سلامت بدن

درمان دیابت با قهوه گانودرما

امروزه تبلیغات بسیار زیادی را در رابطه با درمان دیابت با قهوه گانودرما مشاهده می‌کنیم. در این مقاله قصد داریم تا به صورت تخصصی به تاثیرات این قارچ پرخاصیت، بر روی کاهش قند خون بپردازیم، همراه ما باشید تا به پاسخ سوال های خود برسید.

خواص درمانی گانودرما برای دیابت چگونه است؟

قارچ گانودرما که در مناطق گرم و مرطوب رشد می‌کند، بیش از هزاران سال است که در آسیا به عنوان دارویی برای کنترل قند خون، افزایش طول عمر و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. گانودرما ۸۳ گونه مختلف دارد که هر یک از این قارچ‌ها خواص دارویی مربوط به خود را دارند، ولی تنها قارچی که می‌تواند بر روی کنترل و پیشگیری از دیابت موثر باشد، قارچ گانودرما از زیر گونه لوسیدوم است این قارچ رنگ قرمز و حاشیه سفید رنگی دارد و در سال‌های اخیر کاشت آن جنبه درمانی و تجاری پیدا کرده است.

این قارچ با در بر داشتن ترکیبات موثر و فعال بسیار زیاد می‌تواند میزان عملکرد لوزالمعده ( پانکراس) و تولید انسولین را تنظیم و مقدار گلوکز مصرف شده توسط سلول‌ها را با توجه به نرخ سوخت و ساز بدن تنظیم کند.

این قارچ با ظاهر براق و صیقلی که دارد، توانسته است در بسیاری از تحقیقات نتایج سربلند شود و خواص بسیار مثبتی را به محققان اثبات کند. در ادامه نتایج مقالات علمی و معتبری که در رابطه با تحقیقات انجام شده بر روی  موضوع درمان دیابت با گانودرما انجام شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

↵   فایل PDF تاثیر گانودرما بر دیابت

آیا درمان‌های گیاهی را می‌توان جایگزین درمان دارویی دیابت کرد؟

با توجه به عددی که در آزمایش برای قند خون مشاهده می‌کنید، می‌توانید از راهکارهای متفاوتی استفاده کنید. گیاهان دارویی بسیار زیادی هستند که می‌توانند در کاهش قند خون تاثیرگذار باشند. با این حال تنها برخی از این گیاهان هستند که هیچ عوارضی برای بدن ندارند و اثر آن‌ها ماندگار است. گانودرما یکی از قارچ‌ هایی است که برای کنترل و تنظیم قند خون پیشنهاد می‌شود. فراموش نکنید که دیابت انواع متفاوتی دارد، برای مثال دیابت دوره بارداری را نمی‌توان به کمک قارچ گانودرما برطرف کرد، زیرا افراد باردار ممکن است به خاطر خلوص بالای آنتی اکسیدان و ویتامین e در این قارچ دارویی دچار حساسیت شوند.

چه ترکیباتی در قارچ گانودرما وجود دارد که برای درمان دیابت سودمند است؟

در واقع شما باید بدانید که چه ترکیباتی در این گیاه وجود دارند تا به درمان دیابت با قهوه گانودرما ایمان بیاورید. طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده، این گیاه دارویی تعدادی پیش ساز آنزیم (از جنس پروتئین) دارد که این پیش سازها می‌توانند با ورود به بدن، قند خون را کنترل کنند و مقدار آن را تا حد قابل توجهی کاهش دهند. از آنجا که عوامل متعددی می‌تواند باعث بروز دیابت شوند، قارچ گانودرما نیز از جهات مختلف می‌تواند در کاهش و کنترل قند خون موثر باشد. از مهم‌ترین مزایای مصرف گانودرما برای دیابت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود و سرکوب میل به مصرف غذاهای شیرین و چاق کننده

اگر قارچ گانودرما را به صورت قهوه خریداری کرده و مصرف کنید، اشتهای شما نیز کنترل خواهد شد. شما با پیروی از یک رژیم غذایی درست که منجر به کاهش وزن و کنترل اشتهای شما شود می‌توانید به راحتی قند خون خود را بدون نیاز به مصرف داروهای شیمیایی کاهش دهید. امروزه محصولات متفاوتی با گانودرما غنی شده‌اند و  در بازارهای داخلی به فروش می‌رسند، در این بین تنها قهوه‌ های گانودرما دکتر بیز هستند که با مجوز رسمی ارائه می‌شوند. به کمک کافئین و ترکیبات موثر و موجود در قارچ گانودرما، اشتهای شما کنترل می‌شود و با کاهش کالری مصرفی، کنترل خون کاهش پیدا می‌کند.

کاهش استرس و سطح افسردگی

استرس یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث ترشح هورمون‌های مختلف در بدن شود. این هورمون‌ها می‌تواند باعث افزایش قند خون در بدن افراد شوند. فراموش نکنید که افسردگی و استرس می‌توانند میل به مصرف شیرینی و غذاهای این چنینی را نیز تشدید کنند. شما می‌توانید با مصرف درست و به موقع قارچ گانودرما، مقدار استرس خود را کاهش داده و انرژی و نشاط بیشتری را در طول روز حس کنید. این قارچ علاوه بر کاهش میل به مصرف مواد قندی، انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های فیزیکی را نیز در بدن شما افزایش می‌دهد.

افزایش انرژی و میل به ورزش و فعالیت بدنی

قارچ گانودرما ترکیبات بسیار موثر و فعالی دارد که در کنار کافئین موجود در قهوه می‌توانند به بهبود انرژی شما کمک کنند. برای مثال نوشیدن قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز برای درمان دیابت بسیار موثر است. این نوشیدنی فراسودمند حاوی مقادیر قابل توجهی جینسینگ است. این محرک‌های سودمند می‌توانند باعث بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی شما در ساعات پایانی روز شوند. با حضور این ترکیبات شما میل بیشتری به انجام فعالیت‌های بدنی خواهید داشت و بدنتان نیز با سرعت بیشتری خود را ریکاوری خواهد کرد.

گانودرما و دیابت نوع دو
گانودرما و دیابت نوع دو

تاثیر قارچ گانودرما بر دیابت نوع ۱ و نوع ۲

در دیابت نوع ۲ مقدار انسولین کافی در بدن تولید می‌شود ولی گیرنده‌های سلولی تمایل کمتری به جذب قند خون دارند و همین دلیل باعث می‌شود که قند خون افزایش پیدا کند، ولی در دیابت نوع ۱ بدن توانایی و تولید انسولین را ندارد، در حالت کلی دیابت نوع دو در بین جامعه بیماران دیابتی بسیار شایع‌تر است. با مصرف منظم قارچ گانودرما شما می‌توانید اتصالات سلولی و تولید گیرنده‌ها را با پیش سازهای آنزیمی و پروتیینی که در این قارچ وجود دارند، تقویت و تحریک کنید تا انسولین بتواند به میزان قابل توجهی برای جذب قند خون فعالیت کند.

طبق تحقیقات انجام شده قهوه گانودرما می‌تواند فعالیت پانکراس را کنترل کند و در تامین انسولین مورد نظر بدن تاثیر گذار باشد. در نظر داشته باشید که دیابت نوع یک و دو با هم تفاوت‌های بسیار زیادی دارند، در واقع گانودرما تنها قادر به مشکلات مربوط به بیماری دیابت نوع ۲ می‌باشد. دیابت نوع دو که بر اثر کم تحرکی و مصرف مواد غذایی نادرست در رژیم غذایی به وجود آمده است، به راحتی با قهوه قارچ گانودرما درمان می‌شود.

خواص تاثیر گانودرما در درمان دیابت تا چه اندازه واقعی است؟

این داروی گیاهی به عنوان یک مکمل غذایی در درمان بیماری دیابت نوع دو استفاده می‌شود. از بین تمامی محصولات غنی شده با قارچ گانودرما لوسیدم، تنها چند محصول خاص هستند که توانسته‌اند از سازمان دیابت ایران مجوزهای رسمی را دریافت کنند. قهوه گانودرما دکتر بیز از همین محصولات هستند که به همراه مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو، تولید و بسته بندی شده‌اند.

این محصولات می‌توانند علاوه بر کنترل قند خون، در درمان زخم‌های به وجود آمده در اثر این بیماری نیز تاثیر بسیار مثبتی داشته باشند. مصرف قهوه‌ های گانودرما دکتر بیز به مدت سه ماه، غلظت خون شما را به میزان استاندارد باز می‌گرداند و از تجمع لخته‌های خونی در قسمت‌های مختلف سیستم گردش خون جلوگیری می‌کند. این قارچ به خاطر خاصیت سم زدایی و detoxing که دارد، می‌تواند خون و اندام‌هایی مثل کبد و کلیه را تقویت کند. شما هم می‌توانید به کمک این ترکیب، بدون نیاز به مصرف مادام العمر داروهای دیابتی، قند خون خود را کنترل کنید.

درمان دیابت با گانودرما
درمان دیابت با قهوه گانودرما

گانودرما برای درمان دیابت (نحوه تهیه و مصرف)

خرید مکمل‌های فله و مصرف پودرهای موجود در بازار تاثیری در کاهش قند خون شما نخواهد داشت. این پودرها مانند محیطی غنی و مطمئن برای رشد باکتری‌های پاتوژن و غیر پاتوژن عمل می‌کنند و تمام مواد موثر و ترکیبات مفید قارچ توسط میکروارگانیسم‌ها مصرف می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً محصولات بسته بندی شده و استریل را تهیه کنید. در بین برندهای تولید کننده قهوه گانودرما، تنها شرکت دکتر بیز است که از آخرین استانداردهای جهانی و پیشرفته‌ترین آزمایشگاه‌ها برای رسیدن به فرمولاسیون تخصصی استفاده کرده است. کارشناسان صنایع غذایی و تیم پزشکان تغذیه این شرکت با در برداشتن آخرین تجهیزات توانسته‌اند تا قهوه‌ های گانودرما را برای سلیقه‌های متفاوت تولید کنند. شما می‌توانید برای درمان دیابت به سراغ قهوه موکا، قهوه سوپریم گانودرما بروید.

فراموش نکنید که برای درمان دیابت با قهوه گانودرما، باید در مصرف تداوم داشته باشید، مثلا لازم است تا یک الی دو دوره این قهوه‌ها را نوش جان کنید. البته آثار کاهش قند خون در آزمایش شما پس از هفته اول مصرف قابل مشاهده خواهد بود، پس شما می‌توانید با خیال راحت، این محصولات را با درجه کیفی بالا از فروشگاه بیزما تهیه و قند خون خود را کنترل کنید. از مشاوره تخصصی و کاملا رایگان فروشگاه بیزما کمک بگیرید تا بهترین محصول را با توجه به جنسیت، سن، بیماری‌های زمینه‌ای و میزان حساسیت به کافئین تهیه کنید.

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا