سلامت بدن

تاثیر گانودرما بر درمان استرس و اضطراب شدید

آیا قارچ گانودرما در درمان استرس موثر است؟

به کمک ترکیبات آداپتوژن و انطباق دهنده موجود در قارچ گانودرما لوسیدوم می‌توان استرس و اضطراب را مهار و کنترل کرد. این گیاه در دسته قارچ‌های گانودرما قرمز قرار می‌گیرد و خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی بسیار زیادی دارد. تاثیر گانودرما بر درمان استرس و اضطراب شدید یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که از سالیان دور و دراز در کشورهایی مثل چین، ژاپن و کره جنوبی ثابت شده است.

نحوه اثر قارچ گانودرما بر استرس و اضطراب

تاثیر قارچ گانودرما در رفع استرس در سال‌های اخیر توسط محققین به اثبات رسیده است. این تحقیق ذکر می‌کند که قارچ گانودرما در کاهش استرس مانند داروی دیازپام عمل می‌کند. در ادامه مقاله انگلیسی و متن ترجمه شده آن را که در رابطه با تاثیر گانودرما بر استرس و اضطراب شدید انجام شده است، برایتان آورده‌ایم.

تاثیر قارچ گانودرما بر استرس
تاثیر قارچ گانودرما بر استرس

بهترین خوراکی برای کاهش استرس و اضطراب

در سراسر جهان گیاهان دارویی بسیار زیادی هستند که خاصیت آرام بخشی دارند و می‌توانند استرس محیطی افراد را کاهش دهند، از بین این ترکیبات فعال و موثر، تنها برخی از گیاهان هستند که مصرف آنها عوارض دیگری برای بدن ندارند. قارچ گانودرما یکی از همین ترکیبات تسکین دهنده و آرام بخش است که معمولاً برای درمان بی‌خوابی در چین و ژاپن مصرف می‌شود.

فراموش نکنید که عملکرد آرامبخشی قارچ گانودرما نه خواب آور است و نه حالت مخدر دارد، این قارچ می‌تواند با تنظیم و متعادل کردن هورمون‌های ترشح شده در بدن در بهبود رفع اضطراب‌های محیطی کمک کند. این قارچ هیچ مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند و مانند سایر داروهای آرامبخش و شیمیایی، اعتیاد آور نیست.

گانودرما و استرس (تنظیم آدرنالین ترشحی)

استرس می‌تواند از طریق سیستم اعصاب مرکزی و محیطی درک شود. پس از دریافت پیام ورودِ استرس و قرار گرفتن در محیط‌های استرس زا، مغز (قسمت هیپو تالاموس) پیامی به غدد فوق کلیوی ارسال می‌کند و هورمون‌های استرسی مثل اپی نفرین و کورتیزول ترشح می‌شوند. گانودرما با متعادل کردن پاسخ‌های استرسی می‌تواند ترشح این هورمون‌ها را تعدیل و ضربان قلب را منظم کند.

گانودرما و استرس کنترل اضطراب

قارچ گانودرما به خاطر حضور پلی ساکارید‌های خاص و الیگو ساکارید‌های فعال، می‌تواند به بهبود آرامشِ اعصاب شما کمک کند. همین ترکیبات در بهبود بی‌خوابی‌های عصبی نیز تاثیر می‌گذارند. در واقع قارچ گانودرما یک گیاه جادویی برای آرام کردن ذهن، بهبود کیفیت خواب و تمرکز بر روی مقاومت بدن در برابر استرس می‌باشد.

سم زدایی بدن با گانودرما برای افزایش انرژی و کاهش اضطراب

قارچ گانودرما می‌تواند سموم موجود در خون، کبد و کلیه‌ها را از بدن خارج کند. این سموم ممکن است از طریق مصرف داروهای مختلف و یا غذاهای غیر سالم وارد بدن شما شده باشند. اثر سم زدایی قوی این قارچ به شما در درمان بسیاری از اختلالات روانی کمک می‌کند. قارچ گانودرما با بهبود خون‌رسانی به مغز می‌تواند استرس را مهار و اضطراب را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. این قارچ ترکیبات فوق العاده‌ای دارد و مصرف منظم آن، خواص بی‌شماری برای اندام‌های مختلف دارد.

تاثیر گانودرما در رفع استرس‌ متوالی

نوشیدن قهوه و هات چاکلت گانودرما می‌تواند باعث بهبود بهره وری شما در طول روز شود. شما با شناخت درستِ عوامل استرس زا و کنترل عوامل بیرونی و درونی می‌توانید در کنار مصرف این ترکیبات استرس و اضطراب خود را برای همیشه از بین ببرید. فراموش نکنید که برای دریافت نتایج بهداشتی لازم است تا حداقل ۲ الی ۳ دوره درمانی، ترکیبات فعال و موثر قارچ گانودرما را وارد بدن خود کنید تا از تاثیرات اعجاب انگیز این قارچ‌، شگفت زده شوید.

ترکیبات موثر قارچ گانودرما در رفع استرس

قارچ گانودرما حاوی مقادیر زیادی از منیزیم، پتاسیم، کلسیم، فسفر و املاح دیگری مثل مس، آهن و منگنز می‌باشد. منیزیم و پتاسیم می‌توانند با رفع علائم افسردگی، به بهبود بهره وری و کنترل استرس شما کمک کنند. همین لازم است بدانید که اهن موجود در قارچ گانودرما  می‌تواند در بهبود خونرسانی به شبکه‌های عصبی و مغز کمک کند.

آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های گروه B نیز در مقادیر قابل توجهی در بین ترکیبات این قارچ مشاهده شده‌اند. ویتامین‌های خانواده B به صورت کاملا موثر بر روی ترشح هورمون‌های استرس زا و عملکرد سیستم دفاعی و تقویت سیستم ایمنی تاثیر می‌گذارند نوشیدن منظم هات‌چاکلت یا قهوه گانودرما می‌تواند به صورت کاملاً واضح، استرس و اضطراب شما را کاهش دهد.

پودر یا قهوه گانودرما؟ کدام یک موثرتر است؟

قارچ گانودرما می‌تواند به عنوان یک مکمل کامل و فعال برای درمان اضطراب، افسردگی و استرس و سایر شرایط ذهنی استفاده شود. این گیاه علاوه بر حفظ آرامش به بهبود و تنظیم ریتم خواب شبانه روزی شما نیز کمک می‌کند.

از آنجا که استرس و اضطراب جزء لاینفک زندگی امروزی و ماشینی شده‌اند، لازم است تا با مصرف هات چاکلت و قهوه‌های گانودرما، علاوه بر تقویت تمرکز و تنظیم ریتم خواب و درمان اختلالات ذهنی خود کمک کنید. قارچ گانودرما می‌تواند باعث رهایی شما از استرس‌ها و اضطراب‌های گوناگون می‌شود. خرید پودر فله و یا کپسول‌های حاوی قارچ گانودرما لوسیدوم که در داخل ایران تولید شده اند پیشنهاد نمی‌شود، زیرا معمولاً این ترکیبات از قارچ‌های زیر گونه لوسیدوم تهیه نشده‌اند و تاثیر چندانی بر روند درمانی استرس و اضطراب ندارد.

بهترین زمان و روش مصرف قارچ گانودرما برای رفع استرس و اضطراب

بهترین روش مصرف گانودرما برای استرس، خرید هات چاکلت و قهوه‌های گانودرما دکتر بیز است. این قهوه‌ها با دستگاه‌های تمام اتوماتیک و در بسته‌بندی‌های استریل به دست شما می‌رسند. جالب است بدانید که دکتر بیز تنها برندی است که این محصولات را با استانداردهای جهانی تولید کرده است و از بهترین بذرها برای بهبود کیفیت محصولات خود استفاده می‌کند. البته اگر نسبت به کافئین حساسیت دارید و یا مصرف کافئین استرس شما را تشدید می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم هات چاکلت گانودرما را امتحان کنید.

این ترکیب جذاب با طعم خامه‌ای و کالری کنترل شده‌ای که دارد، می‌تواند به شما در کنترل اشتها، جذب مواد مغذی و کنترل استرس کمک کند. روزانه دو الی سه فنجان قهوه یا هات چاکلت گانودرما را میل کنید. نوشیدن این ترکیبات فراسودمند را به ساعات پایانی روز موکول نکنید تا ریتم خواب شبانه شما دچار اختلال نشود.

میزان مجاز مصرف قارچ گانودرما برای استرس

در حالت کلی مصرف قارچ فرآوری نشده و خام اصلا پیشنهاد نمی‌شود. وجود هرگونه ناخالصی در مکمل‌های کپسولی و پودری می‌تواند باعث بروز آلرژی و سردرد‌های شدید در فرد مصرف کننده شود. سعی کنید از محصولاتی با فرمولاسیون تخصصی استفاده کنید. با قهوه‌ گانودرما دکتر بیز می‌توانید با بهبود سطح استرس شما به درمان این اختلال را کمک کنند. برای دریافت نتایج سریع، حداقل روزی دو فنجان قهوه و هات چاکلت گانودرما را نوش جان کنید. البته با توجه به شرایط سنی، سلامتی و جنسیت لازم است تا میزان متفاوتی از قهوه‌های گانودرما را مصرف کنید.

موارد منع مصرف قهوه گانودرما برای استرس

از مشاوره رایگان و تخصصی فروشگاه بیزما کمک بگیرید‌‌ تا بتوانید بهترین نتایج را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنید. فراموش نکنید که زنان باردار و شیرده نمی‌توانند از محصولات غنی شده با گانودرما برای درمان استرس خود استفاده کنند. نوشیدن این ترکیبات به خاطر حضور کافئین، به کودکان زیر ۱۲ سال نیز توصیه نمی‌شود. افرادی که دچار اختلالاتی در انعقاد خون هستند و یا مبتلا به پرفشاری خون می‌باشند‌، بهتر است از قهوه سوپریم گانودرما استفاده نکنند، حضور جینسینگ در این محصول می‌تواند باعث بروز حساسیت در بدن این افراد شود. این بیماران می‌توانند از قهوه موکا و یا هات چاکلت گانودرما برای درمان استرس خود استفاده کنند.

سوالات متداول

[saswp_tiny_multiple_faq headline-0=”h4″ question-0=”آیا قارچ گانودرما برای رفع استرس موثر است؟” answer-0=”بله. این قارچ به خاطر داشتن املاح معدنی و ویتامین‌های محلول در آب و محلول در چربی می‌تواند بدن و سیستم ایمنی را در شرایط سخت و استرس زا تقویت کند و با متعادل کردن هورمون‌های ترشح شده، ریتم خواب شما را تنظیم کند.” image-0=”” headline-1=”h4″ question-1=”چه ترکیباتی در قارچ گانودرما به دلیل استرس کمک می‌کنند؟” answer-1=”ریز مغذی‌ها و مینرال‌هایی مثل منیزیم و ویتامین های گروه B، انواع آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیباتی مثل سلنیوم می‌توانند به بهبود وضعیت روحی و پیشگیری از حملات استرسی (پنیک اتک) و عصبی به بیمار کمک کنند.” image-1=”” count=”2″ html=”true”]

کیانا کیانبخت

🚺 سلام. من کیانا کیان‌بخت هستم. یک بیوتی تراپیست حرفه‌ای و کاربلد که سال 1400 از دانشکده صنایع غذایی (علوم پزشکی شهید بهشتی) فارق التحصیل شده شاید براتون عجیب باشه ولی نویسندگی در موضوعات مربوط به خوراکی‌ها و محصولات آرایشی و مراقبت از پوست یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های منه🍭😍 امیدوارم از مطالعه تجربه‌ها و اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا