، سیستم عصبی مرکزی شما مضطرب خواهد بود. در این شرایط هورمون‌های کورتیزول و آدرنالین باعث بالا بردن فشار خون و ضربان قلب می‌شنوند و باعث می‌شوند تا سیستم ایمنی شما ضعیف‌تر عمل کند. در ادامه متن اصلی و ترجمه یکی معتبرترین مقالات مربوط به اثر قارچ گانودرما در تقویت سیستم ایمنی بدن را ارائه داده‌ایم.

تقویت سیستم ایمنی بدن

نحوه عملکرد قارچ گانودرما در تقویت سیستم ایمنی بدن

قارچ گانودرما یک گیاه دارویی و مکان دارویی است که به صورت خشک شده، پودر کپسول، عصاره مایع و در ترکیب با قهوه در بازار یافت می‌شود، سالیان سال است که از قارچ گانودرما را به عنوان گیاه جاودانگی می‌شناسند. این قارچ حاوی ترکیبات موثری مثل پلی ساکارید، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و تری ترپنوئید است. حضور همین ترکیبات می‌تواند در بهبود سیستم ایمنی بدن به شما کمک کند. در حالت کلی قارچ گانودرما با تأثیر بر چرخه لگاریتمی، رشد سلول‌های ایمنی و گلبول‌های سفید و تنظیم متابولیسم و مکانیسم‌های مطرح و مهم در بدن شما، در بهبود سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارد.

فعال سازی و تنظیم سیستم ایمنی بدن با توجه به شرایط محیطی

قارچ گانودرما به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا سلول‌های غیر عادی را با توجه به آنتی ژن‌های سطحی سلول شناسایی کند و قبل از تشکیل و تولید مثل این سلول‌ها، آنها را از بین ببرد. حضور پلی ساکاریدهای منحصر به فرد و الیگوساکاریدهای خاص در این گیاه دارویی به تقویت سلول‌های ایمنی موجود در طحال و تیموس کمک می‌کند. مطالعات انجام شده روی حیواناتی مثل موش نشان می‌دهد که قارچ گانودرما می‌تواند علاوه بر جلوگیری از رشد تومور و سلول‌های سرطانی، در بهبود عملکرد سلول‌های ماکروفاژ و گلبول‌های سفید نیز تاثیر گذار باشد. به طور کلی مصرف این قارچ با تحریک سیستم ایمنی، باعث تقویت عملکرد آن در طی بیماری‌های مختلف می‌شود. ترکیبات موثر و فعال موجود در قارچ گانودرما می‌توانند توانایی سلول‌های سیستم ایمنی بدن را برای نابود سازی سلول‌های غیر عادی و احاطه سلول‌های سرطانی را تقویت کنند.

تولید آنتی بادی‌های فعال با قارچ گانودرما

با مصرف منظم نوشیدنی‌های حاوی قارچ گانودرما، بدن شما با جذب مقادیر درست از ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در این قارچ می‌تواند با سرعت بالاتری آنتی بادی‌ها را تولید و فعال کند. در واقع آنتی بادی‌ها، مولکول‌های پروتئینی هستند که تنها با رژیم مناسب تولید می‌شوند. مقادیر چربی و پروتئین موجود در قارچ گانودرما کاملاً استاندارد است. این ترکیبات می‌توانند در مقادیر مناسب (به کمک مصرف قهوه‌های گانودرما) وارد بدن شما شوند.

بهبود سرعت تولید مثل و تقویت گلبول‌های سفید

جالب است بدانید که گلبول‌های سفید که اغلب آن‌ها لنفوسیت هستند، به تعداد محدودی در بدن تولید می‌شوند. با تغذیه درست و مصرف منظم محصولات غنی شده با قارچ گانودرما، شما می‌توانید سرعت تولید مثل این سلول‌ها را افزایش دهید. در واقع گانودرما با دست بردن در چرخه رشد سلول‌های جنگنده‌ و گلبول‌های سفید می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به صورت یک‌پارچه تقویت کند.

از بین بردن سلول‌های سرطانی با خواص آنتی اکسیدانی قوی گانودرما

رادیکال‌های آزاد می‌توانند گیرنده‌های غیر عادی که روزانه بر روی میلیون‌ها سلول ایجاد می‌شوند را خنثی سازی کنند، تا این سلول‌ها دچار شرایطی به نام سرطان و تولید مثل غیر طبیعی نشوند. اگر از محصولات قارچ گانودرما استفاده کنید، می‌توانید از انتشار سلول‌های سرطانی (از جمله سرطان پروستات، خون و سینه) پیش‌گیری کنید. مواد موثر و فعال موجود در قارچ گانودرما می‌توانند در بهبود تورم و افزایش شانس رشد طبیعی سلول‌های سرطانی تاثیر گذار باشند. قارچ گانودرما با غیر ممکن ساختن بازگشت سلول‌های سرطانی و توقف رشد تومورها، می‌تواند به صورت مستقیم، سلول‌های سرطانی را ریشه کن کند و از بین ببرد.

تاثیر گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن
گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهبود عملکرد سلول‌های ماکروفاژ

علاوه بر گلبول‌های سفید، نوع دیگری از سلول‌ها به نام ماکروفاژ در بدن انسان وجود دارند که مانند سربازان جنگنده عمل می‌کنند و اندازه بزرگتری از گلبول‌های سفید دارند. ماکروفاژ ها می‌توانند با برگزیدن ویروس‌ها و سلول‌های آلوده به ویروس، از تشدید عفونت‌های ویروسی و باکتریایی جلوگیری کنند. مصرف قارچ گانودرما به خاطر داشتن مقادیر مناسبی از آنتی اکسیدان و ویتامین C می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی و رشد ماکروفاژها تاثیرگذار باشد.

در واقع ماکروفاژها از طریق مکانیسم‌های اکسیداتیو و غیره می‌توانند عوامل خارجی مثل ویروس و باکتری‌های پاتوژن را مهار کنند. ترکیبات موجود در گانودرما می‌تواند اثرات بیولوژیکی ماکروفاژها را تا حد زیادی فعال کنند. ترکیبات آزاد شده از ماکروفاژها که اینترفرون گاما نام دارند، می‌توانند از ایجاد تومور جلوگیری و با آزادسازی نیتریک اسید، بقایای باقیمانده از سلول‌های آلوده شده به ویروس و باکتری را منهدم کنند.

کاهش طول دوره نقاهت آنفولانزا، سرماخوردگی

قارچ گانودرما حاوی مواد معدنی مثل فسفر، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، آهن و ویتامین‌های a و b می‌باشد. آنتی اکسیدان‌های موجود در قارچ گانودرما می‌توانند با خنثی سازی رادیکال‌های فعال به بهبود و تقویت این سیستم کمک کنند. ویتامین E موجود در این گیاه دارویی، می‌تواند در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی و جلوگیری از بروز عفونت‌ها تاثیر گذار باشد. این ویتامین با سالم نگه داشتن بافت پوست و بافت سیستم تنفسی از بروز بیماری‌های آنفولانزا و کرونا به صورت شدید جلوگیری می‌کند. همگی این ترکیبات به بدن کمک می‌کنند تا در مدت کوتاهی بتواند بیماری را شکست دهد.

بهبود عملکرد سلول‌های کشنده طبیعی (natural killer cells)

سلول‌های کشنده طبیعی، نوعی از لنفوسیت‌های بزرگ هستند که یکی از مهم‌ترین نقش‌ها در سیستم ایمنی بدن دارند. این سلول‌ها می‌توانند به صورت کاملاً هوشمندانه سلول‌های توموری را با ترشح اینترفرون‌ها از بین ببرند. حضور پلی ساکارید‌های خاص در عصاره قارچ گانودرما لوسیدوم، باعث بهبود تقویت سلول‌های کشنده طبیعی می‌شود.

افزایش سطح آرامش فکری و کاهش استرس

قارچ گانودرما لوسیدوم به خاطر داشتن مقادیر قابل توجهی از پلی‌ساکاریدها و املاح مفیدی مثل منیزیم و پتاسیم می‌تواند در بهبود سطح آرامش و کاهش ترشح هورمون‌های کورتیزول و استرس تاثیرگذار باشد. استرس می‌تواند به صورت مستقیم در کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر گذار باشد. قارچ گانودرما با کنترل اضطراب می تواند عملکرد سیستم ایمنی را متعادل کند.

سایر خواص ایمونولوژیک

تحقیقاتی که در سال‌های اخیر توسط محققین و دانشمندان بر روی این قارچ انجام شده است، نشان داده است که این قارچ خاصیت ضد توموری دارد و می‌تواند در چرخه تولید سیتوکین ضد سرطانی (TH1) دخیل باشد. در برخی از کشورهای پیشرفته، از ترکیبات فعال و موثر موجود در قارچ گانودرما برای افزایش تحریک پاسخ‌های ایمنی نسبت به سلول‌های سرطانی و تومور‌ها استفاده می‌شود. در این کشورها از قارچ گانودرما لوسیدوم به عنوان نوعی درمان مکمل برای موارد ابتلای سرطان کمک گرفته می‌شود.

مست سل‌ها نیز توسط بافت‌های همبند تغذیه می‌شوند و از تنظیم کنندگان اصلی سیستم ایمنی بدن هستند. افزایش سرعت تولید مثل مست سل‌ها می‌تواند در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن به نحوی چشمگیر تاثیر گذار باشد.

عوارض سیستم ایمنی ضعیف

اگر سیستم بدنمان ضعیف شود، چه می‌شود؟ مقاومت بدن به داروها و سمیت محدود کننده دوز داروهای مصرفی باعث شده است تا در سال‌های اخیر در سراسر جهان، از داروهای گیاهی به عنوان درمان‌های مکمل استفاده شود. اگر شما نتوانید به کمک گانودرما یا سایر خوراکی‌های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن، عملکرد سلول‌های مبارز بدنتان را تقویت کنید، با عوارض بسیار زیادی مواجه خواهید شد.

خستگی و عفونت‌های مداوم، سرماخوردگی، تجربه آنفولانزای شدید، احساس گلودرد همیشگی و دیر خوب شدن زخم‌ها از جمله علائم و مشکلاتی هستند که با ضعیف شدن سیستم ایمنی به سراغ شما می‌آیند.

تاثیر ترکیبات قارچ گانودرما در تقویت سیستم ایمنی بدن

تعداد زیادی از ترکیبات فعال و طبیعی در این قارچ حضور دارند که همه آن‌ها باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان می‌شوند. مصرف این قارچ به صورت ترکیبی با قهوه باعث می‌شود تا بدن شما بتواند طی یک فرایند پیچیده و چند مرحله‌ای از بروز سرطان جلوگیری و در برابر سایر بیماری‌ها مقاوم شود. از مهم‌ترین مواد فعال و مفید موجود در قارچ گانودرما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پلی ساکاریدهای خاص

پلی ساکاریدهای موجود در قارچ گانودرما به شکل بتا دی گلوکان هستند و به یک اسید آمینه متصل‌اند. این پلی ساکاریدها خواص خاصی دارند، برای مثال می‌توانند قدرت سیستم ایمنی را تنظیم و از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی جلوگیری کنند.

اسید گانودریک

این ماده می‌تواند به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن در بسیاری از داروها به کار گرفته شود. معمولاً از اسید گانودریک برای تسکین آلرژی و کاهش سطح هیستامین بدن استفاده می‌شود. این اسید می‌تواند تعداد گلبول‌های سفید و سایر پارامترهای موثر در راندمان کاری سیستم ایمنی بدن انسان را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گروه b و ویتامین‌های C و A و تمامی مواد مفید موجود در این قارچ در بهبود فعالیت‌های گلبول‌های سفید و ماکروفاژها تاثیر گذار هستند.

البته فراموش نکنید که مقادیر زیادی املاح معدنی مثل مس، آهن، فسفر، منگنز، منیزیم، پتاسیم و کلسیم در این قارچ وجود دارد. همین امر باعث شده است تا قهوه گانودرما به عنوان یک نوشیدنی‌ فراسودمند شناخته شود.

گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن
گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن

بهترین زمان و روش مصرف گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن

گانودرما به صورت پودر شده، مکمل کپسولی و ترکیب شده با قهوه‌های گانودرما به فروش می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم که به جای خرید پودرهای فله و غیر بهداشتی، از قهوه‌ های گانودرما دکتر بیز برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان استفاده کنید، زیرا این محصولات با دستگاه‌های تمام اتوماتیک آسیاب و بسته بندی می‌شوند و در مرحله از زیر نگاه‌های سرسخت کارشناسان صنایع غذایی و تغذیه عبور داده می‌شوند و با فرمولاسیونی استاندارد به دست شما می‌رسند.

عوارض قارچ گانودرما فرآوری نشده می‌تواند باعث بروز حساسیت، آلرژی و عوارض ناگوار برای بدن شما شود. از مصرف قارچ خام و فرآوری نشده، خودداری کنید. شما می‌توانید از خواص سلامت‌ محور این قارچ در ترکیب قهوه و هات چاکلت با طعم جذاب لذت ببرید. با توجه به قدرت سیستم ایمنی بدنتان لازم است تا روزی تو ۲ الی ۳ فنجان رقیق، قهوه و هات چاکلت گانودرما را قبل یا بعد از صرف وعده‌های غذایی اصلی میل کنید تا شاهد خواص بی‌نظیر این نوشیدنی‌های فراسودمند برای سطح انرژی و عملکرد سیستم ایمنی بدنتان باشید.

مجموعه دکتر بیز از بهترین بذرها برای تهیه قهوه‌ گانودرما دکتر بیز کمک گرفته است و با در نظر گرفتن سلیقه‌های متفاوت، اقدام به تولید قهوه لاته، موکا و سوپریم گانودرما کرده است. حتی کسانی که طعم تلخ قهوه را دوست ندارند، می‌توانند از هات چاکلت گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی خود کمک بگیرند.

خرید قهوه گانودرما دکتر بیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

فروشگاه‌های اینترنتی متفاوتی اقدام به فروش این قهوه‌ها کرده‌اند. شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌های رقابتی  بیزما به حسن نیت این مجموعه پی‌ ببرید. فراموش نکنید که قهوه‌های گانودرما دکتر بیزِ موجود در این مجموعه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به همراه ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا برای شما ارسال می‌شوند. در نظر داشته باشید که این محصولات در بسته بندی‌های ایمن و محکم به سراسر ایران ارسال می‌شوند. برای استفاده از مشاوره تخصصی و کاملا رایگان فروشگاه بیزما، پیشنهاد می‌کنیم که با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا خریدی آگاهانه و هوشمندانه را تجربه کنید.

سوالات متداول

[saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا قارچ گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی خوبه؟” answer-0=”بله. قارچ گانودرما به خاطر داشتن خواص سلامت محور و ترکیبات فعالی مثل تری‌ترپن، پلی ساکارید، اسید گانودریک، املاح معدنی (پتاسیم، منیزیم، منگنز، فسفر و آهن) و ویتامین‌های مختلف (A, C, E, B) می‌تواند در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر گذار باشد.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”کدام یک از محصولات گانودرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب‍‌تر است؟” answer-1=”هات چاکلت و قهوه‌های گانودرما همگی دارای مقادیر استانداردی از گانودرما هستند و نوشیدنی‌های سلامت محوری می‌باشند و به عنوان خوراکی‌های فراسودمند شناخته می‌شوند. با این حال قهوه گانودرما سوپریم، به خاطر دربرداشتن مقادیر قابل توجهی از جنسینگ، می‌تواند به صورت موثرتری سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.” image-1=”” count=”2″ html=”true”]

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا